Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיטרואן C5 מטרייד אין של ליסינג


נהג רגיל
שימו לב! השרשור הזה בן 5736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני חושש לומר את כל מה שיש לי לומר בנושא ההכשרות, בפורום פומבי. רק אציין שנראה לי שקיימת נאיביות יתר אצל הצרכנים בנושא של הכשרות טכנאים במוסכים (וזה באנדרסטייטמנט קיצוני).

 

הבחור שהחלפתי אותו כשנכנסתי לעבודה נתן לי תמונת מצב מאוד חזקה וברורה על העניין, בשתי מילים: "אתה לבד". בדיעבד אני יודע כמה שהוא צדק.

 

בענף הזה, מי שיודע משהו, יודע את זה בזכות עצמו. כי הוא חקר והתעניין, ובדק, והתנסה.

 

אלה שמסתמכים על אחרים שיקנו להם את הידע נשארים במקום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה התחיל כבדיחה אבל יש צדק בדבריך.

אחרי 4 ימים עם האוטו הזה, הבנתי שאנחנו פשוט מתמכרים גם לדברים שאנחנו לא רוצים. בסופו של דבר אנחנו מגלים שאיזה מטורף צרפתי אחד חשב עליהם - ומסתבר שזה עובד על כולם.

אתה מתמכר לחיישני חניה שמותקנים גם בחזית

אתה מתמכר לנוחות הנסיעה

אתה מתמכר לזה שהמראות מתכווננות למטה בזמן שאתה משלב לרוורס

אתה מתמכר אפילו לכפתור שמכבה את כל התאורה ברכב - אבל משאיר רק את המד מהירות מואר (!)

בקיצור - אתה מתמכר לכל השטויות האלו שאף אחד לא צריך, עד הרגע שאתה פוגש אותן - ואז זה כבר מאוחר מידי.

 

 

איציק

 

אני חושב המציאות מכה בך כאשר עוברים מנסיעה יומיומית על c5 לרכבים אחרים בסדר גודל מחיר שלה. הכל כל כך- ש ו נ ה. אתה מוצא את עצמך תוהה האם משהו לא בסדר בהם, או אולי בך, או אולי ב c5.

תופעה אחרת- לפעמים כיול הנוחות של הבולמים משתנה, אני חושב שזה משהו שכבר שופר בדור השני- אבל לעתים אני נוסע באותו כביש משובש והוא מרגיש לי שונה. אולי מדובר בכיול הנוחות של הישבן שלי בכלל.

 

אני תוהה אם הדור השלישי של ה c5, בקרוב באולם התצוגה הקרוב אל ביתכם, יגרום להורדת מחיר של הדור השני, חוששני באדיבות לוי יצחק והקומבינה הסמויה שלו עם חברות הליסיניג, יחלוף עוד זמן עד שנראה הורדת מחירים של ה c5 משנת 2005 לרמות צרפתיות מקובלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שהתוכנית של איציק היתה מערכת נטולת משאבה וצנרת - רק שיכוך באמצעות גז - שזה האלמנט המשכך במערכת של סיטרואן.

לא ולא.

אני מתכוון למערכת אלקטרו-פנאומטית (אמרתי כבר XT6 ו SVX). אני מניח שעדיין קיימות בעיות במערכות כאלו, אחרת כבר מזמן היינו רואים אותן יותר. דברים שעלולים להשפיע על האמינות כרוכים בסוג הגז (אויר "רגיל" או גז כמו ב C5 ? - ואם זה אויר רגיל צריך לתת פתרון מאוד אמין לעניין הלחות שיכולה להשמיד את המערכת תוך זמן קצר יחסית), צנרת, חיבורים וכד'.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם זה אויר רגיל צריך לתת פתרון מאוד אמין לעניין הלחות שיכולה להשמיד את המערכת תוך זמן קצר יחסית

 

יש פתרון כזה. קוראים לו: "מייבש" (כמה מפתיע :-) ). הוא נמצא בשימוש כבר עשרות שנים ברכב כבד ועולה קצת יותר מ1000 ש"ח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המתלים באוטובוס או משאית שמאפשרים להם לעלות ולרדת הם בכלל כריות אויר.

 

לא זכור לי שרולס רויס קנתה את הזכויות למתלים הידרופנמאוטים אבל מרצדס קנתה. למען האמת מרצדס כלכך שיחקה עם זה עד שלמעשה בכל מקום (טוב, כמעט כל מקום) היה בעל הידראוליקה לדוגמא המושבים הזזים,חלונות,דלת תא מטען שהיתה נפתחת ונזגרת באמצעות כפתור וכו'...

 

לדעתי יש יתרון למתלים האלו בגלל שהם שומרים על רכב באותו גובה ללא קשר לכמות המשקל עליו (פריט בטיחותי) ואם יש פנצ'ר בגלגל אז אתה תוכל להמשיך לנסוע ישר ולא להסתחרר.

 

דרך אגב ב-SM ההיראוליקה היתה אחראית על עוצמת בלימה. ככל שהרכב היה יותר כבד הבלמים 'נשכו' יותר חזק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא זכור לי שרולס רויס קנתה את הזכויות למתלים הידרופנמאוטים
רולס-רויס Silver Shadow שהוצגה ב- 1965.
אבל מרצדס קנתה. למען האמת מרצדס כלכך שיחקה עם זה עד שלמעשה בכל מקום (טוב, כמעט כל מקום) היה בעל הידראוליקה לדוגמא המושבים הזזים,חלונות,דלת תא מטען שהיתה נפתחת ונזגרת באמצעות כפתור וכו'...
לא קשור למערכת המתלים של סיטרואן. מערכת המתלים ההידרופנאומטית שולבה בגרסה הבכירה של סדרת S באותם ימים, שנקראה 450SEL 6.9.

דרך אגב ב-SM ההיראוליקה היתה אחראית על עוצמת בלימה. ככל שהרכב היה יותר כבד הבלמים 'נשכו' יותר חזק.
לא ב- SM אלא בכל סיטרואן הידרופנאומטית (לא כולל C5 ו C6 בהן תגבור ההגה והבלמים סטנדרטי), עוצמת הבלימה בציר האחורי נגזרת מהלחץ במתלה, שתלוי במשקל שמונח עליו.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

וואו חברים,

אני המום ומוקסם מהדיון האקדמי שהתפתח פה בהמשך לשאלתי.

אכן, הנוחות חשובה לי מאוד מאחר ואני נוהג מרחקים גדולים יחסית (כ-4,000 ק"מ בחודש).

הכוונה שלי היא להגיע למכון בזמן שהם עורכים את הבדיקה (הם חייבים לערוך בדיקה בשביל האחריות) ובמידה ויהיו לי חשדות אעביר אותו בדיקה נוספת מטעם עצמי.

האחריות שהם נותנים היא לכל המכלולים ברכב, לא רק מנוע וכו' אלא גם למערכת חשמל מרכזית, מיזוג אוויר, הידראוליקה ועוד.

האחריות היא של חברת אוטוסרב, ולפי מה שהוסבר לי יש השתתפות עצמית של 180 ש"ח. כמו כן הוסבר לי שאחרי שתיגמר שנת האחריות מטעם החברה, אני יכול להמשיך ולקבל אחריות זו תמורת תשלום.

אשמח לשמוע עוד, ולדווח בהמשך.

יופי של אתר,

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האחריות שהם נותנים היא לכל המכלולים ברכב, לא רק מנוע וכו' אלא גם למערכת חשמל מרכזית, מיזוג אוויר, הידראוליקה ועוד.

האחריות היא של חברת אוטוסרב, ולפי מה שהוסבר לי יש השתתפות עצמית של 180 ש"ח. כמו כן הוסבר לי שאחרי שתיגמר שנת האחריות מטעם החברה, אני יכול להמשיך ולקבל אחריות זו תמורת תשלום.

תודה

אוטוסרב? זו לא החברה שהמנכ"ל שלה הוא הליצן שמשתתף ב"מופע המוטורי"? כמו שאומר הפתגם- "לא הייתי קונה ממנו מכונית משומשת" ולבטח לא הייתי רוצה שיגע ב c5 שלי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה "הליצן שמשתתף במופע המוטורי"??

בתכנית "המופע המוטורי" יש פינה בה שני "מומחים" שבמקרה שייכים לשתי חברות הנותנות חסות לזוועה המייעצים בנושאים שונים ועונים ל"שאלות" המופנות אליהם.

 

אחד מהם הוא סמנכ"ל באוטוסרב- ושמו אלי ברסאנו. מרמתו הנמוכה תוכל להתרשם כאן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החסרונות נעוצים בביקוש חלש, מחירי מכירה נמוכים בהרבה מהמחירון הרשמי (טוב לקונה, רע למוכר) ואחזקה שעלולה להיות יקרה (אם הרכב תוחזק רע וננהג בגסות).

איציק

 

איציק רק בשביל לסבר את האוזן, המוסך של אבא שלי יושב לו על הראש שיחליף את הC5 שלו בC5 חדשה ומוכנים לעשות לו טרייד אין במחיר טוב מעל המחירון. אז נכון שלוי יצחק מכסח את המחירון אבל יכול להיות שהביקוש לC5 במצב טוב מתגבר?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5736 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...