Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם הסל"ד גבוה ? או שמא נורמאלי.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6532 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם ,

לא מבין גדול במכניקת רכב על כן פונה אני אליכם.

לאחרונה קניתי רכב פולק' גולף 2001 1.6 100 כ"ס , אוטומט.

תוך כדי נסיעה שמתי לב שישנם ארבעה הילוכים .

אני משווה את זה לרכב של אבא שלי לרגע בכדי לייחס מספרים:

סקודה אוקטביה 2008 1.6 אוטומט/טיפטרוניק 6 הילוכים - נסיעה במהירות 100 קמ"ש מביאה לסל"ד של 2000 בהילוך שישי.

ברכב שלי (הגולף) ההילוך האחרון (הרביעי ) במהירות של 100 קמ"ש מביאה לסל"ד 3000 (+/- 100).

 

א. האם טבעי הסל"ד הגבוה של הגולף?

ב. אם כן מדוע ישנם הבדלים ברכבים? הסקודה לדעתי כבדה יותר.

 

אודה לכם לתשובה מקצועית.

שבוע טוב.

פורסם

לצורך השוואה, מאזדה 6 (מנוע 2000 סמ"ק, ארבעה הילוכים) במהירות של 100 קמ"ש מביאה לסל"ד של כ-2800.

 

אז לדעתי, הסל"ד הוא דיי טבעי.

אמנם הסקודה כבדה יותר, אבל יש לה שני הילוכים נוספים.

פורסם

3000 סל"ד/100 קמ"ש אמנם נשמע קצת גבוה, אך לא משהו חריג, לעניות דעתי. זה מה שנקרא "יחס העברה סופי קצר" והוא מתוכנן כך ע"י היצרן - לרוב פונקציה של העדפת כוח זמין על-פני מהירות, אך עם פוטנציאל לצריכת דלק מוגברת.

אצלי בקסנטיה (2.0 ל', אוט', 4 הילוכים) שיוט ב-100 קמ"ש מתבצע בכ-2300 סל"ד נמוכים למדי; 120 קמ"ש = כ-2800 סל"ד.

השוואה בין שתי תיבות הילוכים שהקשר ה(כמעט)יחיד ביניהן הוא שהן אוטומטיות, היא מלכתחילה לא רלוונטית; תיבה מרובת הילוכים מחלקת את כוח המנוע טוב יותר בין ההילוכים ולכן טבעי שתשייט בסל"ד נמוך יותר.

 

לשאלתך השנייה: אין שום קשר בין משקל הרכב (בודאי לא במכוניות משפחתיות) לבין תפקוד הגיר האוטומטי המותקן בהן.

הביצה שלי התחילה להטיל תרנגולות זהב

פורסם

מוזר וקצת גבוהה, אצלי באלמרה למשל שיוט על 100 מתבצע בפחות מ-2500.

 

האם בדקת בעלייה מתונה אולי ?

פסיכו פאסאט 1.8T

פסיכו ג'טה 2.0 FSI

ו-205 1.4i שנת 98 :)

פורסם

בגולף הישנות אכן יש יחסי העברה קצרים (כי הרכב כבד והמנוע עצל :)).

אז זה הגיוני.

 

KOM2500 סל"ד באלמרה זה 102 קמ"ש - אחלה של מהירות שיוט :).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

גם אצלי יש את אותו המקרה.יש לי דייהו רייסר 94,נפח 1500, ידני, ב100 קמ"ש הסל"ד עומד בערך על 2500,לעומת זאת לאבא של יש טויוטה קורולה 2008 ידנית 1600,ב100 קמ"ש הסל"ד עומד על 3000.האם זו בעיה כלשהי?כמו ששאלו פה.

פורסם

ברשותנו אוקטביה 1.6 בנזין, אותם מכלולים כמו גולף שלך. על 100קמ"ש 3000 סל"ד בדיוק. זה תקין לחלוטין ואין כאן שום דבר חריג.

 

תתחדש על הרכב ואל תחשוש מסיבובי מנוע, מה שאתה מתאר נורמאלי.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

שברולט אלרו 3.4L

100 קמ"ש = 1400 סל"ד.

 

תמיר

פורסם
לצורך השוואה, מאזדה 6 (מנוע 2000 סמ"ק, ארבעה הילוכים) במהירות של 100 קמ"ש מביאה לסל"ד של כ-2800.

יותר קרוב ל-3000 סל"ד רועשים ומציקים.

×
×
  • תוכן חדש...