Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חישוקי סגסוגת - מדוע וכיצד?


lanosforce
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5256 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

 

אני יודע שזה נושא שנדון רבות אך לצערי לא הצלחתי למצוא בחיפוש את התשובות לשאלות שלי.

 

-> לאחרונה החלפתי לקורולה 96 שלי את ארבעת הצמיגים לחדשים של חברת MABOR (חברת בת של קונטיננטל) במידה 175/65/14 עם אחריות ל4 שנים - הצמיגים חדשים דנדשים.

 

אני מתכוון בקרוב לעשות לרכב שיפוצון של פחחות וצבע וגם הזמנתי קונסולת רדיו בכדי להחליף את הנוכחית שהיא פשוט שבורה לחלוטין כבר.

 

אבל - מה לעשות, אני מביט ברכב והמראה של החישוקי ברזל המקוריים פשוט מעורר בי בחילה, הרצון לשים עליהם כיסויים חדשים (טסות) פשוט לא מעביר בי שום תחושה של רצון כלשהוא לקום ולעשות את זה...

 

ולכן - חשקה נפשי לקראת הקיץ הקרוב להרכיב את הצמיגים הללו על חישוקי סגסוגת.

 

בבקשה רק תצאו מתוך נקודת הנחה שאני רוצה לשמור על הצמיגים הנוכחיים ואין לי שום כוונה לשפר את הרכב.

 

כאן מגיעות השאלות שלי:

 

1. האם זה אפשרי בכלל לשים על חישוקי סגסוגת מידת רוחב של צמיג שהיא 175?

2. מדוע כל חברי הפורום אומרים להתרחק כמו מאש מהחישוקים הזולים שנמכרים באוטו דיפו?

 

שלא תבינו לא נכון - אני מאמין שיש סיבה להרחיק אותי משם אבל תשובות כמו - זה פשוט זבל - מצטער - לא מספקות אותי!

 

אני רוצה לדעת בדיוק מהן הסיבות להתרחק מהמוצרים שנמכרים ברשת הזו -

 

האם ישנה בעיה לאזן אותם?

האם ישנה בעיה בטיחותית? תקחו בחשבון שהרכב הזה גם ככה נמוך ולכן לא יטפס מדרכות אבל האם ישנו חשש שכניסה לבור הכי קטן בכביש או מדרגה הכי קטנה בכביש יהרסו את החישוקים האלו?

 

האם יש חישוקי סגסוגת 14 אינטש בתקציב שפוי שלא עובר את ה2000 שקלים שיהיו שווים רכישה?

 

3. איך בעצם רוכשים חישוק שכזה? איך יודעים לזהות שמדובר במוצר סביר לפחות?

 

4. מה הטיפים מבחינת איך לבחור בחישוק סגסוגת מבחינת מראה החישוק לעומת מראה הרכב והצבע שלו?

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפי מה שידוע לי:

הרעיון בג'אנט זה שהוא עשוי מסגסוגת קלה, מה שגורם לך להפיק יותר כוחות סוס מהרכב.

 

אני לא רואה סיבה לא לקנות מאוטודיפו משום שאתה לא מחפש להפיק יותר כוחות סוס אלא רק לשפר את המראה.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לחישוק קל יש משמעות על משקל לא מוקפץ.

 

המשמעות הגדולה ביותר של חישוק סגסוגת זה המראה החיצוני, כפי שאפשר ליראות היצרנים משקעים הרבה מאוד מאמץ במראה החיצוני ועיצובים מרהיבים.

 

המראה היא הסיבה העיקרית שאנחנו מוצאים חישוק סגסוגת על הרכבים שלנו.

 

kobic9, זה לא קשור לכוחות סוס, לפחות לא באופן ישיר והמשמעוית כאן מזעריות.

 

lanosforce, לדעתי יש חישוקים שמתאימים למידת הגלגלים שלך.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשקל של הרכב משפיע על הכוחות סוס, או ליתר דיוק על הכוח הנמדד בKW, ומועבר לכוחות סוס על מנת שזה יראה לך יותר יפה בעין.

ככול שתוריד יותר משקל מהרכב תוכל להוציא יותר כוחות סוס.

קובי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנ"ל, ועדיין אם כבר קונים גאנטים עדיף להשקיע בכאלו שהם לפחות לא יותר כבדים מאלו הקיימים. למשקל לא מוקפץ יש השפעה על התנהגות הרכב, אם כי להגיד עד כמה קשה לי לקבוע, מאחר ואין לי נסיון עם חישוקים קלים.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Unsprung_mass

 

 

 

המשקל של הרכב משפיע על הכוחות סוס, או ליתר דיוק על הכוח הנמדד בKW, ומועבר לכוחות סוס על מנת שזה יראה לך יותר יפה בעין.

ככול שתוריד יותר משקל מהרכב תוכל להוציא יותר כוחות סוס.

 

מה?! בבקשה תגיד לי שאתה צוחק.

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשקל של הרכב משפיע על הכוחות סוס, או ליתר דיוק על הכוח הנמדד בKW, ומועבר לכוחות סוס על מנת שזה יראה לך יותר יפה בעין.

ככול שתוריד יותר משקל מהרכב תוכל להוציא יותר כוחות סוס.

אני חושב שמה שאתה מנסה לומר זה היחס בין משקל לכוחות סוס. כמה שמשקל נמוך יותר, יש יותר סוסים על יחידת משקל בהנחה שיש את אותו המנוע.

הספק המנוע לא יגדל כתוצאה מזה שמשקל הרכב יהיה נמוך יותר, רבל הביצועים ישתפרו.

 

מי שרוצה לשים חישוקי סגסורת, אני ממליץ לקנות איכותיים וזה עולה למידה 15" משהו כמו 4000ש"ח.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה על העזרה חברים.

 

תראו - לפי מה ששמעתי יש לג'אנט השפעה על המשקל הכולל של הרכב ואפילו זה אמור להקל קצת על ההיגוי כי פחות משקל פחות התנגדות למוט ולמגבר ההגה...

 

אבל...

 

קורולה 96 - ריבונו של :-P מה אתם כבר חושבים שאני עושה עם הרכב הזה?

 

זה רכב שנוסע כבר במשך שמונה שנים 90 אחוז מהזמן שלו על מהירות מקסימלית של 100 קמ"ש :-D

 

בשביל ה110 סוסים שיש לרכב הזה - הייתי אומר שאפילו 30 מהם מיותרים - זה רכב שהוא מספיק זריז - כוח זה לא העניין.

 

----------

 

אז בעצם אם זה רק העניין הקוסמטי לא צריכה להיות שום בעיה עם חישוקי אוטו דיפו - הממממ עשיתם לי יום שמח.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המשקל של הרכב משפיע על הכוחות סוס, או ליתר דיוק על הכוח הנמדד בKW, ומועבר לכוחות סוס על מנת שזה יראה לך יותר יפה בעין.

ככול שתוריד יותר משקל מהרכב תוכל להוציא יותר כוחות סוס.

 

וואט זו יחידת הספק, כלומר, עבודה ליחידת זמן.

 

אין קשר בין הספק למשקל: אם אקח מנוע עם הספק של 100 כ"ס (כלומר כ־74.56 קילו־וואט), ואתקין אותו בשני רכבים: אחד שוקל טון, והשני טון וחצי, הספק המנוע ישאר זהה.

 

ההבדל יהיה בתאוצה. התאוצה של גוף היא ביחס ישר לכוח הפועל עליו, וביחס הפוך למסה.

כלומר, בהנתן אותו כוח, האוטו הקל יותר יאיץ יותר מהר. אבל העבודה תשאר זהה, ולכן גם ההספק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מנוע של 117 סוסים. הזריזות אכן נובעת מהמנוע. השאלה האם כדאי לך כלכלית להוציא כמה אלפים טובים על ג'נט נורמאלי. משומש לקנות לא מומלץ - עלול להיות עקום עם קשיים לאזן וגם לא ממליץ על חישוקים של אוטו דיפו מיצרן עלום שם.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה על העזרה חברים.

 

תראו - לפי מה ששמעתי יש לג'אנט השפעה על המשקל הכולל של הרכב ואפילו זה אמור להקל קצת על ההיגוי כי פחות משקל פחות התנגדות למוט ולמגבר ההגה...

 

אבל...

 

קורולה 96 - ריבונו של :-P מה אתם כבר חושבים שאני עושה עם הרכב הזה?

 

זה רכב שנוסע כבר במשך שמונה שנים 90 אחוז מהזמן שלו על מהירות מקסימלית של 100 קמ"ש :-D

 

בשביל ה110 סוסים שיש לרכב הזה - הייתי אומר שאפילו 30 מהם מיותרים - זה רכב שהוא מספיק זריז - כוח זה לא העניין.

 

----------

 

אז בעצם אם זה רק העניין הקוסמטי לא צריכה להיות שום בעיה עם חישוקי אוטו דיפו - הממממ עשיתם לי יום שמח.

 

 

ההשפעה על המשקל הכולל זניחה. אני ממליץ שתקרא את המידע בויקיפדיה כי הוא מתאר בפירוט את ההשפעות של משקל לא מוקפץ. בהתחשב ברמת השיבוש של חלק מהכבישים בארץ, חישוק קל אולי יהיה בחירה טובה גם עבור רכב לא ספורטיבי בעליל כמו הקורולה.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Unsprung_mass

1995 Mitsubishi Colt

2004 Mazda MX-5

2012 Toyota GT86

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מנוע של 117 סוסים. הזריזות אכן נובעת מהמנוע. השאלה האם כדאי לך כלכלית להוציא כמה אלפים טובים על ג'נט נורמאלי. משומש לקנות לא מומלץ - עלול להיות עקום עם קשיים לאזן וגם לא ממליץ על חישוקים של אוטו דיפו מיצרן עלום שם.

 

אני לא מתכוון לקנות משומש בשום פנים ואופן - אך ורק חדש.

 

השאלה היא למה לא מומלץ לקנות מיצרן עלום שם - מה הסיבה? קושי באיזון? הג'אנט לא קשה מספיק? יש סטטיסטיקה מוכחת שהג'אנטים הללו לא בטיחותיים?

 

117 כוחות סוס או 111 פחות משנה לי בהנחה שהרכב הזה בפני עצמו מספיק זריז והסיבה שלי לרצות להתקין על הרכב הזה חישוקי סגסוגת היא בגלל שאני החלטתי שלמכור אותו זה פשוט לתת למישהו מתנה לידיים - מה שאני אקבל בתמורה, לא ישתלם לי - אז לפחות שהרכב יראה טוב.

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא היתי מתעלם ממשקל של הג'אונטים גם בקורולה.

לגבי אוטו דיפו - תוודא טוב טוב שאתה לא קונה משהו באיכות ירודה שלא יחזיק מעמד ואפילו עלול להיות מסוכן.

אולי כדאי שתבדוק עם משווקים מנוסים כמו פיט-סטופ או מ.י.ח. - לפחות תהיה בטוח שאתה לא קונה מוצרים זבל.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...