Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק ב-90 קמ"ש לעומת 100-110 קמ"ש - קריטית או זניחה ? (שאלה כללית)


Black Joker
שימו לב! השרשור הזה בן 4974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני מעוניין לשאול שאלה כללית ולא בהכרח נוגעת למכונית שלי.

 

נניח ומדובר במכונית אוטומטית בעלת ארבעה הילוכים.

 

אני, לתומי, כל הזמן חשבתי שאין הבדל קריטי במהירויות הנ"ל והעירו את תשומת ליבי, על כך שאני טועה .

 

נתון שרירותי: צריכת הדלק במהירות 90 קמ"ש הינה 1 ל-15 (ליטר אחד לחמישה עשר קילומטרים).

 

מה תהייה הצריכה במהירות 100 קמ"ש ?

 

מה תהייה הצריכה במהירות 110 קמ"ש?

 

כמובן שניתן לכתוב שכל מקרה לגופו ובכל מקרה מדובר ביחסי העברה שונים ובכל זאת, אני מבקש להתייחס לשאלה כאל ממוצע.

 

התשובות שיינתנו, ימחישו לי האם הצריכה היא אכן די שולית, ע"פ מה שאני חושב, או שעלי להתבדות ולהבין שאני טועה.

 

תודה מראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 42
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

http://blogs.consumerreports.org/cars/2009/09/tested-speed-vs-fuel-economy.html

 

יש הרבה נתונים באינטרנט. התשובה תלוייה בדגם הספציפי, אבל ההבדל בצריכה הוא לא דרמטי וגם לא זניח. לעיונך.

:turn-l:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע בדיוק אבל שמעתי כאן מישהו אומר שב 110 קמ"ש צריכת הדלק תהיה ב 25% גבוהה יותר מאשר ב 90 קמ"ש.

 

אצלי ברכב אני נוסע תמיד 110 מחוץ לעיר והצריכה היא כמעט קבועה 1/12. יצא לי פעם לנסוע על 130 קבוע (אני נוסע תמיד עם בקרת שיוט ככה שהמהירות מאוד מדוייקת) והצריכה הייתה דומה ככה שאני לא יודע אם זה נכון לגבי כל רכב. לדעתי זה גם קשור הרבה לנפח המנוע ול "פיצוי" בסל"ד שהוא צריך לכסות כדי לשמור על המהירות הגבוהה יותר, אצלי אני חושב שזה נמוך יחסית ככה שההבדלים בצריכה בהתאם, אני חושב שרכב עם מנוע 1600 מתאמץ הרבה יותר ב 130 מאשר ב 100 או 110.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אה, למה לשבור את הראש... תבקש ממישהו עם מחשב דרך למדוד בשבילך צריכה רגעית... זה דיי מדוייק כמה שאני יודע ככה שזה ייתן לך תמונה מאוד מדוייקת, לפחות לגבי סדרי הגודל. אצלי אין מחשב דרך וזה באמת מבאס כי באמת חסרים לי כל הנתונים הקטנים האלה.

ניסאן מקסימה 2015 גפ"מ

סוניק RS 2014

בעבר: אימפלה 2005 3.4 :( , ספארק 2016 LT+ בליסינג, ספארק 2013 ידני 1.2 בליסינג, לנטרה 94

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרבה "ניסויים" ערכתי בעניין, צריכת הדלק הטובה ביותר מתקבלת ב 90 קמ"ש. ההבדלים בין 90 ל 110 מסתכמים באיזור ה 20% וברגע שעולים למהירויות גבוהות יותר ההפרשים גדלים בצורה משמעותית (קשור בין השאר לאירודינאמיות ולתכנות מפת ההזרקה של הרכב). חשוב לזכור שהמשוואה לא לינארית, כלומר כל 10 קמ"ש נוספים לא שווים לעוד 10% בצריכה אלא הרבה יותר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנ"ל. צריכה אופטימלית התקבלה אצלי ב 90 קמ"ש בכל הרכבים שהיו לי.

זה לא אומר שאני מסוגל לשמור על מהירות כזו ביום שבת לבד בכביש בדרך לב"ש מת"א, אבל זו המהירות בה עלות / תועלת מירבית.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התחלתי להגביל את עצמי במהירות, כהקדמת תרופה למכה. כרגע משתדל לא לעבור 110, מבטיח לעדכן שינוי צריכה.

שלב הבא - אנסה מיכל שלם בהגבלה ל-90, אבל אתה משלם לי על פסיכולוג.

אם כל הדרכים מובילות לרומא, הדרך שלי מובילה אל הים

ר. פרסקי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנסיון שלי הוא עם ידני.

בכל אופן כאשר מדברים על נסיעות בין עירוניות ההבדלים בצריכת הדלק בין תיבה אוטומטית לידנית זניחים עקב נעילת ממיר המומנט במהירויות שיוט.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו הכניס לשקלול את הזמן המועט יותר שהמנוע עובד? בואו ניקח לדוגמא קיצונית יותר נסיעה של 900 קילומטר במהירות 90 קמ"ש. זמן עבודת המנוע הוא עשר שעות, נניח שזה נעשה ב3000 סל"ד. סך הכל סיבובים 1.8 מיליון.

עכשיו ניקח מהירות של 100 קמ"ש , זמן עבודת המנוע 9 שעות נניח בסל"ד 4000. סך הכל סיבובים 2.16 מיליון.

במקרה הזה יצא באמת ש90 קמ"ש יותר חסכוני אבל זאת סתם דוגמא להמחשה, מה שאני אומר זה שאני חושב שצריך להתיחס גם לזמן הנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשורה התחתונה מה שקובע את צריכת הדלק היא כמות הדלק שהוזרקה למנוע ב X זמן. נכון שכשנסעת 100 במקום 90 המנוע עבד פחות זמן, אבל כמות הדלק שהוזרקה הייתה גדולה יותר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4974 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...