Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3277 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אם אני לא טועה הווספה היא מדגם GS, דגם יחסית נדיר ומאחרוני הווספות ה"עגולות",אם כן אז הנפח שלה אמור להיות 160 סמ"ק

 

רן לדעתי הווספה היא ווספה 150 (מה שנקרא VBB) עם גלגלי 8 אינץ.

 

דרך אגב ה-VBB שווקה בארץ עד לשנת 1967 (כולל) והיתה למעשה הווספה "העגולה" האחרונה (שהגיעה מאיטליה - בהודו המשיכו בייצור).

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

האמת שהכנף לא כזאת עגולה :? , הגלגל באמת נראה כמו 8" ,הפנס נראה קצת גדול בשביל VBB, מה לגבי GL ?

שים לב לכיתוב על הגוף VESPA XX (ווספה ועוד שתי אותיות אחרי זה)

פורסם
האמת שהכנף לא כזאת עגולה :? , הגלגל באמת נראה כמו 8" ,הפנס נראה קצת גדול בשביל VBB, מה לגבי GL ?

שים לב לכיתוב על הגוף VESPA XX (ווספה ועוד שתי אותיות אחרי זה)

 

הוספה GL היא למעשה "אחות גדולה" לספרינט. לכן יש לה גלגלי 10 אינץ (עם החישוק המוכר שהורכב גם על ה-PX) ופנס קידמי מלבני.

 

לפיכך הווספה שבתמונה היא לא GL.

 

לפי החישוק הקידמי, המרכב והכנפיים המדובר ב-VBB. לעניין הסמל הקידמי לדעתי הסמל החסר הוא של VESPA 150.

 

הערה - לפי החלק הקידמי בלבד למעשה קיימת אופציה בין שני דגמי ווספה ה-VBA וה-VBB - כאשר ההבדלים ביניהם קוסמטיים.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם
קובע מה שכתוב ברשיונות,שנובע מהעובדה שיש ספסל אחד וההילוכים בהגה

ולכן היושב ליד הנהג לא מפריע לנהיגה.

 

תודה לך יקירי

אז אם יש חגורות לנוסע השני אז גם יש אישור עבורו ,בתנאי שההילוכים בהגה

פורסם

הכל תלוי מה כתוב ברישון רכב. אם כתוב "נוסע אחד ליד הנהג"- אז זהו, כבר לא מעניין אף אחד יש חגורות או אין.

 

המשאית הירוקה- קנוורט K100 שנת 97 כזכור לי, שהייתה פעם מחדרה ונמכרה לא מזמן, לא יודע בדיוק למי- אבל ראיתי אותה כבר באיזור ת"א... מעניין לאן תתגלגל- יש רק שניים כאלה בארץ, הייתי שמח לשים יד על אחת מהן לפני שיילכו בסופו של דבר לפרוק- אבל בינתיים מחירים שרצו עבורן היו מעבר ליכולתי... למי שזוכר- אחת כזאת, אבל שנת 88, שיחקה בסרט "נשיקה במצ"ח" עם יהודה ברקן, היא כבר לא קיימת לצערי- פורקה ונשלחה לחו"ל לחלקים...

י Capri GT 74 MK2 "אספנות", עדיין מחכה לפחחות רצינית.*סוזוקי 1100F (שהפך ל"סטריטפייטר" לצערי :sad: )*GMC וואנדורה 4X4- "לוחם שטח" במנוחה *פורד D שנת78, ש"מת" להפוך ל"אספנות":oops:*פורד פיירמונט 79' :twisted: -חולם להיות שחור:wink: *"משפחת ליילנדים"* *ואסקורט סטיישן שניצלה בדקה ה-91:king::חובב מכוניות, אופנועים, מפלצות למיניהן ומוזיקה, הסובל מחוסר מקום, זמן ותקציב כרוני, להתעסק בכל התחביבים שלו :???:

פורסם

ממליץ בחום רב שתעשו יום ביקור באזור תעשיה סגולה בפתח תקווה. כמעט בכל מוסך שני שם שוכבים רכבים מענינים.

(במיוחד ברחוב מרכוס ). אבל בגדול סריקה של כל המוסכים באזור התעשיה הנ"ל תניב לכם שלל מעניין ומרתק.

ממליץ בחום רב.

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

פורסם
יש אפילו בריסטול זרוקה בחניון של בניין משרדים ברח' מגשימים בא.ת. מטלון

 

צמוד למוסך יונדאי באזה"ת קרית מטלון בפ"ת במגרש חניה ששייך להם יש שלד ערום מפורק וחלוד של מיני מיינור אומללה ז"ל

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

פורסם

הוספה בשימוש?

בדרך לשיפוץ?

הייתי שמח לרכוש אותה לפרוייקט שיחזור..

Subaru DL Hardtop 1978 ,Subaru DL station 1979

Triumph harld 1968, Piaggo Vespa SS 1966 with a sidecar

Volkswagen Caddy 1986, Piaggo Vespa Super 1969 with a sidecar

פורסם
האמת שהכנף לא כזאת עגולה :? , הגלגל באמת נראה כמו 8" ,הפנס נראה קצת גדול בשביל VBB, מה לגבי GL ?

שים לב לכיתוב על הגוף VESPA XX (ווספה ועוד שתי אותיות אחרי זה)

 

גם אני מהמר על VBB.

פורסם
השמש זורחת , תרתי משמע , וההפתעות מתחילות לצוץ.

טנדר פרגו שעבר תרומת איברים , ולידו נחה לה , סימקה ארונד

התמונות בשורה התחתונה , פנים/חוץ מוקדשות לבני הספל (ניקיתי בשבילך את השעונים מטונה של אבק).

 

 

בהמשך לאוטובוס שצולם (הודעה מספר 591) להלן פרטים מלאים עליו .

כל הפרטים ניתנו ע"י ד"ר אביתר רייטר מנהל קומונות מגה ארכיון באתר תפוז ותודה לו על הסיוע והמידע .

 

 

 

163-774 הוא מס' הרכב

מעט פרטים: 163-774: במקור היה אוטובוס של "המקשר" בעל לוחית רישוי 66-034. עד לחודש אוגוסט 1959 היה 66-034 בעל לוחית רישוי מס' ים 343. בשנת 1959 הוחלפה שיטת הרישוי ולפיכך קיבל האוטובוס את מספר הרישוי 66-034. הוא הוסב למשאית חבילות ב-"אגד" במהלך חודש מארס 1975. עד אז הוא היה אוטובוס לכל דבר. האוטובוס המקורי הינו ממודל 1956.

חזית הרכב הוחלפה בעת ההסבה למשאית חבילות. מרכב האוטובוס המקורי הינו מתוצרת "הארגז". מספר השלדה של הרכב הוא: 562083. הוא סיים את תהליך הייצור שלו ביום 16.10.1956 והוכנס לשרות נוסעים ביום 13.02.1957 - יום בו עבר את הטסט הראשון של חייו. לפיכך - תאריך תחילת עבודה: 13.02.1957 כאמור. מחיר הקרן ששולם בעבורו היה: 31,802 ל"י (מקור: רשימת כלי רכב לצרכי מס רכוש וקרן פיצויים ליום 31.03.1962, "המקשר", אגודה שיתופית, ירושלים, עמ' 2). מספר מקומות הישיבה באוטובוס המקורי היה 47 + נהג.

 

 

תאריך העברת השינוי בפועל במשרד הרישוי בחולון מאוטובוס למשאית חבילות היה 31.05.1975 כחודשיים לאחר תום ההסבה.

ביום 19.12.1999 נגרטה המשאית ממצבת הרישוי במשרד התחבורה ובכך בא עליה סופה.

 

 

 

 

 

 

הרשימה המקורית של "המקשר" הועברה אליי (ד"ר אביתר רייטר) בזמנו ונמצאת רק במגה ארכיון.

צביקה.ש

חבר מועדון ה-5

fiat 127 900 L 1979

\fiat qubo 1.4 2013

פורסם

הערה: לוחיות הזיהו של רכבים ציבוריים כלומר אוטובוסים ומוניות היו בשנות החמישים בצבע ירוק כהה.

מכאן הביטוי "מספר ירוק" שנפוץ ביחס לרשיון מונית.

למי שלא יודע. עד סוף שנות החמישים היו:

לרכבים פרטיים לוחיות זיהוי לבנות עם אותיות לפי המיקום ירושלים = י-ם; תל אביב = ת"א; חיפה = כ ובאר שבע ד = דרום;

לרכבים ציבוריים ציבוריים מספרים ירוקים;

רכבי משטרה שמרו עד היום את לוחיות הזיהוי האדומות;

רכבי צבא שמרו עד היום לוחיות זיהוי שחורות שחור.

בסוף שנות החמישים הוחלפו שלטי הרשוי לכתומים . למעט רכבים דיפלומטיים ואו"ם שלהם לוחיות זיהוי לבנות.

בתחילת שנות השבעים הוחלפו לוחות הזיהוי לצהובות .

שלמה דן גדרון


×
×
  • תוכן חדש...