Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5994 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם,

אני החבר של אורי ואנסה לשפוך מעט אור על הנושא והרקע,

אינני חי את נושא מערכות השמע ואני רחוק מלהכיר את הנושא, אני כן יודע להעריך איכות ומאוד נהנה ואוהב להאזין לה, מה עוד שאני שוהה ברכב זמן לא מועט.

 

את הוואן הנוכחי שלי רכשתי לפני כחמש שנים ובקשתי להתקין בו מערכת טובה כדי שאני משפחתי\חברים הנוסעים איתי נוכל ליהנות משמיעת מוסיקה ברמה טובה וצפייה בסרטי DVD (בעיקר עבור ילדיי מאחור).

התקנתי בזמנו:

מכשיר DVD – פיוניר 7500 P

שני רמקולים פיוניר בדלתות הקדמיות,

סנטר פיוניר לפנים,

מסך פיוניר בתקרת הרכב (אמצע הרכב),

שני מגברים- רוקפורד וסרווין ווגה (בדפנות הוואן),

6X9 פיוניר בדלתות האחוריות,

סאב (לא זוכר את שמו) מאחור.

(כאילו 5.1).

תוצאה לטעמי- איכות סבירה מינוס בחלק הקדמי של הרכב ורחוקה מלהשביע רצון בקרב הנוסעים בשאר חלקי הוואן. כל הנוסעים מאחור ובמרכז הרכב התלוננו על מכות בס חזקות וצורמות, סאונד שאינו נעים לאוזן ושאינו מאוזן, כאשר אני במושב הנהג, כאמור שומע באיכות סבירה ואינני מודע לאיכות הירודה במרכז ומאחור.

התחלתי במערכת שינויים והחלפת אלמנטים מתוך כוונה שהסאונד ישמע טוב ומאוזן יותר (ככל שניתן) ובכל רחבי הוואן (כאמור אינני מבין בנושא ובצעתי מה שהמתקין ייעץ לי למשמע תלונותיי).

 

לבסוף ולאחר תקופה לא קצרה פירוקי רכב אינסופיים, החלפות כבלים למיניהם כיוונים והשקעה כספית גדולה, הגענו לתוצאה יחסית טובה וניתן לומר מאוזנת יותר- כפי שהיא מורכבת וקיימת היום ברכב והרי היא לפניכם:

מכשיר DVD פיוניר 7950 (כמדומני- הדגם האחרון והעדכני של פיוניר),

סט קומפוננט פוקל בדלתות הקדמיות (עם אותו סנטר מקורי של פיוניר),

סט קומפוננט בוסטון במרכז הרכב (עם סנטר נוסף פיוניר),

בדלתות האחריות נותרו ה- 6X9 של פיוניר,

הסאב הקודם הוחלף לבוסטון G 1,

שני המגברים רוקפורד וסרווין ווגה נותרו והתווסף להם מגבר נוסף- בוסטון GT-22.

 

זהו הרקע ועכשיו לגופו של עניין,

 

כיום אני מחליף את הוואן המדובר לוואן מסוג סאוונה והדבר האחרון שבא לי, זה לחזור לסאגת ההחלפות והשינויים שעברתי בשנים האחרונות והזמן ששרפתי, כך שאני שואף היום להרכיב מערכת טובה יותר, מאוזנת יותר ואיכותית יותר בפעם אחת (תוך ניצול מקסימאלי של הציוד הקיים אצלי היום ברכב) ולשכוח ממנה בחמש השנים הבאות (בכל האמור להחלפות והשקעות נוספות).

 

אשמח לשמוע הצעות כיצד לנהוג בסיטואציה הזו.

 

שאלה- בהנחה שאני מרכיב בוואן שלושה סטים קומפוננט (לפנים, מרכז ומאחור), האם אני זקוק ל- רמקולים 6X9 ?

יש לציין שאני רואה\שומע (בעיקר שומע) הופעות שחלקן הלא מבוטל מוקלט ב- DTS וכמובן סרטים (בעיקר במושבים האחוריים). מאידך, שומע הרבה מוסיקה (CD).

 

אשר למערכת החשמל- המדובר ברכב נכה עם אביזרים מיוחדים ומערכת מצברים כפולה עם גיבוי, כך שאני מניח שלא תהיה בעיה. על כל פנים, בוואן הנוכחי לא היה אפילו רמז לבעיה, גם לא לאחר שעות של הפעלת המערכת ללא הנעה.

 

תודה לכולם,

 

איציק

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

כבר מזמן לא שמעתי על כזה סטאפ ביזארי :

מכשיר DVD פיוניר 7950 (כמדומני- הדגם האחרון והעדכני של פיוניר),

סט קומפוננט פוקל בדלתות הקדמיות (עם אותו סנטר מקורי של פיוניר),

סט קומפוננט בוסטון במרכז הרכב (עם סנטר נוסף פיוניר),

בדלתות האחריות נותרו ה- 6X9 של פיוניר,

הסאב הקודם הוחלף לבוסטון G 1,

שני המגברים רוקפורד וסרווין ווגה נותרו והתווסף להם מגבר נוסף- בוסטון GT-22

נתחיל עם מה שצריך לעשות : להעיף את כול הקומפוננטים ובטוח שאת ה 6X9

להתקין סט קומפוננט 3 חלקים מורל אילייט עם בניות בקורות בידוד בדלתות ואם אפשר להתקין בדלת

תיבה שהמידבאס יעבוד לתוכה עוד יותר טוב ,סטים קומפוננט מרכזי ואחורי יהיו מורל הייבירד

סאב G1 הוא סאב פשוט אך טוב אם הוא מספק אותך תשאר איתו אם אתה מחפש משהוא יותר חזק

ואיכותי לך על בוסטון G5 עם שני סלילים של 4 אום או JL אודיו W6 עם שני סלילים של 4 אום

המגבר שיגביר אותם יהיה GT-22 של בוסטון הקיים ב-2 אום בגישור

בנוגע למגברי רוקפורד +סרווין אתה צריך להגיד מה הדגם המדוייק שלהם כדי שאפשר יהיה לדעת

אם אפשרי להשתמש גם בהם בסטאפ החדש ,הקומפוננטים של מורל צריכים הגברה בריאה במיוחד המורל אילייט

במידה שלא ניתן להשתמש בהם להגברת הקומפוננטים הייתי מגביר עם אחד מהם את שני הרמקולים סנטר של פיוניר

ורוכש לקומפוננטים בניפרד מגברי סלסטרה FA475X+FA2150X .

פורסם

אתה גם אמיתי? מה הקשר בין כל הרכיבים האלו למה שהוא ביקש, עם כל הכבוד לאילייט של מורל ואני מת על הסאונד שלהם הזאפקו המדוברים סט בכמה רמות מעלייהם מבחינת הכל כולל הכל, בוא נתחיל עם זה שבתקציב שיש לו אפשר להגיע לתוצאות מעולות, מה גם שהרכב מפורק ואפשר להתחיל הכל מאפס ולעשות התקנה נורמלית, בלי להפוך את כל מערכת החשמל ולשדרג אותה ללא צורך.

 

מה שכן, לא כל מערכת פה בפורום ישר צריך לקפוץ עם רכיבים של HAT ו SUNDOWN או AA וCELESTRA יש עוד ציוד אודיו בעולם הזה ובטח שבטווח מחירים שהוא מדבר עלייהם אפשר להשיג ציוד מאוד איכותי, ושלא יקשקשו על זה שהציוד הזה בפחות מחיר משיג תוצאות יותר טובות כי זה פשוט לא נכון, אין הרבה סטים שמתקרבים לZAPCO 3 חלקים.

AmpTw: Zapco Ref 200.2| AmpWoofer :Zapco Ref 350.2

| Processor: Alpine H701

פורסם

כן ,אני אמיתי\מפורט \יודע על מה אני מדבר

אם הייתה קורא עד הסוף הייתה מבין שהבחור לא מחפש סט במה קידמית בלבד אלא

3 סטים קומפוננט : במה קדמית +סט מרכזי+סט אחורי

מלבד זאת אתה יודע איזה זאפקו הציעו לו.? מסידרת I פורס.?.רפרנס .? קומפוטישן.?

חוץ מזה אין לזאפקו סט 3 חלקים.

פורסם

אין לי דרך לדעת באיזה דגמים של מגברים מדובר, אני רק יכול לומר שבסטאפ החדש שהוצע לי- סט קומפוננט 3 חלקים של זפקו- הסרווין שלי יוצא לפנסיה ובמקומו נכנס– בוסטון GT-24 כאשר הרוקפורד נשאר כדי לדחוף את אחד הקומפוננטים הנותרים.

 

אשר לקומפוננט שלושה חלקים- הוצע לי הזפקו במחיר של 10,000 ₪ + מע"מ, כך שאני מניח שהוא קיים (אין לי בעיית אמינות עם המתקין- ידוע מוכר לי ואמין)

 

אשמח להסבר מדוע להחליף את שני הקומפוננטים הנוספים במורל והיכן הפערים ביניהם?

 

אשר לסאבים, הוצעו לי שניים של בוסטון G2 בנויים בתוך תיבה מיוחדת מאחור- כיצד זה נראה לכם ביחס למה שיש לי כרגע- G1, וביחס ל- G5?

 

אשמח להסבר בדבר ה- 6X9- מה חשיבותם במערכת ומדוע הם מיותרים?

 

תודה,

 

איציק

פורסם

ככול הידוע לי אין לזאפקו סט 3WAY

זה הסט הכי גבוהה שלהם מסידרת הקומפוטישן שהוא 2WAY:

http://www.woofersetc.com/p5107/CK162--Zapco-65%22-Competition-Component-System.htm

וזה הסט מורל אילייט 3WAY כסט קדמי:

http://www.woofersetc.com/p4751/Elate-6-3W--Morel-3-Way-Component-System.htm

זה המורל הייבירד 2WAY לסטים אמצעי ואחורי:

http://www.woofersetc.com/p4756/Hybrid-Ovation-6-Comp--Morel-6"-2-Way-Component-System.htm

 

G5 הוא סאב מהסידרה הישנה של בוסטון והוא נחשב לסאב SQ הכי טוב שלהם

הוא סאב מצויין ביחס למחירו הזול {המחיר שהציעו לך G2 הוא שערורייתי }

http://www.woofersetc.com/p2546/G51244--Boston-Acoustics-12"-450-Watt-Dual-4Ohm-Subwoofer.htm

 

JL אודיו W6 הוא סאב SQ מעולה גם כן:

http://www.woofersetc.com/p2065/12W6V2--JL-Audio-12"-DVC-Subwoofer.htm

 

לא ברור לי מה אתה מנסה לעשות כי אתה מדבר על מערכת 5.1 וסט קומפוננט 3 חלקים קדמי יחיד

לא יכול לבנות מערכת 5.1 גם לא ברור איזה מגברים יש לך ,או למה אתה צריך מגבר של 175X2 RMS כמו ה-GT-24

רמקולים 6X9 הם ברירת מחדל חבילה אחת של :מידבאס \מידריינג\טוויטר -קומפוננט מחלק כול טווח תדרים לרמקול

בניפרד עם קרוס אובר פסיבי התוחם את התדרים האילו בין הרמקולים. קומפוננט הרבה יותר איכותי מרמקול 6X9

וגם מאפשר להגיע לעוצמות גבוהות יותר וסאונד נקי.

פורסם

http://zapco.com/prod/Speakers/Comp/CK-10.2_Frame.htm

 

זה החלק השלישי של הסט לפי מה שידוע לי :), מה שכן בתקציב שלך ממליץ לך להזהר עם מה שאתה קונה וממליצים לך.

שלא ישימו לך סתם חלקים, אם אתה רוצה DD לך על פרוססור ועל רמקולים זהים.

הסט של זאפקו המחיר שלו שערוריתי ולא מצדיק למרות שאני ממש אוהב אותו, המחיר לא מצדיק ותבקש הנחה משמעותית עליו.

AmpTw: Zapco Ref 200.2| AmpWoofer :Zapco Ref 350.2

| Processor: Alpine H701

פורסם

לדעתי הכי טוב בשבילך, זה לתת תקציב ושחברי הפורום ימליצו לך מה לשמוע ובמה להתעניין.

אחרי זה תוכל לקנות בראש שקט, ככה תדע מה אתה קונה ולא תהמר.

יש לך תקציב מאוד מכובד, רוב חברי הפורום היו מייחלים לתקציב כזה, חבל לזרוק אותו לפח ואחרי כמה חודשים להבין שאתה לא נהנה מהסטאפ ואז ללכת להוציא עוד כספים...

פורסם

הכל היה פשוט יותר אילו זו הייתה רק שאלה תקציבית, אך הואיל ויש לי רכב עמוס בציוד, לא זול במיוחד, אני מנסה להבין, קודם שאחליט לזרוק את הציוד לפח ולפתוח שוב את הכיסים, אם ניתן לנצלו כולו, חלקו, או בכלל לא!

 

אינני מנסה לעשות עדיין כלום מלבד להבין מה אני צריך בהתאם למה שאני רוצה (או חושב שרוצה) הואיל וקיימת עבורי, כמי שאינו בקיא באפשרויות ובאיכויות הקיימות, בעיה להחליט מה מתאים לי ומה אני רוצה לאור העובדה שאין לי דרך לשמוע כיצד כל בחירה שלי תשמע אצלי ברכב, בין אם מדובר בהשקעה של 20,000 ₪ או 40.000 ₪!

 

עכשיו ברור לי יותר מדוע אין לי צורך ב- 6X9, כך שנותרתי עם ההחלטה להרכיב שלושה סטים קומפוננט לרכב.

מכיוון שאני רוצה סאונד אחיד ברכב ובכל האזורים שבו, נשמע לי הגיוני לרכוש שלושה סטים קומפוננט של אותו יצרן ובהתאם לבחירתי זו, אחליט בהמשך לגבי המגברים המתאימים.

האם במצב זה ניתן לדעתכם להרכיב סט אחד שלושה חלקים (לפנים) ושני סטים שני חלקים (באמצע ומאחור)?

 

מבדיקה שערכתי בקרב כמה בעלי מקצוע, למען האמת נותרתי די מבולבל. חלקם מצדדים בסט קומפוננט 3 חלקים ומבחינתם זהו התנאי הראשון לקבלת איכות וחלקם מעדיפים סטים שני חלקים ברמה גבוהה, וברמת מחיר גבוהה עוד ותר מסט שלושה חלקים- דוגמת הזפקו למשל. מה אני מפספס כאן?

 

אשר לסאבים, נכון לעכשיו אני מעדיף את שני ה- G2 כאשר בוסטון 24 GT ידחוף אותם- האם מקובל או שלדעתם עדיפה אפשרות אחרת?

 

 

תודה לכולם על התגובות והטרחה,

 

איציק

פורסם

איציק,אני מנסה לבקשתך לנצל את הציוד שיש לך ובנוסף לחסוך לך אלפי שקלים

נתחיל מזה שלזפקו אין סט 3 חלקים ,נכון ישנם אנשים מקצוע שיגידו שעדיף סט 2 חלקים איכותי מאוד

ולא סט 3 חלקים ,למשל מורל סופרימו שהוא הסט הכי טוב של מורל {והוא 2WAY} ועולה 6000 שח

ולא מורל אילייט 3WAY שעולה 4000 שח ,בכול אופן בשניהם תצתרך בניות בקורות ואיטום בדלתות וכיוצא בזה

שזה עוד עבודה בעלות 3000+ שח ,זה נתון לשיקול דעתך.

 

העסק של המגברים היה יכול להיות הרבה יותר פשוט אם הייתה יודע במדויק מה הדגמים של המגברים

שיש לך ,אז ניתן היה בוודאות לדעת אם הם מתאימים \ראויים להגביר סטים איכותיים וחזקים כמו המורל

המחירים שלוקחים לך על מוצרי הבוסטון הם שערוריה.

בוסטון GT-24 שעולה לך 5400 שח לא שונה מהותית ממגבר סלסטרה FA2150 שעולה 2000 שח .!!!

מגבר סלסטרה FA475X עולה 2300 שח ויש לך הגברה ראויה ובמחיר מעולה.

סלסטרה היא חברת בוטיק איטלקית שעיקר עיסוקה ייצור מגברים :

http://www.celestra.it/eng/home.html

לא מציע לך להחליף ישר את הסאב G1 שיש לך תגביר אותו בנתיים על ה-GT22

רק אם הוא ממש לא לטעמך אז הייתי הולך JLW6 עם שני סלילים של 4 אום שיוגבר גם על ה-GT22 ב-2 אום

 

סה"כ :

סלסטרה FA2150X מחיר 2000 שח

סלסטרה FA475X מחיר 2300 שח

JLW6 מחיר 3000 שח

מורל הייבירד X2 מחיר 4500 שח

מורל אילייט 3WAY מחיר 4000 שח

איטום +בניות בקורות או ייצור תיבות מתאימות למידבאסים+התקנה מחיר 5000-7000 שח תלוי ברמת הרכיבים

------------------------------

סה"כ בין 20800 ל 22800 שח

ואם אתה מוריד את הסאב או שניתן להישתמש במגברים הישנים שלך אז אתה יכול לצאת גם עם פחות

פורסם

 

חוץ מזה אין לזאפקו סט 3 חלקים.

אל תיהיה בטוח במה שאתה אומר ועוד אתה אומר את זה בשיא הביטחון אתה טועה ומטעה יש להם

ואם הוא כבר אמר סט 3 חלקים של זפקו קבל קרוס 3 חלקים zapco

מידבאס כמו שלי:lol:zapco

דום מידריינג' zapco

עוד מידריינג' כמו שלי:lol:zapco

טויטר zapco

אז מי אמר שאין

אפשר לדעת אצל מי קיבלת את ההצעה הזו

::FEEL THE {XS} power::

פורסם

אני לא טועה ולא מטעה ,אין להם סט 3WAY שנימכר כיחידה אחת.

אם אתה רוצה סט -3 חלקים תצתרך לרכוש כול חלק בניפרד

ואת זה מאפשרת כול חברה שמכבדת את עצמה לעשות

 

אני גם יכול לעשות סט סופרימו 3WAY ולהוסיף לו CDM54 וקרוס של אילייט

זה לא אומר שיש סט מורל סופרימו 3 חלקים.

פורסם

אם אתה לוקח רכיבים של סופרימו ומערבב אותם עם אלייט יוצא לך סופרמולייט :-)

הגיע הזמן באמת שמורל יזיזו שם איזה סופרימו 3WAY כמו שצריך

::FEEL THE {XS} power::

פורסם

w6 אחד בוואן לא ישמע בכלל והוא גם יקר, באותו מחיר+תיבה האבוק 15 יעשה עבודה הרבה יותר טובה

ולכן אתן לו בכל הכבוד את הזכות להרצות לי על מחזיקי כוסות וגגות שמש, לא יותר מזה.

ZOOM-ZOOM

פורסם

האבוק 15 בוואן ירעיד לו את כול האוטו

הבן אדם עובד כעת עם G1 של 200RMS לקפוץ לסאב של 1250RMS זה דיי שיגעון.

בנוסף זה גם יאלץ אותו לרכוש עוד מגבר מונובלוק בעוד 2000 שח

חוץ מזה שומאכר W6 "לא ישמע בכלל" זה רק תחת הסטנדרטים שלך :-D


×
×
  • תוכן חדש...