Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הונדה סיויק נורית תקלת מנוע


u5069121
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6015 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

שלום לחברים

הרכב מסוג סיויק 2002 אוטומט 84 K

אתמול נדלקה לי נורית תקלת מנוע צהובה לנסיעה של 10 דקות וכבתה לאחר מכן לבדונסעתי מאז עוד כ 60 ק"מ והנורית לא דלקה .

היום שוב אותו סיפור לאחר תחלית נסיעה קצרה כ 3 ק"מ נדלקת וכבית לאחר כמה דקות-על פי ספר הרכב הנ"ל מעיד על בעיית זיהום יתר בפליטה

מעיון בפורום הזה ופורום הונדה אני יודע שזה יכול לנבוע גם מחיישן חמצן תקול

שאלתי היא:

האםן מישהו בעל רכב כזה נתקל בכך ?

למה הנורית פעם דלקת ופעם לא?

1. האם לנסות קודם תוסף דלק איכותי אולי האינגקטורים מלוכלכים ולכן הנורית דולקת מידי פעם ?

2.האים יתכן שבגלל שניתקתי את המצבר לפני כשבוע בגלל תקלת חיישן חלון וחיברתי אותו שוב זה השפיע על הנורית.

3.האם יתכן שהיות והיה במיכל רק 9 ליטר{השעון דלק מזייף} זה גרם לתקלה הנ"ל?

4.והכי חשוב האם במידה ובדיקת גזים תצא תקינה הנ"ל מעחיד שהחיווי של הנורית לא בגלל תקלה במערכת פליטה?

תודה למשיבים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל התשובות ל 1-4 הן לא.

 

בהקשר לשאלה מס' 1 , הרי שהוספת תוסף לא תזיק, אף תועיל במידת מה, במידה והתוסף מסוג איכותי, אך גם אם ישתפר המצב (אם בכלל) , קשה לי להאמין כי הבעיה תיפתר.

 

כן, נתקלנו בעבר בתופעה כזו, היא דולקת כאשר היא מזהה תקלה, ובהמשך הנסיעה וסריקות שמבצע המחשב, באם התקלה לא קיימת באותו הזמן היא כבית, לא נדלקת, עד לסריקה הבאה בה מתגלית תקלה.

תקלה משמע, נתון שהמחשב מקבל מאת החיישן (ו/או רכיב אחר שהוא מחובר אליו) ואשר חורג מגבולות הנתונים שהמחשב יודע שעליו לקבל מאת אותו חיישן (רכיב).

 

יש להתחבר לסקנר , להוציא קוד תקלה, באם חיישן חמצן תקול, בסוג הרכב שלך, מהשנתון הזה, יש להתקין מקורי בלבד, ולא, עלול להגרם נזק.

 

יתכנו קודי תקלה אחרות, אך סביר ביותר שזה יהיה ההקשר.

 

בהצלחה, וחזור לדווח.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אני מסכים עם דני,

במקרה והנורית התקלה דולקת לא משנה כמה זמן, תתחבר לסריקה ממוחשבת (סקנר)

להוציא קוד תקלה וזה יגיד לך בדיוק מאיפה התקלה באה.

אני מאמין שזה משהו קטן אחד החיישנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני שלום

ראשית תודה על התגובות של החברים

בנוסף קראתי בחיפוש בפורום שכתבת שיתכן מצב שהנורית כבית כתוצאה מאיפוס נניח אך היא תחזור לדללוק במחזור ההתראה הבא של המנוע

למה התכוונת במחזור חיפוש של המנוע ?כל כמה זמן מחשב המנוע בודק את החיישן הנ"ל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחזור קשור ל" מחזור נסיעה" , כל יצרן וההגדרות המדוייקות שלו, זה רשום בספרות של כל יצרן. בכל אופן, בשורה התחתונה, כל כמה עשרות קמ' או יותר, ללא בעיה, תכבה הנורית, ותדלק שוב בהתאם להגדרות יצרן המחשב. כאשר תקלה "קופצת" המחשב יתריע בדכ מייד.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני חזרתי לעדכן

היום הייתי בארז חיפה לבדיקת התקלה

לאחר חיבור למחשב{סקנאר} נמצאה על פי התקלה חיישן חמצן

לאחר איפוס המחשב של הרכב וסריקה מחדש בסקנאר נמצא כי אין תקלה

מה שהבנתי מהמכונאי במוסך שלאחר ניתוק מצבר ברכב הזה עלולה להופיע נורית בדיקת מנוע הכתומה ואז יש לאפס את המחשב.

בכול אופן מקווה שזה עזר

 

בררתי גם לגבי

לגבי מחירים-עלות של חיישן חמצן קדמי או אחורי כ1400 ש"ח כולל מע"מ.

בנוסף אם מחליפם חיישן יתכן צורך בפירוק הסעפת במקרה שהחיישן תקוע וייש לבצע הברזה חדשה

טוב שלא הגעתי לזה

 

אציין דבר נוסף -בדיקת התקלה עולה כ220 ש"ח אולם היות והסברתי לאחראי שם שאני מתכוון להמשיך לבצע טיפולים שם כמו בעל הרכב לשעבר הסכים לוותר לי על התשלום -יישר כוח.

מי שמגיע לבצע איתור תקלה במסגרת טיפול לא משלם כלל על איתור התקלה

לידעתכם קיימת במוסך גם מכירת חלפים לפרטיים כולל שמנים,נוזלים וכ"ו.

 

דבר אחד שהטריד אותי שמתי לב במקרה שבמחסן החלפים שלהם קיימים חיישני חמצן שכתוב עליהם-מחודשים כאשר אני הבנתי מהפורום שאין אפשרות לתקן כאלו חיישנים-היתכן?

בכול אופן תודה לחבר דני והחבר חיים יוד שיעצו לי בנושא התקלה-יישר כוח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחודשים? אני לא שמעתי על "חיה" כזו.

 

בכל אופן, סיוויק, 2002 , רק מקורי, חדש , אטום, ארוז, שיד אדם לא נגעה בו.

 

אם הנורית שוב תדלק, דאג לטפל בבעיה.

 

בברכה

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

הנורית חזרה לדלוק ובדיקה בסקנר במוסך ארז חיפה יצא קוד 141 שזה לדברי המכונאי חיישן חמצן אחורי

הפעם כנראה שהחיישן גמור כי נסיעה של 10 ק"מ אחרי נדלקה הנורית שוב לאחר שאופס המחשב

מה שמעניין אני לא מרגיש שום שינוי בסחיבה או בכלל במנוע

 

הזמנתי חדש כולל עבודה ולאחר הנחה של 10 אחוז יצא 1400 ש"ח כולל מע"מ.

מה שמעניין אותי לידיעה מה התפקיד של חישן חמצן אחורי ,והאם כאשר חיישן זה כושל האם הוא עלול לגרום נזק למנוע,ממיר או חיישן אחר ובכללם החיישן חמצן הקדמי.

 

ועוד נתון מפתיע

הרכב עושה אחד ל 16.5 במהירות 90 קמ"ש ואחד ל 8 בעיר

אם החיישן האחורי תקול איך זה מסתדר עם הנתונים של צריכת הדלק

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב עבר טיימינג בכלל?

ואיך אתה יודע שהוא לא ממציא לך תקלה? תברר טוב טוב שהוא לא מוכר לך סתם משהו, לך למוסך מורשה

ונתוני צריכת דלק עירוניים לסיויק 2002 זה 11 בעיר.

Polo 2012

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה"מחודשים" מה שאני אכתוב כנראה יישמע הזוי למי שלא מכיר את החומר, אבל היצרן מספק למוסכים חלקים שהם כביכול "מחודשים" באריזות עם המילה EXCHANGE עליהם, ועם תווית מחיר שונה מאשר מחיר של חלק "חדש". בפועל, בתוך קופסאות הEXCHANGE ניתן למצוא בלא מעט מקרים חלקים חדשים. אין לי הסבר מדויק לתופעה הזו אז אני לא אנסה להעביר לכאן את מה שהסבירו לי על זה, אבל זה המצב. שיקולי שיווק כלשהם, מן הסתם. הצרכן רק מרוויח מהעניין, בכל מקרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן אתה יכול להסביר קצת יותר

לא הבנתי אז למה צריך את החיישן האחורי רק שהוא יתריע כביכול על מצב הממיר?

החיישן האחורי יושב אחרי הממיר?

בנוסף הרכב עשה טיימינג ב70000 והתקלה אובחנה במוסך מורשה המרכזי בחיפה של הונדה

כפי שציינתי קוד 141

תרחיב בבקשה קצת יותר על החיישן האחורי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי השאלות שלך נראה שהבנת היטב את תפקיד החיישן האחורי. הוא יושב מאחורי הממיר, והתגובות שלו שמראות על הרכב גזים שונה מאשר מראה החיישן הקדמי, נותנות אינדיקציה שהממיר מתפקד היטב. כשהממיר מפסיק לתפקד ולשנות את הרכב הגזים החיישן האחורי יראה תגובות זהות לאלו של החיישן הקדמי ואז המחשב מבין מזה שהממיר לא תקין, ומדליק נורת תקלה.

 

מעבר למה שתואר כאן, אין לחיישן הזה תפקיד והרכב יעבוד בדיוק באותה צורה, איתו או בלעדיו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כלומר לפי מה שאתה אומר יתכן שתי תנאים להלדלקת הנורה בהקשר לחיישן חמצן אחורי שני:

 

1.החיישן תקול

2.הממיר גמור

 

בכל אחד מהמקרים האלו הנורת בקרת מנוע תדלק אם הבנתי אותך נכון

 

בנוסף -איך יודעים לפיכך לאמת האם זה הממיר או החיישן

יש בדיקה בכלל לממיר ?

במקרה שאלתי את המכונאי כי הבחנתי בכמה טיפות שיוצאות מהאגזוז {כשהמנוע היה בטמפ עבודה}והמכונאי אמר לי שזה דוקא מעיד על ממיר תקין.

 

וחנן תודה על התשובות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חנן הסביר בדיוק, אם הגל של החיישן האחורי, כלומר השני, זהה, ואו קרוב בתצורת הגרף שלו, לחיישן הקדמי, סימן שהממיר גמור, קוד התקלה שידלק יצביע על ממיר גמור.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...