Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

sronis

צריכת דלק - כללי אצבע ותיקון מיס-קונספציות עבור כל המתעניינים ברכישת רכב

שימו לב! השרשור הזה בן 1093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Recommended Posts

פעמים רבות נשאלת כאן השאלה "מהי צריכת הדלק" עבור רכב מסוים. השרשור הזה נועד להסביר מה לא בסדר בשאלה הזאת וכן לתקן כמה חוסרי-ידע בקרב האוכלוסיה הכללית בכל הנוגע לצריכת דלק. שימו לב - זהו אינו מדריך לחסכון בדלק אלא בסה"כ "מאמר" שיסייע לכם להבין יותר טוב למה אתם צריכים להתכוון כשאתם מדברים על צריכת דלק.

מדריכים לחסכון בדלק יש הרבה ברשת. הנה לינק לאחד מהם.

ולמתעניינים - מאגר מידע לתצרוכת דלק אופיינית לרכבים

 

ולענייננו:

 

1. צריכת דלק משתנה ביחס לגורמים רבים - נפח וסוג המנוע, נצילותו, תיבת ההילוכים, משקל הרכב ועוד. עם זאת, הגורם המשמעותי ביותר המשפיע על צריכת הדלק הוא אתם - הנהגים.

2. נהגים שונים יוציאו מאותו הרכב בדיוק צריכה שונה משמעותית - לעיתים אפילו פי 2 ויותר! הסיבה לכך היא שמאפיינים רבים של סגנון הנהיגה משפיעים על צריכת הדלק הממוצעת ומכיוון שכל אחד מאיתנו נוהג אחרת ובמסלול יומי שונה - נקבל צריכת דלק שונה מאוד. למשל - אדם הנוהג בעיקר מהבית לעבודה בסביבה עירונית ובשעות הפקוקות, יצרוך נניח כ-1:8 ק"מ לליטר. אותו אדם באותו הרכב, לו היה נוסע מרחק דומה בדרך בינעירונית שלא בשעות העומס, היה מקבל גם 1:12 בקלות.

3. אי לכך שאלות צריכת דלק לא יכולות להישאל ללא מידע נוסף - חייבים לתאר גם את סגנון הנהיגה - נסיעות עירוניות/בינעירוניות, פקקים, רגל כבדה/קלה על הגז וכולי. אחרת כל תשובה שתקבלו לא תהיה רלוונטית, או שתיפול בין טווחים גדולים מדי (למשל, מכונית משפחתית סטנדרטית עם מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית יכולה לספק 1:8 בנסיעות עירוניות פקוקות ו-1:12 בנסיעות בינעירוניות על 90 קמ"ש).

4. יש ליחס לנושא צריכת הדלק את המשקל הראוי בחישוב הכלכלי שלכם. הכוונה היא שאם אתם נוסעים מעט, נניח פחות מ-15000 ק"מ בשנה, הבדלים של 10%-20% בצריכת הדלק יהיו בעלי משמעות קטנה עבורכם. במחירים של היום - כ-1000 שקלים בערך בשנה עבור כל 10%, וזה יכול בקלות להתקזז עם גורמים אחרים המשפיעים על העלויות (ביטוח, טיפולים וכדומה).

5. אם אתם נוסעים הרבה, נושא צריכת הדלק אמור לקבל משקל מוגבר - כאן ראוי לשקול חלופות חסכוניות כגון מנוע דיזל או היברידי, רכב קטן יותר, תיבה ידנית וכדומה.

6. מרבית המכוניות בשוק הן משפחתיות 1.6 ל' אוטומטיות, ורובן מציגות נתוני צריכת דלק דומים למדי. בממוצע (כלומר עבור נהג בעל מאפייני נהיגה "ממוצעים"), מכונית כזו תצרוך כ-10-12 ק"מ לכל ליטר. מכוניות בגודל דומה או אפילו קבוצה מעל (משפחתיות גדולות) עם מנועי 2.0 ל' תצרוכנה בערך באותו האופן, או תהיינה פחות חסכוניות בכ-10 אחוזים בממוצע. מכוניות קטנות יותר עם מנועי 1.6 ל' ומטה תצרוכנה לרוב כ-10 אחוזים טוב יותר בממוצע. מכוניות מונעות דיזל יכולות גם להגיע ל-50% שיפור בצריכה באופן יחסי ותיבה ידנית (או רובוטית) עשויה לשפר זאת בכ-10% נוספים, בערך. מנועים גדולים יותר מ-2.0 ל' או מנועים מוגדשים עשויים להגיע לצריכת דלק גבוהה משמעותית כתלות באופי הנסועה, במיוחד אם הם יושבים בתוך רכב יוקרה גדול או רכב כבישטח כבד ובעל הנעה כפולה. במקרים רבים, גם עבור כלים זולים יחסית (ראו ערך יונדאי טוסון) מנועים מגודלים מספקים צריכה שמגיעה גם ל-1:6 ומטה.

7. שימו לב שלא להתייחס לנתוני היצרן של צריכת הדלק כנתונים מדויקים. בדיקות היצרן מתבצעות בתנאי מעבדה ומציגות צריכה בלתי ריאלית בנהיגה יומיומית (והדבר מתייחס גם לנתון הממוצע שמציג היצרן). הדרך להשתמש בנתוני היצרנים בנושא צריכת הדלק היא אך ורק באופן השוואתי ביחס למכוניות אחרות (וגם כאן יש לשים לב למרווח טעות שכן הבדיקות של היצרנים לא נעשות בתנאים אמיתיים).

8. בהצלחה בקניית הרכב החדש!

 

צוות קארספורום


BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

סחתיין על ההשקעה.

צביקי

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1. צריכת דלק משתנה ביחס לגורמים רבים - נפח וסוג המנוע, נצילותו, תיבת ההילוכים, משקל הרכב ועוד. עם זאת, הגורם המשמעותי ביותר המשפיע על צריכת הדלק הוא אתם - הנהגים.

 

אכיין סחתיין.

 

ובנוסף, נתונים סובייקטיבים כמו משקל מיותר ברכב (שיכול להגיע גם לעשרות ק"ג) ולחץ אויר נמוך מידי ישפיעו לרעה על צריכת הדלק.

 

אבל בסופו של דבר, אין שום ספק שצורת הנהיגה משפיעה יותר מהכל. לראיה, לפעמים יוצא שרק אני נוסע על האוטו בין תידלוקים ולפעמים רק אישתי. אצלי הצריכה נעה בין 1:7 ל-1:8.5 (לא כולל נסיעות לצורך נהיגה נטו), ואצל אישתי בין 1:9 ל-1:11. אין הבדל משמעותי בתוואי הנסיעות (עירוני/בין-עירוני).


[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמא אישית:

 

מילאתי מיכל מלא, נסעתי כ50 קילומטר בנסיעה עירונית רגועה והמחוג לא זז.

 

פתאום רציתי קצת להשתולל ובמשך 10 קילומטרים נתתי כמה קיקדאונים ארוכים שגרמו למחוג לזוז מהר מאוד מטה.(:-()

 

הרוב תלוי בכמה אתם לוחצים ודורשים מהרכב, וזה כמובן משתנה מאדם לאדם.


אימפרזה 4*4 04 נמכרה :|

סובארו בי4 08 לימיטד ז"ל :cry:

סובארו בי4 09 גפ"מ :-)

BMW E92 8)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

זה בגלל עוד סיבה - לרוב המיכל בנוי בצורה של קונוס ולכן המחוג נשאר הרבה זמן על ה"פול".

 

ברנו קנגו לדוג' - יכולתי לנסוע ממש הרבה והמחוג עדיין הראה שהמיכל מלא. כך זה גם ברכבים אחרים בהרבה מקרים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

SRORIS - צודק, יש הרבה גורמים לתצרוצת הדלק.

רק רציצי להוסיף, דוגמה קטנה.

 

ניקח לדוגמה שני רכבים דומים, גולף 1.6 ו- 2.0 שנהם בעלי גיר זהה

בנסיעות ממושכות במישור, מחוץ לעיר, המנוע הקטן יהיה חסכוני יותר

ובאזורים הררים, תנוע ערונית עם מזגן עדיפות תהיה למנוע גדול יותר

חשוב לדעת את זה לפני קניית הרכב, תתחדשו!

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

החכמתי תודה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על הסריקה, אבל חשוב לשים לב לכמה דברים:

 

למרות מה שנכתב שם, היחס בין גודל המכונית וצריכת הדלק שלה הוא לא תמיד ישר. אפשר לראות שבין הקטנות, המשפחתיות והמשפחתיות הגדולות, ניתן למצוא נתונים ממוצעים של 1:10 לערך (אצל המשפחתיות הגדולות קצת פחות, אם כי חסרות שם לא מעט מכוניות). אפשר גם לראות שהקורולה מנצחת את האחרות וזאת בעיקר בזכות הגיר הרובוטי (אם היו במדגם מכוניות ידניות הן היו מספקות ביצועים דומים ללא ספק).

 

בשורה התחתונה - צריכת הדלק של רוב המכוניות מאותה הקטגוריה די דומה, ואי אפשר להגיד ששווה לרכוש מכונית ספציפית על פני האחרות בזכות הצריכה בלבד (גם במקרה של הקורולה, במיוחד בגלל הגיר המעצבן).

 

שימו לב גם שהבדל של ליטר אחד לק"מ בנסועה ממוצעת מסתכם בכ-1000 שקלים לשנה בלבד. משהו שבקלות יכול להתבטל בגלל מחירי ביטוח או טיפולים.

 

 

רוני


BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה תאריך זה פורסם?

ההבדלים באמת מזעריים, אבל אם פוסלים את הקורולה בגלל הגיר והאבזור הבטיחותי החסר בגירסה הבסיסית, ואת הטידה בגלל העדר ESP בגירסה הבסיסית, יוצא שיונדאי i30 היא המכונית הכי חסכונית בקטגוריה :wink:

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הטויוטה קורולה עדיפה, שווה להוסיף בכדי לקבל את דגם ה GLI , מתרגלים לגיר די מהר, וחוסכים בדלק יותר מכל משפחתית אחרת

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

משהו שם מוזר... קונקט פחות מ 1:12 ? כמו ג'מפי ? אז אני צריך להודות לאלוהים שיש לי צריכה כמו של היברידית בדובלו ...


עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואני כל הזמן חשבתי שהאוטו שלי שותה...

עם סופר לנסר 95, שעברה מעל 190K, ו-90% מהזמן מבלה בנסיעות עירוניות קצרות 5-10ק"מ, הנתון של 1:7 ולפעמים 1:8 כבר לא נראה כ"כ נורא. אם אני לוקח בחשבון שבנסיעות בין עירוניות ארוכות הצריכה מתייצבת סביב 1:12 אז כנראה שכולם די אותו הדבר ועם הזמן המנוע מזדקן ומתחיל לאכול קצת יותר.

בכל מקרה, כמעט ושכחתי - תודה על כל המידע שפורסם כאן, זה ממש עוזר לשים דברים בפרופורציה.:wink:


"הפחד הכי גדול של בני האדם הוא נאום פומבי. מספר שתיים הוא מוות... זה אומר שאדם ממוצע יעדיף בהלוויה להיות בתוך הארון מאשר לשאת את ההספד!" (סיינפלד)

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

חשוב מאוד גם לשמור על לחץ אוויר תקין בגלגלים שמונע בזבוז מיותר של דלק.

פרט לבעלי רכב שטח שבאמת נוסעים בשטח, בכביש כמובן לשמור על לחץ אוויר תקין


ארבעה סאאבים בטייסת: 9-5 2002 2.3 טורבו 185 סוסים שוודים באורווה, 9-5 1999 2.3 טורבו 230 סוסים ולבסוף שלי 900 1997 2.0 ידנית ומטורבתת בעלת 230 סוסים באורווה עם פאק אחד בייצור: אדומה! 900 1995 2.3 קבריולט עם עוד 150 סוסים לנשמה

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ואו, איזו הקפצה, בכלל שכחתי שכתבתי את זה :wink:

בכל מקרה - עדיין רלוונטי (כל עוד כולנו לא נוסעים על חשמל...)


BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
שימו לב! השרשור הזה בן 1093 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...