Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גדישה של 306


kizis
שימו לב! השרשור הזה בן 5447 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

למה כל הזמן זורקים נתונים של לחץ גדישה בלי לומר באיזה סל"ד זה מתקבל?

הטורבו שלי באיביזה נותן עכשיו כנראה איזה 1.3 באר אבל לפי ההרגשה שלי זה מתרחש בין 3000-4000 סל"ד ובטורים גבוהים זה הרבה פחות חזק.

אין ספק שטורבו שיתן לי את ה 1.3 באר דווקא באזור 6000-7000 יתן הרבה הרבה יותר כוחות סוס ותאוצה.

הסל"ד זה מה שעושה את רוב ההבדל.

לכן שאתם זורקים לחץ גדישה של 0.6 למשל, צריך לומר באיזה סל"ד זה עדיין מתקיים, או במקום סל"ד להגיד באיזה ספיקת אוויר כדי שלא נצטרך להבדיל בין מנועים שונים עם נפח שונה.

 

ולבסוף יתכן הבדל קטן בכוח בגלל נצילות של הטורבו. כלומר 1.3 ב 6000-7000 סל"ד עם יעלות 60% יתן קצת פחות כוח מאשר ביעילות 75%.

הנצילות ככל הזכור לי מדברת על כמה תשתנה טמפ' האוויר לאחר הדחיסה וזהו.

לא אמורים להכפיל את היעילות ישירות בלחץ הגדישה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 150
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לצערי לא, אין לי שום נתונים עליו, "אוניברסלי"

עד כמה זה עקרוני?

 

 

אין ממש עקרון, הכל עניין של האינטרקולר בגודל הכי קטן שעדיין יקרר, עדיין לא אגרום לאיבודי לחץ ועדיין יאפשר ללחץ הגדישה להבנות כמה שיותר מהר.

 

 

נהג רגוע, הנתונים שנתנו פה הם ככל אצבע. יש מאמר כמעט שלם בנושא קריאת מפות גדישה וחישובי זרימה על מנת לבחור את הטורבו הכי המתאים.

בנוגע לסיאט שבבעלותך, יצרני הרכב נוהגים להוסיף טורבו קטן יחסית, כדי שאנשים יתלהבו מהכניסה המהירה של הטורבו בסל"ד נמוך וגם כי בד"כ רוב האנשים לא נמצאים קבוע בצד השני של סקלת הסל"ד.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהלן,

 

לא יצא לי לקרוא את השירשור הזה אבל עברתי עליו עכשיו ואכן נראה שנעשתה עבודה יפה. רציתי לשאול האם היה הכרחי לבצע שינויים קוסמטיים חריפים בחזית הרכב, כי הלכה למעשה אפשר להשתמש באינטרקולר של ברלינגו 1600HDI שבמקרה שלך ידרוש שינויים בכונס אויר ובמאווררים (במקום 2 מאווררים אז לשים אחד גדול בצד השמאלי של הרכב). את האינטרקולר הזה מרכיבים אנכית בין הפגוש הקדמי למעבה המזגן - וככה הוא נראה. בברלינגו הוא נמצא בצד הימני של הרכב ומאחר והחזית שם רחבה, הרדיאטור ומעבה הוזזו שמאלה והאינטרקולר יושב בצד הימני.

 

בהצלחה !

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איציק, לא הבנתי כל כך את הפרוצדורה שהתכוונת אליה.

 

מה שכן הבנתי ,מדבריך, זה שאתה בעצם מתכוון שבמקום המאוורר השמאלי ישימו שמה את האינטרקולר של הברלינגו, אבל איפה יתקעו את המאוורר השמאלי שהוזז?

 

יש לך אולי במקרה צילום של זה?

 

 

יוגב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל 306 יש מערכת קירור טובה מאוד. למאווררים יש כונסים משלהם ובמצב תקין המנוע תמיד יהיה בטמפרטורה תקינה.

לדעתי, הוצאת מאוורר המזגן, הכנסת אינטרקולר של ברלינגו שלא נראה כמו אינטרקולר שמתוכנן לזרימת אויר אופטמילת (כמובן שלא ראיתי אותו במציאות, אז אי אפשר לדעת), והוצאת כונס המאווררים או חיתוכו נראה לי לא יעיל. עדיף להשאר כמה שיותר נאמנים למקור ולהשאיר את המאווררים המקוריים. אם כבר, לעשות בניה יפה לפגוש הקידמי, שתראה מקצועית.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנכון , להרכיב אינטרקולר בטמבון הקידמי של 306 xsi דור ראשון זה קצת בעייתי, כי ממש אין שמה הרבה מקום (כמו שרואים בתמונה). זה לא כמו למשל בסיוויק שיש בטמבון הקידמי פול מקום.

 

שים לב שבהמון בניות של צנרת ואינטרקולר בארץ אצל 306ים כל העסק פשוט בולט, ובד"כ אפילו צריך להוריד את הפנסי ערפל ולחתוך קצת את הטמבון.לדעתי, זה אפילו קצת מכער את האוטו.

 

 

יוגב

306 -1.jpg

306-4.jpg

306-3.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל 306 יש מערכת קירור טובה מאוד. למאווררים יש כונסים משלהם ובמצב תקין המנוע תמיד יהיה בטמפרטורה תקינה.

 

מה שנכון , להרכיב אינטרקולר בטמבון הקידמי של 306 xsi דור ראשון זה קצת בעייתי, כי ממש אין שמה הרבה מקום (כמו שרואים בתמונה). זה לא כמו למשל בסיוויק שיש בטמבון הקידמי פול מקום.

 

אני עושה 1 + 1.

אולי שווה לחשוב על אינטרקולר מים - אויר ולא אויר - אויר?

תקבלו מימדים קומפקטיים יותר ויהיה קל יותר למקם אותו בתא המנוע.

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צ'ארג' קולר פחות מומלץ לשימוש יום יומי.

חוץ מזה, אתה עדיין צריך רדיאטור נוסף לנוזל הקירור, משאבת מים נוספת, מקום בתוך תא המנוע לצ'ארג' קולר ומקום למיכל מים גדול.

קרא את תגובה 30

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משהו שאני חשבתי עליו, במידה ולא משתמשים במזגן אז אפשר לוותר על הרדיאטור של המזגן ולהשתיל את האינטרקולר מאחורי המאווררים.בין הראדיטור למאווררים יש מרווח גדול ואפשר לתקוע שמה אינטרקולר גדול מאוד, וככה גם לא מכערים את הפרונט של האוטו.

 

אישית, זה מה שאני הייתי עושה אם הייתי מוסיף אינטרקולר, כי בהשקפת עולם שלי אוטו משופר צריך להיות בשביל החדוות נהיגה ולא בשביל הפינוק. :arrow:

 

יוגב

Frontsprayed.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, אבל אתה לא רוצה לסבול אם אתה נוהג בו יום יום.

"החיים הם לא קו ישר" - פיזבן

"If you want to test a man's character, give him power" - Abraham Lincoln

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיזבן,

 

קראתי את ההסבר המלומד. בעיקרון - מסכים איתך לחלוטין.

 

בעצמך כתבת: "הצ'ארג' קולר על חלקיו השונים בדרך כלל יותר קטן מהאינטרקולר ולכן אפשר להכניס אותו למקומות צרים יותר ברכב. אם ברכב אין מקום לאינטרקולר פשוט וטוב, תישקל הכנסת צ/ארג' קולר."

 

זו בדיוק היתה כוונתי.

 

אגב, גם אינטרקולר אויר-אויר וגם אינטרקולר מים-אויר עובדים באופן "דו שלבי".

בפיק הגדישה החום למעשה עובר לגוף האינטרקולר עצמו, רק בהמשך החום מפוזר לסביבה (ישירות לאויר או קודם למים ואח"כ לסביבה). כבר דיברנו על זה - ראה תגובה 60.

 

במידה ויש רק פיקים קצרים של גדישה, אפשר "להחליק" את קפיצות הטמפרטורה ע"י משהו כזה.

 

בקיצור, יש יותר מפתרון אחד. צריך להתאים את הפתרון המתאים ביותר לבעיה העומדת בפנינו.

106GTI - Deus ex machina

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל 306 יש מערכת קירור טובה מאוד. למאווררים יש כונסים משלהם ובמצב תקין המנוע תמיד יהיה בטמפרטורה תקינה.

לדעתי, הוצאת מאוורר המזגן, הכנסת אינטרקולר של ברלינגו שלא נראה כמו אינטרקולר שמתוכנן לזרימת אויר אופטמילת (כמובן שלא ראיתי אותו במציאות, אז אי אפשר לדעת), והוצאת כונס המאווררים או חיתוכו נראה לי לא יעיל. עדיף להשאר כמה שיותר נאמנים למקור ולהשאיר את המאווררים המקוריים. אם כבר, לעשות בניה יפה לפגוש הקידמי, שתראה מקצועית.

 

בברלינגו (דגמים חדשים יחסית), קסארה (2), 307 וכל יתר המכוניות שתוכננו סמוך לעשור האחרון - הרדיאטור הוא קטן יותר וזז מעט שמאלה. יחד עם זאת היצרנים צימצמו את 2 המאוררים למאורר אחד גדול. יש מקום לאינטרקולר "עומד" בצד הימני של הרכב. בהזדמנות אני אצלם תמונה...

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שנכון , להרכיב אינטרקולר בטמבון הקידמי של 306 xsi דור ראשון זה קצת בעייתי, כי ממש אין שמה הרבה מקום (כמו שרואים בתמונה). זה לא כמו למשל בסיוויק שיש בטמבון הקידמי פול מקום.

 

שים לב שבהמון בניות של צנרת ואינטרקולר בארץ אצל 306ים כל העסק פשוט בולט, ובד"כ אפילו צריך להוריד את הפנסי ערפל ולחתוך קצת את הטמבון.לדעתי, זה אפילו קצת מכער את האוטו.

 

 

יוגב

 

 

הפג'ו שלי :( יש לך עוד תמונות שלה מפעם..?

3096155_1_full.jpg

 

3096155_5_full.jpg

Renault Clio RSi 1995 :evil:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5447 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...