Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8588 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לגבי עלויות הקורסים האישיים - אין מה לעשות , זה הרבה כסף אבל המחיר די ריאלי ביחס לתמורה... אפשר להוסיף למה שדני אמר גם את הסיכון המקצועי שלדעתי מהווה גם שיקול כלכלי... תחשבו על כך שאין לו שליטה ברכב כמו שיש למורה לנהיגה למשל...

הבעיה היא בנוגע לקורסים הבסיסיים...שם לדעתי אפשר לחסוך בעלויות ע"י סבסוד של המדינה ו\או העלאת תעריפים מזערית לחברות הגדולות שעושות שם ימים מרוכזים לנהגים שלהם (לחברה גדולה לא יקרה כלום אם הם יתנו עוד 10 ש"ח על כל מודרך...) וכך לנו הצרכנים הפרטיים הקורסים הבסיסיים יהיו זולים יותר וכדאיים יותר

:-)

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

דני, אני לא בטוח שהשכלה בתחום נהיגת המרוץ עולה יותר מהשכלה של מורה לצורך העיניין, לא בזמן ולא במאמצים (וגם לא בפאן שקשור בזה).

מורה לשיעור פרטי לא לוקח 200 שקל לשעה וגם לו יש את כול ההוצאות שהזכרת.

 

ודר"א, זה לא שמישהו הולך ללמוד נהיגת מרוצים בשביל ללמוד להדריך, הוא בדרך כלל עושה את זה בשביל הכיף.

 

 

בוא נבדוק רגע קורס שמחירו 800 ש"ח (ל-4 שעות).

נוריד מע"מ, נקבל - 678 ש"ח.

נמציא עלויות תפעול של החברה (מאחר ואיננו יודעים בדיוק) - כ 78 ש"ח, נקבל - 600 ש"ח.

600 ש"ח ל-4 שעות הם - 150 ש"ח לשעה.

את זה נחלק לרווח לחברה ומשכורת למדריך.

מהמשכורת של המדריך נוריד גם מס הכנסה.

אל תשכחו שהמדריך צריך להגיע למקום ההדרכה ולשלם דלק לשם.

 

מה קיבלתם ?

 

אני אגיד לך מה קיבלנו, קיבלנו את זה שהקורס עולה בעצם 1200 שקל ולא 800, כי גם המודרך משלם על דלק למקום, צמיגים, בלאי ...

אתה לא יכול להכניס את הקטע של המיסים והמע"מ לחישוב, זה לא רלוונטי, זה כמו שאני אגיד לך שהקורס תאכלס עולה לי 2000 שקל כי זה 1200 שקל נטו ואני הרי לא מרוויח נטו, אני משלם 30 אחוז למדינה ואיפה ביטוח לאומי וביטוח בריאות וכו וכו

 

בכול מקרה, זה עדיין המון כסף, אני דיי בטוח שאפשר לעשות את זה יותר זול, בייחוד אם זה באמת קטע אידואולוגי כל שהוא (ואולי זה לא).

 

בצורה שזה מתנהל עכשיו, לימודי נהיגה הם מצרך לעשירים, אני בטוח שזה לא מה שהאידואולגיה של המדריכים בארץ אומרת.

פורסם

אנו חיים במדינה עם מחייה יקרה - אין מה לעשות!

למה שאיתי אלון\ראם או כל אחד אחר (מי אמר פ.פ.???!! :p ) יפגעו בכיס שלהם על חשבון האידיאולוגיה??? אתה תהיה מוכן לעבוד בשביל פחות כסף בשביל אידיאולוגיה???

מי שצריך לספוג את הפרשי העלויות זו המדינה ולא בעלי העסקים... למרות שבדלת האחורית - אם המדינה סופגת אנחנו משלמים.... אבל בכל זאת - עד שלא יהיו סבסודים של הקורסים אני לא רואה סיבה להפחית משמעותית את העלויות...

:-)

פורסם

שלומי,

מה שאתה עושה עכשיו - זו דמגוגיה זולה.

 

אני הראתי לך חישוב של כמה מקבל מדריך ביד בסוף ההדרכה, תאמין לי שאתה לא מרוויח פחות בעבודה שלך.

 

חוץ מזה,

תאמין לי שטיסות לחו"ל, שהייה שם, קורסים בנהיגה, ותחרויות עולות הרבה הרבה הרבה יותר מלעשות תואר באוניברסיטה.

 

ועוד דבר,

 

עם אידאולוגיה לא קונים לחם ...

 

דני G.

פורסם
בוא נבדוק רגע קורס שמחירו 800 ש"ח (ל-4 שעות).

נוריד מע"מ, נקבל - 678 ש"ח.

נמציא עלויות תפעול של החברה (מאחר ואיננו יודעים בדיוק) - כ 78 ש"ח, נקבל - 600 ש"ח.

600 ש"ח ל-4 שעות הם - 150 ש"ח לשעה.

את זה נחלק לרווח לחברה ומשכורת למדריך.

מהמשכורת של המדריך נוריד גם מס הכנסה.

אל תשכחו שהמדריך צריך להגיע למקום ההדרכה ולשלם דלק לשם.

 

מה קיבלתם ?

כמה באמת מרוויח מדריך נהיגה מתקדמת לשעת הדרכה ?

אתם עדיין חושבים שזה מופרז ?

תבדקו שוב ותגלו ששום מדריך נהיגה לא עושה עליכם קופה ולא מתעשר ע"ח מצוקתכם הכלכלית.

 

אז נכון,

אני מסכים שקשה לממן קורסי נהיגה מתקדמת במצב הכלכלי של היום בארץ.

אני גם מסכים ש 200 ש"ח לשעה נשמע הרבה.

אבל תבדקו לעומק ותגלו עובדות קצת שונות.

דני G.

 

דני, גם אנחנו משלמים מס הכנסה - ואם 150 ש"ח "נטו" מתחלקים בינך לבין החברה - תרשה לי לומר כי מדובר בסכום מופרז.

 

רבים מהאנשים הקמעים לקורס נהיגה מתקדמת הם אנשים בני גילנו, צעירים אחרי צבא, צעירים בתחילת חייהם, חלקם הינם סטודנטים המשתכרים במשכורת של 20 ש"ח לשעה, שלא לדבר על המצב המחורבן במשק בו המשכורת הממוצעת נעה סביב ה 25-35 ש"ח לשעה - ואני לא מדבר על דוקטורים או פרופסורים שלמדו המון שנים ועברו סטאז' של כמה שנים נוספות ומשתכרים ב 100 ש"ח ויותר לשעה - אלא על אנשים ממוצעים.

 

יש להשוות את המוצר הנמכר אל מול היעד אליו הוא מכוון -ובמקרה הזה לא ממש מדובר על אנשים מבוססים ופרימיטיביים אלא על השכבות הצעירות, הפתוחות לרעיון, שרוצות ללמוד עוד על נהיגה.

 

אני מצטער מאוד דני, אבל הבכי שלך בכל הנוגע לנסיעות או מס הכנסה הוא מיותר.

אני מרשה לעצמי לומר שאני משתכר בסביבות השכר הממוצע שציינתי מעלה - ואך אחד לא מתחשב בזה שאני מתניע את הרכב בוקר בוקר ונוסע לתל אביב בשיא הפקקים (ה 306 ש"ח שמשלמים לי נסיעות ב "חופשי חודשי" ממש "מייצגים" את הכסף שאני מוציא על הדלק או האחזקה או הבלאי - YEAH RIGHT :mm_tongu:) וזה עוד לפני שדיברתי על מס הכנסה.

 

תוסיף את עניין הבלאי לרכב והדלק ותראה שההוצאה היא יותר מ 800 ש"ח (שהם מוגזמים כשלעצמם לדעתי).

 

פשוט מוגזם - לדעתי האישית - ולפני שתקפוץ ותצטט את שיר, אז נכון, אני לא חייב ללכת ולשלם את הסכום הזה אך כשמדובר במשהו שיכול לתרום לבטיחות של כל אחד מאיתנו אני מצפה שהמחיר יהיה לפחות "הגיוני פלוס" או שלפחות תהיה התייחסות גם לשכבות החלשות (הנחות גדולות לסטודנטים/חיילים בסדיר וכיוצ"ב).

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
אנו חיים במדינה עם מחייה יקרה - אין מה לעשות!

למה שאיתי אלון\ראם או כל אחד אחר (מי אמר פ.פ.???!! :p ) יפגעו בכיס שלהם על חשבון האידיאולוגיה??? אתה תהיה מוכן לעבוד בשביל פחות כסף בשביל אידיאולוגיה???

מי שצריך לספוג את הפרשי העלויות זו המדינה ולא בעלי העסקים... למרות שבדלת האחורית - אם המדינה סופגת אנחנו משלמים.... אבל בכל זאת - עד שלא יהיו סבסודים של הקורסים אני לא רואה סיבה להפחית משמעותית את העלויות...

 

לא אמרתי שהם צריכים לפגוע בכיס שלהם, אבל למה לפגוע בכיס שלי ? ? ?

 

תשמע, תסכים איתי שבתור צרכן , המצרך הזה הוא יקר בלי שום פרופורציה.

שאתה הולך ויושב בבית קפה, אתה משלם 10 שקל על כוס קפה מסריח (או לא) שהעלות שלו היא גג 50 אגורות, אבל מה, חלק מהעניין זה המקום הנחמד שאתה יושב בו, המלצרית , השולחנות, הכסאות וכך הלאה.

כשאני , בתור צרכן שבא לעשות קורס, עם השולחנות שלי, הכסאות שלי והמלצרית שלי, המחיר הזה נראה לי מוגזם.

שוב, אולי זה רק אני, אבל אני יודע שמה שמונע מהמון אנשים ללמוד נהיגה נכונה, זה המחיר הגבוה.

פורסם

לדעתי הוויכוח צריך לסוב סביב הקורסים הבסיסיים ולא אלה המתקדמים מהסיבה הפשוטה שהם אלה שאמורים לתת את הבטחון על הכביש לנהג הצעיר או לכל נהג אחר...

הקורסים המתקדמים אמורים לשפר יכולות נהיגה ולא נראה לי שכל חייל שמשתחרר או סטודנט צעיר מעוניין לעשות את קורס הכבישים המפותלים של אלטרנתיבי... מה שכן , כמו שכתבתי קודם - הוזלה של הקורסים הרגילים אכן נדרשת - השאלה היא מי אמור לשאת בעול ?

:-)

פורסם
שלומי,

מה שאתה עושה עכשיו - זו דמגוגיה זולה.

אני הראתי לך חישוב של כמה מקבל מדריך ביד בסוף ההדרכה, תאמין לי שאתה לא מרוויח פחות בעבודה שלך.

חוץ מזה,

תאמין לי שטיסות לחו"ל, שהייה שם, קורסים בנהיגה, ותחרויות עולות הרבה הרבה הרבה יותר מלעשות תואר באוניברסיטה.

ועוד דבר,

עם אידאולוגיה לא קונים לחם ...

דני G.

בוא נשאיר את הדיון הזה ענייני ולא נתקוף פה אחד את השני.

מה שנשאר לו ביד מעניין אותי כקליפת השום, אני לא נכנס לכיס של אף אחד .

המחיר נראה לי מוגזם בתור צרכן וזה מה שחשוב, שאני קונה חלב במכולת אני לא מתחשב בעובדה שיש לבעל המכולת שבעה ילדים להאכיל, אני רואה את החלב בשביל הצרכים שלי,כל החישובים האחרים, לא רלוונטים.

פורסם

OK עכשיו זה כבר ממש מרגיז !!

 

אני מצטער מאוד דני, אבל הבכי שלך בכל הנוגע לנסיעות או מס הכנסה הוא מיותר

 

תסלח לי מאד איציק, אבל לא אני זה שמתבכיין כאן !!

אני שיתפתי אתכם בדברים שאינכם מקדישים מחשבה אליהם, ולא מנק' המבט של מדריך אלא של חבר פורום.

אני לא מתכוון להיות שק החבטות לתיסכול שלכם בנוגע למחירי הקורסים, אני רק יכול לומר לכם שגם אם זה יקר ביחס לכח הקניה שלכם, זה ממש זול ביחס לחו"ל והמדריכים לא מתעשרים מזה.

תעשו איזה חשבון שאתם רוצים,

טוב לכם תעשו קורסים,

לא טוב לכם אל תעשו.

 

אבל איציק - אתה האחרון שצריך לפתוח את הפה על זה !! אתה זה שצעקת פעם על "לא להיכנס לכיסם של אחרים" (מקרה העלויות בנחשונים בתחרות הפורומים הלפני אחרונה - הדיון היה ב YNET). בתור אחד שטען טענות כנגד עשיית חשבונות מסוג זה, זה ממש לא במקום.

 

סיימתי את דבריי בעניין.

דני G.

פורסם
OK עכשיו זה כבר ממש מרגיז !!

 

אני מצטער מאוד דני, אבל הבכי שלך בכל הנוגע לנסיעות או מס הכנסה הוא מיותר

 

תסלח לי מאד איציק, אבל לא אני זה שמתבכיין כאן !!

אני שיתפתי אתכם בדברים שאינכם מקדישים מחשבה אליהם, ולא מנק' המבט של מדריך אלא של חבר פורום.

אני לא מתכוון להיות שק החבטות לתיסכול שלכם בנוגע למחירי הקורסים, אני רק יכול לומר לכם שגם אם זה יקר ביחס לכח הקניה שלכם, זה ממש זול ביחס לחו"ל והמדריכים לא מתעשרים מזה.

תעשו איזה חשבון שאתם רוצים,

טוב לכם תעשו קורסים,

לא טוב לכם אל תעשו.

 

אבל איציק - אתה האחרון שצריך לפתוח את הפה על זה !! אתה זה שצעקת פעם על "לא להיכנס לכיסם של אחרים" (מקרה העלויות בנחשונים בתחרות הפורומים הלפני אחרונה - הדיון היה ב YNET). בתור אחד שטען טענות כנגד עשיית חשבונות מסוג זה, זה ממש לא במקום.

 

סיימתי את דבריי בעניין.

דני G.

 

דני, אתה הוא זה שטרח במקרה זה להיכנס לכיסם של "אחרים"... את מי זה מעניין המס הכנסה שאתה משלם או הנסיעות ? יש חוק ולפי זה תקבל את מה שמגיע לך.

דבר שני - אם היית אומר לי "איציק , תשמע, שכירות המגרש עולה לנו 500$ ליום, ארנונה עולה לי עוד 300$ ליום ועלויות התיפעול של המקום, החל מהשער החשמלי בכניסה, שומר, פקידה, טלפון וכו' מסתכמים ב X שקלים " לא היית מתווכח - הייתי מבין.

כשאתה מדבר על זה מנקודת המבט של הרווח שלך (ומכניס את ענייני מס הכנסה ונסיעות) עם הרווח של החברה, זה לא לעניין...

 

בנוגע לנקודתך האחרונה - אתה צודק, אתה לא צריך להיות שק החבטות של אף אחד, אבל אם הנימוק לעלויות הגבוהות היה הגיוני (פרט לשכר המדריכים) כל אחד מאיתנו היה סותם את פיו כמו דג.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

דני אם כבר דיברנו על מחירי חו"ל.

שימו לב לדבר הבא :

קורס בסיסי של ג'ם ראסל המהווה קורס הכרות עם עולם המרוצים שבו אתה נוהג ב מסלול אמיתי עם מכונית מסוג פורמולה 3 שאורכו כ 3 שעות.

 

The Russell Test Drive consists of more than 3 hours of non-stop

fun from start to finish. After a short classroom session reviewing the concepts of safe high-speed driving, you'll slide behind the wheel of a formula racecar to learn the techniques of threshold braking, heel and toe downshifting and racecar control while being constantly coached by our professional staff of race-seasoned instructors. Next, you'll drive the challenging and beautiful Infineon road course during our lead and follow exercise. We'll show you the "racing line" and teach you the correct gear selection, proper apex and exit of each corner. With some laps under your belt and a quick critique from your instructor, you're back in your racecar spending the remainder of the course lapping the track on your own.

 

The Russell Test Drive is the most exciting time you'll spend behind the wheel of a car and it makes a fantastic gift. We provide all the necessary equipment - all you have to do is show up and drive!

 

Russell Test Drive Course Cost: $495

 

שימו לב, 495 $ !

 

השכר הממוצע בארה"ב עומד על כ 12 דולר לשעה, בחישוב קצר, הקורס הנ"ל יעלה לצרכן 40 שעות עבודה.

 

השכר הממוצע בישראל עומד על כ 25 שקלים לשעה, מה שאומר שקורס של 800 שקל יעלה לצרכן כ 32 שעות עבודה.

 

אז מה היה לנו שם, בקורס אחד אתה מקבל :

מסלול

הדרכה

נהיגה בפאקינג פורמולה 3

טכניקות נהיגה ועוד.

 

ובשני, אתה מקבל :

הדרכה

הוצאות על דלק

בלאי לאוטו

 

ומדובר בערך על אותו מחיר.

אז הנה השוואה קטנה לחו"ל.

פורסם

עוד דוגמא לחו"ל:

ב 200$ ל 4 שעות, אתה מקבל מסלול קארטינג + קארט שיפטר 2 פעימות.

מדריך צמוד שנותן פידבק על ביצועים כולל סיוע בסטאפ של הכלי.

עכשיו תחשב עלויות של דלק, מסלול, פקידה, מארשלים, מכונאים ושלא לדבר על הקארט עצמו והתחזוקה שלו.

4 שעות רצופות של פניות במהירויות מדהימות כולל פניה בכ 3G שבסוף היום נאלצתי לקבל סיוע בלצאת מהקארט.

לעלויות צריך להוסיף 250$ של מאסז' לשחרור כללי של השרירים במלון הלוקסור בוגס :lol:

אני מסכים ש 800 ש"ח זה הרבה ל 4 שעות , מה עוד שהמחיר נכון ליום חמישי הוא 950 ש"ח. (550 ש"ח לשעתיים).

אני מתחבט בבעיה זו בעצמי, אני מאמין שאם העלויות היו יותר זולות ההחלטה לביצוע היתה הרבה יותר קלה.

פורסם

אני יכול להגיד בוודאות מלאה שהסיבה היחידה שאני עוד לא עשיתי קורס נהיגה מתקדמת מעבר לקורס המגרש באלטרנתיבי הוא המחיר הגבוה.

נכון, אני כבר לא בן 17, ואני מרוויח יותר מהממוצע במשק, ועדיין זה לא קל לי לשלוף אלפייה לקורס כזה.

מצד שני, צודק דני כשהוא מציין שאדם מוציא 20-30K לשנה על האוטו שלו בלי לחשוב פעמיים, אז מה זה עוד אלף?

1000 ש"ח הוצאה חודשית על דלק זה הוצאה אוטומטית אצלי בדיוק כמו המשכנתא שיורדת מהבנק, והשכ"ד שאני משלם כל רבעון.

 

ויש גם שיקולים יותר ערכיים.

אשתי ואני כבר מזמן קבענו יחד שאנחנו לא עושים דין וחשבון על ההוצאות על העיסוק בתחביבים שלנו (בניגוד לדין וחשבון שאנחנו עושים על יתר ההוצאות שלנו).

לצערי התחביב שלי מאוד יקר, וסט צמיגים כל שנה, 200 ש"ח דלק על כל נסיעת כיף שלי, וכו' וכו' כבר לא מאפשרים לי לבוא ולשלוף עוד אלפייה במצב הנוכחי שלנו.

 

ועכשיו נגיע גם לעניין המדינה:

אם המדינה סופסוף תחייב כל תלמיד נהיגה לעבור השתלמות במגרש החלקה, זה יבטיח פרנסה לבתי הספר לנהיגה מתקדמת, ויאפשר להם, להערכתי, להוזיל את מחיר קורסי ה"רשות".

במחיר הנוכחי, הביקוש יספיק רק לכמות מוגבלת של קורסים נוספים.

למיטב ידיעתי, חלק מבתיה"ס כבר הוזילו מחירים לאחרונה על מנת להרחיב את מעגל המשתתפים בקורסים. כל עוד הם יכולים להבטיח פרנסה במחיר הנוכחי, אין סיבה שיבצעו הוזלה נוספת.

עם כל האידיאולוגיה והרצון לשפר תרבות נהיגה, העסק עדיין צריך להרוויח.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

כאילו מה אתה מצפה?? שהוא יעשה קורס נהיגה מתקדמת אבל לא ישלם משכנתא ושכ"ד?!?!

 

ובקשר לנושא - דעתי בעניין היא כדעת שלומי.

אני, בתור אחד שכרגע קיבל רישיון ומת לאיזה קורס נהיגה מתקדמת, לא יכול להרשות את זה לעצמי מבחינה כספית.

ומי שאמר שהקורס כבישים מפותלים לא לצעירים יכול לחזור בו בדעתו.

אני בשמחה הייתי עושה אותו אם הייתי יכול מבחינה כספית.

לדעתי צריך לחייב את כל מי שלומד נהיגה לעבור קורס בסיסי באחד המקומות הנ"ל. ככה לא תהיה למדריכים בעיה של "מעט מודרכים" ויוכלו להוריד את המחירים לקורסי ה"רשות", כמו שמישהו לפני כבר אמר כאן.

 

אורון

פורסם
כאילו מה אתה מצפה?? שהוא יעשה קורס נהיגה מתקדמת אבל לא ישלם משכנתא ושכ"ד?!?!

 

 

טוב, אני רואה שההודעה נמחקה..

והסיבות שמורות עם המוחק...

 

בכול מקרה לא התכוונתי לכך שהוא לא ישלם שכ"ד!!

ואין בכלל טעם להסביר את מה שהתכוונתי אליו בגלל שזה לא משנה.

 

 

באשר לנושא, אני נוטה להסכים אם דניG.

אני לא חושב שהבית ספר עושה קורס כול יום,

ואם לקחת 200 שקל לקורס שמתקיים פעם בשבוע, ומספר המשתתפים מוגבל אז הבית ספר פשוט ייסגר.

או מצד שני, איכות הקורסים תרד.

 

כול אחד שעשה כאן קורס וסיפר על כך, טען שהוא למד המון.

 

וזאת מכמה סיבות:

1) איכות המדריכים. מדריך רציני ומנוסה קשה להשיג, וצריך לשלם לו בהתאם.

הם יכולים להשיג אנשים פחות מנוסים לשלם להם פחות ולהוריד את העלויות ולקחת פחות כסף לקורס.

אני לדוגמא יכול להעביר קורסים לנהיגה מתקדמת... אז מה? אתם חושבים שתלמדו משהו?

 

2) כמות המשתתפים. אם ניקח יותר אנשים כול אחד יקבל פחות זמן עם המדריך.

נכון, נשלם פחות. אבל התמורה תרד גם כן.

 

ואולי אני חוזר כאן על דברים שנאמרו, אבל הכול בסופו של דבר עניין של היצע וביקוש.

 

 

חוצמזה... אנשים מבזבזים עשרות אלפי שקלים לתוספות כאלו ואחרות לרכבם, שאמורים לשפר את הבטיחות, אבל לא יבזבזו את הכסף על קורס...

כי קורס אי אפשר לרשום אח"כ במודעת "למכירה" של הרכב.

 

יש פה גם עניין לא קטן של מנטליות.

 

sterling,

שמאוכזב מהמחיקה שלא הייתה במקום לדעתו.


×
×
  • תוכן חדש...