Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ברקסים של GT3 RS 4.0 - ממהירות של 332 קמ"ש


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5307 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אולי ראית קאררה 4 רגילה, הם עוד לא הגיעו ל- GT4

וזה שיש לך פורשה לא אומר שאתה חייב לנהוג כאילו אתה במירוץ כל היום

Porsche 911 GT2

BMW 335i 2011

Mini Cooper JCW 2009 - GONE

BMW M3 2006 - SOLD

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
כאלה ביצועים מדהימים ובכל זאת היום בלילה יצא לי לראות קררה GT4 חדשה משתרכת לה לאיטה בנתיב הימני על 90 קמ"ש בכביש ירושלים- ת"א.

 

 

קאררה GT4 ? דגם שהמצאת? נראה שאתה מתכוון לקאררה 4S הלבנה של פייביש...:idea:

פורסם
קאררה GT4 ? דגם שהמצאת? נראה שאתה מתכוון לקאררה 4S הלבנה של פייביש...:idea:

 

אכן לבנה, עם גג שחור. כנראה שטעיתי. טוב, אין הרבה כאלה במחוזותינו.

 

מי זה פייביש?

פורסם
בלימת מנוע עוזרת להעברת עוד (מעבר לבלימה) משקל קדימה, מה שיעזור לייצר עוד משקל, שבתורו יעזור ליצר עוד אחיזה מאותו גומי

 

איך בדיוק בלימת מנוע תעביר משקל קדימה (מעבר לבלימה)? בלימת מנוע לא תוסיף כלום לרכב שנמצא במקסימום הבלימה שלו מלבד רעש.

 

ועוד משהו: העברת משקל לא "מייצרת" עוד משקל ובטח שלא עוד אחיזה. כל מה שהיא עושה זה "לדפוק" את האיזון הטבעי של השלדה ואף מקטינה מעט את האחיזה ועל כן בנהיגה נכונה מצמצמים אותה ולא בונים עליה. המקום היחיד שבו העברת המשקל היא דבר טוב היא בשלב שינוי הכיוון בכניסה לסיבוב.

 

באופן פיזיקלי יש העברת משקל בכך האצה של הרכב (קדימה אחורה או בסיבובים) דבר היוצר גלגלים שאוחזים יותר וגלגלים שאוחזים פחות. אין "ייצור" של עוד משקל אבל יש הפניה של המשקל למקום בו צריך אותו יותר.

בנהיגה ספורטיבית משתמשים בהעברת המשקל כדי להעמיס את הצירים הנכונים וכך לגרום לרכב לנסוע מהר יותר באותה נקודה.

 

לדוגמא - בפניה העברת משקל קדימה מצמצמת תת היגוי ומאפשרת לרכבים להכנס מהר יותר לתוך אותה פניה מאשר רכבים שיכנסו תחת גז (משקל אחורה) או באופן נייטרלי, בתאוצה רכב הנעה אחורית נעזר בהעברת משקל אחורה כדי שהוא יוכל להאיץ מהר יותר.

 

מה שמנסים לעשות זה למתן את האגרסיביות של העברות המשקל כיוון שהעברת משקל אגרסיבית יכולה לפגוע באיזון של הרכב ובעיקר מקשה על הדיוק.

 

כל הדברים האמורים תלויים בדברים נוספים בפיזיקה של הרכב כמו כיול הרכב והמתלים. רכב מקצועי עם כיול להיגוי ייתר יתנהג שונה לחלוטין מאשר רכב שיכוייל לתת היגוי (כמו 99% מהרכבים). היה לי נסיעת מסלול על רכב שכוייל לדריפט ונאלצתי לתת גז בפניות כדי להעביר משקל ולמנוע מהאחוריים להחליק - דבר שגרם לכך שנאלצתי להקדים את נקודת הבלימה כמובן.

פורסם
ואיך זה היה מקצר את מרחק\זמן העצירה?

 

החוליה האחרונה במערכת הבילום וזו שמבצעת את האטת הרכב הלכה למעשה אינה הבלמים (או המנוע) אלא הצמיגים. ברגע שבולמים בעוצמה שמביאה את הצמיגים לניצול של 100% מאחיזתם בכביש, איך תוספת של עוצמת בלימה (בין אם על ידי בלימת מנוע או משהו אחר) תעזור?

 

על דיינו הרכב עומד במקום ולכן הבלמים צריכים רק לעצור את התנועה של הגלגלים (טוב נו גם של הציריות וחלק מהגיר).

בתנועה הבלמים צריכים להביא את כל הרכב לעמידה, ולכן הם נלחמים גם בתנע של הרכב. כמובן שמהצילום כל מה שאפשר לדעת זה שהגלגלים עצרו (לאן מחובר הספידומטר בפורשה?), אבל נצא מתוך נקודת הנחה שהרכב כולו הגיע למצב עמידה.

לכן ללא ספק יש הבדל ניכר בין עצירה על דיינו מאשר עצירה מתנועה.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

פורסם

באופן פיזיקלי יש העברת משקל בכך האצה של הרכב (קדימה אחורה או בסיבובים) דבר היוצר גלגלים שאוחזים יותר וגלגלים שאוחזים פחות. אין "ייצור" של עוד משקל אבל יש הפניה של המשקל למקום בו צריך אותו יותר. בנהיגה ספורטיבית משתמשים בהעברת המשקל כדי להעמיס את הצירים הנכונים וכך לגרום לרכב לנסוע מהר יותר באותה נקודה.

 

לדוגמא - בפניה העברת משקל קדימה מצמצמת תת היגוי ומאפשרת לרכבים להכנס מהר יותר לתוך אותה פניה מאשר רכבים שיכנסו תחת גז (משקל אחורה) או באופן נייטרלי, בתאוצה רכב הנעה אחורית נעזר בהעברת משקל אחורה כדי שהוא יוכל להאיץ מהר יותר.

 

אתה גם צודק וגם לא צודק. אז נתחיל במה שמוסכם לכל הדעות והוא שתוספת בלימת מנוע לרכב שכבר מאט ככל יכולתו על הבלמים - לא תועיל, ועכשיו ניכנס לעומק הקורה בכל הנוגע לבלימה נגררת לתוך הסיבוב: אם אתה נוהג דרך הסיבוב על הבלמים, אמנם משקל הרכב עובר קדימה אבל באותו זמן נוצרת פשרה כיון שאחיזתו של כל אחד מארבעת צמיגי המכונית תתחלק בין אחיזה אורכית (לטובת הבלימה) ובין אחיזה צדית (לטובת שמירת הרכב בקו הסיבוב הרצוי) ולכן נוצר כוח שקול שהוא קטן יותר מן האפשרי.

 

כלומר, אתה תקבל התנהגות נייטרלית או אפילו סבסוב (היגוי יתר) אבל עבור סף מגבלות שיהיה נמוך יותר מן המקסימום האפשרי (במצב של תת-היגוי כאשר הרכב ננהג על "גז קבוע"). להזכירך, גם הצמיג האחורי (החיצוני, כמובן) חווה "זווית החלקה" שמסייעת לרכב לעקוב אחרי קו הסיבוב הרצוי.

 

אז איך והיכן אותה בלימה נגררת מסייעת לנו בכניסה לסיבוב? התשובה היא שהיא מסייעת בשלב שינוי הכיוון (מה שאתה קורא "כניסה" לסיבוב) שבמהלכו הרכב אינו מתנהג כמו גוף שמסתובב סביב מעגל ברדיוס קבוע אלא חווה מין מצב של תת-היגוי שאותו יש לצמצם על ידי הגדלת האחיזה של הצמיגים הקדמיים, על ידי בלימה - ובלבד שבלימה זאת תהיה עדינה מספיק ובמינון מדויק ביחס למידת הטיית ההגה (תוך כדי הפנית ההגה לתוך הסיבוב עוצמת הבלימה הולכת ודועכת), ותתחלף בתוך הסיבוב לגז קבוע.

 

לגבי כיול הרכב - זה לא משנה את חוקי הפיזיקה. כל רכב שגלגליו הקדמיים הם המפנים אותו, תמיד יחווה תת-היגוי בשלב הכניסה לסיבוב (וההיפך בנסיעה אחורה - ומכאן היכולת לבצע "J-TURN" או קשת הפניה שמתקבלת במלגזה), ובנוסף - למיטב הבנתי, כל רכב שמכויל נכון יקבל תת-היגוי בשיא הסיבוב כאשר מחזיקים גז קבוע, גם רכב דריפטינג. אי אפשר לשלוט ברכב שממש מכויל להיגוי יתר.

 

מה שכן משתנה זה סגנון נהיגה ויש נהגים שאוהבים לנהוג עם העברות משקל והחלקות קלות כמו חלק מנהגי הראלי (ראם סמואל נוהג ומלמד כך, למשל) וזה אפילו קל יותר לנהוג כך. ואילו יש יחידי סגולה שדווקא אוהבים לנהוג באופן חלק וללא העברות משקל לא נחוצות, באופן שמזכיר יותר נהיגה במסלול. כך אני למדתי וכך אני נוהג.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
יש לי תחושה שזה לא צולם בתנוע....

הסרטון לא צולם בדינו, אם לזה אתה מתכוון.

תראה את הצללים ומעברי האור שמופיעים בצד ימין של הסרטון.

 

מעבר לזה, מדהים.

פורסם

מה אתם כל כך נדהמים? כולה 1.3g בבלימה. המכונית הפרטית שלכם יכולה לעשות קרוב ל-1g ומכונית ספורט עם בלמים גדולים וצמיגים רחבים יכולה גם להגיע מעבר ל-1g. אז 1.3 זה יפה מאוד, אבל מדהים?

 

זה מדהים:

http://www.youtube.com/watch?v=R1jCiU-4K5Y דרך יוטיוב
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

 

זה אמנם בצרפתית, אבל את מה שכתוב אפשר להבין: מ-193 קמ"ש ל-0 ב-2.12 שניות בלבד. במהירות גבוהה ובעזרת האפקט האווירודינאמי היא יכולה לעשות גם קרוב ל-5g.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני, עד כמה שאני יודע משקל הרכב מונע מכל מכונית כביש כלשהי (בלי קשר למתלים, הצמיגים והשלדה) לעבור סף מסוים של כוח G, אי שם באזור ה-1.3, ככה שזה בכלל לא מעט. למכונית המירוץ משקל מופחת וגם השפעה אווירודינמית.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

אם אני לא טועה, ראיתי בתוכנית בדיסקברי לא ממזמן על הרכב בוגאטי וויריון שזאת המכונית עם הבלמים הכי חזקים אחרי פורמלה.. ( דיסק בלם בגודל של פיצה משפחתית )

 

 

433812756_716fca276e.jpg

 

 

:-)

פורסם
רוני, עד כמה שאני יודע משקל הרכב מונע מכל מכונית כביש כלשהי (בלי קשר למתלים, הצמיגים והשלדה) לעבור סף מסוים של כוח G, אי שם באזור ה-1.3, ככה שזה בכלל לא מעט. למכונית המירוץ משקל מופחת וגם השפעה אווירודינמית.

 

כמובן, וזה רק מחזק את הטענה שתצוגת הבלימה שבסרטון הראשון אמנם מרשימה, אבל ממש לא מדהימה...

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אם אני לא טועה, ראיתי בתוכנית בדיסקברי לא ממזמן על הרכב בוגאטי וויריון שזאת המכונית עם הבלמים הכי חזקים אחרי פורמלה.. ( דיסק בלם בגודל של פיצה משפחתית )

 

 

433812756_716fca276e.jpg

 

 

:-)

 

תמונה הזו סקסית אבל לא מספרת כלום ללא נתוני משקל הרכבים האלו.

 

עדיין נראה לי שסרט לא אמיתי.

משחקי צל אפשר לזיייף.

כל התנוע וגם בבלימה הרכב לא זז על המתלים.

איך זה?.....

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם
אתה גם צודק וגם לא צודק. אז נתחיל במה שמוסכם לכל הדעות והוא שתוספת בלימת מנוע לרכב שכבר מאט ככל יכולתו על הבלמים - לא תועיל, ועכשיו ניכנס לעומק הקורה בכל הנוגע לבלימה נגררת לתוך הסיבוב: אם אתה נוהג דרך הסיבוב על הבלמים, אמנם משקל הרכב עובר קדימה אבל באותו זמן נוצרת פשרה כיון שאחיזתו של כל אחד מארבעת צמיגי המכונית תתחלק בין אחיזה אורכית (לטובת הבלימה) ובין אחיזה צדית (לטובת שמירת הרכב בקו הסיבוב הרצוי) ולכן נוצר כוח שקול שהוא קטן יותר מן האפשרי.

 

כלומר, אתה תקבל התנהגות נייטרלית או אפילו סבסוב (היגוי יתר) אבל עבור סף מגבלות שיהיה נמוך יותר מן המקסימום האפשרי (במצב של תת-היגוי כאשר הרכב ננהג על "גז קבוע"). להזכירך, גם הצמיג האחורי (החיצוני, כמובן) חווה "זווית החלקה" שמסייעת לרכב לעקוב אחרי קו הסיבוב הרצוי.

 

אז איך והיכן אותה בלימה נגררת מסייעת לנו בכניסה לסיבוב? התשובה היא שהיא מסייעת בשלב שינוי הכיוון (מה שאתה קורא "כניסה" לסיבוב) שבמהלכו הרכב אינו מתנהג כמו גוף שמסתובב סביב מעגל ברדיוס קבוע אלא חווה מין מצב של תת-היגוי שאותו יש לצמצם על ידי הגדלת האחיזה של הצמיגים הקדמיים, על ידי בלימה - ובלבד שבלימה זאת תהיה עדינה מספיק ובמינון מדויק ביחס למידת הטיית ההגה (תוך כדי הפנית ההגה לתוך הסיבוב עוצמת הבלימה הולכת ודועכת), ותתחלף בתוך הסיבוב לגז קבוע.

 

לגבי כיול הרכב - זה לא משנה את חוקי הפיזיקה. כל רכב שגלגליו הקדמיים הם המפנים אותו, תמיד יחווה תת-היגוי בשלב הכניסה לסיבוב (וההיפך בנסיעה אחורה - ומכאן היכולת לבצע "J-TURN" או קשת הפניה שמתקבלת במלגזה), ובנוסף - למיטב הבנתי, כל רכב שמכויל נכון יקבל תת-היגוי בשיא הסיבוב כאשר מחזיקים גז קבוע, גם רכב דריפטינג. אי אפשר לשלוט ברכב שממש מכויל להיגוי יתר.

 

 

קודם כל הדברים שלך מאוד כללים, בפועל הדברים משתנים מרכב לרכב וכך גם אמור להשתנות סיגנון הנהיגה.

 

כשאתה בולם בסיבוב אומנם הרכב צריך להתמודד עם הבלימה הקלה - אבל אתה מוסיף לגלגלים הקדמיים הרבה יותר אחיזה. ככה יוצא שבבלימה קלה ברכב שמכוייל לתת היגוי מסויים (כמו 99% מהרכבים), בלימה קלה תוסיף ליכולתו לאחוז בסיבוב וכך תגביר את המהירות המקסימלית בסיבוב.

החלופה של גז קבוע בתוך הסיבוב תגרום לפחות משקל על הגלגלים הקדמיים וכך לפחות אחיזה כללית. העובדה שיש על הרכב יותר משקל על הגלגלים האחוריים לא תתרום לכלום כיוון שהגלגלים האחוריים פחות נושאים בנטל (הם לא מסובבים ופחות בולמים) ומשקל גדול עליהם לא יוסיף לך אפילו קמש כאשר הקדמיים נמצאים כבר על גבול האחיזה שלהם.

 

למעשה הבלימה העדינה נועדה כדי להביא למקסימום את יכולת הפניה של הרכב ולצמצם את תת ההיגוי עד שמקבלים התנהגות נייטרלית ככל האפשר.

 

שם לב לנהיגת מירוץ, לפעמים מראים גרף עם רמת הגז והברקס ותוכל לראות שאין כמעט מצבים של גז קבוע, זה בדרך כלל ברקס עד שיא הסיבוב (AKA אייפקס) וגז עולה משם ואילך.

 

ובקשר לכיול של רכבים. ניתן בהחלט לנהוג על רכבים מכויילים לדריפטים ואפילו בכביש הציבורי. הרכב שלי בזמנו היה מכוון על קאמבר של 2.5 מקדימה, 0.6 מאחורה וכינוס כלפי חוץ מאחור - דבר שגרם לו להיות נוטה לדריפטים באופן קיצוני. אז נכון שזה לא בטיחותי לנסיעה במהירות גבוהה בסיבובים אבל זה בהחלט אפשרי לשלוט בו. הכרתי עוד כמה אנשים שנהגו עם רכב מכוייל לדריפטים בכביש הציבורי ואפילו עם דיפרנציאל מרותך ותאמין לי - שניתן לשלוט על הרכב.

פורסם
קאררה GT4 ? דגם שהמצאת? נראה שאתה מתכוון לקאררה 4S הלבנה של פייביש...:idea:

 

חחחחחחחחח לא זכור לי שפייביש קנה פורשה קאררה ... :roll:

MINI COOPER S 2012 - קארטינג ליום יום :arrow:


×
×
  • תוכן חדש...