Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם החוק מחייב התקנת תושבת לדיבורית בלוטוס?


שימו לב! השרשור הזה בן 5004 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לאחרונה התקנתי דיבורית בלוטוס ברכב ולא רציתי להתקין את התושבת כדי שלא יהיו חורים בפלסטיקה, המתקין החתים אותי על טופס וויתור של חברת הסלולר היות ולדבריו החוק מחייב התקנת תושבת גם בדיבוריות בלוטוס.

כפי שבוודאי ידוע לכם כאשר מדובר בדיבורית בלוטוס הטלפון למעשה יכול להמצא בכל מקום ברכב בזמן השיחה ללא מגע יד אדם היות וזו התקשרות אלחוטית.

האם מישהו יוכל לתת יותר מידע על הנושא?

 

תודה

אז למה לי פוליטיקה עכשיו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אותי מעניין לדעת האם על פי החוק היבש, התקנה של דיבורית היא שינוי מבנה.

אחרת, איך החוק מחייב להתקין משהו שהוא מוגדר שינוי מבנה ולא חוקי?

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא החתים אותך לא בגלל חוק או משהו, רק בגלל שאם הדיבורית תהרס אז זאת תיהיה אשמתך אחי.

הרי היא עכשיו "רופפת" ואם היא תתנדנד ותשבר אז האחריות לא תכסה לך שום דבר.

זכותך לא לעשות חורים בפנים האוטו (לצורך אסתטיקה נורמלית).

אין לך בכלל מה לדאוג. תנסה לשים דבק דו צדדי שיחזיק את הדיבורית בצורה נורמלית שלא יקרה לה נזק כלשהו.

 

כד"א, איזה דיבורית זו?.. כי ממה שזכור לי דיבורית בלוטוס הן קטנות ולא מצריכות חורים.

 

עידן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא התכוון לתושבת למכשיר עצמו, הדיבורית כמובן מותקנת בצורה נסתרת ומחוזקת ורואים רק את הפאנל שמודבק עם דו צדדי איפהשהוא.

ככה זה אצלי וגם לי אמרו שחובה התושבת ורק אחרי שלא הסכמתי חתמתי על וויתור.. :lol:

 

כנראה זה כיסוי תחת של החברה הסלולרית, הרי בלי התושבת לא תוכל לראות מי מתקשר ולא תוכל לחייג אז הם מסירים מעצמם אחריות לזה שאולי תוציא את הטלפון מהכיס באמצע נהיגה ותעשה תאונה או שתקבל דוח על החזקת המכשיר.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא כיסוי תחת.

 

החוק קובע חד משמעית, שהשמימוש בטלפון תוך כדי נהיגה מותר אך ורק באמצעות "התקן קבוע ברכב"

 

לצורך העיניין, בדיבורית בלוטוס' ה"התקן הקבוע" הוא אותה תושבת למכשיר.

 

ללא התושבת אתה לא יכול באופן חוקי לחייג מהמכשיר, כי אתה נאלץ להחזיק אותו ביד וזה אסור על פי חוק.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז זה כן כיסוי תחת, הרי מי שלא רוצה תושבת לא מתכוון כנראה לחייג אלא רק לענות.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקרא לזה איך שאתה רוצה.

 

כשחברת סלולר מתקינה לך דיבורית ברכב, היא לוקחת על עצמה סוג של אחריות, כלומר התקנה שלהם אמורה לאפשר לך להשתמש בטלפון תוך כדי נהיגה באופן חוקי מלא לחלוטין.

 

אי התקנה של התושבת הופכת את את השימוש בטלפון ללא חוקי, ולכן לגיטימי מאוד שהם מחתימים אותך על הטופס הזה.

 

דיבור ללא התושבת מבחינת חוק שווה לדיבור ללא דיבורית בכלל, בעיקרון גם כשאתה רק עונה לשחיה, כי הטלפון אינו נמצא ב"התקן קבוע ברכב", למרות שדו"ח כנראה לא תקבל על זה, כי היידים שלך פנויות.

 

אפשר לארגן זרוע וואקום שמתחבר לשמשה או כל תושבת אחרת, שלא מצריכה קידוח חורים, ואז הכל חוקי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא רוצה תושבת לא מתכוון כנראה לחייג אלא רק לענות.

גם לענות לטלפון פירושו להשתמש בו.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן אבל לענות אפשר עם הכפתור בדיבורית ולא צריך את הטלפון על התושבת בשביל זה.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך תקנות התעבורה:

 

28(ב) (1) בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –

(א) לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית;

 

(2) בתקנת משנה זו –

"דיבורית" - התקן המאפשר שימוש בטלפון בלא אחיזה בו ובלבד שאם ההתקן מצוי בטלפון, הטלפון יונח ברכב באופן יציב המונע את נפילתו;

אני יודע שעכשיו יהיו חכמים שיטענו שהטלפון במאפרה, במתקו כוסות וכו'. אם רוצים להתחכם, צריך לבחון בהיבט המשפטי האם טלפון במתקן כוסות נחשב יציב המונע נפילתו. האם טלפון במגירה נחשב יציב והאם פתיחת המגירה תוך כדי נסיעה לא מולידה עבירה נוספת.

תהיו חכמים עכשיו ותכינו לעצמכם את הנימוקים מראש למקרה שתקבלו דו"ח. לפעמים לא מספיק להיות צודק, צריך להיות חכם.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתוך תקנות התעבורה:

 

 

אני יודע שעכשיו יהיו חכמים שיטענו שהטלפון במאפרה, במתקו כוסות וכו'. אם רוצים להתחכם, צריך לבחון בהיבט המשפטי האם טלפון במתקן כוסות נחשב יציב המונע נפילתו. האם טלפון במגירה נחשב יציב והאם פתיחת המגירה תוך כדי נסיעה לא מולידה עבירה נוספת.

תהיו חכמים עכשיו ותכינו לעצמכם את הנימוקים מראש למקרה שתקבלו דו"ח. לפעמים לא מספיק להיות צודק, צריך להיות חכם.

.

 

החובה להניח באופן יציב מתייחסת למצב שבו יש התקן בתוך הטלפון .

במקרה הזו ההתקן הוא חיצוני וההתקן מאפשר שימוש בטלפון מבלי לאחוז בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל,

 

אחת הבעיות היא שהמחוקק לא תמיד מצליח לחשוב על הכל מראש וכשהוא כבר מחפש את פתרון המחץ, הוא בד"כ כואב.

פעם, אפשר היה לשלם אגרת רישוי עם אגרת רדיו או בלי אגרת רדיו. אחד הדברים שבדקו בטסט זה אם יש רדיו ברכב והאם יש אגרה משולמת עבורו. רבים מעם ישראל דאגו לפרק הרדיו לפני טסט ולהרכיבו לאחר הטסט. כנראה שבשלב מסויים שמו לב שליותר מידי כלי רכב אין רדיו במעמד הטסט, למרות שדווח שנרכש. בנקודה הזאת המחוקק החיל את אגרת הרדיו על כל כלי הרכב באופן גורף וכיום כולם משלמים גם אם באמת ובתמים אין להם.

 

לא ירחק היום שבו המחוקק יחייב מכירת רכב חדש שבו כבר קיימת דיבורית. היבואנים כמובן יקפצו על המציאה וידחפו מערכת משולבת טלפון בעוד כמה אלפי שקלים. לא ירחק היום שבו המחוקק יחייב התקנת דיבוריות בכל הרכבים ויוסיף עוד סעיפים לטסט כגון בדיקת התקנה (היינו שמחוזק לרכב באופן קבוע) וכן בדיקת תקינות (היינו שניתן לקבל ולהוציא שיחה בדיבורית). לא לשכוח שהוספת הסעיפים האלה כמובן תייקר את עלות הבדיקה במכון טסטים, בדיוק כפי שרישום הקילומטראז' ייקר את עלות הבדיקה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יגאל,

לא ירחק היום שבו המחוקק יחייב מכירת רכב חדש שבו כבר קיימת דיבורית. היבואנים כמובן יקפצו על המציאה וידחפו מערכת משולבת טלפון בעוד כמה אלפי שקלים. לא ירחק היום שבו המחוקק יחייב התקנת דיבוריות בכל הרכבים ויוסיף עוד סעיפים לטסט כגון בדיקת התקנה (היינו שמחוזק לרכב באופן קבוע) וכן בדיקת תקינות (היינו שניתן לקבל ולהוציא שיחה בדיבורית). לא לשכוח שהוספת הסעיפים האלה כמובן תייקר את עלות הבדיקה במכון טסטים, בדיוק כפי שרישום הקילומטראז' ייקר את עלות הבדיקה.

.

 

אל תכתוב דברים כאלה אפילו כבדיחה. פקיד יצירתי עלול לקחת את הרעיון הזה ברצינות ולהריץ אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5004 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...