Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5315 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום אנשים

אז ככה..

יש לי קליאו 96 1400 אוטומטית עשית החלפת אטמים מקוריים!! מרנו בחיפה גם בקרטר גיר וגם בקרטר מנוע.

במנוע ברוך השם טפו טפו טפו יבש!

אבל בגיר למרות שהאטם מקורי! יש לי עדיין ניזלה מ2 הברגים שקרובים למנוע בהתחלה כנראה לא חיזקתי מספיק אחרי זה נתיי עוד חיזוק וזה עזר טיפה את הנזילה אבל בכל זאת נוזל.

השאלה שלי זה האם כדאי לחזק עוד את ה2 ברגים?(הפחד שלי זה שיקרע הבורג)

או שפשוט למרוח סיליקון רק באזור הבעיתתי למרות שברנו אמרו שהם מתקינים את זה בלי סיליקון.

 

תודה מראש אנשים!

פורסם

אם הנזילה הופיע בוודאות רק לאחר החלפת האטמים זה יכול לקרות אך ורק משני סיבות:

1)חלק פגום

2)פגם חדש תוך כדי עבודה

 

בין אם יוסי צודק ובין אם לא רצוי שתחליף אטם ותראה אם זה מסדר את הנזילה(ייתכן והאטם היה פגום וקרו כבר דברים מעולם גם בחלקים ממורשה).

אם הנזילה לא מסתדרת כנראה שהשפתיים התעוותו טיפה ואז אין מנוס מלמרוח שכבה מאוד זהירה של סיליקון עמיד בחום, תוודא שבשום פנים ואופן לא יהיה מגע בין הסיליקון לשמן.

ותקח בחשבון שסיליקון זה פתרון דיי חאפרי ומזמין כאב ראש בהחלפת אטם הבאה.

פורסם

אני לא חושב שזה בעיה באטם כי עובדה שנוזל רק מאיפה שהברגים נמצאים..

לא נראה לי הגיוני שבדיוק שם! ב 2 הברגים האלה האטם נדפק

פורסם

שלום רב.

נעילת בירגי אטם השעם בקרטר הגיר צריכה להעשות במידת מומנט שווה,ולא בחוזקה יתרה.

מהמקרה שלך,אני סבור שנעילת הברגים לא היתה במידת חוזק שווה בכל הברגים,ואפילו חזקה מדי,

בדרך כלל מה שמביא למצב הבא:

1.התכווצות והתרחבות האטם במקומות שונים [הצמדה לקויה מאוד]=[בריחת שמן]

2.התפוררות האטם=[בריחת שמן]

3.במקום בו האטם לחוץ יתר על המידה,הוא יברח החוצה או פנימה.ולכן כל חיזוק בורג נוסף באותו איזור רק יגביר את הנזילה.

לכן,אם הנזילה לא רצינית,עדיף לא להתעסק.

אבל,אם הנזילה כן רצינית,אין מנוס מלפתוח את הקרטר מחדש לנקות היטב,ולהרכיב אטם חדש,אבל הפעם עם שלק משני צידי האטם.לדעתי שימוש בדבק השלק רצוי מאד באטמים של שעם/קרטון.

בהצלחה.

ד"א חסוך מעצמך עבודה מיותרת,שימוש בסיליקון באיזור הנגוע בשמן לא יפתור את הבעיה.

פורסם

הנזילה היתה באותם מקומות גם לפני החלפת האטם. (מ2 הברגים שפונים לכיון המנוע)

 

ועוד משהו זה לא אטם שעם זה אטם גומי!!

פורסם

ק"כ לצורך הבהרה,במקרים בהם האטם עשוי גומי ולא שעם,אין להשתמש לא בשלק ולא בסיליקון.

ושוב,אם הנזילה לא רצינית עדיף לא לחזק ולא להתעסק עם זה.

אבל אם כן,תצתרך לפתוח מחדש את הקרטר,ולבדוק אם האמבטיה קיבלה מכה והתעקמה,(פעמיים נזילה באותו מקום).

בקיצור:אם התעקם וניתן ליישר,אז ליישר.

ואם לא התעקם והאטם בסדר,אז ההתקנה שלך לקויה.שאם לא,לא היתה נזילה.

ואם תשאל למה פעמיים אותה נזילה בדיוק באותו מקום ?

אז גם בלי לראות,אני בטוח שהשפתיים בשטח הנזילה "צרות מאוד" ביחס לשאר המקומות,מה שהופך את האיזור (המנוע/גיר) רגיש במיוחד לנזילות.

פורסם

בכל מקרה לא מבצעים חיזוק נוסף לעוקה במידה ונסגרת בצורה תקינה. אם נפגע האטם יש לפרק ולהליף בחדש ולהקפיד לסגור לפי הנוהל המדוייק בספורת היצרן תוך הקפדה יתרה על סדר ומידת מומנט לחיזוק.

לרוב אין צורך בשימוש בשום חומר אטימה נוסף.

 

יתכן כי יש סדק בגוף התיבה, בנקודת חיבור הברגים.

עוד אפשרות היא לברגים שמגיעים עד לחלק הפנימי של התיבה ואז יש למשוך עליהם חומר איטום לפני הרכבתם כדי שנוזל לא יצליח לחדור דרך התבריג והחוצה, עניין זה אמור להיות מצויין התהליך העבודה בספרות היצרן.

 

במידה ותוכל לצלם את איזור הנזילה נוכל לעזור יותר טוב.

פורסם

דניאל שאלה אליך..

אני שמתי לב שהמכסה קרטר קיבל מכב ביום מן הימים עכשיו שאלתי מישהו מהתחום ואמר לי שהנזילה היא מהמכה בגלל שהברגים הם מה שתופסים את המכסה וכל הלחץ שהיה מופעל בזמן המכה היה על הברגים עכשיו השאלה שלי האם כדאי להביא מכסה חדש כזה?

או פשוט לנסות ליישר את הישן ?

והאם יכול להיות שהאטם נהרס כבר הוא בסה''כ שבוע מורכב..

 

ושאלה אחרונה האם אתה יודע את המומנט חיזוק של הקרטר גיר?

חיפשתי באוטו דאטה ולא מצאתי

פורסם

קראתי בספרות טכנית של מאזדה שצריך למרוח מעט סיליקון על ההברגה של הברגים ואז לסגור.

 

תנסה למרוח מעט סיליקון על ההברגה של הברגים ואז לסגור את הברגים.

פורסם
דניאל שאלה אליך..

אני שמתי לב שהמכסה קרטר קיבל מכב ביום מן הימים עכשיו שאלתי מישהו מהתחום ואמר לי שהנזילה היא מהמכה בגלל שהברגים הם מה שתופסים את המכסה וכל הלחץ שהיה מופעל בזמן המכה היה על הברגים עכשיו השאלה שלי האם כדאי להביא מכסה חדש כזה?

או פשוט לנסות ליישר את הישן ?

והאם יכול להיות שהאטם נהרס כבר הוא בסה''כ שבוע מורכב..

 

ושאלה אחרונה האם אתה יודע את המומנט חיזוק של הקרטר גיר?

חיפשתי באוטו דאטה ולא מצאתי

 

אם אגן השמן הוא מפח, מכה/כיפוף קל לרוב לא יגרום לנזילה אך זאת אפשרות, כאשר כיפוף הפח הוא רציני הוא עלול לגרום לדפרומציה לאטם או ללחץ לא תקין עליו, ניתן לישרו אם מדובר במכה קלה ובכל זאת אני ממליץ לפתוח ווליששר כי יתכן והכיפוף הוא בדיוק על פתח סניקת הנוזל ואז יתכן גם נזק מכאני לתיבה עצמה.

 

לפני שממשיכים יש לאבחן בצורה נקודתית ומדוייקת מהיכן הנזילה. יש לנקות הייטב את כל האיזור, להניע את הרכב ולהמתין לנוזל שיתחיל לדלוף.

רק לאחר איתור המוקד נזילה ניתן יהיה לקבוע מהי דרך התיקון המומלצת.

פורסם

בפעם הקודמת אני חשבתי שהנזילה היא בכלל מהקרטר עצמו כי הוא היה עקום אז החלפתי קרטר לקרטר תקין ושום כלום לא עזר! החלפתי שוב אטם ושום כלום לא עזר!!

אני צריך את התשובות של המומחים ושל כולם שתעזרו לי ממה זה יכול להיות?

אני כבר הוצאתי כימעט 600 שקל רק על הבעיה הזאת והיא עדיין לא נפתרה!

אני פשוט חושב שכבר ניסיתי הכל.

תודה רבה רבה למי שיעזור!

פורסם

היות ואני לא רואה את הנזילה אני יכול לכוון אותך למקומות שבדרך כלל יש שם נזילות.

בגיר הזה קיים ווסת פנאומטי שמורכב על הגיר בחלק הקדמי שפונה לכיוון המגן הקדמי.

לווסת הזה מחוברת צינורית ווקום שבאה מסעפת היניקה הוא מוכנס בהברגה והוא מקובע עם בורג ופחית כיוון.

הוא מורכב קרוב מאוד לאגן השמן נזילה מהווסת מתפשטת לכיוון ברגי אגן השמן אפשרי לראות את הנזילה מהווסת,

דרך מראה שמוכנסת לכיוון הווסת.

פורסם

תמונות:

 

החלפתי גם קרטר וגם אטם חדש כלום לא עוזר הנזילה ממשיכה!!

בבקה תעזרו לי אני כבר משתגעע מזה!

123.jpg

1234.jpg

×
×
  • תוכן חדש...