Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קניית רכב שהיה בבעלות היבואן


AmosC
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4903 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום

ראיתי רכב שנאמר לי ע"י המוכר שהוא קנה אותו כ"יד שנייה מהיבואן". עד כמה שהבנתי הרכב נרשם כשמלאה שנה להחזקתו ברשות היבואן. הבעלים הנוכחי קנה אותו מספר חודשים מאוחר יותר, כלומר לאחר שהרכב היה שנה וחצי אצל היבואן.

יש לי שתי שאלות:

מאחר ובוטל העיקרון של "שנת דגם" (מה העיקרון כעת?) - לפי איזה שנתון צריך לתמחר רכב כזה? אם הרכב נרשם כאילו עלה הכביש ב-2009 - האם הוא בעצם דגם 2008 וצריך להיות מתומחר כ-2008?

מה הסכנות ברכישת רכב כזה?

 

תודה, עמוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מבין נכון הרכב במקרה כזה יהיה רשום כ 2008 למרות שאפקטיבית עלה על הכביש ב 2009 כלומר בילה אצל היבואן.

יש הבדל בין רכב שפשוט נתקע אצל היבואן לבין רכב הדגמה למשל, לפעמים היבואן מוכר בהנחה רכבים שעברו פגיעות בנמל או בהובלה והוא מחויב לספר ללקוח במקרה יש ירידת ערך.

שווה לברר את היסטורית הרכב לפרטים אצל היבואן עם בעל הרכב (לא חושב שיתנו לך אחרת), יש לא מעט רכבים שאכן פשוט ישבו אצל היבואן (בשמש אמנם).

Wild Shark.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התגובה, אבל עדיין לא ברור לי למה הכוונה ב"יהיה רשום". האם שנת המודל מופיעה ברישיון הרכב, או שכעת זה רק מועד ה"עלייה על הכביש"? שאלתי את מוכר הרכב אם הרכב היה רכב תצוגה והוא אמר לי שעד כמה שידוע לו לא, ולגבי פגיעות כלשהן - אקח את הרכב לבדיקה. לי נשמע קצת מוזר שיבואן מחזיק ברשותו רכב במשך למעלה משנה וחצי, ובאמת בכוונתי לנסות לבדוק זאת עם משרדי היבואן (בתקווה שיהיו מוכנים לספק את המידע). לטענתו קיבל את הרכב עם 25 או עם 150 ק"מ (לא זכר בדיוק) - בכל מקרה אם זה נכון זה לא היה רכב הדגמה.

 

ושאלה נוספת, אם אפשר: מהו המועד ממנו נספרת השנה במהלכה היבואן חייב לרשום את הרכב? האם מרגע שהרכב מגיע לארץ, או מרגע שיצא מהמפעל (ועבר לחזקת היבואן)?

 

שוב תודה, עמוס

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצב הזה קורה, כשיבואן נתקע עם מלאי של מכוניות, ולא מצליח למכור אותו תוך שנה.

בתום שנה מיום הגעה לארץ היבואן חייב לרשום את הרכב על שמו.

מועד עליה לכביש לצורך חישוב מחירון הוא היום, בו היבואן רשם את הרכב על שמו, כלומר היום, בו הופק רישיון הרכב.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

ברישיון יהיה רשום תאריך עליה לכביש.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם אני מבין נכון הרכב במקרה כזה יהיה רשום כ 2008 למרות שאפקטיבית עלה על הכביש ב 2009 כלומר בילה אצל היבואן.

יש הבדל בין רכב שפשוט נתקע אצל היבואן לבין רכב הדגמה למשל, לפעמים היבואן מוכר בהנחה רכבים שעברו פגיעות בנמל או בהובלה והוא מחויב לספר ללקוח במקרה יש ירידת ערך.

שווה לברר את היסטורית הרכב לפרטים אצל היבואן עם בעל הרכב (לא חושב שיתנו לך אחרת), יש לא מעט רכבים שאכן פשוט ישבו אצל היבואן (בשמש אמנם).

אתה מבין לא נכון.

ברשיון נרשם תאריך העליה לכביש.

היבואן חייב למכור/להעביר בעלות על רכב תוך 12 חודשים מיום יצורו ולא מהיום בו עבר לרשותו כך שלדוגמא אם הגיע לידי היבואן רכב שיוצר 10 חדשים קודם לכן הוא חייב למכרו/להעביר בעלות תוך חודשיים.

מעשית הרוכש קנה רכב חדש בהנחה מאוד משמעותית שאמורה להיות מגולגלת גם אליך בעת הרכישה ממנו. אתה אמור לרכוש רכב כזה בהנחה משמעותית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...