Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5319 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

ברשותי רכב כמתואר בכותרת, שעבר כ- 230 K.

 

כשרכשתי את הרכב, לפני יותר משלוש שנים, המצמד החליק ועל כן החלפתי אותו. רכשתי מצמד של זאקס (זהה לזה שהיה ברכב) והכל תפקד בצורה יפה, במשך כ- 45,000 ק"מ.

 

ואז, לפני מספר שבועות נקרע צינור שמן המצמד תוך כדי נסיעה. היות והרכב כבר לא נסע (דוושת המצמד נצמדה לרצפה) הובלתי אותו על גרר למוסך, שם התקנתי צינור חדש מקורי.

 

יש לציין כי תקופה קצרה לפני כן הרגשתי כי בבקרים (כשהאוטו קר) ההילוך השלישי מחליק אבל ממש לזמן קצר מאוד.

במשך תקופה לאחר החלפת הצינור הכל תפקד בצורה יפה למעט אותה החלקה מינורית בהילוך השלישי.

 

אבל, בימים האחרונים ההחלקה החריפה בהילוך השלישי ויותר גרוע- התפשטה ליתר ההילוכים למעט הראשון והאחורי.

 

שמתי לב (שוב) כי בבקרים ההחלקה חריפה יותר. בנסיעות בצהריים ההחלקה פחות מובחנת.

 

פניתי למוסכניק ושאלתי- והוא אומר כי יש להחליף את המצמד שוב, וכי הדבר אינו קשור לשמן או לקריעת צינור השמן. הוא לא הבין איך מצמד של זאקס החזיק מעמד רק 45,000 ק"מ.

 

כמה שאלות:

 

1- האם אורך חיים של 45,000 ק"מ למצמד (במיוחד של זאקס, שהבנתי שהוא המצמד הבכיר והטוב יותר) הוא סביר??

 

2- אם התשובה לשאלה הראשונה היא שלילית, מה היה יכול לגרום לאורך חיים כה קצר? האם התקנה לקויה? האם שימוש בשמן לא טוב? האם אותה קריעה של הצינור שמן הסתם החלה זמן מה לפני יום הגרירה?

 

3- מה ההסבר לעובדה כי החלקת המצמד כשהאוטו קר חריפה ומורגשת יותר מאשר לאחר שהוא מתחמם? האם שמן מצמד מאיכת ירודה הוא הסיבה?

 

 

נ.ב. ביררתי לגבי עלות מצמד חדש. מצמד של זאקס (לא עילנו?) עולה 820 ש"ח ואילו מצמד תחליפי מתוצרת איטלקית עולה 500 ש"ח. אני שוקל ברצינות רבה את רכש התחליפי. כמה גרוע הוא יכול להיות יותר מה"מקורי" ששבק חיים לאחר 45,000 ק"מ?!

 

תודה מראש.

פורסם

יש לי שאלה מה אופי הנסיעות שלך?. האם רוב הנסיעות שלך בתוך העיר ופקקים? איך אתה מתנהג עם הרכב כלומר סל"ד גבוהה רוב הזמן?. עבודה לקויה של מצמד בהחלט יכול לגמור אותו מהר/

ובקשר ל45K קילומטר זה תלוי בשימוש שלך עם המצמד אני מכיר חבר שגמר מצמד מקורי תוך 15K בלבד.ויש נהגי מוניות שעשו 200K על אותו מצמד. ובקשר למצמד תחליפי אל תתקרב בכלל! ממש גרוע מהמקורי וקורס מהר מאוד. והאם אתה בטוח שזאקס זה המצמד המקורי ל VW?. תתקשר לצ'מפיון ותברר עלות אחד מקורי.

בכל מקרה הקילומטרז' הנ"ל בכלל לא הגיוני אם הדברים הנ"ל שליליים.

פורסם
סיבות להחלקת מצמד (כשהוא איכותי):

1. צורת נהיגה לא נכונה.

2. נזילות שמן על המצמד (לדוגמא, ממחזיר מן אחורי במנוע).

3. מזל ביש.

בברכה - רפי לין

 

תודה על התשובה.

הנהיגה שלי רגועה לרוב, למעט נסיעות בודדות (באמת). לרוב אני נוסע עם משפחתי ברכב. מה שכן, הרוב המוחלט של הנסיעות הוא בתוך העיר הפקוקה.

 

נראה לי כי האפשרות 3 היא היותר ריאלית

פורסם
יש לי שאלה מה אופי הנסיעות שלך?. האם רוב הנסיעות שלך בתוך העיר ופקקים? איך אתה מתנהג עם הרכב כלומר סל"ד גבוהה רוב הזמן?. עבודה לקויה של מצמד בהחלט יכול לגמור אותו מהר/

ובקשר ל45K קילומטר זה תלוי בשימוש שלך עם המצמד אני מכיר חבר שגמר מצמד מקורי תוך 15K בלבד.ויש נהגי מוניות שעשו 200K על אותו מצמד. ובקשר למצמד תחליפי אל תתקרב בכלל! ממש גרוע מהמקורי וקורס מהר מאוד. והאם אתה בטוח שזאקס זה המצמד המקורי ל VW?. תתקשר לצ'מפיון ותברר עלות אחד מקורי.

בכל מקרה הקילומטרז' הנ"ל בכלל לא הגיוני אם הדברים הנ"ל שליליים.

 

הרוב המוחלט בתוך העיר הפקוקה ובפירוש לא לוחץ יותר מדי על הרכב.

תודה על התשובה

פורסם

ושוב, חברים, סתם שאלה תאורטית (אני מן הסתם אקנה מצמד מקורי עוד פעם, כזה אני פראייר:shock:), האם ישנו הסבר להחלקה המובחנת יותר כשהאוטו קר?

פורסם
סיבות להחלקת מצמד (כשהוא איכותי):

1. צורת נהיגה לא נכונה.

3. מזל ביש.

בברכה - רפי לין

1. מה כן צורת הנהיגה הנכונה?

3.אוף.

 

איך אתה מתנהג עם הרכב כלומר סל"ד גבוהה רוב הזמן?. עבודה לקויה של מצמד בהחלט יכול לגמור אותו מהר.

מה נכון למצמד, סל"ד גבוה או נמוך? ולמנוע מה יותר טוב, סל"ד לכיוון הגבוה או לכיוון הנמוך?

 

סליחה שאני שואל כמו בור, אבל אני נוהג על אוטומט... ואני רוצה לדעת מה הכי נכון לנהוג. (לפעמים יש לי רכב ידני)

אם תטפל קבוע אצל אותו מוסכניק, יגיע השלב שהוא יפסיק לעבוד עליך וסתם יהיה יקרן...
פורסם
1. מה כן צורת הנהיגה הנכונה?

3.אוף.

 

 

מה נכון למצמד, סל"ד גבוה או נמוך? ולמנוע מה יותר טוב, סל"ד לכיוון הגבוה או לכיוון הנמוך?

 

סליחה שאני שואל כמו בור, אבל אני נוהג על אוטומט... ואני רוצה לדעת מה הכי נכון לנהוג. (לפעמים יש לי רכב ידני)

 

על מנת ללמוד יותר על חלקים של הרכב יש לך מנוע חיפוש באתר ואתה יכול להשתמש "בגוגל". בכל מקרה קח את זה באופן הגיוני ממה אתה מתעייף יותר?. מהליכה ברגל או מריצה SPRINT של 100-200 מטר?. מתי הלחץ דם שלך גובהה יותר במנוחה או בריצה?. בסל"ד גבוהה לא רק בכלי רכב אלא גם בענף המכונות בלאי מואץ על החלקים המסתובבים. מסיבה פשוטה שאתה רוצה לנצל יותר מהחלק עצמו, החלקים עובדים קשה כדי לספק לך את המהירות והתאוצה המתאימה. תמיד סל"ד גבוהה יש חיכוך פנימי גובהה יותר,טמפרטורה גבוהה יותר.ומשמעות טמפרטורה וחיכוך =בלאי. ובקשר לפעולת המצמד צריך קודם להבין אך הוא עובד עדיף לקרוא את זה ..

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A6%D7%9E%D7%93.

פורסם

כמובן שעדיף מצמד מקורי, ולא רק, זה אמור להגיע בקיט של 3 חלקים (מקוריים).

אצלי באסקורט המצמד החזיק 200,000ק"מ ואני לא נוהג בעדינות.

 

מצד שני ישנם נהגים שנוהגים בעדינות, אך עדיין לא יודעים לשלב הילוכים כמו שצריך, או למשל עומדים בעלייה עם מצמד חצי לחוץ,ללא בלמים כמובן - כלומר הרכב לא מדרדר לאחור עקב המצמד (שבינתיים "נשרף למוות"). מסקנה: גם כשנוהגים בעדינות עדיין צריך עדיין לדעת לשלב הילוכים.

את המקורי של חברת LUK (גרמניה) הזמנתי מחו"ל.

רק הקיט הנ"ל-בסביבות ה-1000ש"ח כשחלק תחליפי היה ניתן למצוא ב-500ש"ח.

×
×
  • תוכן חדש...