Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

צריכת דלק - כללי אצבע ותיקון מיס-קונספציות עבור כל המתעניינים ברכישת רכב


sronis
שימו לב! השרשור הזה בן 2447 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם

 

אני מחפש לרכוש רכב, ותוך כדי הבדיקות שאני עושה, אחד הפרמטרים שאני מעריך הוא צריכת הדלק. ברור לי כבר שנתוני היצרן רחוקים מהמציאות. מצאתי אתר שמכיל נתונים "אמיתיים", אבל איך יודעים אם הם נכונים ?

 

הייתי שמח לדעת מהי צריכת הדלק (הממוצעת לנסיעה עירונית משולבת בבינעירונית עם נהג ממוצע) של יונדאי i20 אוטומטית 2010 (ידנית יותר חסכוני אבל קשה למצוא). רציתי גם לדעת מהי הצריכה של טויוטה קורולה 2010 אוטומטית, וכמו כן של הונדה סיוויק 2010 (מנוע 1800, שמעתי שחסכוני בניגוד להגיון) אוטומטית.

 

האם הגיוני שהקורולה צורכת כמו היונדאי הקטנה ?

 

איך ואיפה ניתן למצוא את הנתונים ? תודה !!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 57
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כלל אצבע, מהנתוני יצרן תוריד בדרך כלל כ-20-30 אחוז. ותדע פחות או יותר את צריכת הדלק בפועל. בכל מקרה אף אחד לא יכול לתת לך במדיוק אף פעם מה תיהיה צריכת הדלק אצלך. צריכת הדלק נגזרת מהמון פרמטרים שונים כמו סגנון נהיגה, מצב הרכב, לחץ אויר ועוד הרבה דברים. לכל בן אדם סגנון נהיגה שונה ולכן גם הצריכת דלק משתנה מאדם אחד לשני.

 

אם מאוד חשוב לך החיסכון למה אתה חושב על הרכבים שהעלת פה? . אף אחת מהם לא יוצאת דופן בצריכת דלק שלה. הקורולה והסיוויק ינועו בכיוון של 11-12 קמ"ל במשולב. ה-I20 תיהיה טובה בערך ב-10 אחוז מהם, לא הבדל דרמטי במיוחד.

 

מאוד חשוב שלך החיסכון תחשוב בכיוון של היברדיות כמו טיוטה פריוס. אפשרי גם כמובן רכבי דיזל ואם אתה מסתדר עם ידני מה טוב דיזל ידני זה מתכון מעולה לחיסכון בדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התגובה הזריזה.

 

על היברידית לא חשבתי מסיבות של תקציב. דיזל אני לא אוהב כל כך (צריכת דלק היא שיקול חשוב, אך לא יחידי).

 

האמת שכבר עניתם לי חלקית על השאלה. אם הקורולה והסיוויק צורכות בערך משהו כמו 11-12 ק"מ לליטר, אז זה לא רע בכלל באופן יחסי, כי הסופר-מיני שאמורות להיות חסכוניות, בגרסתן האוטומטית, לא חסכוניות יותר. בדקתי באתר KML (מאיפה הם מביאים את הנתונים, האם הנתונים נכונים?) והיונדאי i20 האוטומטית לא עושה יותר טוב מזה, ואז השאלה למה לקחת יונדאי אם אפשר משהו יותר מפנק.

 

שאלה - איך ייתכן שמנוע 1800 בסיוויק (לא היברדית) הוא כל כך חסכוני, זה לא אמור להיות אחרת ?

 

מבחינת צריכת הדלק אני לא מצליח להבין את שוק הסופר-מיני. אומרים שהרכבים האלה חסכוניים, אבל בגרסה האוטומטית הם לא באמת עולים בהרבה על משפחתיות מודרניות. ה - i20, ה - swift והמזדה 2 לא חוסכים יותר על אף הגודל הקטן והמשקל הנמוך יותר.

 

אגב, אני יודע שצריכה משתנה בין נהג לנהג ובין מסלול למסלול, כשפתחתי את האשכול הזה חיפשתי בעצם לשמוע מנסיון של אנשים שהיה להם רכב כזה או שיודעים ממקור אחר. אני נהג רגוע יחסית ומודע לנהיגה חסכונית. הייתי רוצה במקרה הגרוע ביותר 11 ק"מ לליטר. אשמח ליותר טוב מזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הרכב i20 אני מבין שאתה מחפש את המכוניות הקטנות .. אני יודע שמה שאני אגיד עכשיו זה לא ישמע סביר .. אבל אני רכשתי לפני כחודש וחצי סיריון 2008 והצריכת דלק שלי היא מעולה לפי דעתי ..

 

בנסיעה סבירה - לא נהיגת סבתא ולא נהג מרוצים - עם מזגן ( לא תמיד אבל עובד בחלק גדול מהנסיעה ) עם פקקים של איילון כל יום ראשון - רמת גן הגעתי לצריכת דלק של 1 ל 13-14.5 שזה מעולה לפי דעתי ...

 

מבחינת נסיעה הסיריון לא הכי נוחה אבל אם אתה מחפש משהו זול לאחזקה , אמין וחסכוני יחסית זה הרכב לפי דעתי ( הכל תלוי איך אתה נוסע , לחץ אוויר תקין טיפולים בזמן ועוד .. )

 

לא חסרות בשוק סיריונים שמורות מידים פרטיות ! אני לא הייתי קונה מליסינג כיוון שזה לרוב רכבים שקרעו אותם בחברות ...

לקח לי זמן למצוא אחת שמורה , אבל בסוף מצאתי אחת במצב נהדר ...

 

שיהיה בהצלחה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה כל כך יוצא דופן במנוע 1800 ? , זה סך הכל הבדל של 200 סמ"ק ממשפחתית ממוצעת למה שהוא יצרוך הרבה יותר? מלבד זאת לסויק יש גם גיר אוטומטי 5 הילוכים, יחד עם זאת נפח המנוע זה ממש לא הפרמטר היחיד שקובע את צריכת הדלק.

זה לא איזה מנוע V8 5000 סמ"ק.

 

לסופר מיני יש את היתרונות שלהם על פני הסויק, כמו גודל וקלות חניה, תוכל לרכוש שנתון נמוך יותר בכמה שנים ורכב קרוב יותר לחדש וצריכת דלק מעט יותר טובה בחלקן.

כמובן שיש להם חסרונות שהם מובנים מאליהם בגלל הבדלי הקטגוריות למשל גודל, איכות תא נוסעים, לעיתים גם ביצועים (שוב זה כללי מידי יש גם סופר מיני חזקות וזריזות לדוגמה ה-TSI של VAG).

 

מה התקציב שלך? היברידיות זה לא יקר כמו שאתה חושב. קח בחשבון שהבדל בצריכת דלק בדיזל ידני והיברידיות טובה משמעותית מ-11-12 קמ"ל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התקציב שלי הוא 55,000 ש"ח, כאשר בשביל רכב ממש טוב אהיה מוכן ללכת עד 60,000.

 

לגבי הסיריון, האם הוא בטיחותי (5 כוכבים במבחני ריסוק) ?

 

הייתי שמח לרכב ידני, אבל קשה למצוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה - איך ייתכן שמנוע 1800 בסיוויק (לא היברדית) הוא כל כך חסכוני, זה לא אמור להיות אחרת ?

 

מבחינת צריכת הדלק אני לא מצליח להבין את שוק הסופר-מיני. אומרים שהרכבים האלה חסכוניים, אבל בגרסה האוטומטית הם לא באמת עולים בהרבה על משפחתיות מודרניות. ה - i20, ה - swift והמזדה 2 לא חוסכים יותר על אף הגודל הקטן והמשקל הנמוך יותר.

 

אגב, אני יודע שצריכה משתנה בין נהג לנהג ובין מסלול למסלול, כשפתחתי את האשכול הזה חיפשתי בעצם לשמוע מנסיון של אנשים שהיה להם רכב כזה או שיודעים ממקור אחר. אני נהג רגוע יחסית ומודע לנהיגה חסכונית. הייתי רוצה במקרה הגרוע ביותר 11 ק"מ לליטר. אשמח ליותר טוב מזה.

הבעיה היא שאתה בוחר להשוות את שני המקרים הקיצוניים - את המשפחתיות הכי חסכוניות בדלק מול הסופר-מיני הכי פחות חסכוניות בדלק.

 

למאזדה 2 וסוזוקי סוויפט יש מנועים חזקים יחסית וביצועים טובים, זה בא לידי ביטוי בצריכת הדלק. ב-i20 יש קצת בעיה הפוכה, המנוע אנמי מידי והגיר מסרס את ביצועיו עוד יותר, מה ששוב מעלה את צריכת הדלק.

 

אבל יש מספיק סופר מיני חסכוניות שיתנו לך 13 ו-14 ואפילו 15 קילומטרים לליטר, מה שמשפחתית בחיים לא תיתן לך. דייהטסו סיריון, ניסאן אקו-מיקרה, פיאט פונטו רובוטית, הונדה ג'אז וכו'.

 

כלל האצבע שלי לבדיקת צריכת הדלק האמיתית של רכב היא להסתכל על צריכת הדלק העירונית בנתוני היצרן. בדרך כלל צריכת הדלק המשולבת תהיה די דומה לנתון הזה, עם סטייה קלה של חצי קילומטר לליטר לפה או לשם.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה שלי עם המיקרה (רכב שנראה חמוד עם צריכת דלק נמוכה) הוא הבטיחות, רק 4 כוכבים במבחני ריסוק

(בניגוד ל - i20 ול - swift עם 5)

 

לפיאט אין בכלל מבחן ריסוק, לסריון יש אחד ישן, עם 4 כוכבים, אין מבחן חדש.

 

הונדה ג'אז דווקא מאוד מעניין אותי, אני רק לא יודע אם אמצא (ידני או אוטומטי - אך לא רובוטי). האם אתם יודעים להעריך את הסיכוי למצוא הונדה ג'אז 2010 מליסינג וכמה זה צריך לעלות ? אני מניח שמפרטי יהיה יקר מדי, בטח בהשוואה ל - i20

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שכבר עניתם לי חלקית על השאלה. אם הקורולה והסיוויק צורכות בערך משהו כמו 11-12 ק"מ לליטר, אז זה לא רע בכלל באופן יחסי, כי הסופר-מיני שאמורות להיות חסכוניות, בגרסתן האוטומטית, לא חסכוניות יותר. בדקתי באתר KML (מאיפה הם מביאים את הנתונים, האם הנתונים נכונים?) והיונדאי i20 האוטומטית לא עושה יותר טוב מזה, ואז השאלה למה לקחת יונדאי אם אפשר משהו יותר מפנק.

 

שאלה - איך ייתכן שמנוע 1800 בסיוויק (לא היברדית) הוא כל כך חסכוני, זה לא אמור להיות אחרת ?

 

לא רק נפח 1800, גם הספק 140 כ"ס... כן, המנוע של הסיוויק נותן יותר מהמשפחתיות הקונוונציונאליות ולמרות זאת חסכוני בדלק בגלל שילוב מנוע-גיר מעולה.

 

העניין הוא שאתה מדבר על תקציב של 55K, ואת הקורולה או הסיוויק שאתה מדבר עליהן תוכל למצוא רק אם תרד כ-3 שנתונים... ולכן השאלה היא מה בעצם אתה מחפש ברכב מעבר לצריכת דלק. אם תתן לנו כמה נקודות או מאפיינים של השימוש ברכב, נוכל לדעת אם באמת עדיפה לך משפחתית או אחת הסופר-מיני שציינת.

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ע"מ לחסוך קצת דלק מהמזגן, כווני את הטרמוסטט, כמה שיותר לכיוון האדום, אבל שעדיין יהיה לך נעים כמובן, זה ישפיע יותר מאשר לכוון את המאוור על עוצמה חלשה (שלא משנה בכלל לצריכת הדלק).

 

שלא כמו במזגן ביתי (עם טרמוסטט מהדור הישן ,כחול / אדום ,דהיינו חום / קור ) ,ברכב עם מזגן רגיל ,טרמוסטט שיכוון לכוון האדום ,לא יחסוך דלק ,מאחר שבמצב כזה נוצר ערבוב בין החימום (שאינו מגיע מהמזגן) עם הקירור .

לחדד את העניין : המדחס ממשיך לעבוד כשבעצם האוויר הקר מתערבב עם האוויר החם ויוצר את רמת הקור.

במזגן ביתי ,גם האוויר החם וגם הקר נוצרים רק מפעילות המדחס ועל כן כיוון ל"אמצע" (בין האדום והכחול) יחסוך בחשמל.

כשאנחנו מכוונים את עוצמת המאוורר לחלש (ברכב),יחידת הקירור מגיעה לטמפרטורה נמוכה מהר יותר ועל כן המדחס מפסיק בתדירות גבוהה יותר , וחוזר חלילה ,וכך נחסך דלק .

 

מוטי צודק, עומר טועה.

 

דני

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Yellow Engine,

אני מחפש רכב שקודם כל יהיה בטוח יחסית (לא חייב להיות טנק מרכבה, אבל שיהיו לו 5 כוכבים במבחן ריסוק ואזור פסיבי ואקטיבי מלא). אני מחפש רכב אמין, שלא יגיע הרבה למוסך, ושאם יגיע, עלות הטיפולים / תיקונים / חלפים לא תהיה בשמיים (מה שבצער רב פוסל את פולקסווגן - תקנו אותי אם אני טועה). אני רוצה שהרכב יהיה חסכוני ככל שניתן, לא חייב להיות 17 ק"מ לליטר (היה נחמד...) אבל גם לא 10, אלא לפחות 11 ק"מ לליטר עבור רכב שנותן הרבה מעבר, ומעל 12 ק"מ לליטר עבור רכב שזה מקור גאוותו.

הייתי רוצה רכב שגם יסחוב בסדר, אני צריך לעלות את העלייה של הטכניון בחיפה כמעט כל יום.

מעבר לזה, אם אפשר להתפנק על הנאת נהיגה - מה טוב, אבל ברור שאי אפשר להשיג הכל ובזול, אז מתפשרים.

התקציב הוא 55 אלף, עבור רכב ממש טוב מוכן לשים 60. מוכן לקחת ליסינג כדי להוריד את המחיר וחסוך זמן חיפוש יקר. לא מוכן השכרה. רוצה שנת 2010 (ומעלה). בשביל רכב מיוחד מוכן לשקול 2009. מעוניין באוטומטי או ידני, אך לא רובוטי.

 

אתן דוגמא: יונדאי i20 ידני, זה רכב שלא מלהיב אותי בעליל, אין בו שום דבר מרגש, אבל תכל'ס עונה על מרבית הדרישות שלי (בניגוד לאוטומטי הוא חסכוני יותר). מצד שני קשה למצוא כאלה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח אם תשתפו לגבי צריכת הדלק שלכם. הרכב (פיאסטה חדשה) ברשותי שלושה חודשים וצורך בממוצע בנסיעה יחסית רגועה 1:12. האם זה הגיוני? ראיתי באתרים השונים שבחנו את הרכב שהוא עושה 1:14 במאמץ. יכול להיות שיש בעיה ספציפית ברכב שלי?

חוץ מזה אני מאוד מרוצה.

אוסיף ואומר שרוב הנסיעות מחוץ לעיר. משהו כמו 70/30

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נתון מעניין מהחיים:

 

אני מחזיק רנו מגאן 1,600 אוטומטית (2001) ונוהג כשמד צריכת הדלק הנוכחית פעיל - מה שעוזר מאוד לאמץ הרגלי נהיגה חסכוניים.

 

עם זה שגם אשתי נוהגת, הצריכה הממוצעת שלנו היא 13 ק"מ לליטר בנהיגה מעורבת לגמרי (הרים, עירוני ומישור).

 

עד לכאן הכל בסדר.

 

אבל שבוע שעבר קיבלתי קאיה פיקנטו אוטומטית שכורה, חדשה דנדשה... ו, אתם רוצים לנחש?

 

- צריכת הדלק שלה זהה לחלוטין לצריכת הדלק של המגאן! אני נוהג ולא מאמין. גם הצריכה הנוכחית באותם קטעי דרך זהה, גם הממוצעת... אז בשביל מה לנסוע בקקמייקה קטנה כזו, תגידו לי?

רנו 9 83, רנו 11 87 (5 ש'!), רנו 19 95 (5 ש'!), מגאן 2001 (5 ש'!), סניק 2007 ועכשיו סיטרואן C4 2007.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2447 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...