Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6622 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברים חג שמח,

 

הגיע הזמן ואני צריך להחליף את רכב הליסינג שלי בעבודה.

 

נהגתי על טויוטה קורולה כדי לבדוק את הגיר הרובוטי ואין לי בעיה איתו.

נהגתי על הפוקוס לפני מתיחת הפנים ולא כל כך אהבתי את העיצוב הפנים שלה והמנוע היה חלש קצת לטעמי.

 

אנחנו משפחה צעירה עם תינוקת אחת :lol: (בינתיים).

 

אני די נוטע לכיוון הטיוטה, אבל קצת מפריע לי הנושא של הבטיחות. בטויוטה רק 4 כריות אויר ואין מערכת בקרת יציבות לעומת הפוקוס המחודשת עם 6 כריות אויר ומערכת בקרת יציבות.

 

מה לדעתכם עדיף?

 

נ.ב. הרכב הנוכחי שלי הוא מאזדה 3 2006 (עוד חודש 3 שנים על הכביש) ומאוד נהננו ממנה, פשוט לא רוצים לקחת את אותו רכב פעם שניה :mm_blush:.

 

תודה וחג שמח לכולם

פבל

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם מה שהכי חשוב לך זה בטיחות אז הפוקוס לוקחת. נקודה.

 

לפוקוס יש 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות - ESP. לקורולה אין ESP ויש רק 4 כריות אוויר. (ויבואן שמצפצפף על הלקוחות והשוק הישראלי)

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

+1 לגבי הפוקוס.

 

בנוסף לכך הדגם לאחר מתיחת הפנים יותר יפה מהדגם הקודם אנשים יגידו.

 

מבחינת בטיחות ומרווח פנים הפוקוס לוקחת בגדול

פורסם

אין שום סיבה הגיונית להעדיף את הטויוטה, אלא אם כן יש לך תשוקה יוקדת למקררים על גלגלים.

הפוקוס בטיחותי יותר, ללא הגיר השנוי במחלוקת של הקורולה, ולטעמי האישי גם הרבה יותר יפה.

 

מבחינת "אמינות", "סחירות" ו"צריכת דלק" - מה 'כפת לך? זה ליסינג. במצב כזה, כאמור, אין שום

סיבה להעדיף את הקורולה. הפוקוס לוקחת בהליכה.

 

8)

פורסם

בדוק גם את המגאן. מבחינה בטיחותי היא כמעט משתווה לפוקוס, וגם היא מגיעה עם אבזור בטיחותי מלא.

מבחינת מרחב - אין לה תחרות בקטגוריה.

 

עם זאת, שים שהאבזור קצת חסר בגרסת הליסינג.

פורסם
אם מה שהכי חשוב לך זה בטיחות אז הפוקוס לוקחת. נקודה.

 

לפוקוס יש 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות - ESP. לקורולה אין ESP ויש רק 4 כריות אוויר. (ויבואן שמצפצפף על הלקוחות והשוק הישראלי)

 

לא מבין את התגובה, זו בדיוק השאלה ששאלתי...

 

אין שום סיבה הגיונית להעדיף את הטויוטה, אלא אם כן יש לך תשוקה יוקדת למקררים על גלגלים.

הפוקוס בטיחותי יותר, ללא הגיר השנוי במחלוקת של הקורולה, ולטעמי האישי גם הרבה יותר יפה.

 

מבחינת "אמינות", "סחירות" ו"צריכת דלק" - מה 'כפת לך? זה ליסינג. במצב כזה, כאמור, אין שום

סיבה להעדיף את הקורולה. הפוקוס לוקחת בהליכה.

 

8)

לדעתי הטכנולוגיה של טויוטה מתקדמת יותר (רכב חדש יותר), מנוע של טויוטה טוב יותר (124 כ"ס מול 100 כ"ס של פוקוס).

לגבי הגיר השנוי במחקלוקת - אמרתי שלי הוא לא מפריע.

לגבי הדלק - זה כן חשוב, כי התשלום החודשי שלי עבור הרכב כולל תקציב דלק שניתן להוריד.

 

 

בדוק גם את המגאן. מבחינה בטיחותי היא כמעט משתווה לפוקוס, וגם היא מגיעה עם אבזור בטיחותי מלא.

מבחינת מרחב - אין לה תחרות בקטגוריה.

 

עם זאת, שים שהאבזור קצת חסר בגרסת הליסינג.

פסלתי את המגאן בגלל שהרכב מיושן ולא מאובזר בגרסת הליסינג. חוץ מזה הרכב לא אמין. נכון שבליסינג זה פחות משמעותי, אבל בכל זאת - לחכות כל פעם שעתיים עד שמחליפים לך את הרכב זה לא דבר הכי מגניב בעולם.

פורסם

הטכנולוגיה של טויוטה לא מתקדמת יותר, רק המנוע חזק יותר (לפוקוס יש גם מנוע 1.6 ליטר עם 115 כ"ס, רק שהוא לא מגיע ארצה). אם הגיר לא מפריע לך, הבטיחות לא בראש סדר העדיפויות שלך וחשוב לך שהטויוטה זריזה וחסכונית יותר - לך עליה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
הטכנולוגיה של טויוטה לא מתקדמת יותר, רק המנוע חזק יותר (לפוקוס יש גם מנוע 1.6 ליטר עם 115 כ"ס, רק שהוא לא מגיע ארצה). אם הגיר לא מפריע לך, הבטיחות לא בראש סדר העדיפויות שלך וחשוב לך שהטויוטה זריזה וחסכונית יותר - לך עליה.

 

רוני

 

רוני, לפי מיטב הבנתי, 3 שנים בתחום הרכב זה המון לשינויים טכנולוגיים וזה בדיוק ההפרש בין הקורולה (2007) לפוקוס (2004).

 

חוץ מזה אני לא מבין עד כמה ההפרש באביזרי הבטיחות באמת קובע - מדובר על 2 כריות אויר ו- ESP (שנהגתי בלעדיה עד עצם היום הזה).

 

הסתכלתי באתר של Euro NCAP והשוואתי בין שני הרכבים וזו התוצאה - דווקא לטויוטה התוצאה טובה יותר ...

attachment.php?attachmentid=113670&stc=1&d=1208605002

EURONCAP.jpg

פורסם

קח בחשבון שהטויוטה נבחנה, למיטב ידיעתי, עם 6 או 7 כריות אויר, ולא עם 4 (כמו שיש בגרסת הליסינג), ככה שהיתרון הבטיחותי שמוצג בטבלה איננו משקף את המצב נכונה עבורך.

פורסם

פוקוס לוקחת בבטיחות זה בטוח,

אם הגיר הרובוטי ההזוי של טויוטה לא מפריע אז זה גם טוב,

כי טויוטה עם מנוע יותר חזק יותר חסכונית אבל פחות בטיחותית ופחות נוחה והאיכות קצת ירודה.

מבחינת מנוע הפוקוס כמו תמיד נשארה עם מנוע חלש, אבל עדיין במקומך היתי הולך על הפוקוס.

בהצלחה! :lol:

פורסם

פבל, העובדה שנהגתה בלי ESP עד עצם היום הזה לא אומרת שמערכת ESP לא תשפר את רמת הבטיחות שלך בצורה דרסטית. או שהיא פחות תועיל לך ממישהו שנהג עם מערכת כזאת.

 

אפשר לנהוג בבטחה גם בלי ESP, בלי ABS וגם בלי כריות אוויר. האמת, יכול מאוד להיות (בצירוף איחולים רבים) שאף פעם לא תעשה שימוש באף אחת ממערכות אלה.

 

אבל, וזה אבל גדול, את רמת הבטיחות האקטיבית שמערכת ESP תוסיף לך, שום דבר אחר לא יוכל להוסיף לך. אתה לא יודע מתי המערכת המדהימה הזו תבוא לקראתך. זה יכול לקרות ביום גשום, במעבר פתאומי על כתם שמן, בירידה פתאומית לשוליים (שבמידה ועושים אותה בצורה לא נכונה וללא ESP עלולה לגרום לאיבוד אחיזה וכמובן שמערכת ESP תנטרל סכנה כזו). בקיצור, יש אין ספור דוגמאות בהן ESP יכולה להציל והצילה חיים.

 

אותו הדבר אני אומר גם על תוספת של שתי כריות אוויר, אבל כאן מדובר כבר בבטיחות פסיבית, ושוב, מערכת ESP תוכל למנוע ממך מלהגיע לשימוש בבטיחות פסיבית.

 

אם נושא הבטיחות חשוב לך, והוא חשוב, לוותר על מערכת ESP זה בערך כמו להזמין פיתה עם שווארמה רק בלי שווארמה - כי כבר הרבה פעמים אכלתי בלי שווארמה, באנלוגיה לדבריך שתמיד נהגתה בלי מערכת כזו, אז למה לקחת אותה עכשיו (הדוגמה היחידה שעלתה במוחי הרעב לקראת הסדר... :) ). אני חושב שזו זכות לנהוג ברכב עם מערכת כזו. ויצא לי לנהוג ולראות מה מערכת כזו מסוגלת לעשות רק לאחרונה.

 

מעבר לנושא הבטיחות, הפוקוס הוא רכב נהדר מכל הבחינות (חוץ מהמנוע החלש, שד"א, הוא מנוע נהדר, פשוט הוא מתאים לדגם הקודם ולא למשקל הגבוה יותר של הדגם החדש). תציץ בכל מבחן רכב שנבדקה בו הפוקוס, בכל עיתון רכב, ותקרא רק שבחים. ובקשר לגיר של הטויוטה, עם דיברנו על שווארמה - אז הגיר הוא ממש כמו שווארמה מקולקלת, לא לגעת ! עדיפה אוטומטית רגילה. גיר לא אמור "לא להפריע" הוא אמור להיות מהיר, מדויק, נעים. לא מפריע זו נקודת התחלה לא טובה, מעבר לזה שהוא פשוט גרוע.

 

ואם תרצה מדי פעם לקחת את הרכב לנסיעה במקום מבודד וסטרילי, מגרש או קורס כלשהו שבוא תרצה לנתק את המערכת - אפשר לעשות זאת בלחיצת כפתור.

 

אני ממליץ על הפורד. בטח בזכות הבטיחות וגם בהרבה אספקטים אחרים. המנוע קצת חלש, באמת שזה לא יפריע לך בנסיעה ממוצעת וגם לא ביותר.

 

בברכת חג שמח !!

SAY MY NAME | www.alonadler.com

פורסם
............

חוץ מזה אני לא מבין עד כמה ההפרש באביזרי הבטיחות באמת קובע - מדובר על 2 כריות אויר ו- ESP (שנהגתי בלעדיה עד עצם היום הזה).

 

הסתכלתי באתר של Euro NCAP והשוואתי בין שני הרכבים וזו התוצאה - דווקא לטויוטה התוצאה טובה יותר ...

attachment.php?attachmentid=&stc=1&d=

 

לי דווקא נשמע שאתה החלטת על הקורולה ואתה רק מחפש פה חיזוקים להחלטה שלך.

 

תחליט כבר - מה יותר חשוב לך: בטיחות או צריכת דלק (ואל תגיד ששניהם חשובים באותה מידה כי אין חיה כזו).

 

2 הכריות הנוספות מגנות על הראש שלך ועל אלו שיושבים מאחור, בזמן תאונה צידית. הנה דוגמה של כיצד הכרית שיורדת מגג הרכב מונעת פגיעה חמורה בראש הנהג (תראה איך ראש הנהג נבלם ע"י הכרית):

http://www.euroncap.com/Player.aspx?nk=87698c9c-8052-4be6-a7c5-469c31b43753&t=1&sel=4431fa32-5cf6-4360-92c7-61c62dce7ed6

 

הקורולה שנבחנה במבחן כוללת 7 כריות אוויר (השביעית לברכי הנהג) ודווקא ההשוואה שהבאת מוכיחה שהפוקוס יותר בטיחותית מהקורולה!. לקורולה יש רק יתרון קל בבטיחות צד אבל בבטיחות קדמית יש לה פחות מאשר לפוקוס.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

ספרד.

בתאריך 23.5.2021 בשעה 22:04, Shab00 כתב:

(פורד פיאסטהאוטו מצוין אבל למי שתכנן את בקרת האקלים בו מחכה מקום שמור בגהנום.

מדויק לחלוטין. 😂🤣.

עריכה: תודה על 6 שנות שירות פיאסטה יקרה. היי שלום!..... ולא להתראות🤪.

פורסם

כך בחשבון שאם אתה בסופו של דבר בוחרת בטויטה (אני באמת לא מצליח להבין למה, כי הוא נחות משמעותית מהפורד) יש באתרי המכירות של מכוניות משומשות (כדוגמת יד 2) עשרות קורולות חדשות עם מאות קילומטרים בודדים למכירה. אם בחרת בכול זאת בטויטה, שווה לדעתי לנסות לקנות מאותם אנשים.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)


×
×
  • תוכן חדש...