Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5931 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברה,

 

יש ברשותי הונדה סיוויק שנת 03' שעברו תחת גלגליה 290K ק"מ ותהיתי לגבי אורך חיי הרכב.

השאלה היא מה תוחלת החיים של רכב כזה ובמיוחד מנוע כמו שלה (1.6 אוט' כמובן:wink: ) בתנאי שהוא שמור ומטופל כמו שצריך?

 

ובהנחה שאני לוקח את הרכב לבדיקה במכון, אילו נתונים חשוב לדלות כדי לעמוד על מצב הרכב? למשל קומפרסיה.

 

 

תודה ופסח שמח.

פורסם
אתה מתעסק עם חוק מרפי והמזל.

 

יש סיפורים ויש סיפורים

 

בהחלט מסכים.

אני מכיר בחור שיש לו על הפורד סיירה שלו 330K וכל יום הוא נוסע 100 קמ

פורסם

41 אלף קילומטר בשנה...?

מישהו ממש חגג על הרכב הזה. אתה בקלות תמצא רכב מאותו שנתון עם מחצית (אם לא פחות) מהקילומטרז'.

בטוח שלא התבלבלת בין 0 ל 9...?

Daihatsu Charade 1.5i Classic

♦♦♦○○○♦♦♦○○○○○♦♦♦○○○♦♦♦

פורסם

לא חשבת להחליף לדיזל?

 

נוצר לך ברכב בלאי טבעי של קילומטרז', הרכב יחסית צעיר לכן אין כל כך בלאי של השנים אלה יותר של קילומטרז', נסה לברר איזה בלאי נגרם כתוצאה מקילומטרז' זה, האם הגיר שופץ בעבר? טיימניג? וכו'.

פורסם

290,000 ק"מ.

השימוש הוא נהיגה.

הרכב שמור מאוד ולא היו בעיות מיוחדות עד עכשיו (כנראה בגלל אופי הנהיגה).

את השאלה איזה בלאי נגרם, אני מנסה לברר אתכם :-)

 

זכור לי סיפור על ג'טה או פולקסווגן אחרת עם מנוע דיזל בארה"ב, שסיימה את חייה אחרי מיליון ק"מ.

מה לגבי מנועי הבנזין? איפה הגבול שלהם?

ואני לא באמת מתכוון לשמוע מה שיא גינס בתחום.

פורסם
מישהו ממש חגג על הרכב הזה. אתה בקלות תמצא רכב מאותו שנתון עם מחצית (אם לא פחות) מהקילומטרז'.
הייתי בטוח שאתה מחפש יעוץ לקראת רכישה... לא משנה, טעות שלי :)

Daihatsu Charade 1.5i Classic

♦♦♦○○○♦♦♦○○○○○♦♦♦○○○♦♦♦

פורסם

אני זוכר שהוולבו 240 של צ'יץ' עשתה מעל למיליון ק"מ, וטויוטות קרינות משטרתיות שעשו מעל לחצי מילון -כולן עם מנועי בנזין

 

אגב, לי גנבו בעבר סובארו ליאונה 91 עם 360 אלף ק"מ מנוע ראשון

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

פורסם

דוגמאות מעניינות.

 

מה לגבי מערכות השונות ברכב?

מערכת המים צפויה לעשות בעיות? חשמל? או שהם עניין של זמן יותר מאשר מרחק?

מנהל אתר LFS הישראלי.

סימולטור הנהיגה הטוב בעולם.

http://www.lfsisrael.com

פורסם

אין קילומטרג' מקסימלי, זה אינדיבידואלי לגמרי וקשור לתחזוקה, אופי הנהיגה וכמובן המנוע עצמו.

אם תטפל בו בזמן (ואולי אפילו לפני) ותשמש בחלקי חילוף ונוזלים איכותיים - המנוע יחייה יותר.

החלפות יזומות וטיפולים מוקדמים מאריכים חיים! גם של המנוע, וגם של שאר מכלולי הרכב.

PEUGEOT 205 XR 1992

חבר במועדון רנו 4 הישראלי

פורסם

תביא בחשבון שאת עיקר הבלאי, המנוע סופג בשניות הראשונות להתנעתו - עד לחימום מלא.

הבלאי הזה שקול לנסיעה מאומצת של מאות ק"מ.

 

לפיכך, אחד שהתניע את הרכב, נסע לאילת וחזר בלי לדומם מנוע, גרם לו לנזק ששקול או קטן לנזק שגרם זה שנסע 10 ק"מ לעבודה בכל כיוון.

כמובן שהמכללים האחרים של הרכב צברו בלאי והם כן יתעייפו.

פורסם

בלאי במנוע בנזין או דיזל הוא תוצאה של חיכוך וככל שהחיכוך רב יותר הבלאי גבוה יותר. במנוע תקין לגמרי ומתוחזק המיסבים יהיו האחרונים ליהשחק, עוד לפני ישחקו טבעות הבוכנה , הצלינדרים ופיקות גלי הזיזים.

שחיקת הצילנדרים תלויה מאוד במהירות המנוע וככל שזו תיהיה יותר גבוהה ולאורך זמן כך גם תגבר השחיקה.

השחיקה הכי גבוהה שמנוע יכול לעבור היא נסיעה במהירות גבוהה לזמן ממושך (אוטוסטרדות) או עומס רב וממושך (עליות תלולות או גרירת מטען), כך שנסיעה רגועה לאילת תייצר שחיקה קטנה ביחס לנסיעה במהירות גבוהה לאילת.

 

מנועי בנזין יכולים גם להגיע לחצי מליון קילומטר ויותר, לפני שתורגש תצרוכת שמן טורדנית.

פורסם

שרשור מעניין. האם הבנתי נכון שהמנוע רגיש במיוחד כשהוא קר? אם כן, אז האם כדי למזער בלאי מנוע חשוב במיוחד לנהוג "רגוע" עד שמתחמם?

×
×
  • תוכן חדש...