Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5427 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תופעה ששמתי לב אליה בעיקר ברכב ישן היא זוית קאמבר חיובית בגלגלים שעל הסרן המניע. דוגמאות:

 

attachment.php?attachmentid=252647&stc=1&d=1313751470

 

(מקור: http://www.vignale-gamine.com )

 

attachment.php?attachmentid=252648&stc=1&d=1313751670

 

(מקור: Trabant 500 )

 

היום לקחתי את האוטוביאנקי לכיוון פרונט, וגיליתי שגם אצלה יש קאמבר חיובי מובנה בסרן הקדמי - הוא הסרן המניע.

התועלת שבקאמבר שלילי מוכרת וידועה. העניין הוא שמעבר לזה שהיום כבר לא רואים מכוניות עם קאמבר חיובי, אף פעם לא הבנתי במה הוא מועיל.

 

מהי דעת המומחים?

vignale gamine.JPG

trabant.JPG

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

ראיתי פעם איזה סרט שדיברו על זה שפעם הכבישים היו נורא מעגלים, בעיקר בהרים, עקב אילוצי בנייה.

 

לכן היו בונים רכבים שהזנב שלהם יחליק קצת כדי ליצור היגוי יתר בפניות,גם ככה המכוניות היו נוסעות נורא לאט.

 

היום כבר לא עושים את זה וכל המכוניות מכוונות לתת היגוי מאתמי בטיחות.

אופיר רודניצקי, דיאגנוסטר מומחה לרכבי קבוצת VW AUDI SEAT SKODA

פורסם

אני חושב שבפיאט 500 המתלה האחורי הוא כמו בחיפושית, כלומר יש מפרק בצירה רק ביציאה מהגיר ואין ליד הגלגל.

 

כלומר ככל שהעומס עולה - הגלגלים מתיישרים, ובעומס גדול הקמבר הופך להיות שלילי.

 

המכוניות מצולמות ללא נוסעים.

 

לדעתי, כשהן עם נוסעים (4 או 2, כמה שאפשר ) תראה שזוית הקמבר קרובה ל 0.

 

 

פורסם

בוקי, כרגיל אתה מקור בלתי אכזב לתשובות בנושאים טכניים :-)

שירותי רכב: את הבעיה שאתה מתאר (קושי בביצוע תמרוני חניה עם מערכת היגוי חסרת תגבור) ניתן היה לפתור גם באמצעות קאמבר שלילי, שיתרונותיו ברורים וידועים, לעומת הקאמבר החיובי שלא ממש ברור לי במה הוא מועיל למשהו.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

פורסם

קאמבר חיובי= יותר מהירות, פחות אחיזה.

 

קאמבר שלילי= יותר אחיזה, פחות מהירות.

 

 

שים לב להרבה ג'יפים יש קאמבר שלילי בעיקר בגלגלים האחוריים.

 

 

מניסיון במכונית ניטרו קטנה, הכיוונים הללו אכן משנים את הביצועים.

 

 

בעקרון המכוניות הישנות היו עגלות, לא כמו היום שיש הרבה מאוד כוח וביחד עם כוח בא גם הסכנה.

 

באחת התגובות הראשונות נאמר שכדי לזרוק זנב, נשמע הזוי אבל די הגיוני!

ואחד פה אמר שכדי לאזן את הקאמבר ל0 בעת עליית משקל (נוסעים), גם יכול ליהיות.

פורסם

קמבר גבוה גורם לשחיקה מוגברת מאוד בצמיגים רדיאלים מה שהיה מאוד נדיר ברכבים ישנים עם צמיגים דיאגונלים ולכן מטעמים של מתלים מאוד לא מתקדמים נתנו קמברים גבוהים גם שלילי וגם חיובי

פורסם
קאמבר חיובי= יותר מהירות, פחות אחיזה.

 

קאמבר שלילי= יותר אחיזה, פחות מהירות.

 

 

שים לב להרבה ג'יפים יש קאמבר שלילי בעיקר בגלגלים האחוריים.

מה?! פעם ראשונה שאני שומע שקאמבר חיובי משמעו יותר מהירות. לאיזו מהירות אתה מתכוון - מהירות סופית או תאוצה? וכיצד בדיוק הקאמבר משפיע עליה?

דווקא בג'יפים לא זכור לי שראיתי את התופעה הזאת, וממילא בקאמבר שלילי המטרה היא אחיזה משופרת בסיבובים, לא משהו שרכב שטח אמור להתמודד איתו (יותר אופייני לרכבי כביש).

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

×
×
  • תוכן חדש...