Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C5 V6 - סיכום לאחר חצי שנה.


XENON
שימו לב! השרשור הזה בן 5096 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רקע

אני מודה- אנחנו מכורים. זו הסיטרואן ההידרופנאומטית החמישית שלנו (2 קסנטיות וה-C5 השלישית), לא מוכנים לנסות משהו אחר.

התמכרנו לריחוף העילאי שהקסנטיה הראשונה שלנו משנת 96 סיפקה- גם למרווח, לדלת החמישית ולחמימות שהיא סיפקה לנו. ממש בת בית.

אח"כ שידרגנו לקסנטיה 99 אדומה יפייפיה שאחרי טרייד אין ל-C5 הראשונה שלנו, הגיעה לבכיר בלובינסקי.

מה-C5 הראשונה הייתי ממש בהלם בתור ילד קטן, ממש נפתחו לי העיניים מכל הטכנולוגיה שלה, תמיד השווצתי בה לחברים והתחלתי לחפור להם על כל פיפס קטן שיש בה, הייתי פרוספקט C5 מהלך.

ב-2006 מכרנו אותה לאדם שקנה מאיתנו את הקסנטיה הראשונה (הוא עדיין מחזיק בשניהם) ושידרגנו ל-C5 המתוחה. לאחר שנה כבר קיבלתי את רישיון הנהיגה שלי והתחלתי לנהוג בה. אפילו שלא היה לי ניסיון על רכבים אחרים, הבנתי שלנהוג עליה זה משהו אחר לחלוטין משאר הרכבים שבכביש- תחושת הריחוף, הכבדות וההגה המנותק עושים את שלהם.

אחרי קדנציה, הצגת מחליפה ואיחור של איזה שנה וחצי- שנתיים בהגעה שלה ארצה עשינו טרייד אין ולקחנו את המפתחות של ה-C5 הבאה.

אבל בניגוד לשלושת ההידרופנאומטיות הקודמות שהיו עם מנוע 2 ליטר וגיר AL4, הפעם יש משהו קצת יותר נחמד מתחת למכסה המנוע- V6 וגיר 6 הילוכים.

 

dsc0811d.jpg

 

מה נשתנה הלילה הזה?

כבר עם הצגת התמונות שלה הבנתי שמקבלים פה משהו אחר מסיטרואן, במציאות זה בולט אפילו יותר. unmistakably german ? כנראה שכן.

בהשוואה ל-c5 הקודמות העיצוב המוזר, השמנמן והמסורבל נראה פתאום חטוב ומוקפד. תא הכפפות הענק נעלם כלא היה. הדלת החמישית- נעלמה!!! ההנדסת אנוש הדיי משעשעת של הקונסולה המרכזית התחלפה במשהו הרבה יותר הגיוני, שטח החלונות הענק הצטמצם ובכלל כל האווירה בתא נוסעים הרבה יותר יוקרתית (בלי קשר לאבזור העודף שמתקבל בגרסה הבכירה) ואיכות החומרים וההרכבה מאוד גבוהה.

השאלה הקשה היא, האם זו סיטרואן אמיתית? לדעתי התשובה היא לא. זה כבר לא רכב למכורים קשים בלבד, היא פונה לפלח רחב הרבה יותר. מי שלא הסתכל לכיוון שלה פעם בגלל המוזרות, יכול לראות בה מתחרה לגיטימית כיום. אמנם בישראל הצלחתה מועטה, אני מנחש בגלל מחיר גבוה יחסית למתחרות אבל באירופה היא נמכרת היטב, בעיקר עם מנועי דיזל מתקדמים, בטח לעומת ה-C5 היוצאת.

 

55411676.jpg

 

עיצוב

עיצובה של ה-C5 החדשה ללא ספק בין היותר יפים בקטגוריה ולא משנה מאיזה כיוון מסתכלים עליה. בישראל זה מתעצם בגלל נדירותה וכוונתי היא- אם נמאס לנו מהמאזדה 6 החדשה אחרי חצי שנה בערך בגלל כמות עודפת, ה-C5 החדשה שומרת על הקלף של הייחודיות היחסית בנוף הישראלי.

האלגנטיות שלה מובלטת בגרסת האקסלוסיב שלנו בזכות פנס ראשי שונה עם XENON (שפונה עם ההגה בין השאר) וג'אנט 18 אינצ' שאין ב-2 ליטר ולטעמי פריטים אלו גורמים לה להראות יוקרתית.

מקדימה היא פשוט נראית טוב, כל דבר שם במידה הנכונה, בלי הגזמות פראיות בנוסח גרילים מוגדלים או פנסים עם גידול סרטני שתוקפים את תעשיית הרכב בשנים האחרונות.

מהצד היא נראית ארוכה ונמוכה עם קו מותניים מובלט וג'אנטים במידה הנכונה שממלאים את בתי הגלגלים היטב והסרחי עודף לא מוגזמים מדי.

מאחור היא מאופקת, גם האגזוזים מוסתרים, היא רחבה ונמוכה וגם יש מוטיב ייחודי של חלון אחורי כעור כמו ב-C6.

אני מגדיר את עיצובה כ-"העוצמה השקטה". אלגנטיות נטו, בלי שטיקים מיותרים.

 

40915876.th.jpg 63914302.th.jpg 10364243.th.jpg 99377583.th.jpg 95386255.th.jpg 45899700.th.jpg 94251613.th.jpg

 

מבפנים

הדבר הראשון ששמתי לב אליו לעומת ה-C5 היוצאת היא התחושה המצומצמת יותר. שאלתי את עצמי איך זה הגיוני, הרי בסיס הגלגלים גדל ב-7 ס"מ ל-282 ס"מ. ואז הבנתי ששטח החלונות צר יותר כנגזרת של העיצוב. מה שממש מציק מהתחושה האינטימית הזו היא המראה המרכזית (המתכהה בסנוור) שמאוד התקרבה לראשו של הנהג ובכל פניה ימינה היא מסתירה את שדה הראיה בצורה דיי מציקה.

אחרי שמתיישבים בכסא הנהג אני נזכר למה אני כל כך אוהב סיטרואן- כיסאות, יותר נכון, כורסאות הם עדיין יודעים לעשות. אחרי שאתה מסדר לעצמך תנוחה בכיוונון החשמלי (עם 2 זכרונות), אתה מרגיש בגן עדן.

המושבים הקדמיים והאחוריים משולבים בעור ובד, מודה- נגיעה בהם מעידה על חומרים לא הכי נעימים למגע, "זה לא הפרות של רולס-רויס".

חוץ מזה הסביבה מאוד נעימה לשהיה- 2/3 תחתון בהיר ו-1/3 עליון כהה, ניגוד הצבעים נעים לעין.

הדבר הבא שקופץ לעין זה ההגה המגומר עור ואלומיניום- בעל טבור קבוע, מפוצץ בכפתורים. החלק הימני אחראי לסטריאו (כולל MP3 ו-8 רמקולים), השמאלי לבקרת השיוט. עצם זה שהטבור נשאר קבוע זה כבר קצת מוזר בהתחלה, אבל מתרגלים לעניין ויש בזה ערך בטיחותי שכרית האוויר (1 מתוך 9) תפתח תמיד בצורה הנכונה במקרה של תאונה חס וחלילה, לא עלינו. בנוגע לכפתורים, כדאי ללמוד אותם בחניה, אח"כ זה נוח למדי לתפעול. הסידור ב-C5 הקודמת היא נוח יותר לתפעול בעזרת מנופים מאוחרי ההגה.

לוח השעונים במזל נשאר אנלוגי (ברוב הסיטרואנים הוא דיגיטלי) והוא יפייפה. המחוגים "תלויים באוויר", הצבעים השולטים הם כחלכל וכתום. בתוך מד המהירות יש מחשב דרך צבעוני ובמדי הסל"ד והדלק יש בורר מפלסים וגיר.

בלם היד כבר לא קיים בצורתו המוכרת לנו והפך לכפתור חשמלי, צריך להתרגל אליו.

בלילה התא מואר בכתום רך וגם יש לדים באזור תא הכפפות וליד ברך שמאל של הנהג.

המזגן, תודה לאל, נשאר מפוצל (למניעת ריבים) ונוספו פתחים מאחור בקורה B.

התא כפפות, שהיה ענק ב-C5 הקודמת, הוקטן למימדים ממוצעים וחבל, אבל הוא עדיין מקורר.

יש bluetooth. יש סלולרים שזה מסתדר איתם ויש כאלה שלא. עבד מצויין חצי שנה עם הסלולרי הקודם של אמא שלי, עכשיו היא החליפה וזה דורש תפעול אחר- בעייתי למדי. יש לציין שה-bluetooth הזה נועד בעיקר לקבלת שיחות ואין חייגן על הקונסולה (כמו בחו"ל).

יש חיבור AUX בתא שבין המושבים, לא המקום הכי חכם לשים אותו.

המושבים האחוריים נותרו מרווחים ל-3 אנשים, גם לרגליים, כמובן שלאמצעי יהיה פחות נוח, לשניים האחרים יהיה נוח מאוד, כמובן שיש כרית נשלפת במרכז עם תא אחסון ומחזיק כוסות.

התא מטען, כבר לא 5 דלתות משום מה וחבל. בינוני בגודלו, דיי עמוק ובלע בכבוד את כל המזוודות שלנו (ארבעה אנשים) לחו"ל.

את המושבים האחוריים אפשר לקפל בצורת 1/3 2/3 וליצור שטח הטענה גדול, הקיפול מאוד נוח לביצוע, רק אל תשכחו להוציא את הפח הקטן.

 

86781779.th.jpg 52290865.th.jpg 25141160.th.jpg 45902539.th.jpg 14667232.th.jpg 78922740.th.jpg 48779840.th.jpg 47705069.th.jpg 72421202.th.jpg 94341800.th.jpg

 

על הכביש

כמו בכל ההידרופנאומטיות הקודמות, התחושות זהות למדי- היא מרחפת והיא אוהבת את הכבישים שלה ישרים. גם עם המעוקלים והמפותלים היא תתמודד בכבוד, רק תלחץ על כפתור הספורט של המתלים והיא תעבור פניה אחר פניה בכבוד עם אחיזה אבסולוטית לחלוטין בזכות צמיגים בגודל 245/45/18 וזוויות שטוחות, בלילה גם קסנון עוקב פניה מאוד עוזר לעסק וגם המושבים התומכים. אבל היא כבדה והיא לא מרגישה עם זה בנוח חוץ מזה שההגה והשלדה לא מדברים איתך כמעט בכלל. אני באופן אישי נוהג איתה בצורה רגועה, ככה היא מעדיפה.

הכביש המהיר זה הבית שלה, רק שעכשיו עם המנוע הגדול והגיר המשושה היא דורשת ממך ללחוץ עוד קצת על הדוושה, כל פעם מחדש אני מופתע כמה שהיא לא מתאימה למהירויות הקבועות בחוק של כבישי ישראל. וזה לא בגלל שזה רכב של ביצועים ולחיצות אלא כי זה רכב של צליחת שיוטים- gt 4 דלתות. היא כ"כ שקטה במהירויות תלת ספרתיות שאתה לא מבין מתי די, בסופו של דבר צריך להיות בעל ריסון עצמי אחרת השוטרים יעשו לך נו נו נו.

בנוגע לביצועים נטו, רק אגיד שזה דבר יחסי. אמנם מנוע 3 ליטר V6 215 כ"ס וגיר 6 הילוכים זה נשמע סבבה על הנייר אבל בפועל שזה צריך לסחוב מעל טון וחצי אז אתה לא נדבק למושב. אבל אם תרצה אתה כן תהיה יותר מהיר מכולם בכביש בלי להתאמץ יותר מדי וגם יש בונוס, הסאונד של המנוע נחמד מאוד.

מה שכן טוב הוא שבניגוד ל-C5 הקודמת שלנו הזמינות כוח תמיד קיימת בגלל גיר 6 הילוכים וחלוקה נכונה.

הגיר אגב, מהסוג היפני, לא ממש דומה ל-AL4 באופיו, אם זה טוב או לא קשה לי להגיד כי דיי אהבתי את אופיה של ה-AL4 חוץ מזה שהיא הייתה צריכה עוד הילוכים ותגובות יותר מהירות לדוושה ביציאה מהמקום. בכל מקרה, הרוב המוחלט יתחבר אל הגיר החדש.

 

82992694.th.jpg 78326470.th.jpg 68033193.th.jpg 67050816.th.jpg

 

לסיכום

ה-C5 הנוכחית היא רכב דיי נדיר בישראל, הקודמת הצליחה באופן יחסי. הבעיה העיקרית שלה זה מנוע-גיר מיושנים בגרסת הפתיחה (זו הסיבה שהלכנו על ה-V6) ומחיר גבוה באופן יחסי למה שהיא נותנת על הנייר. אני מאמין שזה יפתר בעוד קצת פחות משנה כשמנוע ה-1.6 טורבו וגיר 6 הילוכים אוטו' יעלו ארצה ובמידה והמחיר ירד מעט (כי המנוע יותר "ירוק").

אבל ללכת על גרסת ה-V6, זה כבר טירוף לא? תלוי את מי שואלים. כי יותר משזה היה בחירה הגיונית או עם השכל זה היה בחירה עם הלב. כי למה לא להוציא לאנשים את העיניים עם ב.מ.וו, אודי, אינפיניטי או לקסוס? כי עדיין יש אנשים (לא רבים) שמעדיפים את הדברים הטובים שהם הורגלו להם מאשר את הסמל והסטטוס (שלפעמים הוא ריק מתוכן), כאמור "העוצמה השקטה".

האם אני ממליץ למישהו לרכוש את הרכב הזה? ממש לא. מי שרוצה אחת כזו, יודע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 142
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יפה יפה, אהבתי מאוד, המון השקעה הייתה בתרד הזה, מודה עשית לי חשק לסיטרואן (;

שיעורי פיסיקה גרעינית באוף טופיק.

את הריתוך יש לבצע כך שהאלקטרודה תמוקם מחוץ למאיץ באופן שיהיה קו ראייה ישיר להיקף הפנימי של הדוד, אחרת המיסוך של המאיץ יפגע אנושות באפקט ההגנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כתוב יפה. כרגיל, אני אוהב פחות קשקשת שאפשר לקרוא גם "באוטו" ויותר זווית אישית, אבל יש גם מזה בשפע, וזה טוב. רק דבר אחד לא הבנתי, איזו מוזרות סיטרואנית היתה בקסנטיה?

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שיש אחת כזאת למכירה ביד 2 כבר לא מעט זמן.

אני אחכה שמחיר המחירון שלה ירד בעוד 50% לפני אני קונה.

למרות שהצורה והפנים מדליקות אותי בטירוף.

טוב שם טוב משמן טוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל הכבוד על ההשקעה בכתיבה.

מה שמפריע לי אישית ב- C5 החדשה היא דווקא הגרסה העממית, זאת עם מנוע 2000 וארבעה צילינדרים. ובעיקר - רק 4 הילוכים באוטומט !!! מה זה, חזרה לשנות ה 80? אולי ה 70? אם סיטרואן כל כך מקדימה את זמנה ומלאה בחידושים, למה גיר כל כך מיושן?

רק לשברולט מאליבו יש גיר כזה, אבל האמריקאים לא ידועים בחדשנותם.

ועוד בעיה לדעתי שקשורה לגיר ולביצועים. הרכב מאיץ מ- 0-100 ב: 12.8 שניות !! הסיטרואן יותר איטית מכל רכבי המנהלים בנפח 2 ליטר הנמכרים בארץ ואפילו יותר איטית מכל רכבי המשפחה בנפח 1.5-1.6 ליטר !!! רק הטנדרונים איטיים ממנה.

קצת קשה להבין למה סיטרואן שחררו רכב עם ביצועים כאלו. אני בטוח שהיו מסוגלים ליותר.

אני מודה, לא נהגתי ב - C5 מעולם, אולי היא נוחה מאוד, מפנקת מאוד, נעימה וכל דבר אחר שמשוייך תמיד לסיטרואן. אבל לדעתי אסור היה לסיטרואן לשחרר רכב שהושק ב- 2009/10 עם גיר כזה וביצועים כל כך נחותים.

אני מסכים שה- C5 שמוזכרת בסיקור עם ה- V6 ומנוע 3 ליטר וגיר 6 הילוכים פותרת את הבעיות שהזכרתי, אבל בארצנו, על כל 20 רכבים מהדגם העממי תימכר אחת מהדגם שהוזכר בסיקור. אפילו הסוקר כתב שהוא אישית לא ימליץ על הרכב כי מי שרוצה כזה יודע ולא צריך המלצה. (לדעתי הסיבה העיקרית לא לקחת את הדגם היקר היא המחיר והעובדה שבמחיר הזה יש מתחרות טובות ייותר)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הקיץ ימכר עם מנוע THP של ב.מ.וו עם 156כ"ס וגיר יפני של אייסין ו 6הילוכים ככה שמבחינת ביצועים הוא יהיה בטופ.

מבחינת איכות הנסיעה של הרכב גם רכבים הרבה יותר מרשימים מסופרב,אקורד ופאסאט לא מגיעים לאיכות הנסיעה של הC5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי.

אני מודה, לא תכננתי לקרוא את הכל אבל הכתיבה הסוחפת עזרה. :wink:

מבחינת עיצוב, היא פנינה אמיתית, מזכיר את העיצוב היוצא דופן והמרשים מאד של ה407,

שמחה בשמחתכם,

חג שמח,

איתמר.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדשו, האם ג'נט 18 לא פוגם בנוחות הנסיעה הסיטרואנית ? נראה לי קצת כמו אנטיתיזה.

 

יצא לכם לבדוק את המתחרות באותו טווח מחירים או שהלכתם לC5 בצורה אוטומטית? (הרי בטווח המחירים הזה אף אחד לא הולך לקנות מזדה 6)

כי ב300K יש רכבים יוצאים מהכלל , אפילו פאסאט CC בגרסת הגימור הגבוהה ביותר עולה כמו הC5 הזו. (יש גם סקודה סופרב בגרסת V6 מאובזרת בכל טוב שהיתה משאירה לכם כ20K עודף בכיס)

אלא אם כן, וזה מביא אותי לשאלה הבאה: באמת אנשים מוציאים 300K ש"ח על רכב כזה (שכנראה יאבד את ערכו בצורה אקספוננציאלית) או שהמחיר הוא וירטואלי ובפועל הרכב נמכר יותר קרוב ל200K.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5096 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...