Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5598 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עכד כמה שאני יודע הטויוטה באנגליה שונה מהטויוטה בארץ - נמכרת בעיקר עם מנוע 1.4 ליטר, וכך גם מרבית הדגמים המוכרים אצלנו כ"משפחתומטית 1600" באירופה. לכן אי אפשר להשוות את השווקים. מעבר לכך - באותו סקר אמינות שהזכרת - באיזה גיל של מכוניות מדובר?

אני מסכים לחלוטין שהברווזונת (כך היא מכנה את עצמה) אינה זקוקה למכונית משפחתית אלא אם היא מתכננת הקמת והרחבת משפחה עם שלישיה בטווח הקרוב, ואם אינה מעונינת במכונית עירונית ומתעקשת על אוטומט אין לה ברירה אלא לבחור בסופרמיני כלשהי מיד שניה.

וד"א - אם את שורלת על פאביה - תחשבי עלכך שמדובר באחותה של הפולו הנושאת דרכון צ'כי ומיובאת על ידי אותו יבואן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
אוקיי - להלן מסקנותיי (אני מכדור הארץ, ללא כל ידע שלא קשור לבגדים - אגב, אם אתם צריכים עזרה עם בגדים, אני הכתובת שלכם).

 

מנוע 1000 סמ'ק - מההתחלה הפחיד אותי, נשמע לי קטן מדי, ומתקלקל מהר מדי. אינני מבטלת בהינף יד את העובדה שישראל קטנטונת ושנסיעה של חצי שעה לכפר סבא שווה לנסיעה בתוך ברלין או פריז, אבל המהירויות אכן שונות - בברלין ופריז תסע מקסימום 50, כשבישראל אם אני לא אהיה על לפחות 100 בדרך לכפ'ס, אני כנראה אצטרך פן דחוף מרוב עצבים. ואם זה אומר שאני אשלם את הדלק ששווה למכונית גדולה יותר, אז איפה החסכון כאן? כל הפרסומות האלה של מת'א לי-ם בשלושה ליטר דלק נראות לי טו גוד טו בי טרו, אבל אשמח לאיזו סטירת מציאות נעימה.

 

שנתון/קילומטרז' - מעדיפה רכב חדש ככל הניתן. אין מה לעשות. יתרה מכך - חברה שלי (תמר) סיפרה לי שקנתה רכב מהשכרה ושהוא פשוט מעולה ומוצלח ואמין וכו'. אז שמתי פעמי ליד 2, והסתכלתי על הפנטזיה שלי - יונדאי i30.

 

וראה זה פלא: מצאתי שנת 2008 (הפרימיום) 108K קילומטר, יד ראשונה השכרה, יש שנייה פרטי - בשישים אלף שקלים בדיוק. טסט חודש הבא.

 

ואני מאד סקרנית לדעת - מה חברי הפורום היקרים אומרים?

 

תודה רבה. רבה. רבה.

I30 הוא אוטו נחמד, ודאי מפתה בשל גודלו ומראהו, אבל זה לא אוטו לסטודנט עני. הוא אינו חסכוני במיוחד ולקנות אחד כזה מהשכרה עם למעלה מ 100K ק"מ, עלול להיות כואב יחסית לכיס. הגרנדה פונטו עליה הומלץ כאן יכולה להוות פתרון מצוין, היא חסכונית מאוד, מאובזרת למדי, נעימה מאוד לנהיגה ונסיעה ( ודאי יותר מאלטו/107 וקרובותיהן ), בעלת מרווח טיפולים ארוך וזולה מאוד לביטוח. ירידת הערך אינה צריכה להטריד במיוחד שכן מדובר במכונית שמחירה כבר ספג את עיקר ה"מכה" הזו. אשר לחבר הנכבד כאן שמביא אסמכתות שונות על חולשותיה האינהרנטיות של הפיאט, כל שאת צריכה הוא פשוט לומר לו תודה על העובדה שבזכותו, כמו גם בזכותם של רבים אחרים שידיעתם על מכוניות נשענת על אגדות עירוניות ולא על ממצאים אובייקטיביים, ניתן לקנות אוטו בהחלט מוצלח במחיר מצחיק.

פורסם

צ'רצ'יל אמר - "אני מאמין גדול בדמוקרטיה עד שאני פוגש את הבוחר הממוצע".

מה הקשר?!

הפונטו משווקת בהנחה ניכרת כדי להחזיר אותה לטבלת המכירות

אז במילים אחרות כשהיא תחזור "לטבלת המכירות" גרנדה פונטו תעלה 120 אלף!?

לגבי RUNX - עדיין לא הסברת לי למה לקנות רכב שנת 2005 כשאפשר לקנות רכב שנת 2008

פשוט מאוד-זה שרכב מסויים הוא שנתון 08 לא אומר בהכרח שהוא טוב משנתון 05!!

ולא - X יראה יותר מוסך מ-Y זה לא נימוק. זה חרטא של אחד שאין לו ולא היה לו מכונית כזו ולא מכיר אותה.

לא רק שזה נימוק זה הנימוק הכי משמעותי בקניית רכב!! ואיך שלא תסובב את זה פיאט תראה יותר מוסך מטויוטה ובהבדל משמעותי לכיס

אתה איש מכירות רציני - בוא תספר לי למה כדאי לי לקחת רכב בן 5 עם 100 אלף ק"מ (במקרה הטוב) כשאני יכול לקחת אחד חדש בתוספת של 5500 ש"ח. יאללה זלמה...שחק אותה

הלכת רחוק ידידי היום ב68 אלף אתה מוציא רכב חדש מהחברה זה אומר שהרכב הזה טוב יותר מרכב שנתון 2005?! אם לך יש רכב שהשנתון שלו מתקדם משלי זה עושה אותו טוב יותר?התשובה היא ברור שלא.השאלה צריכה להיות אחרת: למה שאני יקנה גרנדה פונטו ב78 אלף כשאני יכול לקנות טויוטה ראנקס ב73?! תשקלל כמובן את אלמנט ירידת הערך ובוא נראה אותך משכנע אותי

שם- פראיירים לא באים לבד חברים שולחים אותם ואם טויוטה ומאזדה מובילות בטבלט המכירות בארץ בזכות אותו הפרסום שיש להם למה להם להוריד במחיר? למה להם למכור לך בפחות אם הם ימכרו למישהו אחר ביותר?

אתה מסכים איתי שזאת ספקולציה שלך?במילים אחרות אתה אומר שמאזדה/טויטה אלה מכוניות שנשענות על שם בלבד ושום דבר מעבר? תרשה לי לחלוק עליך בחיים מותג ואיכות זה שני דברים חופפים במיוחד כשאתה מדבר על עולם הרכב אני מסכים איתך שסוכני מכירות ואנשי שיווק ממולחים יכולים לעשות אחלה עבודה אבל שם נבנה על אמינות וזה משהו שיש לשתי האחרונות בכל אספקט שהוא ולהבא אם אתה מביא טענה שכזאת תבסס אותה על משהו.

אשר לחבר הנכבד כאן שמביא אסמכתות שונות על חולשותיה האינהרנטיות של הפיאט, כל שאת צריכה הוא פשוט לומר לו תודה על העובדה שבזכותו, כמו גם בזכותם של רבים אחרים שידיעתם על מכוניות נשענת על אגדות עירוניות ולא על ממצאים אובייקטיביים, ניתן לקנות אוטו בהחלט מוצלח במחיר מצחיק

חברה שלי החזיקה פונטו קרוב לשנתיים וזאת הייתה טעות חיי וחייה שנתון 2003 עם 140 אלף ק"מ לא אמור לאכול לך את הכיס ב5 אלף מוסך בשנה לא כולל טיפולים שוטפים רצית אובייקטיביות קיבלת,ברור שאתה יכול להראות לי גם פונטו שלא נכנסות למוסך ומשרתות את בעליהן נאמנה כל הטענה שלי היא שפיאט אמינה פחות מטויוטה ואם אתה רוצה להתווכח על זה אז בוא פשוט נסכים שאנחנו לא מסכימים.בקשר לזה שהמחיר מצחיק אני מסכים איתך הפונטו תמיד התהדרה במחירים מצחיקים וכך גם התמורה,מצחיקה:roll:

פורסם

א.הפונטו משווקת בהנחה ניכרת כדי להחזיר אותה לטבלת המכירות

אז במילים אחרות כשהיא תחזור "לטבלת המכירות" גרנדה פונטו תעלה 120 אלף!?

ב.לגבי RUNX - עדיין לא הסברת לי למה לקנות רכב שנת 2005 כשאפשר לקנות רכב שנת 2008

פשוט מאוד-זה שרכב מסויים הוא שנתון 08 לא אומר בהכרח שהוא טוב משנתון 05!!

ג.ולא - X יראה יותר מוסך מ-Y זה לא נימוק. זה חרטא של אחד שאין לו ולא היה לו מכונית כזו ולא מכיר אותה.

לא רק שזה נימוק זה הנימוק הכי משמעותי בקניית רכב!! ואיך שלא תסובב את זה פיאט תראה יותר מוסך מטויוטה ובהבדל משמעותי לכיס

ד.אתה איש מכירות רציני - בוא תספר לי למה כדאי לי לקחת רכב בן 5 עם 100 אלף ק"מ (במקרה הטוב) כשאני יכול לקחת אחד חדש בתוספת של 5500 ש"ח. יאללה זלמה...שחק אותה

הלכת רחוק ידידי היום ב68 אלף אתה מוציא רכב חדש מהחברה זה אומר שהרכב הזה טוב יותר מרכב שנתון 2005?! אם לך יש רכב שהשנתון שלו מתקדם משלי זה עושה אותו טוב יותר?התשובה היא ברור שלא.השאלה צריכה להיות אחרת: למה שאני יקנה גרנדה פונטו ב78 אלף כשאני יכול לקנות טויוטה ראנקס ב73?! תשקלל כמובן את אלמנט ירידת הערך ובוא נראה אותך משכנע אותי

ה.שם- פראיירים לא באים לבד חברים שולחים אותם ואם טויוטה ומאזדה מובילות בטבלט המכירות בארץ בזכות אותו הפרסום שיש להם למה להם להוריד במחיר? למה להם למכור לך בפחות אם הם ימכרו למישהו אחר ביותר?

אתה מסכים איתי שזאת ספקולציה שלך?במילים אחרות אתה אומר שמאזדה/טויטה אלה מכוניות שנשענות על שם בלבד ושום דבר מעבר? תרשה לי לחלוק עליך בחיים מותג ואיכות זה שני דברים חופפים במיוחד כשאתה מדבר על עולם הרכב אני מסכים איתך שסוכני מכירות ואנשי שיווק ממולחים יכולים לעשות אחלה עבודה אבל שם נבנה על אמינות וזה משהו שיש לשתי האחרונות בכל אספקט שהוא ולהבא אם אתה מביא טענה שכזאת תבסס אותה על משהו.

ו.אשר לחבר הנכבד כאן שמביא אסמכתות שונות על חולשותיה האינהרנטיות של הפיאט, כל שאת צריכה הוא פשוט לומר לו תודה על העובדה שבזכותו, כמו גם בזכותם של רבים אחרים שידיעתם על מכוניות נשענת על אגדות עירוניות ולא על ממצאים אובייקטיביים, ניתן לקנות אוטו בהחלט מוצלח במחיר מצחיק

חברה שלי החזיקה פונטו קרוב לשנתיים וזאת הייתה טעות חיי וחייה שנתון 2003 עם 140 אלף ק"מ לא אמור לאכול לך את הכיס ב5 אלף מוסך בשנה לא כולל טיפולים שוטפים רצית אובייקטיביות קיבלת,ברור שאתה יכול להראות לי גם פונטו שלא נכנסות למוסך ומשרתות את בעליהן נאמנה כל הטענה שלי היא שפיאט אמינה פחות מטויוטה ואם אתה רוצה להתווכח על זה אז בוא פשוט נסכים שאנחנו לא מסכימים.בקשר לזה שהמחיר מצחיק אני מסכים איתך הפונטו תמיד התהדרה במחירים מצחיקים וכך גם התמורה,מצחיקה:roll:

 

א.לא 120 אלף אבל אכן עם "התעשתות" האדם הממוצע ולוי יצחק ירידת הערך בפונטו החסכונית תקטן.

 

ב. אבל בדיוק לפותחת האשכול אותו הרכב של שנת 2008 יתאים יותר פחות זללן יותר יפה ומעוצב.

 

ג. ההפך הוא הנכון "תיקונים סטנדרטיים" בפונטו נערכים כול 30 אלף ק"מ כאשר בטויוטה זה 15K ועוד לא נשכך את הקריאות של טויוטה לתיקון בלמים מערכות בטיחות וכו... אולי הסיכוי בפונטו לתקלות הוא גבוהה יותר אבל מבקרת במוסך היא פי שניים פחות =)

 

ד.שוב דרישות פותחת האשכול ואותו הרכב של שנת 2008 עונה בצורה כמאת מושלמת לדרישות פותחת האשכול.

 

ה. לא, היבואנים בארץ נשענים על שם ומותג וזה מצליח להם יפה מאוד. סה"כ אתה צודק חלקית מכיוון ששם ומותג אכן נבנים על אמינות ופרמטירים אחרים (מר.ישראל מאוד אוהב לקנות מה שיש לשכן כדי לבאס אותו) אך אמינות יוצאת מהכלל של המותג בעבר (ימי הסובארו DL) בכלל לא משקפת את מצב השוק כיום שים לב גם שרק בישראל מאזדה טויוטה והונדה מובילות את טבלת המכירות במיוחד שכדי ליצור סטטיסטיקה של אמינות של רכב כולשה יש צורך לחקות 7-5 שנים לאחר השקת הרכב אז אמינות ושם משקפים את שוק הרכב של אתמול.

 

ו.קודם כול אין דבר כזה פונטו של שנת 2003 משנת 2001 יבאו לארץ את הפונטו ספייס, זה שחברה שלך לקחה פונטו בלי לבדוק אותה בקפידה זאת טעות שלה אני אישית מייעץ והצלחתי לשכנע הרבה אנשים לקנות פונטו (כולל את עצמי) וכול מי שקנה פונטו לאחר בדיקה מקפידה שלה היה מרוצה עד הגג מהכול.

סה"כ הפונטו ידוע כסוסון עבודה לא קטן ויש הרבה מאוד רכבים כאלו בשוק שקראו אותם לגמרי והרבה אנשים שלא בודקים בקפידה את רכבם נופלים לתוך חור עמוק של טיפולים וכו..

אותו הדבר קורא עם יוצאות הליסינג טויוטה ומאזדה בימינו.

פורסם
צ'רצ'יל אמר - "אני מאמין גדול בדמוקרטיה עד שאני פוגש את הבוחר הממוצע".

מה הקשר?!

הפונטו משווקת בהנחה ניכרת כדי להחזיר אותה לטבלת המכירות

אז במילים אחרות כשהיא תחזור "לטבלת המכירות" גרנדה פונטו תעלה 120 אלף!?

לגבי RUNX - עדיין לא הסברת לי למה לקנות רכב שנת 2005 כשאפשר לקנות רכב שנת 2008

פשוט מאוד-זה שרכב מסויים הוא שנתון 08 לא אומר בהכרח שהוא טוב משנתון 05!!

ולא - X יראה יותר מוסך מ-Y זה לא נימוק. זה חרטא של אחד שאין לו ולא היה לו מכונית כזו ולא מכיר אותה.

לא רק שזה נימוק זה הנימוק הכי משמעותי בקניית רכב!! ואיך שלא תסובב את זה פיאט תראה יותר מוסך מטויוטה ובהבדל משמעותי לכיס

אתה איש מכירות רציני - בוא תספר לי למה כדאי לי לקחת רכב בן 5 עם 100 אלף ק"מ (במקרה הטוב) כשאני יכול לקחת אחד חדש בתוספת של 5500 ש"ח. יאללה זלמה...שחק אותה

הלכת רחוק ידידי היום ב68 אלף אתה מוציא רכב חדש מהחברה זה אומר שהרכב הזה טוב יותר מרכב שנתון 2005?! אם לך יש רכב שהשנתון שלו מתקדם משלי זה עושה אותו טוב יותר?התשובה היא ברור שלא.השאלה צריכה להיות אחרת: למה שאני יקנה גרנדה פונטו ב78 אלף כשאני יכול לקנות טויוטה ראנקס ב73?! תשקלל כמובן את אלמנט ירידת הערך ובוא נראה אותך משכנע אותי

שם- פראיירים לא באים לבד חברים שולחים אותם ואם טויוטה ומאזדה מובילות בטבלט המכירות בארץ בזכות אותו הפרסום שיש להם למה להם להוריד במחיר? למה להם למכור לך בפחות אם הם ימכרו למישהו אחר ביותר?

אתה מסכים איתי שזאת ספקולציה שלך?במילים אחרות אתה אומר שמאזדה/טויטה אלה מכוניות שנשענות על שם בלבד ושום דבר מעבר? תרשה לי לחלוק עליך בחיים מותג ואיכות זה שני דברים חופפים במיוחד כשאתה מדבר על עולם הרכב אני מסכים איתך שסוכני מכירות ואנשי שיווק ממולחים יכולים לעשות אחלה עבודה אבל שם נבנה על אמינות וזה משהו שיש לשתי האחרונות בכל אספקט שהוא ולהבא אם אתה מביא טענה שכזאת תבסס אותה על משהו.

אשר לחבר הנכבד כאן שמביא אסמכתות שונות על חולשותיה האינהרנטיות של הפיאט, כל שאת צריכה הוא פשוט לומר לו תודה על העובדה שבזכותו, כמו גם בזכותם של רבים אחרים שידיעתם על מכוניות נשענת על אגדות עירוניות ולא על ממצאים אובייקטיביים, ניתן לקנות אוטו בהחלט מוצלח במחיר מצחיק

חברה שלי החזיקה פונטו קרוב לשנתיים וזאת הייתה טעות חיי וחייה שנתון 2003 עם 140 אלף ק"מ לא אמור לאכול לך את הכיס ב5 אלף מוסך בשנה לא כולל טיפולים שוטפים רצית אובייקטיביות קיבלת,ברור שאתה יכול להראות לי גם פונטו שלא נכנסות למוסך ומשרתות את בעליהן נאמנה כל הטענה שלי היא שפיאט אמינה פחות מטויוטה ואם אתה רוצה להתווכח על זה אז בוא פשוט נסכים שאנחנו לא מסכימים.בקשר לזה שהמחיר מצחיק אני מסכים איתך הפונטו תמיד התהדרה במחירים מצחיקים וכך גם התמורה,מצחיקה:roll:

 

רק כמה הערות ברשותך :

1. מה בדיוק צריך לסובב כדי להווכח שפונטו תכנס למוסך יותר מאשר טויוטה. אתה מתייחס לזה כעובדה שאתה פטור מהוכחתה, יש לכך בסיס אובייקטיבי כלשהוא ?

2. אמינות האוטו של החברה שלך אינו מדד אובייקטיבי לכלל, או אפילו לחלק מהמכוניות מאותו סוג. הוא בהחלט מדד אובייקטיבי לאוטו של החברה שלך, אבל להבנתי לא האוטו הספציפי הזה הוא האוטו שפותחת השירשור שקלה את קנייתו.

3. התגובות שלך מלמדות שקיימת אצלך, כמו גם אצל אחרים, הנחה שאינה יותר מדעה קדומה, לפיה קיימת עליונות איכותית מובנית במכוניות יפניות בכלל וטויוטות בפרט. כל מי שמכיר את הפורום הזה מעט, ודאי זוכר את הקורולת עם הבוצה, הממירים הדפוקים וכיו"ב תקלות. האם ניתן להסיק מכך שהיפנים לא יודעים לתכנן וליצר מכוניות ? אני מניח שלא, מה שכן ניתן להסיק הוא שאין למוצרים היפניים שום יתרון איכותי על מוצרים הנבנים במקומות אחרים. אלו גם אלו הם מוצרים מורכבים, מסובכים, עתירי חלקים ומכאן מועדים לתקלות, אין מה לעשות.

4. מכאן שההנחה שלך מכוחה טויוטה ישנה עדיפה על פיאט חדשה, היא חסרת בסיס אמיתי והגיונה לקוי. הסיכוי שמוצר ישן יתקלקל יותר מאשר חדש, גבוה יותר סטטיסטית, ודאי כך כשמדובר במוצרים כמו כלי רכב שעובדים תחת עומסים כבדים לאורך זמן ולא בספרים נניח.

5. על מספר דברים בכל זאת אני מניח שאפילו אתה תוכל לסמוך ידיך. האחד שבמחירה של קורולה ישנה אפשר לקנות פונטו הרבה יותר חדשה, השני היא האפשרות המאוד מסתברת שהפיאט הנדונה תהיה חסכונית יותר בצריכת דלק מהטויוטה, השלישית שמרווח הטיפולים המומלץ בפיאט ארוך יותר, הרביעית שעלויות הביטוח שלה יהיו נמוכות יותר. להבנתי פותחת השירשור מייחסת חשיבות לדברים הללו, לכן המלצתי לה על הפיאט. להבנתי היא החליטה שהיא רוצה יונדאי I30, אז אני מאחל לה הצלחה בקניה ואני מאמין שאתה תוכל להצטרף במקום להתחיל לספר לה שאולי בכל זאת רנאקס ישנה.

פורסם
רק כמה הערות ברשותך :

1. מה בדיוק צריך לסובב כדי להווכח שפונטו תכנס למוסך יותר מאשר טויוטה. אתה מתייחס לזה כעובדה שאתה פטור מהוכחתה, יש לכך בסיס אובייקטיבי כלשהוא ?

2. אמינות האוטו של החברה שלך אינו מדד אובייקטיבי לכלל, או אפילו לחלק מהמכוניות מאותו סוג. הוא בהחלט מדד אובייקטיבי לאוטו של החברה שלך, אבל להבנתי לא האוטו הספציפי הזה הוא האוטו שפותחת השירשור שקלה את קנייתו.

3. התגובות שלך מלמדות שקיימת אצלך, כמו גם אצל אחרים, הנחה שאינה יותר מדעה קדומה, לפיה קיימת עליונות איכותית מובנית במכוניות יפניות בכלל וטויוטות בפרט. כל מי שמכיר את הפורום הזה מעט, ודאי זוכר את הקורולת עם הבוצה, הממירים הדפוקים וכיו"ב תקלות. האם ניתן להסיק מכך שהיפנים לא יודעים לתכנן וליצר מכוניות ? אני מניח שלא, מה שכן ניתן להסיק הוא שאין למוצרים היפניים שום יתרון איכותי על מוצרים הנבנים במקומות אחרים. אלו גם אלו הם מוצרים מורכבים, מסובכים, עתירי חלקים ומכאן מועדים לתקלות, אין מה לעשות.

4. מכאן שההנחה שלך מכוחה טויוטה ישנה עדיפה על פיאט חדשה, היא חסרת בסיס אמיתי והגיונה לקוי. הסיכוי שמוצר ישן יתקלקל יותר מאשר חדש, גבוה יותר סטטיסטית, ודאי כך כשמדובר במוצרים כמו כלי רכב שעובדים תחת עומסים כבדים לאורך זמן ולא בספרים נניח.

5. על מספר דברים בכל זאת אני מניח שאפילו אתה תוכל לסמוך ידיך. האחד שבמחירה של קורולה ישנה אפשר לקנות פונטו הרבה יותר חדשה, השני היא האפשרות המאוד מסתברת שהפיאט הנדונה תהיה חסכונית יותר בצריכת דלק מהטויוטה, השלישית שמרווח הטיפולים המומלץ בפיאט ארוך יותר, הרביעית שעלויות הביטוח שלה יהיו נמוכות יותר. להבנתי פותחת השירשור מייחסת חשיבות לדברים הללו, לכן המלצתי לה על הפיאט. להבנתי היא החליטה שהיא רוצה יונדאי I30, אז אני מאחל לה הצלחה בקניה ואני מאמין שאתה תוכל להצטרף במקום להתחיל לספר לה שאולי בכל זאת רנאקס ישנה.

 

 

1. בוא אני יתן לך סקירה על הרכבים שהיו לי במשך השנים 3 שנים מאזדה לאנטיס שנתיים מאזדה שלוש שנתיים טויוטה קורולה והיום אני עם גולף חוץ מחברה שלי יש לי שתי חברים קרובים שהיו בעלים של פיאט קרוב לשלוש שנים שתיהם. עכשיו בוא נצא מנקודת הנחה שאני מכיר יפניות מצד אחד ותאיטלקית הקטנה מצד שני אז אומנם אין שום גרנטי לגבי שום רכב בחיים וכל רכב זה כלי בפני עצמו כשאני עושה השוואה בין הרכבים שהחזקתי לעומת הרכבים שחברים שלי החזיקו,משקלל את זה שהוצאתי אלף שח יותר בשנה על טיפולים מצד אחד אבל מצד שני מכניס את ירידת הערך העצומה שחבריי הפסידו על האיטלקיה(18 אלף שח בשלוש שנים) את הביקורים התכופים במוסך כשהרכב הגיע לקילומטראז מתקדם אני כל פעם מחדש מגיע לאותה מסקנה והיא שהיפניות שהחזקתי עדיפות.נתקלתי בהרבה אנשים כמוך במהלך השנים שבאו ואמרו לי שזה שטוית וזה "אגדות עירוניות" והפיאט אמינות וכו,שורה תחתונה אמת היא דבר סובייקטיבי וברור לי שאני יוצא פה בהכללות גורפות שהרבה מחזיקי פונטו יחלקו עליהן אבל זאת דעתי והיא מבוססת על נסיון נטו ואני מסתמך על מספר מכוניות משני צידי המתרס אז הטענה של "כנראה שנפלת על פיאט לא משהו" מבחינתי לא תופסת.

בקשר לטענה שלך שפיאט חדשה עדיפה על טויוטה ישנה כי "הסיכוי שמוצר ישן יתקלקל יותר מאשר חדש גבוה יותר סטטיסטית" בוא נפרק את זה רגע-אם תיקח שתי מוצרים זהים אחד בן 5 שנים ואחד חדש אז הסיכוי שהחדש יתקלקל מהר יותר "סטטיסטית" הוא מדוייק ונכון כיוון שאתה מודד רכיב מול רכיב,חלק מול חלק ובעצם בלאי מול בלאי.

אבל ידידי והאבל פה הוא גדול אם אתה מודד שני מוצרים שונים לחלוטין מבחינה חיצונית ומכאנית ההנחה שלך מוטעית ומטעה כיוון שהחלקים הם שונים ההרכבה היא שונה המוצר הוא שונה ולכן ההשוואה "הסטטיסטית" שלך שלופה מהמותן וחסרת כל יסוד! מכאן אני בא וטוען שטויטה ראנקס שנת 2005/6/7 עדיפה על פיאט גרנדה חדשה כמעט בכל אספקט שקשור לעולם הרכב.נכון הביטוח שלו יקר יותר בכמה מאות שקלים כנ"ל הדלק אך זה מתקזז עם תיקוני מוסך מה שעושה את הטויטה "הישנה" עדיפה.רשמת בנוסף מספר של תקלות כביכול נפוצות אצל הטויוטה והסקת מזה שהמוצרים שלהן לא עדיפים על פני יצרניות רכב אחרות,האם מתקלות שכיחות בקונצרן מרצדס,במוו,ביואיק וכד' ניתן להסיק שגם להן אין "יתרון איכותי" על פיאט? אני מאמין שלא. כל מכונית מגיעה עם תקלות אופייניות ובתור אחד ששילם עכשיו 1500 שח על קולר חיצוני לגיר שמתחמם מהר מי כמוני יודע אני סך הכול אומר שהתקלות האופייניות בפיאט פונטו מעט אופייניות מדי. אם דעתינו עדיין חלוקות ואני מאמין שכן אני מאחל לך לצחוק כל הדרך לבנק בזמן שאתה נוסע בפונטו שלך אני כבר מזמן עברתי לגרמניות8)

פורסם

עם צריכת דלק של 1:20 בבין עירוני ו-1:15 בעירוני עם פקקים ועליות, אני באמת צוחק כל הדרך אל הבנק.

 

אה, וגם שילמתי על הפונטו שלי חצי ממחיר של יאריס מאותו שנתון (30K במקום 60K).

 

לגבי הגרנדה מול RUNX - לגרנדה חדשה יש 3 שנים אחריות. לRUNX ישנה אין כלום...חוץ מ-100 אלף ק"מ על השעון.

 

אז איך בדיוק זה עדיף? לא הסברת.

פורסם

אני גם בהתלבטות כזאת בעצמי.

 

אף אחד לא רואה נסתרות, ואין בשום מקום אפשרות להיות ב-100 אחוז בטוח מה יהיה יותר אמין, פיאט 2008-9 או טויוטה שנת 03-04

קשה להתעלם מהעובדה שהטויוטה היא כבר רכב עם מספיק ותק על הכביש, ולא בטוח שהוא יראה אמינות טובה יותר מפיאט חדשה(למרות כול השמועות ובלה בלה בלה)

אבל, ויש אבל גדול, ואי אפשר להתעלם ממנו, הירידת ערך של פיאט קטסטרופלית!!!

אני לא יודע כמה אנשים משלמים 5 אלף מעל המחירון על פיאט שמורה, אבל רובם הגדול ככלל נמכרות אפילו בפחות מהמחירון הגם ככה מזעזע שלהם.

כבר עשיתי חישוב של חסכונות בדלק לעומת ירידת ערך בין פיאט גרנדה לבין דייהטסו סיריון במחירים האלה. צריך לנסוע 44 אלף קילומטר בשנה בשביל לכסות את הירידת ערך העצומה של פיאט(בשנה הראשונה, אח"כ זה יורד).

כול שכן הגברת(נשמע זקן קצת:)),כבר הייתה בסרט הזה של ירדית ערך היסטרית ברכב אירופאי.

 

אני הייתי ממליץ לך על הדייהטסו סיריון, אבל פסלת אותה על הסף.

יכול להיות שהיאריס עם התיבה הרובוטית תוכל להתאים לך, היא יחסית ליאריס האחרות זולה יותר.

פורסם
עם צריכת דלק של 1:20 בבין עירוני ו-1:15 בעירוני עם פקקים ועליות, אני באמת צוחק כל הדרך אל הבנק.

 

אה, וגם שילמתי על הפונטו שלי חצי ממחיר של יאריס מאותו שנתון (30K במקום 60K).

 

לגבי הגרנדה מול RUNX - לגרנדה חדשה יש 3 שנים אחריות. לRUNX ישנה אין כלום...חוץ מ-100 אלף ק"מ על השעון.

 

אז איך בדיוק זה עדיף? לא הסברת.

 

אני מבין שהתפשרות היא הצד החזק שלך אם ככה למה שידידי לא ימכור את הפיאט ויקנה במקומה ג'אסטי ישנה? אני מאמין שאתה תתגלגל מצחוק בדרך לבנק:-o

לגרנדה חדשה יש 3 שנים אחריות זה נכון אבל ירידת הערך שלה בשלוש השנים הראשונות על הכביש מקזזות אם לא אף עולות על החיסכון שהאחריות נותנת. יש לך מושג כמה ערך מאבדת גרנדה שעלתה לכביש? 15 אחוז ידידי אני מזמין אותך לפתוח יד 2 ולראות בכמה נמכרת גרנדה 2008? סביבות ה50 אלף שח! משמע גרנדה איבדה בשלוש השנים הראשונות שלה על הכביש 30 אלף שח בוא עכשיו אתה תגיד לי איך זה משתלם?

ראנקס "ישנה" לעומת זאת מאבדת סכום מזערי מהערך שלה כל שנה ולרוב נמכרת מעל המחירון ולא במעט. אז גם לטענת האחריות שלך אין שום בסיס. האם יש לך ספק קטן שבקטנים שקיים אינטרס מובהק לחברה לשווק אחריות על רכביה? אני מקווה שלא

פורסם

אגב, למה החלטת שמדובר בירידת ערך קטסטרופאלית?

 

טויוטה קורולה רובוטית נמכרת כיום בסביבות 60K (חבר שרצה לקנות בדק לאחרונה). זה 60K פחות ממה שהיא עלתה כחדשה.

 

גרנדה פונטו מאותו שנתון, עולה 45K. אבל האוטו מראש עלה 80K. אז בסה"כ כל ההפרש אחרי 3 שנים זה 35K. בטויוטה ירידת הערך כמעט כפולה!

 

אני מדבר על רכבי השכרה לשעבר - בפרטי המחירים נמצאים בטווח של 20% מעל מה שציינתי.

 

לגבי מעל המחירון - רכב שמור, מטופל ועם נתונים טובים (לא 150K ב-3 שנים) יימכר תמיד מעל המחירון, בטח בתקופה כמו שלנו שבה אנשים רודפים אחרי רכבים חסכוניים.

 

בתוך עמי אני חי, אני יודע כמה הצעות לקנייה אני מקבל על הפונטו שלי, חלקן היו קרובות ל-7K מעל המחירון ולא חשבתי אפילו על למכור.

פורסם
אני גם בהתלבטות כזאת בעצמי.

 

אף אחד לא רואה נסתרות, ואין בשום מקום אפשרות להיות ב-100 אחוז בטוח מה יהיה יותר אמין, פיאט 2008-9 או טויוטה שנת 03-04

קשה להתעלם מהעובדה שהטויוטה היא כבר רכב עם מספיק ותק על הכביש, ולא בטוח שהוא יראה אמינות טובה יותר מפיאט חדשה(למרות כול השמועות ובלה בלה בלה)

אבל, ויש אבל גדול, ואי אפשר להתעלם ממנו, הירידת ערך של פיאט קטסטרופלית!!!

אני לא יודע כמה אנשים משלמים 5 אלף מעל המחירון על פיאט שמורה, אבל רובם הגדול ככלל נמכרות אפילו בפחות מהמחירון הגם ככה מזעזע שלהם.

כבר עשיתי חישוב של חסכונות בדלק לעומת ירידת ערך בין פיאט גרנדה לבין דייהטסו סיריון במחירים האלה. צריך לנסוע 44 אלף קילומטר בשנה בשביל לכסות את הירידת ערך העצומה של פיאט(בשנה הראשונה, אח"כ זה יורד).

כול שכן הגברת(נשמע זקן קצת:)),כבר הייתה בסרט הזה של ירדית ערך היסטרית ברכב אירופאי.

 

אני הייתי ממליץ לך על הדייהטסו סיריון, אבל פסלת אותה על הסף.

יכול להיות שהיאריס עם התיבה הרובוטית תוכל להתאים לך, היא יחסית ליאריס האחרות זולה יותר.

 

כל מילה ברזל8)

פורסם
אגב, למה החלטת שמדובר בירידת ערך קטסטרופאלית?

 

טויוטה קורולה רובוטית נמכרת כיום בסביבות 60K (חבר שרצה לקנות בדק לאחרונה). זה 60K פחות ממה שהיא עלתה כחדשה.

 

גרנדה פונטו מאותו שנתון, עולה 45K. אבל האוטו מראש עלה 80K. אז בסה"כ כל ההפרש אחרי 3 שנים זה 35K. בטויוטה ירידת הערך כמעט כפולה!

 

אני מדבר על רכבי השכרה לשעבר - בפרטי המחירים נמצאים בטווח של 20% מעל מה שציינתי.

 

לגבי מעל המחירון - רכב שמור, מטופל ועם נתונים טובים (לא 150K ב-3 שנים) יימכר תמיד מעל המחירון, בטח בתקופה כמו שלנו שבה אנשים רודפים אחרי רכבים חסכוניים.

 

בתוך עמי אני חי, אני יודע כמה הצעות לקנייה אני מקבל על הפונטו שלי, חלקן היו קרובות ל-7K מעל המחירון ולא חשבתי אפילו על למכור.

 

למה קבעתי? פשוט מאוד.

נכנסתי עכשיו ליד 2 ועשיתי השוואה של מחירון בין קורולה מודל 05 לבין 06 , לבין מחירון פיאט פונטו מודל 05 לבין 06. רק בשביל לראות באחוזים כמה ערך הרכבים איבדו.

תנחש מה? מחישוב פשוט שכול ילד בכיתה ד שלמד אחוזים יכול לעשות,גיליתי שהירידת ערך במחירון של קורולה היא 6.9 אחוז ואצל הפיאט 19.5(!) אחוז.

ולא, לא התבלבלתי בדרגת אבזור, צורה חדשה וכו'.

אז נכון שיש נפילות ספציפיות כגון הטויוטה הרובוטית שאנשים לא אהבו אותה, אבל ככלל,הטויוטה שומרת על המחירון שלה הרבה יותר טוב.

פורסם

יפנית בת 15 אמינה יותר מפיאט בת 3. וזה מניסיון שלי עם רכבים שהיו במשפחה ואצל חברים. וזה לא המצאה של ישראלים שפיאט לא אמינות, הישראלים גם לא המציאו את: FIAT - Fix It Again Tomorrow

 

בקשר לזה שפיאט שומרת על מחירון יותר מטויוטה ושפיאט נמכרת מעל המחירון כמו שהמון חובבי פיאט אומרים כאן בפורום, תמשיכו לחלום. לא נפריע לכם. :lol:

פורסם

אומרים Fix It Again Tony:roll: לפחות תכתוב את המשפט הנכון

 

נכון ישראלים לא המציאו את המשפט. אין ויכוח שהיו לפיאט תקופות לא מוצלחות במהלך השנים, אבל להכליל על אמינות של הדגמים החדשים זה פשוט חובבנות. פנדה נחשבת לאחת המכוניות האמינות בקטגורית מיני. פיאט תוספת 2 מתוך 10 המקומות הראשונים בטבלת המכירות באירופה. חברה יכולה לשפר במשך שנים את איכות המוצרים. אם פיאט היו כל כך גרועים הם היו פושטים רגל. בפועל מאזדה היא זו שפשטה רגל. חוץ מזה, היום יש כל כך הרבה פיתוחים משותפים וחלקים משותפים שאין כבר יפנית טהורה או אירופאית טהורה.

 

Fiat was sometimes used as a jocular backronym for 'Fix it again Tony', referring to poor reliability and problems, such as rust, which some Fiat owners in the United States encountered in the 1970s and 1980s. Partly as a result, Fiat sales in the US fell from a high of 100,511 cars in 1975 to 14,113 in 1982. In 1983, Fiat left the United States car market with a reputation for poor quality cars. However, Fiat has made significant improvements since then

.


×
×
  • תוכן חדש...