Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

בטח, אני משתמש בכל מכשיר אפל בערך מלבד אייפון. 

ממש בשלוף: 

 

ניהול מסך הבית ווידג'טים מוגבל. 

ניהול ואינטראקציה עם נוטפיקציות מוגבל בהרבה. 

צילום מסך ארוך למשל חסר לי

פתיחה של דברים באפליקציות שאינן ברירת מחדל דורשת צעד נוסף. 

אפליקציות כפולות, ווטסאפ כפול, טלגרם כפול וכו'. 

עוד דבר מעצבן, לא קולט תדרי וויפי מעל ערוץ 100.

 

זה על רגל אחת. בטח יש עוד דברים שמעצבנים אותי שאני לא זוכר בשלוף. 

פורסם
לפני 1 דקה, Nemesis כתב:

ניהול מסך הבית ווידג'טים מוגבל. 

 

כמה אנשים משתמשים בוויג׳יטים?

ויש לאפל, עם קסטומיזציה יפה מאוד.

 

לפני 2 דקות, Nemesis כתב:

ניהול ואינטראקציה עם נוטפיקציות מוגבל בהרבה. 

 

כמו מה?

היה לי אייפון, לא קבלתי הודעות שלא רציתי.

 

לפני 2 דקות, Nemesis כתב:

צילום מסך ארוך למשל חסר לי

 

מה זה?

 

לפני 2 דקות, Nemesis כתב:

פתיחה של דברים באפליקציות שאינן ברירת מחדל דורשת צעד נוסף. 

 

לא מבין. אומרים לסירי והיא פותחת... יותר טוב מאסיסטנט.

 

לפני 3 דקות, Nemesis כתב:

עוד דבר מעצבן, לא קולט תדרי וויפי מעל ערוץ 100.

 

 

לא מבין מה זה אומר...

 

בכל מקרה, מה מזה רלוונטי למשתמש שקונה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
לפני 1 דקה, falou כתב:

מה זה?

אפשרות לעשות צילום מסך, ולאחר מכן ללחוץ על כפתור שמבצע 3 פעולות בעצם: גלילה של המסך + צילום מסך נוכחי + הדבקת הצילום הנוכחי עם הצילום הקודם ליצירת תמונה אחת "ארוכה" (כי היא לאורך).

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

פורסם
לפני 2 דקות, falou כתב:

כמה אנשים משתמשים בוויג׳יטים?

ויש לאפל, עם קסטומיזציה יפה מאוד.

לא יודע כמה משתמשים. אני משתמש.

כשניסיתי זה היה הרבה פחות גמיש מבחינת המחר הזמין והמיקומים.

 

לפני 3 דקות, falou כתב:

כמו מה?

היה לי אייפון, לא קבלתי הודעות שלא רציתי.

 

יוצא ממבו ג׳מבו של נוטיפקציות חדשות וישנות ולא קשורות בלי סדר. ביחס לאנדרואיד קשה לראות את המידע הרלוונטי ולהגיב בתנועה אחת.

 

לפני 4 דקות, falou כתב:

מה זה?

 

 

צילום מסך שלא מסתיים במסך אחד. למשל כתבה, משהו בטוויטר, ארוך כלפי מטה. אצלי יכול לקחת בצילום מסך אחד איזה אורך שמתחשק לי.

 

לפני 5 דקות, falou כתב:

לא מבין. אומרים לסירי והיא פותחת... יותר טוב מאסיסטנט.

לא קשור לסירי או אסיסטנט. לא משתמש לא בזה ולא בזה.

פתיחה של לינק למיקום שלא בברירת המחדל. דורש צעד נוסף של בחירת היישום.

 

לפני 6 דקות, falou כתב:

לא מבין מה זה אומר...

 

בכל מקרה, מה מזה רלוונטי למשתמש שקונה?

 

יש לך נניח ראוטר שמגדיר תדר 5 ג׳יגה בערוץ מעל 100 כי שם רוב הערוצים הפנויים. האייפון לא יראה את הערוץ הזה בכלל ויתחבר לרשת ה- 2.4 האיטית.

מעצבן מאוד.

 

גם המחסור בקורא טביעת אצבע אותי מרגיז, אבל זה כבר ממש עניין של העדפה אישית.

 

הפוסט הזה נכתב מהמקבוק שלי אגב.

פורסם
לפני 18 דקות, Gosser1860 כתב:

אפשרות לעשות צילום מסך, ולאחר מכן ללחוץ על כפתור שמבצע 3 פעולות בעצם: גלילה של המסך + צילום מסך נוכחי + הדבקת הצילום הנוכחי עם הצילום הקודם ליצירת תמונה אחת "ארוכה" (כי היא לאורך).

 

וואללה... ללא ספק הפיצ׳ר הכי מהותי ושמיש...

לפני 16 דקות, Nemesis כתב:

גם המחסור בקורא טביעת אצבע אותי מרגיז, אבל זה כבר ממש עניין של העדפה אישית.

 

 

זיהוי הפנים עובד טוב. לפעמים הוא עדיף על חיישן טביעת אצבע. לפעמים לא...

 

לפני 17 דקות, Nemesis כתב:

הפוסט הזה נכתב מהמקבוק שלי אגב.

 

גם שלי. והסלולרי שלי הוא פיקסל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

זה המקבילה הסלולרית של שרשור סרטונים של נהגים דבילים שבו מתווכחים איזה נהגים דבילים יותר, קיונדאי או ואג.

נכתב מהסיאט לאון שלי

  • מצחיק 5
פורסם

השורה התחתונה היא שבשום פיצ׳ר קריטי לשימוש יומיומי אין הבדל מהותי בין מכשירים. שם זה יותר נוח להוא, אחר יותר אוהב פתרון אחר... כל המנטרות של אנדרואיד יותר ניתן להתאמה ואפל זה גן סגור, שייכות לכמה דורות אחורה.

מי שטורח (ואף אחד כמעט לא טורח) אפשר לקסטם אייפון עם וייג׳ידטס ואוטומציות לתהליכים מאוד מורכבים, אפשר לעבוד שם בעולם התוכנה של גוגל בלי שום בעיות (להוציא פיצ׳רים שיש רק בפיקסל) ואף מכשיר לא יעכב אותך בפעילות של היומיום.
 

העניין של אפל הוא שהמכשירים יקרים. מי שמחזיק מכשיר מעל שלוש שנים ומשדרג מאייפון לאייפון, מקבל, אולי, תמורה טובה, בגלל שמירת הערך של המכשיר. 

העניין הוא שאתה יכול לקבל (כמעט) את כל עולם הפיצ׳רים של גוגל ב-1300 ש״ח. נכון, לאייפון יש מצלמה יותר טובה ומסך עדיף, אבל לא יותר מפי 2.

בשימוש המוגבל ובסיסי מאוד שאנשים עושים בסלולרי שלהם, אני לא מוצא הצדקה למחירים של אפל (או של כל flagship אחר).

לפני 14 שעות, aviaviavi כתב:

זה המקבילה הסלולרית של שרשור סרטונים של נהגים דבילים שבו מתווכחים איזה נהגים דבילים יותר, קיונדאי או ואג.

נכתב מהסיאט לאון שלי

 

אתה אומר שאני דביל, כי... למה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

מי שאוהב סמסונג - יישאר איתם, מי שאוהב אייפון ממשיך לשדרג כל 3-4 שנים ונהנה ממכשיר ללא תקלות. תכלס, חוץ מוויז וואטסאפ  צילום וקצת גלישה (בשירותים) - אף אחד כמעט לא מנצל את כל הפיצ'רים הקיימים במכשיר.

אני עם אייפון מההתחלה, ואף מכשיר לא התקלקל לי - הם הוחלפו כשרציתי להתחדש. זה בהחלט הישג לזכות האייפון.

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם
לפני 3 שעות, falou כתב:

אתה אומר שאני דביל, כי... למה?

איך הגעת למסקנה הזאת?

 

יש שרשור שנקרא סרטוני מצלמות רכב של דבילים, הדבילים לכאורה הם המצולמים.

בשרשור הזה מדי פעם מתעורר ויכוח עקר על איזה נהגים גרועים יותר אלה מהצד של ואג או אלה מהצד של קיה יונדאי, שאף פעם אף אחד לא משתכנע.. שזה בדיוק כמו הוויכוחים של אנדרואיד מול אייפון, עקרים..

פורסם
לפני 5 דקות, aviaviavi כתב:

איך הגעת למסקנה הזאת?

 

ויכוח עקר על איזה נהגים גרועים יותר אלה מהצד של ואג או אלה מהצד של קיה יונדאי.

בדרך כלל מתפשרים על אלביט.

  • מצחיק 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 11 דקות, aviaviavi כתב:

יש שרשור שנקרא סרטוני מצלמות רכב של דבילים, הדבילים לכאורה הם המצולמים.

בשרשור הזה מדי פעם מתעורר ויכוח עקר על איזה נהגים גרועים יותר אלה מהצד של ואג או אלה מהצד של קיה יונדאי, שאף פעם אף אחד לא משתכנע.. שזה בדיוק כמו הוויכוחים של אנדרואיד מול אייפון, עקרים..

 

לא יודע אם שמת לב לכותרת של השרשור, הוא לדיונים על סמארטפונים. אם לסלולרי יש או אין פונקציה כזו או אחרת, זה עניין עובדתי, וזה הדיון. לא מה יותר או פחות טוב.

 

עובדתית, אין הבדלים מהותיים ביכולות בין מערכות ההפעלה. יכול להיות שלמאן דהוא חשוב איזה פיצ׳ר מאוד ספיציצי שקיים רק במערכת כזו או אחרת. בתור מי שעבר בין מערכות ההפעלה והוא משתמש יותר ממוצע אבל פחות ממומחה (יענו, מקנפג כמה שגרות אוטומציה לנוחות, עובד עם פקודות קוליות כל הזמן, מקסטם את ההודעות שהוא מקבל לפי אפליקציה וזמנים, מגדיר לכל אפליקציה איך היא תעבוד, מארגן את המסכים שלו באופן מושכל... כאלה, ומתעסק הרבה בצילום) - לא מצאתי שומדבר מהותי שאפשר לעשות במערכת אחת ואי אפשר בשנייה.

אני בכלל לא מתווכח מה יותר טוב, אני אומר שהן יותר זהות משונות.

 

דיסקליימר: למרות שיש לי מק, אני חי בעולם של גוגל. למי שחי בסביבה של אפל, אני מניח שיש יותר יתרונות לדבוק בתוצרת שלהם (שוב, אם מנצלים אותן...)

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אני סבור בדיוק להיפך. 

ברמת חומרה מכשירי הקצה של סמסונג ואפל נותנים חווית שימוש דומה, מבחינת אמינות, תקלות, איכות מצלמה, איכות מסך וכדומה. אז עדיף לבחור קודם את המערכת שנוח יותר למשתמש איתה ורק אח"כ ברזל. 

פורסם

לא יודע איך אתה יכול לדעת מהשימוש אם ההתנהגות של המכשיר נובעת מחומרה או תוכנה...

מבחינת אמינות, השאלה היא איך אתה מגדיר ובודק אמינות. על אותו מכשיר, יש כאלו שאומרים שזמן הסוללה זוועה ויש אומרים מעולה. מה נכון? אם יש בעיה, היא תוכנה או חומרה?

אין לך איך לדעת.

כנ״ל לגבי ״איכות מצלמה״.  מי קובע מה איכות המצלמה, הדיוט שרק לוחץ על כפתור ומקווה לקבל תוצאה שתהיה נעימה לו לעין או מומחה, שמצלם בקובץ RAW ומעבד או אפילו רק מבין בצילום ויודע לעבד תמונות?

איכות מסך... זה כבר משהו מדיד לחלוטין. יש לזה פרמטרים. 

 

לגבי נוחות של המערכת, אני שומע הרבה דיבורים מאנשים שפשוט לא יודעים להשתמש. למשל, עיקרון ה-back פועל אחרת באפל ובאנדרואיד.

מה יותר טוב?

אין יותר טוב.

יש סיטואציות שבאפל תדרש לשתי לחיצות כדי לחזור למסך שאתה רוצה וההפך. מה יותר נוח, תלוי מה אתה רוצה לעשות.

אבל אנשים שעוברים מערכות מתבלבלים ולא מבינים, וישר מייחסים ׳אינטואיטיביות׳ למה שהוא פשוט הרגל.

בתכלס, ברגע שאתה מתרגל, אז זה כבר הופך לטבע שני, לא משנה מה המערכת.

 

ניקח את אסיסטנט נגד סירי. הראשון יותר טוב בלזהות דיבור שוטף. השנייה יותר טובה בזיהוי אנשי קשר ויכולה גם לפתוח אפליקציות (באסיסטנט רק כמה מוגדרות). מה עדיף?

אין עדיף.

תלוי מה אתה צריך מהזיהוי הקולי שלך.

באנדרואיד אני צריך להשתמש באצבע כדי לפתוח את האפליקציה שפותחת את השער בחניון. בסירי היא פותחת לי בפקודה קולית. באנדרואיד אני מכתיב תזכורות אוטוסטרדה. בסירי, לוקח את הזמן. 

לא משהו משנה חיים, לא זה ולא זה. 

זה רק עניין של הרגל.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אבל זה בדיוק העניין, זה מדיד - אבל זה לחלוטין מעולה בשני המכשירים.

גם סמסונג וגם אפל מבצעות באופן עקבי מכשירים טובים ועמידים בשנים האחרונות.

אז ברגע שהחומרה היא מחוץ לתמונה, הפוקוס עובר לתוכנה.

ונכון, הרוב הוא עניין של הרגל, למרות שיש דברים שפשוט אינם אפשריים לחלוטין במערכת אחת או השניה לעיתים (הקלטת שיחות מישהו?)

למה שמישהו יצטרך להתרגל למקלדת של אייפון אם הוא רגיל למקלדת של סמסונג, או סוויפטקי לדוגמא?

אנשים לא תמיד מתרגלים בקלות לשינויים כפי שהיית מצפה. אני מכיר לא מעט אנשים שלא רוצים אפילו לעדכן גרסאות מפחד שמשהו ישתנה להם.

ללא סיבה טובה מאוד, לא רואה מדוע מישהו יצטרך להחליף מערכת שהוא רגיל אליה.

פורסם

אתה צריך להבדיל בין ממשק ופיצ׳רים ל-תוכנה.

הקלטת שיחות - זה באמת פיצ׳ר שמי שזה חשוב לו, יכול לשנות את כל התמונה. אבל זה בדיוק מה שאני אומר, זה לא קשור לידידותיות כזו או אחרת, זו תכונה מאוד ספיציצית (במקרה, רק קשורה למערכת ההפעלה).

 

לגבי מקלדת, זו דוגמא מצויינת לעניין של הרגל גרידא. Swiftkey זמינה גם וגם (זה מה שאני משתמש). בכל מקרה, ברגע שאתה מתרגל, המקלדת נוחה באותה מידה.

זה שאנשים לא מתרגלים לשינוי לא אומר שאי אפשר לעשות את אותו הדבר במערכת אחרת...

 

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

×
×
  • תוכן חדש...