Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6399 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום רבב

לאחר חיבור רדיו-דיסק חדש ברכב. הנעתי את הרכב ופתאום התחילו בעיות חשמל, הרדיו-דיסק התחיל לגמגם והמנורות בתוך האוטו היבהבו, חיביתי את הרכב ועכשיו הוא לא מתניע בכלל. מנורת המצבר דולקת וחוץ מזה גם מנורות הABS וקריות אויר דולקות שאמורות להיתחבות, יש גם קצר בוינקר שמאלי.

מה יכולה להיות הבעיה?

פורסם
תנסה לנתק את מה שהתקנת ותראה אם הבעיה עדיין קיימת.

הבעיה נמשכת גם אחרי שניתקתי את הרדיודיסק.

פורסם

אחי לפי מה שקראתי בפורום של "אודיו ומולטימדיה לרכב"

מוזכר בכל מדריך התקנה לפרק לפני ההתקנה את המצבר או לפחות להוציא את הפיוז שלו.

בגלל שלרדיו יש שני פלוסים אחד מחובר דרך הסטרטר ואחד ישירות למצבר(זה כדי לשמור את התחנות וכו')

זה מודגש בכל מקום כדי שלא יקרה מצב שהפלוס הזה חשוף ונוגע בטעות במשהו ומקצר את המערכת.

הם גם הזכירו שם כל הזמן שזה יכול לגרום לבעיות במערכת ה"ABS" .

אני לא מקצועי או משהו פשוט קראתי את המדריכים האלה לא מזמן אז נזכרתי .

כדי לבדוק גם שם אולי אנשים מכירים את זה יותר מקרוב ויודעים מה לעשות?

פורסם
אחי לפי מה שקראתי בפורום של "אודיו ומולטימדיה לרכב"

מוזכר בכל מדריך התקנה לפרק לפני ההתקנה את המצבר או לפחות להוציא את הפיוז שלו.

בגלל שלרדיו יש שני פלוסים אחד מחובר דרך הסטרטר ואחד ישירות למצבר(זה כדי לשמור את התחנות וכו')

זה מודגש בכל מקום כדי שלא יקרה מצב שהפלוס הזה חשוף ונוגע בטעות במשהו ומקצר את המערכת.

הם גם הזכירו שם כל הזמן שזה יכול לגרום לבעיות במערכת ה"ABS" .

אני לא מקצועי או משהו פשוט קראתי את המדריכים האלה לא מזמן אז נזכרתי .

כדי לבדוק גם שם אולי אנשים מכירים את זה יותר מקרוב ויודעים מה לעשות?

חיפשתי בפורום "אודיו ומולטימדיה לרכב" על ABS ולא מצאתי כלום, אתה יכול לתת לינק בקשה על מה שקראתה?

פורסם

אני ממליץ לך לגרור לחשמלאי, קשה להבין מה הבעיה דרך האינטרנט, כשאתה שם חצי סוויץ' כל הנורות אמורות לדלוק גם של המצבר וגם של ה-ABS והכריות אויר נראה לי שנגמר לך המצבר כי אולי עבדת עם תאורה פנימית דולקת?

עריכה: בעצם אם הרכב הניע בפעם הראשונה סביר להניח שלא נגמר המצבר.

 

 

כשאתה מנסה להניע יש סטרטר?

פורסם

המאמר הראשון: (קישור לכתבה המלאה)

 

דבר ראשון – בטיחות. רכב הוא מכונה מורכבת ומסובכת. עם כל החשק והרצון העז שלנו להרכיב את המערכת – כל זה לא יהיה שווה שום דבר אם נגרום נזק לרכב או לעצמנו חלילה.

יש להעמיד את הרכב במקום מוצל שלא יפריע לעוברים ושבים. אף פעם לא לעבוד על כביש ראשי!

יש להקפיד על ניתוק כבל המינוס מהמצבר וזאת ע"מ להפחית למינימום את הסיכוי לקצר או לפתיחת כריות אוויר!!!. עם זאת, יש רכבים בהם ניתוק המינוס עלול לגרום לבעיות רציניות. רצוי להתייעץ עם מוסך מורשה לפני ביצוע פעולה כזו, בעיקר ברכבים חדשים, עמוסי אלקטרוניקה ומחשבים.

לאחר סיום ההתקנה יש לוודא ב 7 עיניים שהכל מחובר למקומו ולא שכחנו איזה מברג בתא המנוע או חיברנו חוט למקום הלא נכון. טעות קטנה וטיפשית כזאת יכולה להביא במקרה הקל לשריפת פיוז ובמקרה קשה יותר לשריפת הרכב.

 

טוב 2 : (קישור לכתבה המלאה)

דבר ראשון - בטיחות.

ככלל, ברגע שעובדים על הרכב מומלץ לנתק את הקוטב השלילי של המצבר. פעולה זו "תנתק" את החשמל בכל הרכב וכך למעשה אין סכנה של גרימת קצר בעת מגע חוט חשמל חשוף או חלילה פיצוץ כרית אוויר. בכל מקרה, יש להתייעץ עם מוסך מורשה לפני ביצוע פעולה זו שכן יש רכבים בעלי רגישות יתר לניתוק המצבר (ואף רכבים שעליהם איסור מוחלט לניתוק המצבר), מה שעלול לגרום לתקלות מיותרות ברכב.



אם אתם לא מעוניינים לנתק מצבר, וודאו כי המפתח נמצא מחוץ לסוויץ' והוציאו את הפיוז האחראי על הרדיו. לרוב זה אותו הפיוז שאחראי גם על השעון ותאורת הפנים ברכב.

בכל מקרה, גם אם השתדלנו לעבוד "לפי הספר" תמיד להשתדל לעבוד מסודר ולשים לב כל הזמן שלא משאירים חוטים חשופים, כלי עבודה, ברגים שנבלעו פנימה וכו'.

 

3: (קישור לכתבה)

שימו לב שהכבל שמגיע מהמצבר הוא חשמל חי! אם הוא חשוף ובטעות נוגע בגוף מתכתי עלול להיווצר קצר שיכול לעלות הרבה כסף.

 

שוב אני אומר אני לא מקצועי פשוט זה ממה שקראתי אני ימשיך לחפש לך משהו יותר רלוונטי.

בכל זאת נקווה לטוב.

פורסם
אני ממליץ לך לגרור לחשמלאי, קשה להבין מה הבעיה דרך האינטרנט, כשאתה שם חצי סוויץ' כל הנורות אמורות לדלוק גם של המצבר וגם של ה-ABS והכריות אויר נראה לי שנגמר לך המצבר כי אולי עבדת עם תאורה פנימית דולקת?

עריכה: בעצם אם הרכב הניע בפעם הראשונה סביר להניח שלא נגמר המצבר.

 

 

כשאתה מנסה להניע יש סטרטר?

כשה אני מסובב סוויץ' מלא כדי להניע לא קורה כלום מלבד שהמתח במנורות יורד.

 

המאמר הראשון: (קישור לכתבה המלאה)

 

דבר ראשון – בטיחות. רכב הוא מכונה מורכבת ומסובכת. עם כל החשק והרצון העז שלנו להרכיב את המערכת – כל זה לא יהיה שווה שום דבר אם נגרום נזק לרכב או לעצמנו חלילה.

יש להעמיד את הרכב במקום מוצל שלא יפריע לעוברים ושבים. אף פעם לא לעבוד על כביש ראשי!

יש להקפיד על ניתוק כבל המינוס מהמצבר וזאת ע"מ להפחית למינימום את הסיכוי לקצר או לפתיחת כריות אוויר!!!. עם זאת, יש רכבים בהם ניתוק המינוס עלול לגרום לבעיות רציניות. רצוי להתייעץ עם מוסך מורשה לפני ביצוע פעולה כזו, בעיקר ברכבים חדשים, עמוסי אלקטרוניקה ומחשבים.

לאחר סיום ההתקנה יש לוודא ב 7 עיניים שהכל מחובר למקומו ולא שכחנו איזה מברג בתא המנוע או חיברנו חוט למקום הלא נכון. טעות קטנה וטיפשית כזאת יכולה להביא במקרה הקל לשריפת פיוז ובמקרה קשה יותר לשריפת הרכב.

 

טוב 2 : (קישור לכתבה המלאה)

דבר ראשון - בטיחות.

ככלל, ברגע שעובדים על הרכב מומלץ לנתק את הקוטב השלילי של המצבר. פעולה זו "תנתק" את החשמל בכל הרכב וכך למעשה אין סכנה של גרימת קצר בעת מגע חוט חשמל חשוף או חלילה פיצוץ כרית אוויר. בכל מקרה, יש להתייעץ עם מוסך מורשה לפני ביצוע פעולה זו שכן יש רכבים בעלי רגישות יתר לניתוק המצבר (ואף רכבים שעליהם איסור מוחלט לניתוק המצבר), מה שעלול לגרום לתקלות מיותרות ברכב.



אם אתם לא מעוניינים לנתק מצבר, וודאו כי המפתח נמצא מחוץ לסוויץ' והוציאו את הפיוז האחראי על הרדיו. לרוב זה אותו הפיוז שאחראי גם על השעון ותאורת הפנים ברכב.

בכל מקרה, גם אם השתדלנו לעבוד "לפי הספר" תמיד להשתדל לעבוד מסודר ולשים לב כל הזמן שלא משאירים חוטים חשופים, כלי עבודה, ברגים שנבלעו פנימה וכו'.

 

3: (קישור לכתבה)

שימו לב שהכבל שמגיע מהמצבר הוא חשמל חי! אם הוא חשוף ובטעות נוגע בגוף מתכתי עלול להיווצר קצר שיכול לעלות הרבה כסף.

 

שוב אני אומר אני לא מקצועי פשוט זה ממה שקראתי אני ימשיך לחפש לך משהו יותר רלוונטי.

בכל זאת נקווה לטוב.

תודה אחי רק לא מצאתי משהו שקשור לABS.

פורסם

אחי גם אני לא מצאתי דווקא על הABS .

השאלה פה אם באמת ניתקת את המצבר או פיוז?

האם זה מה שגרם לקצר? (והקצר יכול לפגוע בכל מינינ דברים)

סתם ככה מענייין הרכב חדש אצלך? יכול להיות שזה משהו שכבר היה וזה פשוט פתאום נפל עם ההתקנה?

 

 

תחכה למחר יש פה מקצוענים הם בטוח יענו לך.

בכל מקרה תתן כמה שיותר פרטים כדי שידעו לאן לכוון אותך.

פורסם

הרכב חדש אצלי רק שבוע. ועוד דבר אחד לדיוק, לייתר ביטחון הייתי אמור להניע תרכב קודם אבל היפעלתי תרדיודיסק ומנורות ואחרי זה הנעתי תרכב.

פורסם

היום הגיע אלי חשמלאי רכב משירות הגרר, הוא בדק תרכב מסתבר שהמצבר ניחלש(המצבר היה בן שלוש שנים). קניתי מצבר חדש עכשיו הרכב מתניע.

×
×
  • תוכן חדש...