Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[אונו 94' 1.4]זה היה מפחיד !!!! שאלה בקשר לברקסים דיי חשוב וקריטי!!!


DRS
שימו לב! השרשור הזה בן 7335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב אז ככה יש לאמא פיאו אונו שמורה ... שנת 94 מנוע 1400 הייתי עם עוד שלושה חברים נסענו נסיעה "אגרסיבית" מה שנקרא... אחרי נסיעה מהירה יחסית לחצתי על הברקס... היה רמזור הצלחתי לעצור ללא בעיה אבל הרגשתי שינוי מסויים לא יודע היה ברקס קשה יותר או משהו ... טוב אחרי איזה 10 דקות של המשך נסיעה נסענו לחנייה של חבר לקח משהו והמשכנו כשבאתי לצאת מהחניה שלו לכביש בא לי אוטו משמאל לחצתיייי ברקס ופתאום הדוושה נהייתה לי כמו מיים!!! אני לוחץ עד הסוף לא היה קשה בגרוש הגעתי כבר לקצה של הדוושה ולא היה לחץ... האוטו כמעט ולא עצר איך שהו עם הרבה כוח על הברס שימוש בבלם יד וגם המהירות לא הייתה מהירה הצלחתי לעצור כשהאוטו חצי בתוך הצומת!!!

אמרתי לכולם לרדת שיהיה פחות משקל .. משמע יותר קל לעצור...

 

 

 

**** אחרי כמה דקות של נסיע איטית יחסית ובלימה באמצעות הורדת הילוכים ושימוש עדין בברקסים זה הסתדר ונרגעתי ... מישהו אולי יכול להסביר לי ממה לעזאזל זה קרה????

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז ככה יש לאמא פיאו אונו שמורה ... שנת 94 מנוע 1400 הייתי עם עוד שלושה חברים נסענו נסיעה "אגרסיבית" מה שנקרא... אחרי נסיעה מהירה יחסית לחצתי על הברקס... היה רמזור הצלחתי לעצור ללא בעיה אבל הרגשתי שינוי מסויים לא יודע היה ברקס קשה יותר או משהו ... טוב אחרי איזה 10 דקות של המשך נסיעה נסענו לחנייה של חבר לקח משהו והמשכנו כשבאתי לצאת מהחניה שלו לכביש בא לי אוטו משמאל לחצתיייי ברקס ופתאום הדוושה נהייתה לי כמו מיים!!! אני לוחץ עד הסוף לא היה קשה בגרוש הגעתי כבר לקצה של הדוושה ולא היה לחץ... האוטו כמעט ולא עצר איך שהו עם הרבה כוח על הברס שימוש בבלם יד וגם המהירות לא הייתה מהירה הצלחתי לעצור כשהאוטו חצי בתוך הצומת!!!

אמרתי לכולם לרדת שיהיה פחות משקל .. משמע יותר קל לעצור...

 

 

 

**** אחרי כמה דקות של נסיע איטית יחסית ובלימה באמצעות הורדת הילוכים ושימוש עדין בברקסים זה הסתדר ונרגעתי ... מישהו אולי יכול להסביר לי ממה לעזאזל זה קרה????

 

בעבר הרחוק הייתה לי פיאסטה 84 ואת אותה הבעיה בדיוק.

החלפתי משאבת ברקס (בוסטר) והכל הסתדר.

אני לא ממליץ למשוך כאלו בעיות. תטפל מיד בבעיה זאת-אתה מסכן את עצמך ואת הסובבים אותך.

Not the sound of silence -ABARTH

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תבדוק שאין לך נזילה של שמן ברקס.

אם אין נזילות, יתכן ומשאבת בלם ראשית "הלכה"- קרה לי אותו דבר לפני שבוע.

לא סיפור רציני להחליף- אבל אם אין לך את הידע, עדיף שתיתן למוסך לטפל בזה. מה גם שלא כ"כ מומלץ לנסוע למוסך במצב כזה!- משמע, תזמין גרר.

דני.

אני רואה שעומר הקדים אותי...

פיאסטה MK1 שנת 79 בשלבי שיפוץ ->[thread=41214]כאן[/thread]

מנוע:1L, ממוזגת+ תוספות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז ככה יש לאמא פיאו אונו שמורה ... שנת 94 מנוע 1400 הייתי עם עוד שלושה חברים נסענו נסיעה "אגרסיבית" מה שנקרא... אחרי נסיעה מהירה יחסית לחצתי על הברקס... היה רמזור הצלחתי לעצור ללא בעיה אבל הרגשתי שינוי מסויים לא יודע היה ברקס קשה יותר או משהו ... טוב אחרי איזה 10 דקות של המשך נסיעה נסענו לחנייה של חבר לקח משהו והמשכנו כשבאתי לצאת מהחניה שלו לכביש בא לי אוטו משמאל לחצתיייי ברקס ופתאום הדוושה נהייתה לי כמו מיים!!! אני לוחץ עד הסוף לא היה קשה בגרוש הגעתי כבר לקצה של הדוושה ולא היה לחץ... האוטו כמעט ולא עצר איך שהו עם הרבה כוח על הברס שימוש בבלם יד וגם המהירות לא הייתה מהירה הצלחתי לעצור כשהאוטו חצי בתוך הצומת!!!

אמרתי לכולם לרדת שיהיה פחות משקל .. משמע יותר קל לעצור...

 

 

 

**** אחרי כמה דקות של נסיע איטית יחסית ובלימה באמצעות הורדת הילוכים ושימוש עדין בברקסים זה הסתדר ונרגעתי ... מישהו אולי יכול להסביר לי ממה לעזאזל זה קרה????

 

 

לא יודע מה בדיוק הבעיה באוטו שלך, אבל לאוטו אסור לזוז עוד מטר אחד עד שהוא לא רואה מוסך. גם למוסך אסור שהאוטו יגיע בנסיעה, רק גרירה!

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז ככה יש לאמא פיאו אונו שמורה ... הייתי עם עוד שלושה חברים נסענו נסיעה "אגרסיבית" מה שנקרא... אחרי נסיעה מהירה יחסית לחצתי על הברקס... היה רמזור הצלחתי לעצור ללא בעיה אבל הרגשתי שינוי מסויים לא יודע היה ברקס קשה יותר או משהו ... לחצתיייי ברקס ופתאום הדוושה נהייתה לי כמו מיים!!! אני לוחץ עד הסוף לא היה קשה בגרוש הגעתי כבר לקצה של הדוושה ולא היה לחץ...

 

 

**** אחרי כמה דקות של נסיע איטית יחסית ובלימה באמצעות הורדת הילוכים ושימוש עדין בברקסים זה הסתדר ונרגעתי ...

 

תפסיק לטגן את הברקסים שלך. זה הכל.

 

למרות האמור גש למוסך לבדוק את הבלמים - אבל לדעתי פשוט דרשת מהבלמים יותר ממה שהם יכולים לתת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל נסעתי במהירות שלא עולה על 25 או 30 קמש זה דבר ראשון דבר שני השעה היית 2 וחצי בלילה אין כלב בחוץ... מבין מסוכן וכל זה אבל בקטע הזה זה בסדר....

 

האמת שכנראה שבאמת טיגנתי את הברקסים כמו שאמר RadarJedi ....

אף פעם לא הייתה לי בעיה כזו זה היה מוזר.....

טוב אני יבדוק את זה במוסך או משהו ויבדוק מה מצב השמן ברקסים למרות שאתמול לא ירד ממינימום וגם לא עלה על מקסימום... תודה

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל נסעתי במהירות שלא עולה על 25 או 30 קמש זה דבר ראשון דבר שני השעה היית 2 וחצי בלילה אין כלב בחוץ... מבין מסוכן וכל זה אבל בקטע הזה זה בסדר....

 

האמת שכנראה שבאמת טיגנתי את הברקסים כמו שאמר RadarJedi ....

אף פעם לא הייתה לי בעיה כזו זה היה מוזר.....

טוב אני יבדוק את זה במוסך או משהו ויבדוק מה מצב השמן ברקסים למרות שאתמול לא ירד ממינימום וגם לא עלה על מקסימום... תודה

 

התפלק לך "1" לפני המספרים שציינת :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם זה נזילה אז הברקס לא היה חוזר למצב הקודם שלו

והיה הופך להיות כמו מים כמו שהוא אמר ולא מסתדר..

יש מצב שזה משאבת שמן ראשית

אבל רוב הסיכויים שחיממת את הברקסים יותר מדיי

סע בזהירות שמור על עצמך ועל הסובבים אותך!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו דרשת מהברקסים יותר מידי... וכנראה גם לא בלמת נכון...

תשתדל לבלום בפימפומים, לאפשר לברקסים להתקרר כמה שיותר בין ברקס לברקס ותשתמש יותר בהורדת הילוכים (כמובן אך ורק!!! בנהיגה ספורטיבית [בפיאט אונו ?! :puzzled: ])

 

ותחשוב על זה... :roll:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי נסעת 30 קמ"ש ביציאה מהחנייה,

אבל לפני זה לחצת המון והברקסים התחממו...

 

וככה זה עם ברקסים חמים - הם מאבדים את האפקט שלהם ונהיים לא אפקטיביים.

 

עצה שלי - 1. קח את האוטו לבדיקת בלמים.

2. עם כל הכבוד, ואין כ"כ הרבה - ככל שתמעיט ליסוע נסיעות "אגרסיביות" באונו - קח ייטב לכוווווווווולם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו דרשת מהברקסים יותר מידי... וכנראה גם לא בלמת נכון...

תשתדל לבלום בפימפומים, לאפשר לברקסים להתקרר כמה שיותר בין ברקס לברקס ותשתמש יותר בהורדת הילוכים (כמובן אך ורק!!! בנהיגה ספורטיבית [בפיאט אונו ?! :puzzled: ])

 

ותחשוב על זה... :roll:

 

ידידי היקר:

לבלום בפמפומים?

להשתמש בהורדת הילוכים בנהיגה ספורטיבית?

 

לא :!:

 

מכיר את הפתגם when you have to shoot, shoot - don't talk :?:

 

פמפום על דוושת הבלם מאריך את מרחק הבלימה, כיון שכל פעם שעוזבים את הדוושה האוטו ממשיך להתגלגל קדימה במהירות. בלימה נכונה חייבת להיות חזקה והחלטית מהשניה הראשונה, בלי לעזוב את הבלם.

 

בנהיגה ספורטיבית לא נהוג להשתמש בהילוכים כדי להוריד מהירות - בשביל זה יש את הבלמים. את ההילוכים מורידים (או מעלים) כדי להתאים את ההילוך למהירות הנסיעה, וזהו.

 

לסיכום:

בלימה נכונה:רציפה מההתחלה ועד הסו, בלי לפמפם.

שימוש בהילוכים: כדי להתאים הילוך למהירות הנסיעה, ולא כדי לבלום את האוטו.

 

Fazer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכללי, כבר ענו לך- תתקן את זה כמה שיותר מהר.. אלא אם אתה לא אוהב את החיים שלך

 

 

רק דבר קטן שיש לי להוסיף- אמרת שהורדת משקל (חברים שלך) כדי להקל על הבלימה- תקנו אותי אם אני טועה, אבל משקל קטן יותר,משמע בלימה חלשה יותר, ולהפך. המשקל מכביד על הרכב וגורם לתאוטה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו דרשת מהברקסים יותר מידי... וכנראה גם לא בלמת נכון...

תשתדל לבלום בפימפומים, לאפשר לברקסים להתקרר כמה שיותר בין ברקס לברקס ותשתמש יותר בהורדת הילוכים (כמובן אך ורק!!! בנהיגה ספורטיבית [בפיאט אונו ?! :puzzled: ])

 

ותחשוב על זה... :roll:

 

ידידי היקר:

לבלום בפמפומים?

להשתמש בהורדת הילוכים בנהיגה ספורטיבית?

 

לא :!:

 

מכיר את הפתגם when you have to shoot, shoot - don't talk :?:

 

פמפום על דוושת הבלם מאריך את מרחק הבלימה, כיון שכל פעם שעוזבים את הדוושה האוטו ממשיך להתגלגל קדימה במהירות. בלימה נכונה חייבת להיות חזקה והחלטית מהשניה הראשונה, בלי לעזוב את הבלם.

 

בנהיגה ספורטיבית לא נהוג להשתמש בהילוכים כדי להוריד מהירות - בשביל זה יש את הבלמים. את ההילוכים מורידים (או מעלים) כדי להתאים את ההילוך למהירות הנסיעה, וזהו.

 

לסיכום:

בלימה נכונה:רציפה מההתחלה ועד הסו, בלי לפמפם.

שימוש בהילוכים: כדי להתאים הילוך למהירות הנסיעה, ולא כדי לבלום את האוטו.

 

Fazer

 

יש פה קצת בלבול..

אתה צודק שבנסיעה ספורטיבית וחזקה צריך להיות החלטי ומהיר עם הברקסים..

אך כאשר אתה נוהג בפיאט אונו שזה לא האוטו הכי ספורטיבי שיש, עליך לדעת מראש שהברקסים שלך לא ממש יעזרו לך אם במילים פשוטות "תתכרע" עליהם...

ולכן אם אתה כבר נוסע מהר במכוניות כאלה כמו הפיאט אונו תיקח מראש את מרחק הבלימה ותאט בפימפומים... על מנת שהברקסים לא ידעכו לך מהר...

 

בקשר להורדת הילוכים - הורדת הילוכים עוזרת להוריד את המהירות עקב בלימת מנוע.

שוב, במכוניות כאלה עדיף להיעזר גם בהורדת הילוכים על מנת להאט את האוטו, ותתפלא (למרות שאני בטוח שאתה כבר יודע...) כמה זה עוזר...

 

בנהיגה ספורטיבית באוטו ספורטיבי, הברקסים עמידים מספיק (כמובן שאני מדבר בכלליות והדבר משתנה מאוטו לאוטו...) ואין צורך לבלום מנוע / להאט את האוטו בנוסף לברקסים ולכן משתמשים בגז ביניים...

 

ידידי היקר!

 

:mm_wink:

רק דבר קטן שיש לי להוסיף- אמרת שהורדת משקל (חברים שלך) כדי להקל על הבלימה- תקנו אותי אם אני טועה, אבל משקל קטן יותר,משמע בלימה חלשה יותר, ולהפך. המשקל מכביד על הרכב וגורם לתאוטה.

כמה שיותר משקל על הרכב, כך מרחק הבלימה יגדל...

חוק פיזיקלי פשוט...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ולכן אם אתה כבר נוסע מהר במכוניות כאלה כמו הפיאט אונו תיקח מראש את מרחק הבלימה ותאט בפימפומים... על מנת שהברקסים לא ידעכו לך מהר...

 

בכל אוטו, גם בפיאט אונו, הברקסים אמורים להיות מספיק חזקים כדי לטפל בבלימת האוטו, גם במקרי חרום וגם בשימוש שוטף. נכון שבלימות ארוכות ומתמשכות מורידות את יעילות הבלמים, אבל במצבי נהיגה רגילים, גם מהירים, לא אמורה להיות בעיית בלימה. היתה אצלינו בקורס פיאט אונו לפני כמה שבועות וגם אחרי יום שלם של קורס לא הלכו לה הבלמים.

 

במקרה של השואל המקורי, העצה שלי אליו תהיה פשוט ללכת ולבדוק את מצב הבלמים שלו.

 

בקשר להורדת הילוכים - הורדת הילוכים עוזרת להוריד את המהירות עקב בלימת מנוע.

שוב, במכוניות כאלה עדיף להיעזר גם בהורדת הילוכים על מנת להאט את האוטו, ותתפלא (למרות שאני בטוח שאתה כבר יודע...) כמה זה עוזר...

 

כמו שאמרתי בסעיף הקודם, הבלמים אמורים להספיק (אל תשכח שהיצרנים לוקחים מקדמי ביטחון בתכנון מערכת הבלימה) ולכן אין צורך להשתמש בבלימת מנוע - אלא אם אתה מדבר על ירידות ארוכות שאז (בכל אוטו) רצוי להישאר בהילוך נמוך כדי למנוע מהאוטו לרוץ קדימה.

 

בנהיגה ספורטיבית באוטו ספורטיבי, הברקסים עמידים מספיק (כמובן שאני מדבר בכלליות והדבר משתנה מאוטו לאוטו...) ואין צורך לבלום מנוע / להאט את האוטו בנוסף לברקסים ולכן משתמשים בגז ביניים...

 

אני עדיין תוהה מה הקשר לגז ביניים...

 

 

Fazer

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7335 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...