Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיגו 308 טורבו 6 הילוכיםVS גולף TSI 160


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5681 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מכיוון שה308 טורבו משווקת כבר בארץ עם הגיר החדש [6 הילוכים של אייסין],והמנוע המחודש [156 כ"ס],אני לא מבין למה אף מגזין רכב לא ביצע מבחן מתבקש בין ה308 לגולף 160,שני רכבים מקבילים מהרבה בחינות.

פורסם

באתר היבואן אין עדיין מפרט מתאים, אבל לפי פרסומים זרים :-) הידנית מאיצה לא רע. מעניין מה נתוני האוטומטית.

על כל פנים - בהחלט רעיון מעניין. הייתי מוסיף לשם עוד משהו מטורבת, אולי מתוך משפחת VAG, נניח אוקטביה 1.8T או לאון שמוצעת במחיר אטרקטיבי במיוחד, שעשוי להיות שיקול משמעותי, ואולי את הג'ולייטה 1.4T או אפילו את גרסת הג'וק +טורבו. מבחן המשפחתיות/קומפקטיות המטורבתות.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם

מסכים איתך ומה גם שהיום הרבה רכבים מגיעים עם מנועים חדשים ומוגדשים:-D יש למגזיני הרכב הרבה עבודה עם מיבחני הרכב, ממש מיסכנים:wink:.

פורסם

לכתבי הרכב לא תמיד ניתנת האפשרות לבצע מבחן דרכים בכל גרסה, ועוד פחות מכך מבחנים משווים. לא תמיד יש מכונית מבחן,

לא כל יבואנית מוכנה "לאזור אומץ" למבחן משווה מול מתחרה חזקה. ולפעמים המכוניות איזוטריות מדי מכדי שזה יהיה מעניין...

 

בכל מקרה, מכיוון שעדיין לא נהגתי בפיז'ו המדוברת, אין לי דעה לגביה. אבל אני מציע לך להרחיב את ההתלבטות גם ללנצ'יה דלתא

ואלפא רומיאו ג'ולייטה, שמציעות חבילות אלטרנטיביות מעניינות.

פורסם
לכתבי הרכב לא תמיד ניתנת האפשרות לבצע מבחן דרכים בכל גרסה, ועוד פחות מכך מבחנים משווים. לא תמיד יש מכונית מבחן,

לא כל יבואנית מוכנה "לאזור אומץ" למבחן משווה מול מתחרה חזקה. ולפעמים המכוניות איזוטריות מדי מכדי שזה יהיה מעניין...

 

בכל מקרה, מכיוון שעדיין לא נהגתי בפיז'ו המדוברת, אין לי דעה לגביה. אבל אני מציע לך להרחיב את ההתלבטות גם ללנצ'יה דלתא

ואלפא רומיאו ג'ולייטה, שמציעות חבילות אלטרנטיביות מעניינות.

לדעתי לשני היבואנים יש שני קלפים חזקים [גם יקרים למדי] ש"ח157 ל-308,וש"ח173 לגולף.

להוסיף למבחן כזה את הדלתא זה בהחלט לעניין,את הגולייטה לדעתי מייבאים בינתיים רק ידנית,אם אני טועה תקנו אותי.

פורסם
באתר היבואן אין עדיין מפרט מתאים, אבל לפי פרסומים זרים :-) הידנית מאיצה לא רע. מעניין מה נתוני האוטומטית.

על כל פנים - בהחלט רעיון מעניין. הייתי מוסיף לשם עוד משהו מטורבת, אולי מתוך משפחת VAG, נניח אוקטביה 1.8T או לאון שמוצעת במחיר אטרקטיבי במיוחד, שעשוי להיות שיקול משמעותי, ואולי את הג'ולייטה 1.4T או אפילו את גרסת הג'וק +טורבו. מבחן המשפחתיות/קומפקטיות המטורבתות.

האמת שהנתונים על הנייר הרבה פעמים מטעים ולפעמים בגדול,זאת אחת הסיבות למבחן השוואתי ב"שטח".

כמו שרשמתי,לדעתי אין עדיין לגולייטה גיר אוטומט,אבל יש מצב שאני טועה.

פורסם

אתה לא טועה, ולדברי הסוכנות יהיה רק בעוד חצי שנה. ובכ"ז אני חושב שהיא יכולה לקחת חלק במבחן כזה, משום שמדובר על נתונים דומים. נכון, האבזור שונה בין הרכבים, אבל אפשר לקחת את הגרסא המאובזרת, כדי שהמחירים יהיו קרובים יותר. מבית היבואן של אלפא, לדעתי הלנצ'יה הכי מאכזבת, משום שלמעט מהירות+צליל מנוע עדיף, אין בה שום דבר מוצלח במיוחד (OK, יש גימיק של ספסל אחורי על מסילה; בכל מקרה הוא לא נוח). לעומת זאתף, משום שאת הגולף 160 קונים בעיקר אנשים שאוהבים רכבים מהירים ומוכנים להשקיע בזה, אני מניח שהאלפא כן רלבנטית לנושא, אף שהיא ידנית, משום שהיא גם מהירה וגם "יושבת". למעשה, "יושבת" טוב יותר מהגולף והייתי שמח אם ה- 160 היתה מספקת את זה. בגולף מקבלים הרבה דברים אחרים מבחינת נוחות, אבזור, עיצוב פנים וכו', אבל את היציבה בסיבובים ואת יכולת המשחק מקבלים רק ב- GTI...

אגב, משעשע לציין שאלפא/לנצ'יה אימצו את שני הלדים, שבגולף יש כבר לפחות שני דורות, שמאירים מלמעלה את אזור ההילוכים. פתרון מאוד יפה, נוח ואלגנטי.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

פורסם
בגולף דור 4 בחלק מהדגמים מותקנת תיבת הילוכים של אסין , מנסיון אחת הגרעות ביותר שיצא לי להכיר.

בגולף דור4 קשה למצוא חלק שלא היה דפוק,לגבי הגיר בגולף4,הבעיה הייתה שהמהנדסים של פולקסווגן "שכחו" להרכיב קולר לגיר,ובגלל זה הגיר התחמם וגירים נדפקו על ימין ושמאל.

אייסין היפנית נחשבת לאחת החברות המובילות בכל הקשור לגירים אוטומטיים,ומוצריה בעלי אמינות ועמידות ברמה הגבוהה ביותר.

פורסם

עזוב את עניין הקולר , בעיה פשוטה שמי שהיה מודע לה פתר את הבעיה ב1000 ש"ח , הוראות יצרן קבעו שיש צורך להחליף את המאוור כל 5 שנים בצמפיון רוצים " לעזור לך" ולא מחליפים ולכן הקולר נדפק אז הגיר .

התיבה עצמה היתה מחליפה הילוכים מהר מידי ,במהירות 50 קמ"ש היתה כבר בהילוך 5 אתה נותן גז כדי להאיץ הגיר מוריד 2 הילוכים בבעיטה מהמקום גם שהגיר היה חדש , לא מורידה הילוכים בזמן , בנסיעה איטית או שמתקבעת על ההילוך ה5 או שמאיצה בפתאומיות ומורידה 2 הילוכים במכה באגרסביות לא מוסברת שגורמת לך להוריד את הרגל מהגז לפעמים בגלל האצות פרועות , שלא התכוונתה אלהם , גיר על הפנים , הגיר האוטומטי הרגיל שהיה מותקן בדגמים היותר ישנים היה מתנהג בצורה נורמלית יותר.

תיבה פשוט לא נוחה ולא נעימה לנסיעה .

היתה מצפה שבמצב ספורטיבי זה יהי גיר מצויין לנהיגה שהרי התיבה כאילו מתוכננת לספורטיביות ( יחסי העברה קצרים מאוד ) מתחילה לגמגם ולא מורידה פתאום הילוכים במהיריות גבוהות יחסית .

משפצי הגירים מאוד אוהבים את התיבה הזאת , קלה לתיקון עלות חלקים ועבודה יקרים מאוד ,אפשר לגרזן אנשים "אמידים" שקונים גולף.

 

היה לי עד לפני חודש גולף MK4 , חוץ מבעיה בגיר שהיתה באמת רק בעיה בקולר( החלפת מאורר שהפסיק לעבוד ולקרר את הקולר- סיפור ארוך ומעצבן עד לקבלת הפיתרון !!) לא היו לי בעיות מיוחדות והוצאות מיוחדות , למען האמת אני שומר ומטפל ברכב בזמן ולא בחסכנות .

פורסם

רק לי המחיר נשמע יותר ממופרז?

נכון שמדובר בגרסאות מאובזרות אבל עדיין פשוט לא יאומן.

 

הלאון 1.8 טורבו ב-120 נראית פתאום מאוד קורצת.

פורסם
עזוב את עניין הקולר , בעיה פשוטה שמי שהיה מודע לה פתר את הבעיה ב1000 ש"ח , הוראות יצרן קבעו שיש צורך להחליף את המאוור כל 5 שנים בצמפיון רוצים " לעזור לך" ולא מחליפים ולכן הקולר נדפק אז הגיר .

התיבה עצמה היתה מחליפה הילוכים מהר מידי ,במהירות 50 קמ"ש היתה כבר בהילוך 5 אתה נותן גז כדי להאיץ הגיר מוריד 2 הילוכים בבעיטה מהמקום גם שהגיר היה חדש , לא מורידה הילוכים בזמן , בנסיעה איטית או שמתקבעת על ההילוך ה5 או שמאיצה בפתאומיות ומורידה 2 הילוכים במכה באגרסביות לא מוסברת שגורמת לך להוריד את הרגל מהגז לפעמים בגלל האצות פרועות , שלא התכוונתה אלהם , גיר על הפנים , הגיר האוטומטי הרגיל שהיה מותקן בדגמים היותר ישנים היה מתנהג בצורה נורמלית יותר.

תיבה פשוט לא נוחה ולא נעימה לנסיעה .

היתה מצפה שבמצב ספורטיבי זה יהי גיר מצויין לנהיגה שהרי התיבה כאילו מתוכננת לספורטיביות ( יחסי העברה קצרים מאוד ) מתחילה לגמגם ולא מורידה פתאום הילוכים במהיריות גבוהות יחסית .

משפצי הגירים מאוד אוהבים את התיבה הזאת , קלה לתיקון עלות חלקים ועבודה יקרים מאוד ,אפשר לגרזן אנשים "אמידים" שקונים גולף.

 

היה לי עד לפני חודש גולף MK4 , חוץ מבעיה בגיר שהיתה באמת רק בעיה בקולר( החלפת מאורר שהפסיק לעבוד ולקרר את הקולר- סיפור ארוך ומעצבן עד לקבלת הפיתרון !!) לא היו לי בעיות מיוחדות והוצאות מיוחדות , למען האמת אני שומר ומטפל ברכב בזמן ולא בחסכנות .

 

הגיר הזה לא מנה 4 הילוכים בלבד??

פורסם
עזוב את עניין הקולר , בעיה פשוטה שמי שהיה מודע לה פתר את הבעיה ב1000 ש"ח , הוראות יצרן קבעו שיש צורך להחליף את המאוור כל 5 שנים בצמפיון רוצים " לעזור לך" ולא מחליפים ולכן הקולר נדפק אז הגיר .

התיבה עצמה היתה מחליפה הילוכים מהר מידי ,במהירות 50 קמ"ש היתה כבר בהילוך 5 אתה נותן גז כדי להאיץ הגיר מוריד 2 הילוכים בבעיטה מהמקום גם שהגיר היה חדש , לא מורידה הילוכים בזמן , בנסיעה איטית או שמתקבעת על ההילוך ה5 או שמאיצה בפתאומיות ומורידה 2 הילוכים במכה באגרסביות לא מוסברת שגורמת לך להוריד את הרגל מהגז לפעמים בגלל האצות פרועות , שלא התכוונתה אלהם , גיר על הפנים , הגיר האוטומטי הרגיל שהיה מותקן בדגמים היותר ישנים היה מתנהג בצורה נורמלית יותר.

תיבה פשוט לא נוחה ולא נעימה לנסיעה .

היתה מצפה שבמצב ספורטיבי זה יהי גיר מצויין לנהיגה שהרי התיבה כאילו מתוכננת לספורטיביות ( יחסי העברה קצרים מאוד ) מתחילה לגמגם ולא מורידה פתאום הילוכים במהיריות גבוהות יחסית .

משפצי הגירים מאוד אוהבים את התיבה הזאת , קלה לתיקון עלות חלקים ועבודה יקרים מאוד ,אפשר לגרזן אנשים "אמידים" שקונים גולף.

 

היה לי עד לפני חודש גולף MK4 , חוץ מבעיה בגיר שהיתה באמת רק בעיה בקולר( החלפת מאורר שהפסיק לעבוד ולקרר את הקולר- סיפור ארוך ומעצבן עד לקבלת הפיתרון !!) לא היו לי בעיות מיוחדות והוצאות מיוחדות , למען האמת אני שומר ומטפל ברכב בזמן ולא בחסכנות .

מי שמחליט איך תתתפקד המפה של הגיר,או מי שמתכנת את הגיר הם מהנדסים של פולקסווגן ועל פי רצונם התיבה תתפקד,כמובן שמדובר בגיר ישן.

×
×
  • תוכן חדש...