Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פעולת תרמוסטט


Guest Anonymous
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8581 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי פורד פיסטה שנת 84, לוקח לה זמן רב להתחמם .

 

נאמר לי שאם אני ישים טרמוסטט היא תתחמם מהר יותר .

האם זה נכון וכדאי ?

פורסם

לא רק נכון וכדאי אלא גם צריך. המנוע צריך להגיע לטמפ. עבודה כמה שיותר מהר ואז השריפה נכונה השמן בטמפ. נכונה ואפילו יש חימום בבוקר חורפי.

פורסם
לא רק נכון וכדאי אלא גם צריך. המנוע צריך להגיע לטמפ. עבודה כמה שיותר מהר ואז השריפה נכונה השמן בטמפ. נכונה ואפילו יש חימום בבוקר חורפי.

 

לא צריך להסחף. זה לא שמישהו שכח את התרמוסטט בחוץ. הוציאו אותו כנראה מסיבה - התחממות יתר בקיץ.

 

אז אולי עכשיו בחורף התרמוסטט יועיל לחימום מהיר יותר לטמפ' עבודה, אבל בקיץ הקצרצר והקריר שלנו שוב תהיה בעיה.

 

אם זו היתה מכונית חדשה יותר, הייתי אומר להחזיר את התרמוסטט ולתקן את בעיית ההתחממות לקראת הקיץ.

 

מכיוון שזו פיאסטה 84, אולי עדיף כבר להשאיר את זה כמו שזה. סה"כ פיאסטה היא מכונית שיכולה לסבול כמעט כל רמה של התעללות והזנחה...

פורסם

בטח הוציאו את התרמוסטט מסיבה, אני מסכים. אבל הסיבה היא בדרך כלל שהתרמוסטט הישן היה נתפס ומישהו התקמצן לשים חדש (סיפור של איזה 100 ש"ח עד כמה שאני יודע). זאת המלצה ידועה לשמצה של מוסכניקים חפיפניקים.

הרכבה של תרמוסטט תקין לא תגרום לבעיות חדשות של התחממות יתר.

 

אבל אני בהחלט מסכים שפיאסטה זה אוטו עמיד ברמת ה T-55. והוא ימשיך לחיות בכיף גם ככה.

 

אם ממש בא לך שהחימום יעבוד יותר מהר בחורף ושהאוטו ישרוף קצת פחות דלק בתחילת נסיעה - לא סיפור לשים תרמוסטט.

פורסם

אל תהיו בטוחים שהטרמוסטט הוצא כיוון שהאוטו התחמם - בהחלט יתכן שמישהו עשה את זה כ"תחזוקה מונעת".

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם
אל תהיו בטוחים שהטרמוסטט הוצא כיוון שהאוטו התחמם - בהחלט יתכן שמישהו עשה את זה כ"תחזוקה מונעת".

 

שי

 

:mm_yeah:

הוצאת לי את המילים מהפה... :-)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

להוציא תרמוסטט זה תחזוקה מונעת?!?!?! :shock:

נשמע לי מטורף לגמרי. למה להוציא רכיב תקין שעושה את עבודתו נאמנה?

או בניסוח יותר טוב - למה להתעסק (ואולי גם לשלם) עם משהו שעובד? רק בגלל שזה מתי שהוא בטח יתקלקל?

לפי ההגיון הזה אני הולך לפרק את כל המנורות בבית. מתי שהוא אחת במילא הייתה נשרפת, אז למה לחכות? תחזוקה מונעת!

 

בכל מקרה - תרמוסטט תקין לא גורם נזק! ההיפך הגמור! אף חברת רכב לא זרקה כסף על רכיב מיותר. התרמוסטט ממלא תפקיד במנוע והמנוע מתוכנן לעבוד איתו בצורה יעילה יותר - אמנם יותר רלוונטי לארצות קרות (לא שעכשיו חם במיוחד בחוץ :wink: ) אבל לא מיותר.

 

יש כאלו שמוותרים עליו כשהוא נתפס, כי זה לפעמים יותר קל מלהחליף. וזה לא נראה לי חכם במיוחד. אבל לפרק חלק שעובד כ"תחזוקה מונעת" זה כבר נראה לי - תסלחו לי - דבילי.

כשאצלי נתפס התרמו', אפילו לא שקלתי את זה (ולא שלא הציעו). קודם כל פירקתי אותו ורציתי פשוט לנקות אותו עם מסיר אבנית, אבל כששמעתי שהוא עולה 100 ש"ח (ומסיר אבנית עולה איזה 20-30) אז החלפתי לחדש. עלות של חצי מיכל דלק ועבודה שאפשר לעשות לבד. אצלי זה לפתוח 3 בנדים, בPSA אם אני לא טועה זה לפתוח 3 ברגים, ובפיאסטה 84 אני לא מאמין שזה משהו ברמת החלפת מוטות דלק בכור גרעיני.

פורסם
בכל מקרה - תרמוסטט תקין לא גורם נזק! ההיפך הגמור! אף חברת רכב לא זרקה כסף על רכיב מיותר.

 

אז תסביר לי בבקשה איך זה שכל פעם שאני מפרק ומרכיב חלקים במנוע נשאר לי איזה בורג ספייר ? :shock:

 

האגדה מספרת שאם אתה מפרק ומרכיב מנוע מספיק פעמים ,אתה נשאר עם מספיק חלקים כדי להרכיב מנוע נוסף... :wink:

פורסם

דיברתי על חברת רכב נורמאלית. לא על סיטרואן.

 

סיטרואן זו החברה היחידה שמחזיקה מחלקה שלמה של ממציאי ברגים. יושבים שם כל מיני ז'אן פולים ופיירים וממציאים ברגים שלממציאי המברגים עדיין אין תשובה בשבילם.

יש להם גם מחלקה מוזיקאלית שבה טובי המלחינים יושבים וממציאים קירקושי דשבורד, וכמובן שלא נשכח שכמחווה לדה-שבו הם עדיין מכניסים למכוניות שלהם רכיבים שמקורם בתעשיית המטריות.

פורסם
דיברתי על חברת רכב נורמאלית. לא על סיטרואן.

 

סיטרואן זו החברה היחידה שמחזיקה מחלקה שלמה של ממציאי ברגים. יושבים שם כל מיני ז'אן פולים ופיירים וממציאים ברגים שלממציאי המברגים עדיין אין תשובה בשבילם.

יש להם גם מחלקה מוזיקאלית שבה טובי המלחינים יושבים וממציאים קירקושי דשבורד, וכמובן שלא נשכח שכמחווה לדה-שבו הם עדיין מכניסים למכוניות שלהם רכיבים שמקורם בתעשיית המטריות.

:roflmao::roflmao::roflmao:

 

זה לא רק המחלקה הזו.

בסיטרואן יש המון מחלקות.בכל אחת מהמחלקות מועסק המהנדס הכי מוכשר בתחומו.

דוגמא : מהנדס מאפרות - ב-BX מדובר ביצירת אומנות של ממש.

או למשל מהנדס לוח שעונים.פשוט יצירת מופת.

 

הבעייה היחידה שכל המהנדסים הללו יצרו כ"א את יצירת המופת בתחומו הוא.העובדה שלא נלקחה בחשבון :כל היצירות הללו אמורות בסופו של תהליך לשבת במכלול אחד שנקרא מכונית.

 

החבר'ה לא עשו אף ישיבה משותפת , ושלחו את כל החלקים למפעל ההרכבה.

 

כל החיבורים השונים ברכב ,הינם פרי מוחו הקודח של ז'אן פייר , פועל בפס ההרכבה.

הבעייה שהם נעשו ביום שני בבוקר... :?

פורסם

אישפוז, לא סתם המלים תחזוקה מונעת היו תחת מרכאות. יש אנשים שבאמת חושבים שטרמוסטט הוא מיותר.

 

שי

פיספסת אה הו, אה הו, פיספסת, אה הו. פיספסת, נפלת על פז'ו.

אתה רוצה להתאבד נסה ליפול על שברולט.

פיספסת, פיספסת אה הו.

פורסם

האם ייתכן שהפיסטה נוצרה ללא טרמוסטט ?

האם בגלל שאין טרמוסטט אז כשאני נוסע החום מנוע במד מגיע לאמצע ותוך כדי נסיעה הוא מתחיל רדת למטה, יש קשר או שזה משהו אחר ?

קשה באימונים קל בים

פורסם
האם ייתכן שהפיסטה נוצרה ללא טרמוסטט ?

האם בגלל שאין טרמוסטט אז כשאני נוסע החום מנוע במד מגיע לאמצע ותוך כדי נסיעה הוא מתחיל רדת למטה, יש קשר או שזה משהו אחר ?

 

סימפטומים קלאסיים של אין-טרמוסטט או טרמוסטט תפוס במצב פתוח.

כאשתה עומד/נוסע במהירות נמוכה אין זרימת אוויר על הרדיאטור , החום ברדיאטור עולה, ועימו מתחממים גם המים שזורמים חופשי למנוע (אין חסימה שלהם מהתרמוסטט).

 

כשאתה נוסע האוויר מקרר את הרדיאטור ומשם המים זורמים ישירות למנוע ואז אתה מקבל קריאת טמפ' נמוכה יותר...

פורסם

אסף, קיבלת כבר תשובה

 

להוציא תרמוסטט זה תחזוקה מונעת?!?!?! :shock:

נשמע לי מטורף לגמרי. למה להוציא רכיב תקין שעושה את עבודתו נאמנה?

או בניסוח יותר טוב - למה להתעסק (ואולי גם לשלם) עם משהו שעובד? רק בגלל שזה מתי שהוא בטח יתקלקל?

לפי ההגיון הזה אני הולך לפרק את כל המנורות בבית. מתי שהוא אחת במילא הייתה נשרפת, אז למה לחכות? תחזוקה מונעת!

 

בכל מקרה - תרמוסטט תקין לא גורם נזק! ההיפך הגמור! אף חברת רכב לא זרקה כסף על רכיב מיותר. התרמוסטט ממלא תפקיד במנוע והמנוע מתוכנן לעבוד איתו בצורה יעילה יותר - אמנם יותר רלוונטי לארצות קרות (לא שעכשיו חם במיוחד בחוץ :wink: ) אבל לא מיותר.

 

יש כאלו שמוותרים עליו כשהוא נתפס, כי זה לפעמים יותר קל מלהחליף. וזה לא נראה לי חכם במיוחד. אבל לפרק חלק שעובד כ"תחזוקה מונעת" זה כבר נראה לי - תסלחו לי - דבילי.

כשאצלי נתפס התרמו', אפילו לא שקלתי את זה (ולא שלא הציעו). קודם כל פירקתי אותו ורציתי פשוט לנקות אותו עם מסיר אבנית, אבל כששמעתי שהוא עולה 100 ש"ח (ומסיר אבנית עולה איזה 20-30) אז החלפתי לחדש. עלות של חצי מיכל דלק ועבודה שאפשר לעשות לבד. אצלי זה לפתוח 3 בנדים, בPSA אם אני לא טועה זה לפתוח 3 ברגים, ובפיאסטה 84 אני לא מאמין שזה משהו ברמת החלפת מוטות דלק בכור גרעיני.

×
×
  • תוכן חדש...