Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוזוקי אלטו או שברולט ספארק?


idoshaked
שימו לב! השרשור הזה בן 4770 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

אני מתלבט בין קניית אלטו לספארק....

שני הרכבים מתאימים לי מבחינה תקציבית ועונים לי על הצרכים היום יומיים...

אני עובר מדו גלגלי לרכב ואלו נראות לי אלטרנטיבות ראויות...

עשיתי נסיעת מבחן על שתיהן והייתי מרוצה הרבה יותר מהאלטו... רוב האנשים שדיברתי איתם אמרו לי שהמנוע חלש מדי אז לשתי הנסיעות מבחן הבאתי חברים כדי לבדוק את ביצועי הרכב כאשר הוא מלא בנוסעים...

האלטו נסעה הרבה יותר חלק והאיצה הרבה יותר מהר (הפתיע אותי)...

 

כמה שאלות לי אליכם....

האלטו שעליה נהגתי הייתה עם כמעט 30,000 ק"מ לעומת 2000 של הספארק האם ביצועי הרכב קשורים לק"מ?

או במילים אחרות יש השפעה על כך שה"מנוע לא נפתח" או שאין דבר כזה?

 

שאלה שנייה האם למישהו יש ספארק והוא יכול לתת לי חוות דעת עליה... דיברתי עם כמה אנשים שמחזיקים אלטו והם מרוצים מאוד...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שרכש אלטו לפני מספר ימים אני קצת משוחד אבל...

קודם כל יש אלטו לקרוב משפחה כחצי שנה והוא מאוד מרוצה. היא עושה הכל ביעילות ובחסכוניות. אל תצפה לנסיעה כמו של סופר מיני איכותית אבל היא בהחלט מספיקה לתחבורה בסיסית.

הרכב מרווח מאוד מבפנים (אני 1.9) ואין שום בעיה גם לנהג גבוה להסתדר בה. בספארק הדשבורד פשוט נתקע לי בברך ימין כשביצעתי נסיעת מבחן. חוץ מזה לאלטו ניסיון מוכח של שנתיים בארץ ואמינות מעולה! האלטו חסכונית משמעותית מהספארק (בנתונים אמיתיים), ולבסוף גם עולה כמה אלפי שקלים פחות.

אני בחרתי אלטו לאחר בחינה מעמיקה של השוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור אחד שרכש אלטו לפני מספר ימים אני קצת משוחד אבל...

קודם כל יש אלטו לקרוב משפחה כחצי שנה והוא מאוד מרוצה. היא עושה הכל ביעילות ובחסכוניות. אל תצפה לנסיעה כמו של סופר מיני איכותית אבל היא בהחלט מספיקה לתחבורה בסיסית.

הרכב מרווח מאוד מבפנים (אני 1.9) ואין שום בעיה גם לנהג גבוה להסתדר בה. בספארק הדשבורד פשוט נתקע לי בברך ימין כשביצעתי נסיעת מבחן. חוץ מזה לאלטו ניסיון מוכח של שנתיים בארץ ואמינות מעולה! האלטו חסכונית משמעותית מהספארק (בנתונים אמיתיים), ולבסוף גם עולה כמה אלפי שקלים פחות.

אני בחרתי אלטו לאחר בחינה מעמיקה של השוק.

 

 

מצטרף...התלבטתי מאד בין שני הרכבים ובדקתי את שניהם, אומנם האלטו באה קצת פחות מאבוזרת (איבזור שאפשר להוסיף עם קצת תוספת שלום ו/או שכנוע של הנציגים בסוכנות) אבל התחושה בנסיעה בה יותר כיפית לדעתי, תצטרף לזה שאין ספק שכשתרצה למכור את הרכב יש שוק מצויין למכונית כמו סוזוקי מאשר לרכביי שברולט שיצא להם בשנים האחרונות שם של מכוניות שנוטות לעשות בעיות אמינות לאחר זמן מה. וחוץ מזה לדעתי האלטו הרבה יותר יפה אבל זה כבר עניין של טעם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר 10 חודשים עם האלטו ומאוד מרוצה.

המנוע לא חלש, והנתונים היבשים עושים לו עוול. בעיר הרכב מתנהל בזריזות וביעילות, מחוץ לעיר אפשר לשמור על מהירויות שתואמות את התנועה מסביב.

אם בנסיעת המבחן התרשמת לטובה, אין סיבה להתלבט.

Mazda Miata NB

Honda CBR500R

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין השתיים - יונדאי i10. לא יקרה משמעותית ומרגישה יותר אוטו. האלטו באמת בסיסית מדי ולספארק יש כמה מגרעות בולטות (תנוחת ישיבה, נוחות ישיבה, מנוע ועוד).

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין השתיים - יונדאי i10. לא יקרה משמעותית ומרגישה יותר אוטו. האלטו באמת בסיסית מדי ולספארק יש כמה מגרעות בולטות (תנוחת ישיבה, נוחות ישיבה, מנוע ועוד).

 

לטעמי, ה-i10 נפסלה לא רק בגלל ביצועי מנוע נמוכים (הספק וצריכת דלק גרועים), אלה בעיקר בגלל עיצוב גמלוני שהרחיק אותי ממנה מהר מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי, ה-i10 נפסלה לא רק בגלל ביצועי מנוע נמוכים (הספק וצריכת דלק גרועים), אלה בעיקר בגלל עיצוב גמלוני שהרחיק אותי ממנה מהר מאוד.

 

באמת אחד הרכבים היותר מוזרים ומכוערים שראיתי...לא יודע מה הם חשבו לעצמם עם העיצוב הזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין השתיים - יונדאי i10. לא יקרה משמעותית ומרגישה יותר אוטו. האלטו באמת בסיסית מדי ולספארק יש כמה מגרעות בולטות (תנוחת ישיבה, נוחות ישיבה, מנוע ועוד).

 

יותר אוטו? אני ביטלתי הזמנה ב-i10 ועברתי לספארק בגלל ההרגשה הזולה של תא הנהג ושל האוטו בכלל, שלא לדבר על הכיעור של הדש בורד אחרי שהורידו את מערכת השמע המקורית השנה. ולגבי תנוחת הישיבה, נראה לי שמרוב התעסקות בחוסר האפשרות לכוון את ההגה בספארק אנשים כבר שכחו שאת המושב כן אפשר להזיז. אני השקעתי בזה 20 שניות כשקיבלתי את האוטו ומאז נוח לי מאוד.

 

גם לגבי המנוע אין לי תלונות, אמנם לא יצא לי לנסוע על האלטו עליה ויתרתי מראש בגלל התדמית הזולה והפשוטה (העיקר שאנשים פה מתלוננים על התדמית של שברולט...) אבל נראה לי מגוחך שמישהו ינסה לטעון שמנוע מכסחת הדשא של האלטו חזק יותר, בכל זאת צריכה להיות משמעות כלשהי לנתונים האובייקטיביים כמו כוח סוס ונפח מנוע לא?

 

לשאלת פותח השרשור אני הייתי הולך על הספארק בלי לחשוב פעמיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני כמי שעובר מדו-גלגלי לרכב היה חשוב לי לקבל רכב קטן וחסכוני שיהיה עד כמה

שניתן קרוב לצריכת הדלק אליה התרגלתי בדו"ג (30 קמ"ל).

 

בכל מקרה את האלטו וה-C1 שאני מחבב מאוד את המראה שלהם שללתי רק משום

המגבלה של הסעת שני ילדים בלבד מאחור ולא שלושה (חברה לא לקפוץ, אמרתי ילדים ולא בוגרים).

 

בהתלבטות בין הI10 לספארק, הספארק ניצחה מבחינתי בעיקר בגלל מראה ואיבזור.

אני חוזר בכל הזדמנות. תבדקו גם את הקיה פיקנטו שעומדת להיות משווקת בקרוב מאוד.

הקיה מבחינה חיצונית מזכירה מאוד את הספארק לאורך רכב עם החזית המוצלחת של ה-I10 .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם לא יצא לי עדיין לסוע בספארק אבל מניסיון העבר שלי, כנראה ששברולט מודדים כוחות חמור במנועים שלהם ולא כוחות סוס. עובדה שהנתונים על הנייר של הקרוז זהים למתחרות ועדיין הרכב מרגיש כמו עגלה מתה (אותו מקרה בספארק, מקריאה בעיתונות הבנתי שיש לה 10 כ"ס יותר מהיונדאי אך עדיין לא מורגש הבדל משמעותי). בנוסף לרכב יש מוניטין שרידות ואמינות נורא גרוע להתמודד איתו. שוב, אני לא נביא אבל מספיק לקרוא על כל האכזבות של קוני האוואו, אופטרה, קרוז וכו', אתם חושבים שאצלם היה סיפור שונה? גם להם הראו נתונים יפים מאוד על הנייר, רשימת אבזור ארוכה ומחיר מפתה. רק מה שהם לא ידעו זה שאחרי שנתיים הרכב יתפורר להם בידיים.

אם נעשה הקבלה לדגמי העבר של יונדאי (גטס, אקסנט וכו'), אני יכול לקטול את הרכבים האלה עד מחר (בדומה לאופטרה ולאוואו הם גם זוועתיות לנהיגה) אך אי אפשר לקחת מהם את העובדה שהם מכונות נורא אמינות ששורדות יפה מאוד גם את ההתעללויות הכי נוראיות (ויצא לי לסוע ברכבים מליסינג שעברו שואה גרעינית).

 

ה-I10 מנגד ממש לא מבריקה אך מבצעת את הכל בצורה יעילה מאוד וזה סוד הגדולה שלה.

אני מסכים שהעיצוב נורא שבלוני וחסר השראה, ושהאבזור בגרסא של אחרי מתיחת הפנים מביש (הצעד נעשה כדי ליישר קו עם המתחרות בקטגוריה, אם תסתכלו על שרשורים מלפני שנה תראו שאנשים מתלוננים על המחיר הגבוהה אבל לא רושמים מילה על זה שהרכב מגיע עם רשימת אבזור סטנדרטית יותר ארוכה מרכבים מ-2 קטגוריות מעליו).

 

נורא קל "לעבוד" על קהל הלקוחות פה בארץ, תן שיווק אגרסיבי, מחיר אקרטיבי ופינוקים אינטראקטיביים (אבזור) וכבר שאבת אלייך 10% מהלקוחות של המתחרים שלך.

לצערי רק הזמן יגיד האם הספארק היא באמת סיפור הצלחה והתחלתה של תקופה חדשה בשברולט או האם מדובר בעוד מטאור שיתרסק מהר מאוד כמו מקרי העבר.

אלעד רוזנקר, טלפון 0524626633.

ניתן להתקשר להתייעץ בכל הקשור ברכבי אספנות ואופל בפרט (בעיקר ישנים).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר לאבזור של ה-I10: כנראה שאני הבנתי לא נכון, אבל אני חשבתי שהביאו I10 מאובזרת בדלות על מנת להתחרות בפלח השוק של המיני הזולות (מול אלטו, C1 בזמנו ועכשיו גם ספארק) אבל שממשיכים לשווק את המכונית עם רמת האבזור המקורית במחיר המקורי שלה (כ-75K שקלים לגרסה הידנית אם אני לא טועה)

האם טעיתי? אם לא, אז מה הבעיה בלהביא גרסאות אבזור שונות (במחירים שונים כמובן)? כ"א יכול לבחור מה שמתאים לו ואם מישהו רוצה יותר אבזור שישקול את הגרסה המאובזרת. במקרה כזה אני מניח שההתלבטות עוברת להיות בין ספארק בכ-68K לבין יונדאי בכ-75K, מה שלדעתי מייצג נאמנה את ההבדל בערך המותג בין שתי החברות (לגבי ההבדל בין הרכבים עצמם אין לי מושג כי לא נהגתי על אף אחד מהם, ולפחות לגבי הספארק רק הזמן יגיד אם היא עמידה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטעמי, ה-i10 נפסלה לא רק בגלל ביצועי מנוע נמוכים (הספק וצריכת דלק גרועים), אלה בעיקר בגלל עיצוב גמלוני שהרחיק אותי ממנה מהר מאוד.

 

אז תתפלא, למרות הפרש של 13 כ"ס לטובת השברולט, ה-i10 מרגישה זריזה יותר בתנועה עירונית (וגם מחוץ לעיר אין לה נחיתות). הסיבה היא הילוכים קצרים, זמינות כוח עדיפה ותגובת דוושה עדיפה. לספארק אין כלום בחצי התחתון של הסל"ד וההילוכים נורא ארוכים.

עיצוב - מסכים איתך. אבל אוטו כזה לא צריך לבחור בגלל העיצוב, לטעמי.

 

יותר אוטו? אני ביטלתי הזמנה ב-i10 ועברתי לספארק בגלל ההרגשה הזולה של תא הנהג ושל האוטו בכלל, שלא לדבר על הכיעור של הדש בורד אחרי שהורידו את מערכת השמע המקורית השנה. ולגבי תנוחת הישיבה, נראה לי שמרוב התעסקות בחוסר האפשרות לכוון את ההגה בספארק אנשים כבר שכחו שאת המושב כן אפשר להזיז. אני השקעתי בזה 20 שניות כשקיבלתי את האוטו ומאז נוח לי מאוד.

 

מי ישמע שהספארק מרגישה יוקרתית יותר... ל-i10 עדיין יש אפשרות למערכת שמע מקורית וכמו שציינתי למעלה - כוחות סוס לא אומרים הכל.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היונדאי באמת מרגישה קצת אחרת מאז שהוזילו אותה ולמרות זאת עדין אין ספק שעם המחיר החדש שלה, ללא ספק יונדאי. (ואני בעלים של אלטו לשעבר)

 

אף אחד פה לא דיבר על איך שהספארק נראית?

רק בעיניי היא המכונית הכי פחות מושכת ביקום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בעיניי היא די מכוערת.

 

אם אין לחץ לקנות מיד, הייתי מחכה לפיקנטו שאמורה לשלב את כל העולמות (עיצוב יפה, מנוע של יונדאי I10, אבזור נאה- כולל שבע כריות אוויר לפי העיתונות).

 

מבין מה שהצעת, האלטו הרגישה לי מאוד צפופה עד כדי קלסטרופוביה בנסיעת מבחן, רק חיכיתי לצאת כבר מהאוטו, אם אתה קטן מימדים :-D היא יכולה להתאים לך.

אבל מה שנכון נכון, המנוע שלה מאוד(!) נמרץ. של הספארק טיפה פחות אבל במחיר כזה זאת פשרה סבירה.

מבחינת נוחות, אבזור ובטיחות הספארק תתן יותר תמורה.

 

שורה תחתונה, אם אפשר, חכה לפיקנטו, כך לפחות אני הייתי עושה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4770 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...