Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5361 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
הייתה לי פיאט 600D 1964 והכנסתי בה כמה שיפורים למניעת התחממות מנוע:

1. 2 תפסי צד שהחזיקו את מכסה המנוע (מאחור) קצת פתוח ואיפשרו זרימת אויר טובה יותר בתא נמעו.

2. התקנת גלגלת (פולי) למשאבת המיים קטן יותר, מה שגרם למש' המיים להסתובב מהר יותר.

3. התקנת מיכל עיבוי לרדיאטור וכך נוצרה רזרבת מיים/נוזל קרור עפ תנועת מיים חמים אל מיכל העיבו ובהתקררותם בחזרה ממיכל העיבוי לרדיאטור.

4. בוצעה החלפת כנפי מהמאורר שהיו מורכבים על מש' המיים לכנפי מאורר של פיאט 850 (שהיו הפוכים) וכך נוצר מצב חדש וטוב יותר שהכנפיים שאבו אויר מתחת למכונית, לכוון הרדיאטור ותא המנוע והחוצה (דרך חריצי מכסה המנוע והרווח שנוצר מהתפסים שהחזיקוהו קצת פתוח) ובכך מהירות הרכב התווספה לפעולת כנפי המאורר ומגח אויר חזק יותר עבר דרך הרדיאטור וקיקקו.

5. בתחתית הרכב, באזור הרדיאטור, סובב כונס האורי הקטן כך שיהיה לכוון החזית וירכז דרכו את מגח האויר ממהירות הנסיעה.

6. הותקן שעון חום מקורי בלוח השעונים, במקום נורת ההתראה.

מכונית זאת לא התחממה או רתחה גם בנסיעות לטבריה בקיץ.

בברכה - רפי לין

כל הכבוד על השינויים ותשומת הלב לפרטים.

מעורר מחשבות נוגות על היצרן שהיה יכול לערוך שינויים כאלה במכוניות המיוצרות אבל התעלם\ לא ידע על הבעיות (כאז כן היום, ולאו דווקא ליצרן זה)

 

יהודה

פורסם
ומה עניין אניילי לכאן? מישהו מנע מאליל הנעורים שלך לפנות אליו? אני בטוח שהממשלה היתה מסכימה ונלהבת להרכיב כאן פיאטים...(ולהפסיד עליהם).

 

אילין טען אמר לי בפגישה לפני כעשר שנים שהוא דווקא רצה מאוד להרכיב כאן דגמי פיאט ודיבר איתם עוד לפני שסגר עם קייזר פרייזר. הוא גם העריך שפיאטים יהיו רלוונטים יותר לישראל מאשר מכוניות אמריקאיות, והוא גם היה מקושר יותר באיטליה.

 

אבל לדבריו, הכלה לא רצתה. ההסבר שלו היה שפיאט פחדה מתגובת הערבים ולכן סירבה לעשות איתו עסקים.

פורסם
אילין טען אמר לי בפגישה לפני כעשר שנים שהוא דווקא רצה מאוד להרכיב כאן דגמי פיאט ודיבר איתם עוד לפני שסגר עם קייזר פרייזר.

 

אילין קיבל סירוב מטורינו פעמיים לפחות: ב- 1949 וב- 1968. בפעם השנייה הוא היה זקוק נואשות למוצר וקיבל אישור ממשלתי (במילים אחרות - הפחתת מיסים מובטחת) להרכבת כל מכונית שהיא בנפח מנוע של פחות מ- 1000 סמ"ק. הוא פנה לפיאט, שהיו מס' 1 בישראל בפלחים האלו עם ה- 850 (וה- 600 הותיקה) וסורב. ב- 1949 נפגשו אילין ופקיד ישראלי בכיר עם נשיא פיאט ואלטה, אך גם כאן סורבו, בטענה שאספקת אמבולנסים לישראל תגדיל את הפוטנציאל הצבאי של ישראל ותפר את הנייטרליות של פיאט בעניין הסכסוך ישראלי-ערבי, כך אילין.

 

ה- 600 יוצרה (לפי פיאט) עד דצמבר 1969 ונמכרה אצלנו עד ליולי 1970.

יוחאי שנער

israelmotorindustry.org

[email protected]

פורסם

אילין אהב לספר סיפורים, אבל כל פעם שקים מקור נוסף להשוואה, מתברר שהוא לא דייק, בלשון המעטה.

ועדת ברטל החליטה בשנות ה60 על קריטריונים של תכולה מקומית ודולר נחסך. אילין לא יכול היה לקבל אישור מראש להרכבת מה שבא לו, אלא אם עמד בקריטריונים. נכון שבחישובים יצירתים ניתן היה ל"שפר" את העמידה בקריטריון, אבל גם ליצירתיות יש גבול.

 

יהודה

פורסם
רציתי לדעת מאיזה שנה התחילו ליצר פיאט 600?? ומאיזה שנה הפסיקו ליצר אותם ?

אבל מסכן הבחור, אף אחד עוד על ענה על שאלתו (אולי בגלל שבחיפוש קצרצר היה מגיע לתשובה :-D )

לפי ויקיפדיה, ה600 יוצרה בין השנים 1955-1969

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

×
×
  • תוכן חדש...