Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק בצהריים מול שעות הערב


igal.ep
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4995 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום,

 

שמתי לב שבשעות הצהריים צריכת הדלק גבוה יותר (ע"פ מחשב הדרך)

גם בצהריים וגם בערב אני נוסע עם מזגן על 24 מעלות, ובשני המקרים אני נוסע על מהירות אחידה של 90.

 

רק שבערב הצריכת דלק יורדת הרבה יותר מהר מאשר בצהריים (שוב, המדד לפי מחשב דרך בתנאים זההים)

 

האם יש סיבה לכך ?

 

 

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אזניח את סטיית הדיוק של מחשב הדרך.

 

בצהריים האוויר יותר חם ומתפשט, לפיכך-בתוך נפח נתון יש פחות חמצן שאותו המנוע יכול לדחוס. בערב לעומת זאת האוויר קר ולכן יש יותר חמצן שניתן לדחוס לתוך המנוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וגם...

 

מכיוון שהאויר חם יותר, יכול להיות שהמזגן עובד יותר (תלוי בטמפ' שאתה שם בבקרת אקלים, אם יש).

 

ואולי הכי חשוב,

גם בלי לשים לב, רובנו נוהגים קצת יותר באגרסיביות כשחם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ויש עוד דבר קטן אחד,

לפי חוק קרנו יעילות המנוע היא דלתת הטמפרטורה בין תחילת העבודה לבין סופה [חוק פיזיקלי].

מה שאומר שאם בתחילת המהלך נכנס אוויר קר ובסיום העבודה האוויר חם מאוד אז המנוע יעיל יותר מבחינת ניצולת [ובו נעזוב רגע את הניצולת של מנוע בעירה פנימית שהוא מאוד נמוך אבל זה כבר סיפור אחר].

אגב זאת הסיבה לאינטרקולר במנועים מוגדשים.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אזניח את סטיית הדיוק של מחשב הדרך.

 

בצהריים האוויר יותר חם ומתפשט, לפיכך-בתוך נפח נתון יש פחות חמצן שאותו המנוע יכול לדחוס. בערב לעומת זאת האוויר קר ולכן יש יותר חמצן שניתן לדחוס לתוך המנוע.

 

אני איתך...

 

זה פוגע בתערובת.

Peugeot 406 99' 1.8L auto.8)

 

Chevrolet Cavalier 95' 2.2L auto:twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...