Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5610 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני יודע שהנושא דוסקס כמה פעמים בפורום אבל מכל השירשורים לא היה ניתן להסיק חד משמעית מה צריך לשים.

 

ברשותי מאזדה 3 2004 (עלייה על הכביש ב12.2003) -5 דלתות בעלת 45000 ק"מ מקוריים.

הסוף של מספר השלדה מתחיל ב 127XXX

 

לפי הספר רכב (בעברית) יש להחליף נוזל קירור כל 90000 או 4 שנים.

 

הנוזל ברכב שלי הוא ירוק ולא הוחלף מעולם - גם לא הושלמו חוסרים (פשוט כי לא היו). - וכן אני יודע שזה לא בסדר:wink:

על פקק מילוי המיכל שלי רשום במפורש FL22 (נוזל הקירור המקורי של מאזדה).

 

הייתי היום במוסך מורשה מאזדה שהוציא לי הדפסה של מפרט טיפולים ומפרט מק"טים לכל טיפול.

במפרט רשום בפירוש שרכב מהסוג שלי עד שלדה 500000 צריך נוזל קירור: דלקור מאזדה ירוק, ורק משילדה 500001 צריך למלא FL22 (כל 195000 ק"מ או 10 שנים).

FL22 מק"ט K018W0122

 

זה עומד בסתירה לכתוב בספר רכב שאם יש סימון של FL22 על פקק המילוי יש להמשיך למלא רק בנוזל זה. - מה שאני בעצם אומר שהספר רכב סותר את עצמו).

 

מה דעתכם במה אני צריך למלא? (המחיר לא משנה..)

 

דרך אגב באופן מפתיע הנוזל המקורי של מאזדה עולה פחות מהנוזל של דלקור :? ( 4 ליטר דלקול = 205 לפנ מע"מ וFL22 יעלה 120 לפני מע"מ)

פורסם
על פקק מילוי המיכל שלי רשום במפורש FL22 (נוזל הקירור המקורי של מאזדה).

 

סוף פסוק.

מצטער, אני אף פעם לא מאמין להמלצות יבואן. הרבה פעמים המלצות יבואן נגועות באינטרסים, הן באשר למרווחי הטיפולים או מותגים ספציים (ע"ע נוזלי "פז" בקרסו, "דלק" במאזדה ופורד). מעבר לכך, לחומרים שונים יש השפעות וריאקציות שונות שעלולות להביא יותר נזק מתועלת. בכל הקשור לנוזלי קירור ברכבים מודרניים אני חושב שהכי נכון הוא להיצמד אך ורק להוראות היצרן באנגלית ולהשתמש רק בנוזל מקורי.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם
סוף פסוק.

מצטער, אני אף פעם לא מאמין להמלצות יבואן. הרבה פעמים המלצות יבואן נגועות באינטרסים, הן באשר למרווחי הטיפולים או מותגים ספציים (ע"ע נוזלי "פז" בקרסו, "דלק" במאזדה ופורד). מעבר לכך, לחומרים שונים יש השפעות וריאקציות שונות שעלולות להביא יותר נזק מתועלת. בכל הקשור לנוזלי קירור ברכבים מודרניים אני חושב שהכי נכון הוא להיצמד אך ורק להוראות היצרן באנגלית ולהשתמש רק בנוזל מקורי.

 

איתמר.

+10

בהרבה מקרים המלצות הייבואן לא נכונות או קיימים היא דיוקים.

 

גם אם נציג הייבואן שהוא איש טכני יגיד לי למלא שמן גיר או נוזל קירור X או Y אני אישית העדיף להתעלם מהמלצותיו.

איזה כייף לי :)

פורסם

אני גם מסכים עם הנטיה להוראות היצרן בלבד, ביחוד אחר המסמך שמצאתי - http://www.miatamania.com/graphics/products/miata_service_bulletins/01-033-07-1830b.pdf

 

שבסופו רשום:

In the case of older models, the coolant replacement interval is every five (5) years or 60,000 miles



(96,000 km).

• FL22 coolant is compatible with current (Green) ethylene glycol coolant.

אבל בהמשך למשפט "בהרבה מקרים המלצות הייבואן לא נכונות או קיימים היא דיוקים."

 

אני אקח את זה לכיוון קצת אחר שעוסק בשמן גיר של תיבה אוטומטית. הספר ממליץ להחליף אבל בדף שהמחסנאי של המוסך הוציא לי רשום: "ללא החלפה"

 

???

פורסם

תשובותיי באדום -

 

 

לפי הספר רכב (בעברית) יש להחליף נוזל קירור כל 90000 או 4 שנים. -

כל נוזל אחר (חוץ מ-FL22) צריך להחליף בתדירות הזו.

 

הנוזל ברכב שלי הוא ירוק ולא הוחלף מעולם - גם לא הושלמו חוסרים (פשוט כי לא היו). - וכן אני יודע שזה לא בסדר:wink:

על פקק מילוי המיכל שלי רשום במפורש FL22 (נוזל הקירור המקורי של מאזדה).

 

אצלך (כמו אצלי) צריך להחליפו כל 195000 ק"מ או 10 שנים.

 

בפאביה המגבים אפילו לא צריכים לעבוד, הם לא מנגבים את הטיפות אלא מפחידים אותן
פורסם

לפי מה שאתה אומר הספר פשוט מטעה......

 

אבל יש לי גם דוגמא הפוכה :-)

 

על מיכל שמן הברקס רשום במפורש DOT 3 למרות שבספר רכב רשום בפירוש שייש למלא DOT 4 SUPER וזה גם מה שמבוצע ונרשם בכל הטיפולים במוסך מורשה.

 

כאן הפקק מטעה.....

 

מה שאני אומר שאי אפשר כבר לדעת למי להאמין לספר רכב או לסימונים על הפקקים (דר"כ הפקקים הם המקוריים שהגיעו עם הרכב ולא הוחלפו מעולם)

פורסם
לפי מה שאתה אומר הספר פשוט מטעה......

 

אבל יש לי גם דוגמא הפוכה :-)

 

על מיכל שמן הברקס רשום במפורש DOT 3 למרות שבספר רכב רשום בפירוש שייש למלא DOT 4 SUPER וזה גם מה שמבוצע ונרשם בכל הטיפולים במוסך מורשה.

 

כאן הפקק מטעה.....

 

מה שאני אומר שאי אפשר כבר לדעת למי להאמין לספר רכב או לסימונים על הפקקים (דר"כ הפקקים הם המקוריים שהגיעו עם הרכב ולא הוחלפו מעולם)

 

לדעתי מה שרשום על הפקק של נוזל הבלמים הוא רמת האיכות המינימלית שיש להכניס, אצלי הכניסו DOT 4 כמו שכתבת,

כמו בשמן המנוע - רשום שהרמה המינימלית שצריך לשים היא SL אבל אני שם שמן ברמת SM.

 

 

אגב, תבדוק בספר הרכב - שם גם כתוב שצריך להחליף כל סוג של נוזל קירור, בתדירות שונה. אני בדקתי.

בפאביה המגבים אפילו לא צריכים לעבוד, הם לא מנגבים את הטיפות אלא מפחידים אותן
פורסם

 

אגב, תבדוק בספר הרכב - שם גם כתוב שצריך להחליף כל סוג של נוזל קירור, בתדירות שונה. אני בדקתי.

 

אתה צודק, במאזדות 3 משנים מתקדמות יותר (להזכירך שלי היא המשלוח הראשון שעלה על הכביש) באמת מצויין שייש שני נוזלי קירור ומצויינת תדירות החלפה של כל סוג. (יש לי גם מאזדה 3 2009 צורה חדשה ושם כבר מופיעה ההערה הזו)

 

בספר שלי מצויינת רק תדירות החלפה של כל 90000 או 4 שנים ללא ההערה לגבי FL22 (גם בספר באנגלית של מודל 2004 מצויין אותו דבר)

 

וזה מה שמוזר כי מצד אחד ההוראות של מאזדה העולמית לרכבים יותר חדשים משלי הן: אם מצויין FL22 על מיכל המילוי יש למלות רק FL22 אבל אצלי הספר והפקק ברכב סותרים זה את זה.

 

דבר נוסף בהוראות ההחלפה המקוריות של מאזדה לפי הWORKSHOP MANUAL של מנוע Z6

מצויינים השלבים הבאים:

 

1. Remove the cooling system cap



2. Remove the under cover.

3. Remove the radiator drain plug and drain the engine coolant into a container.

4. Flush the cooling system with water until all traces of color are gone.

5. Let the system drain completely.

6. Tighten the radiator drain plug.

 

מה דעתכם על שלב 4 שבו הם מדריכים לעשות ניקוי/שטיפה באמצעות מים?

 

פורסם

דעתי היא שזו פרוצדורה מחמירה ורצוי לעשות אותה רק לפני החלפת נוזל קירור לנוזל אחר ולא למקורי.

 

אם כרגע יש FL22 ואתה מתכוון למלא FL22 אין צורך לשטוף את המערכת, אבל זה לא יזיק. בעת ריקון המערכת יוצא רובו המכריע של נוזל הקירור הישן, ומה שנשאר נמהל בנוזל החדש. מאחר ומדובר באותו הנוזל, אין סכנה לריאקציות כימיות בין החומרים והמערכת תישמר תקינה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

כשהם מדברים על שטיפה הם מתכוונים על הכנסת צינור מים למיכל מילוי מי הקירור והזרמת מים עד שיוצאים מים לא ירוקים מבורג הריקון של הרדיאטור?

 

במקרה כזה תמיד יהיו שאריות של נוזל הקירור הישן במנוע, אני צודק?

פורסם

אם אתה רוצה להיות יותר צדיק מהאפיפיור תריץ כמה מחזורים של מים רגילים במערכת, זה ידלל את כמות הנוזל הישן למינימום.

אבל באמת שזה מיותר. רוקן את הנוזל הישן, מלא חדש וסגור את הבאסטה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לפעמים נופלים בין הכסאות - זה באמת בעיה בהחלפת שנת דגם .

שני נוזלי הקרור מתאימים .

 

לדעתי - הייתי ממלא FL22 - הוא גם מתאים למנוע הנ"ל (פשוט החלפות ואורך חיים ארוך יותר )

לדעתי בכל מצב כדאי לרענן החלפת נוזל קרור כל כ 4 שנים - גם את ה FL22 - וגם נוזל ממסרה אוטומטית -

 

הפתרון שלך ושל איתמר לדעתי הגיוני , הייתי מבצע כך החלפה .

להקפיד לפתוח את רדיאטור החימום הפנימי למצב חום .

 

ומקסימום כעבור כמה ימים החלפה נוספת, וכך רוב הנוזל יהיה בודאות ה FL22 .

שם לב - לכתוב בגדול , או מדבקה על מיכל נוזל הקרור - כי הנוזל במנוע הוא FL22 .

מאחר ולפי קוד הרכב , שילדה - בטיפול במוסך מורשה , אפשר כי ימלאו שוב את הנוזל הישן .

 

אייל .

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

תודה אייל.

 

האוטו לא יכנס יותר לשום מוסך לצורך החלפת נוזלים, המחקר הארוך שאני עושה הוא רק בגלל שלמעט שמן ברקס והחלפת ברקסים,

 

אני אטפל ברכב בעצמי.

×
×
  • תוכן חדש...