Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[אונו 94' 1.4]זה היה מפחיד !!!! שאלה בקשר לברקסים דיי חשוב וקריטי!!!


DRS
שימו לב! השרשור הזה בן 7326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

או שאני ממש לא הבנתי אותך, או שאתה טוען ש 2 כפול 2 זה - 5. אם אני לוחץ חזק על הברקס במהירות 80 קמ''ש - הגלגלים נתפסים! תהיה בטוח שאז מרחק הבלימה שלך יגדל מאוד, וגם לא תהיה שליטה על האוטו!!!! רק עם פימפומים או ABS ניתן למנוע נעילת גלגלים! אם אתה מתכוון - ללחוץ עד הרגע לפני שהגלגלים נתפסים אז עדיין מרחק בלימה יהיה גדול יותר מאשר אם תבלום בפימפום כי לא תוכל ללחוץ מספיק חזק.

 

מה הבעיה עם בלימת מנוע?!!! למה לא? גם משאיר אותך בשליטה מלאה על הרכב, גם בולם אותך, גם לא נועל גלגלים וגם לא מחמם ברקסים. אז למה לא?

 

בלמי דיסק -- מאוד מאוד נדיר שיגיעו לרמת התחממות כזאת שתמנע עצירה תקינה. וגם אם כן זה קורה - אז רק(!!) בבלימה ממושכת כמו בירידה או משהו כזה ולא מנהיגה "אגרסיבית" בעיר שהיא ,אני מבין, פתיחות ברמזורים ועצירות חזקות קצרות.

 

לגבי הבעיה - הבעיה במשאבה מרכזית כמו שנאמר, תנסה לשבת באוטו, להניע אותו וללחוץ חזק על הברקס ולהחזיק. אם הדוושה תרד מתחת לרגל שלך - המשאבה לא תקינה, גש לתקן.

 

FAZER, תסביר את עצמך בבקשה!

חכמת פורד אסקורט: עדיף 60 סוסים שעובדים בשבילך מאשר 120 שאתה עובד בשבילהם.

חכמת מרצדס W116: אין דבר כזה "شيخ לשעבר".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק דבר קטן שיש לי להוסיף- אמרת שהורדת משקל (חברים שלך) כדי להקל על הבלימה- תקנו אותי אם אני טועה, אבל משקל קטן יותר,משמע בלימה חלשה יותר, ולהפך. המשקל מכביד על הרכב וגורם לתאוטה.

כמה שיותר משקל על הרכב, כך מרחק הבלימה יגדל...

חוק פיזיקלי פשוט...

 

אבל בכל זאת- כשהרכב כבד יותר, כמו שהוא מאיץ מהר יותר, בגלל שהמשקל מפריע לו, ככה גם העצירה צריכה להיות מהירה יותר, כי המשקל מפריע לרכב ומקשה עליו על ההתקדמות.

או שזה לא משפיע על החוק הפשוט בפיזיקה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר לך הכי פשוט שיש.

לך לפארק מים ותתגלש במגלשות-ילדים המפותלות עם עוד מישהו שמן (שמן מאוד).

תדחוף אותו ותראה שאתה מאט מאוד, והוא הוסיף לעצמו קצת מהירות.

אח"כ תעשה הפוך, השמן ידחוף אותך, אתה פתאום תגלוש מהר מאוד בעוד שהשמן לא יאט כמו שאתה האטת, אלא יאט טיפה.

אתה יכול ללמוד מזה שככל שאתה כבד יותר, קשה יותר לעצור אותך וצריך יותר כוח לעצור אותך.

מערכת הבלימה זה כמו מישהו שמנסה לעצור אותך.

אם אתה שמן יותר היא תצטרך לעצור אותך חזק יותר.

אז איפה ההפרש בין המשקלים מתבטא? במרחק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי תודה.... ולכל האלה שנוהגים במקלארן .... מה לעשות לא לכולם יש אבא מהנדס ואמא עורכת דין שיוכלים להרשות לעצמם להתפנק על אוטו ספורטיבי ...

אני נהנה לנהוג על האונו והיא נוסעת יפה מאוד ביחס ל"שם" שלה...

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם נהג חדש ויש לי שאלה בקשר לבלימות אגרסיביות

 

לפני כמה שבועות הייתי צריך לבלום ממש חזק ופתאום שמעתי רעש מנוע חזק דומה ללחיצה חזקה על הגז בניוטרל או משהו... מזה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כמה אפשרויות אם תתן עוד פרטים על סוג האוטו אוטומט או ידני יש איי בי אס או לא ..

יכול להיות שלחצת על הגז יחד עם הברקס בלי כוונה, יכול להיות שנעלת גלגלים, יכול להיות שהאיי בי אס נכנס לעבודה ... יש הרבה אפשרויות אם זה רכב אוטומטי יש מצב היד שלך הייתה על הידית הילוכים היית בסלד של 4 וחצי ככה ושלחצת על הברקס היד דחפה את הידית והורדת למיוטרל (מדרייב) והמנוע זרק סל"ד למעלה....

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלפא 164 ידנית

לדעתי אין במכונית אייביאס אבל אני יברר והסיכוי שלחצי על הגז באותו זמן הוא נמוך כי זה קרה פעמיים כבר בברקס חזק ששמעתי את הרעש אלא אם כן בשני הפעמים לחצתי על הגז

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אסביר לך הכי פשוט שיש.

לך לפארק מים ותתגלש במגלשות-ילדים המפותלות עם עוד מישהו שמן (שמן מאוד).

תדחוף אותו ותראה שאתה מאט מאוד, והוא הוסיף לעצמו קצת מהירות.

אח"כ תעשה הפוך, השמן ידחוף אותך, אתה פתאום תגלוש מהר מאוד בעוד שהשמן לא יאט כמו שאתה האטת, אלא יאט טיפה.

אתה יכול ללמוד מזה שככל שאתה כבד יותר, קשה יותר לעצור אותך וצריך יותר כוח לעצור אותך.

מערכת הבלימה זה כמו מישהו שמנסה לעצור אותך.

אם אתה שמן יותר היא תצטרך לעצור אותך חזק יותר.

אז איפה ההפרש בין המשקלים מתבטא? במרחק.

 

תודה..הבנתי :)

 

 

הבנתי תודה.... ולכל האלה שנוהגים במקלארן .... מה לעשות לא לכולם יש אבא מהנדס ואמא עורכת דין שיוכלים להרשות לעצמם להתפנק על אוטו ספורטיבי ...

אני נהנה לנהוג על האונו והיא נוסעת יפה מאוד ביחס ל"שם" שלה...

:mm_yeah:

הייתה לי אונו- אמנם היא רחוקההההה מלהיות ספורטיבית, אבל היא לא מה שעושים ממנה פה בפורום. היא בסדר...(נוסעת)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק דבר קטן שיש לי להוסיף- אמרת שהורדת משקל (חברים שלך) כדי להקל על הבלימה- תקנו אותי אם אני טועה, אבל משקל קטן יותר,משמע בלימה חלשה יותר, ולהפך. המשקל מכביד על הרכב וגורם לתאוטה.

כמה שיותר משקל על הרכב, כך מרחק הבלימה יגדל...

חוק פיזיקלי פשוט...

 

אבל בכל זאת- כשהרכב כבד יותר, כמו שהוא מאיץ מהר יותר, בגלל שהמשקל מפריע לו, ככה גם העצירה צריכה להיות מהירה יותר, כי המשקל מפריע לרכב ומקשה עליו על ההתקדמות.

או שזה לא משפיע על החוק הפשוט בפיזיקה?

 

איך גוף כבד מאיץ מהר יותר ? (או שלא הבנתי את כוונתך)

 

על כח האנרציה (התמדה) שמעת ?

ככל שמסת גוף גדולה יותר כך היא שואפת להמשיך בתנועתה. ובהקשר לרכב, ככל שהרכב כבד יותר, כך קשה לבלום אותו.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

או שאני ממש לא הבנתי אותך, או שאתה טוען ש 2 כפול 2 זה - 5. אם אני לוחץ חזק על הברקס במהירות 80 קמ''ש - הגלגלים נתפסים! תהיה בטוח שאז מרחק הבלימה שלך יגדל מאוד, וגם לא תהיה שליטה על האוטו!!!! רק עם פימפומים או ABS ניתן למנוע נעילת גלגלים! אם אתה מתכוון - ללחוץ עד הרגע לפני שהגלגלים נתפסים אז עדיין מרחק בלימה יהיה גדול יותר מאשר אם תבלום בפימפום כי לא תוכל ללחוץ מספיק חזק.

 

מה הבעיה עם בלימת מנוע?!!! למה לא? גם משאיר אותך בשליטה מלאה על הרכב, גם בולם אותך, גם לא נועל גלגלים וגם לא מחמם ברקסים. אז למה לא?

 

 

 

 

 

FAZER, תסביר את עצמך בבקשה!

 

אני אמנם לא מדריך נהיגה ספורטיבית אבל אנסה להסביר לכם:

 

עצירה הכי מהירה היא עצירה על סף נעילת גלגלים. נקודה.

גם נעילת גלגלים (אלא אם זה קרח ודומיו, שאז לא כ"כ משנה), עדיין לא מאריכה את מרחק הבלימה באופן משמעותי.

מה שהיא כן עושה היא מניעת היכולת שלכם לשלוט על היגוי המכונית. לא משהו אחר.

תפקיד ה-ABS הוא להותיר אתכם עם הגה למרות הבלימה. לא לקצר את המרחק.

עדיין. בבלימת חירום אמיתית - עדיף לכם לדרוך בכל הכח , לא חלילה להתחיל לפמפם ,מה שיביא אתכם בד"כ בכינון ישיר אל העצם ממנו אתם רותים להימנע.

 

אני מקווה שזה מספיק מובן.

בכל מקרה -בתיאוריה הכל טוב ויפה - אבל רק נסיון (בבקשה לא בכבישים ציבוריים) יסביר את זה.

 

לגבי בלימת מנוע -מעבר לבלאי המצטבר הגבוה ויקר יותר - תבלמו עם המנוע , וכשתצטרכו אותו כעזר בנהיגה , תישארו עם מנוע הנמצא כבר בסמוך לקו האדום שלו וללא יכולת פעולה אמיתית.

הורדת הילוכים זה דבר נחמד , אבל כהתאמה למהירות הנסיעה ,ולא ההיפך - להוריד הילוך על מנת לבלום.

 

ואחרון חביב - לגבי הטענה שרכב כבד יותר בולם יותר מהר.

נסה לבדוק בלמים למשאית. העדפה לאלה שעמוסות בכמה עשרות טונות של אדמה. לפי טענתך המשאית הייתה אמורה להישתל במקום עם מאסה כמו שיש לה. לא ככה?

עכשיו תעצור ליד נהג משאית מקצועי ושאל אותו כמה לוקח לו להאיט מ-100 קמ"ש עם משאית עמוסה ?

עוד דוגמא ?

למה שדה תעופה למטוסים קלים לא יכול לשמש ג'מבו (מדברים על נחיתות כרגע) ?

נסה אתה לבלום מפלצת כזו.

קאפיש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחחח דוגמא מעולה לבלום מטוס .. אהבתי.. רק שלא ינסה את !!!!

הוא בקו מחשבה שדבר כבד, קל לעצור אז דירבאלק!!!! חחח

מוכר את המערכת רמה גבוהה

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=2685354#post2685354

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7326 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...