Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק - כללי אצבע ותיקון מיס-קונספציות עבור כל המתעניינים ברכישת רכב


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 2473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • שנתיים מאוחר יותר...
  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

צריך לחוקק חוק בכנסת שיכריח את היבואנים לפרסם נתוני צריכת דלק לפי הכבשים בישראל.

 

למשל נסיעה ממוצעת חיפה- תל אביב או ת"א - ירושלים.

נסיעה ממוצעת עירונית בגוש דן.....

 

 

נתונים אמתיים,,,, שיהיה אפשר להשוות בין הרכבים לפי נתונים מדוייקים.

 

ולא עוד תנאי מעבדה באיזה כביש מישור ללא שום פקק או רכב נוסף-,,,------

 

היצרנים עובדים עלינו,,,,,,,,,,,,,,המון רכבים קטנים לפי הוראות יצרן נוסעים 24 ק"מ לליטר בבין עירוני ובמציאות אולי במקרה הטוב מגיעים ל 14-15 ק"מ לליטר בבין עירוני.

 

***עריכה: מדובר במגמגם פסיקים,,,,,,,,,,,,****

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

אז היום תדלקתי בפעם השנייה בחיי, וחשכו עיני. 1:8 בסיריון 1.3!!!

אני לא מבינה גדולה אבל זה נשמע לי לא סביר ואשמח לדעתכם.

טיפה רקע, עשיתי 202 ק"מ מאז שמילאתי 23.1 ל' שבוע שעבר. תדלקתי כשהיה פחות מרבע מיכל מתדלוק של הבעלים הקודמים, והרכב עמד כחודש לפני שקניתי אותו.

צריך לקחת בחשבון שביליתי רוב הזמן בפקקים ואני נוסעת עם מזגן חלש, וכן שתרגלתי חניה לשעתיים-שלוש והרכב גם עבר היום טסט (לא נראה לי שזה משנה משהו למעט בדיקת טורים לכמה דקות אבל אולי יש משהו שאני לא יודעת).

 

אני מודאגת שאולי זו תקלה, ואפילו יותר דואגת שהבעיה בי ובסגנון נהיגה שלי. אני לא נוסעת מהר ומשתדלת להיות עדינה עם הגז, ובפקקים לגלוש עד כמה שאפשר. אני עושה טעויות ושטויות לפעמים אבל לא חשבתי שזו תהיה הצריכה בסיריון החמודה שלי שמקבלת שבחים על צריכת הדלק שלה (וגם גילויי חיבה ממני והצעות קניה כבר בשבוע הראשון אצלי, כדי שתרגיש מבוקשת :–))

מה עוד חשוב לדעת כדי לנהוג יותר חסכוני? כדאי / צריך ללכת עם זה למוסך?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריך לקחת בחשבון שביליתי רוב הזמן בפקקים ואני נוסעת עם מזגן חלש, וכן שתרגלתי חניה לשעתיים-שלוש והרכב גם עבר היום טסט (לא נראה לי שזה משנה משהו למעט בדיקת טורים לכמה דקות אבל אולי יש משהו שאני לא יודעת).

צריכת דלק בודקים בנסיעה בין עירונית ללא פקקים. נסיעה עירונית עם פקקים משנה את כל התמונה. אין שום משמעות ל"מזגן חלש" או חזק. הרוח שיוצאת מהמפוח משפיעה על צריכת חשמל מהמצבר ולא משפיעה על צריכת הדלק.

אם בסיריון הצלחת לקבל תצרוכת דלק של 1:8, ברכב משפחתי היית מקבלת 1:4/5.

תתחדשי.

אם עוקפים אותך מימין את/ה כנראה בנתיב הלא נכון.

(lancia delta turbo mk3 (844

 

HU: ECLIPSE CD5000   AMP: NAKAMICHI PA1004   SUB: ROCKFORD FOSGATE rfz3412    FRONT: RAINBOW CS 3/160

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגברת עם הסיריון,אבל לא קודם כל על סמך מדידה אחת אי אפשר להסיק מסקנות, תבדקי עוד 3-4 פעמים ואז יהיה אפשר לדאוג :)

 

שימי לב שעמידה ממושכת עם מנוע דולק (כמו למשל המתנה בתור לטסט, כשמחכים לאסוף מישהו, עוצרים לשיחות טלפון וכו') הורסות את הממוצע כי אז את שורפת דלק (אמנם לא המון) אבל לא מתקדמת בק"מ.

 

ע"מ לחסוך קצת דלק מהמזגן, כווני את הטרמוסטט, כמה שיותר לכיוון האדום, אבל שעדיין יהיה לך נעים כמובן, זה ישפיע יותר מאשר לכוון את המאוור על עוצמה חלשה (שלא משנה בכלל לצריכת הדלק).

 

בנוסף אם באמת כמעט כל נסיעותייך הן בעיר ובפקקים אז אל תצפי ליותר טוב מ1:10-11 בימים חמים.

 

את יודעת מתי הרכב טיפול שגרתי לאחרונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צריכת דלק בודקים בנסיעה בין עירונית ללא פקקים. נסיעה עירונית עם פקקים משנה את כל התמונה. אין שום משמעות ל"מזגן חלש" או חזק. הרוח שיוצאת מהמפוח משפיעה על צריכת חשמל מהמצבר ולא משפיעה על צריכת הדלק.

אם בסיריון הצלחת לקבל תצרוכת דלק של 1:8, ברכב משפחתי היית מקבלת 1:4/5.

תתחדשי.

חידשת לי לגבי המזגן, תודה!

לגבי הבדיקה - 99% מהנסיעות שלי באיילון ורובן גם בשעות העומס, נסיעה בין עירונית היא די נדירה אצלי וגם כשזה קורה/יקרה זה אחוז ממש קטן. לא נראה לי שתהיה לי באמת הזדמנות לבדוק את זה אחרת.

 

לגברת עם הסיריון,אבל לא קודם כל על סמך מדידה אחת אי אפשר להסיק מסקנות, תבדקי עוד 3-4 פעמים ואז יהיה אפשר לדאוג :)

 

שימי לב שעמידה ממושכת עם מנוע דולק (כמו למשל המתנה בתור לטסט, כשמחכים לאסוף מישהו, עוצרים לשיחות טלפון וכו') הורסות את הממוצע כי אז את שורפת דלק (אמנם לא המון) אבל לא מתקדמת בק"מ.

 

ע"מ לחסוך קצת דלק מהמזגן, כווני את הטרמוסטט, כמה שיותר לכיוון האדום, אבל שעדיין יהיה לך נעים כמובן, זה ישפיע יותר מאשר לכוון את המאוור על עוצמה חלשה (שלא משנה בכלל לצריכת הדלק).

 

בנוסף אם באמת כמעט כל נסיעותייך הן בעיר ובפקקים אז אל תצפי ליותר טוב מ1:10-11 בימים חמים.

 

את יודעת מתי הרכב טיפול שגרתי לאחרונה?

תודה! הרגעת אותי קצת. ותודה גם על הטיפ עם הטרמוסטט, בהחלט איישם. קודם הייתי מקפיאה את העסק בתחילת הנסיעה ואז מנמיכה או מכבה לגמרי.

 

הרכב טופל שבוע שעבר כשקיבלתי אותו, חלק במוסך וחלק לבד. הוחלפו שמנים ונוזל קירור, החליפו ציריות נדמה לי והוא גם קיבל ניקיון יסודי למכסה מנוע וטיפול בצמיגים (הצמיגים חדשים, גודאייר בני שנה). בתדלוק מילאתי גם אוויר. אתמול הוא עבר טסט חלק לגמרי, מישהו מלמל משהו על טורים קצת גבוהים אבל לא עיכבו אותי על זה.

הטיפול שלפניו עד כמה שידוע לי היה בדיוק לפני שנה, היא עשתה 12k בשנה הזו ואני מנחשת שויתרו על טיפול 10,000 כשידעו כבר שצריך להגיע רכב חברה ומוכרים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורים גבוהים מידי גורמים לצריכ דלק מוגברת, לא ציינת שהוחלף בטיפול פילטר אויר ומצתים (צריך לראות מה תדירות החלפת המצתים ברכב שלך) שלתפקודם היעיל של שני גורמים אלה יש משקל מכובד בצריכת הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

ע"מ לחסוך קצת דלק מהמזגן, כווני את הטרמוסטט, כמה שיותר לכיוון האדום, אבל שעדיין יהיה לך נעים כמובן, זה ישפיע יותר מאשר לכוון את המאוור על עוצמה חלשה (שלא משנה בכלל לצריכת הדלק).

 

 

 

אני חושב שאתה טועה (אלא אם כן מדובר במזגן עם בקרת אקלים) , ויתקנו אותי המבינים אם אני זה שטועה :

 

שלא כמו במזגן ביתי (עם טרמוסטט מהדור הישן ,כחול / אדום ,דהיינו חום / קור ) ,ברכב עם מזגן רגיל ,טרמוסטט שיכוון לכוון האדום ,לא יחסוך דלק ,מאחר שבמצב כזה נוצר ערבוב בין החימום (שאינו מגיע מהמזגן) עם הקירור .

לחדד את העניין : המדחס ממשיך לעבוד כשבעצם האוויר הקר מתערבב עם האוויר החם ויוצר את רמת הקור.

במזגן ביתי ,גם האוויר החם וגם הקר נוצרים רק מפעילות המדחס ועל כן כיוון ל"אמצע" (בין האדום והכחול) יחסוך בחשמל.

כשאנחנו מכוונים את עוצמת המאוורר לחלש (ברכב),יחידת הקירור מגיעה לטמפרטורה נמוכה מהר יותר ועל כן המדחס מפסיק בתדירות גבוהה יותר , וחוזר חלילה ,וכך נחסך דלק .

 

 

בברכה

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מסכים על מה שנאמר עם המזגן.

המזגן לא משנה כלום, נו באמת, לא תעדיפו לשים עוד 10 ש"ח דלק (ואני מגזים!) על נסיעה של 100KM, וליסוע עם מזגן ולא להזיע בחום של הארץ?

לא יותר פשוט ליסוע באוטובוס? הוא אוכל 1\40 בערך (כ.נסיעה מב"ש לתל אביב).

 

רכב קונים לפי צורך ויכולת.

יש לך כסף, תקנה מנוע V8, אין לך כסף תקנה מנוע 3 צילינדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שאתה טועה (אלא אם כן מדובר במזגן עם בקרת אקלים) , ויתקנו אותי המבינים אם אני זה שטועה :

 

שלא כמו במזגן ביתי (עם טרמוסטט מהדור הישן ,כחול / אדום ,דהיינו חום / קור ) ,ברכב עם מזגן רגיל ,טרמוסטט שיכוון לכוון האדום ,לא יחסוך דלק ,מאחר שבמצב כזה נוצר ערבוב בין החימום (שאינו מגיע מהמזגן) עם הקירור .

לחדד את העניין : המדחס ממשיך לעבוד כשבעצם האוויר הקר מתערבב עם האוויר החם ויוצר את רמת הקור.

במזגן ביתי ,גם האוויר החם וגם הקר נוצרים רק מפעילות המדחס ועל כן כיוון ל"אמצע" (בין האדום והכחול) יחסוך בחשמל.

כשאנחנו מכוונים את עוצמת המאוורר לחלש (ברכב),יחידת הקירור מגיעה לטמפרטורה נמוכה מהר יותר ועל כן המדחס מפסיק בתדירות גבוהה יותר , וחוזר חלילה ,וכך נחסך דלק .

 

 

בברכה

מוטי

 

נקודה מעניינת, אני באמת לא מספיק מבין במבנה מערכת המיזוג ברכב.

יכול להיות שאתה צודק ויכול שלא. תלוי איפה נמדדת הטמפ' שמפעילה את התרמוסטט.

 

בקשר למהירות המפוח, נראה לי שההבדל המשמעותי הוא בעיקר בתחילת הנסיעה, לפני שתא הנוסעים התקרר (במצב מחזור אויר כמובן).

 

כך או כך, ברור שהסיריון לא עושה 1:8 בגלל עוד 3-4 מעלות במזגן :)

 

וניר, תודה לך על ההודעה מלאת הגוזמאות שלא תרמה כלום לדיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תלוי איפה נמדדת הטמפ' שמפעילה את התרמוסטט.

 

כך או כך, ברור שהסיריון לא עושה 1:8 בגלל עוד 3-4 מעלות במזגן :)

 

 

אני משער שהטמפרטורה הנמדדת היא קרוב למעבה הפנימי ,על מנת שלא יהיה מצב של קיפאון .

הרוח הנושבת מהמפוח תחמם אותו אם האוויר (ביום חם) הוא חיצוני וכך הטרמוסטט יתן הוראה למדחס להמשיך לעבוד.

במצב סירקוליזציה ,כשסביבת הרכב קרה ,האוויר שיגע מהמפוח יהיה קר יותר וכך הטרמוסטט יתן הוראה להפסקת פעילות המדחס.

 

תתפלא שיש הבדל גדול בהפרשים של 4 ו/או 3 מעלות בפעולת המזגן ובכלל בתחושה הכללית של הטמפרטורה.

 

 

בברכה

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורים גבוהים מידי גורמים לצריכ דלק מוגברת, לא ציינת שהוחלף בטיפול פילטר אויר ומצתים (צריך לראות מה תדירות החלפת המצתים ברכב שלך) שלתפקודם היעיל של שני גורמים אלה יש משקל מכובד בצריכת הדלק.

 

האמת שאני לא בטוחה כי קרוב משפחה טיפל לי בו, אני בהחלט אברר את זה. תודה!

בעניין המזגן אני בהחלט לא מתכוונת לוותר עליו גם אם זה יעלה לי עוד כמה גרושים, אבל אם אפשר לחסוך ולצמצם אני בעד. המזגן שלי מקפיא, בגלל זה אני מכבה אחרי שמתקרר.

 

עכשיו רק נשאר לי לגלות איך לגלוש בפקק ולצמצם בגז בלי שכל הנדחפים למיניהם ינצלו אוטו קטן + בחורה + שלט נהג חדש כדי לחתוך אותי מימין על אי תנועה מסומן.. בערך בפעם החמישית באותו יום שזה קורה זה מתחיל לעצבן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עכשיו רק נשאר לי לגלות איך לגלוש בפקק ולצמצם בגז בלי שכל הנדחפים למיניהם ינצלו אוטו קטן + בחורה + שלט נהג חדש כדי לחתוך אותי מימין על אי תנועה מסומן.. בערך בפעם החמישית באותו יום שזה קורה זה מתחיל לעצבן.

 

תעברי לשויצריה או לגרמניה. במזרח הים התיכון את נדונה לסבול מהתופעה (וכך גם אני, גבר לא צעיר + רכב סטנדרטי + אגו לא מנופח מדי). האמור לעיל לא תופס אם את נוהגת ב-BMW X5 שחורה, נראה לי שאינה מתאימה לאופייך ולתקציבך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2473 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...