Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6623 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כמה התרגשות.

 

בשביל זה יצאה חוק, שמחייב כל רכב משנת 2008 להיות עם המערכת כסטנדרט. ידוע.

 

אני שואל אותך. כמה פעמים הצטערת שאין לך את המערכת הזו בכל השנים שהיה לך רכב? שפתאום אתה לא יכול בלי זה.

Omnia mea mecum porto

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לי יש רישיון נהיגה קצת יותר מ-14 שנה כולל מאות ק"מ בנהיגה מאתגרת על כלי רכב מאתגרים. עברתי מספר קורסים והדרכות נהיגה ואני יכול בשקט למצב את עצמי כנהג מיומן מאוד.

 

זה עדיין לא הופך את מערכת ה-ESP למיותרת בעיני. תאר לך מצב לא צפוי בכביש רטוב (ילד קופץ לכביש, סתם נהג שסטה בחריפות מהנתיב שלו) שבגללו אתה נדרש לתימרון חריף וחמיקה מהמכשול. תאמין לי שבמצב כזה אתה צריך ESP כי למרות שתהיה נהג מיומן מאוד, ה-ESP יעשה את זה טוב יותר ממך!

 

 

קספר, למה להתרגש ולנסות להסביר למי שיודע מניסיונו שהוא לא צריך כל מיני מערכות ברכב.



בשנות ה 80 היה ויכוח כזה בדיוק לגבי חגורות בטיחות.


שר התחבורה אז היה חיים קורפו שטען שמהירות מופרזת היא הסיבה לכל התאונות.

כשנשאל למה הוא מתנגד לחוק שיחייב חגורות בטיחות גם בעיר, השיב את המשפט האלמותי "בעיר לא צריך חגורת בטיחות, כי אני נותן קונטרה עם הידיים בהגה".

כשחיים קורפו הפסיק להיות שר התחבורה, נכנס החוק ומאז נחסכו מאות הרוגים ופצועים קשה בדרכים עירוניות, משום שהם הוכרחו לחגור חגורה.

עוד 20 שנה נצחק אותו הדבר על אלה שטענו שהם לא צריכים ESP.

פורסם
כמה התרגשות.

 

בשביל זה יצאה חוק, שמחייב כל רכב משנת 2008 להיות עם המערכת כסטנדרט. ידוע.

 

אני שואל אותך. כמה פעמים הצטערת שאין לך את המערכת הזו בכל השנים שהיה לך רכב? שפתאום אתה לא יכול בלי זה.

 

המערכת הזו היא כמו ביטוח (לרכב, לדירה, למשכנתא, WHATVER); אתה יכול במשך 20 שנה לא להשתמש בזה אפילו פעם אחת - ומצד שני זה יכול להציל אותך בזמן הכי מפתיע והכי לא צפוי. כשמדובר בחיי אדם זה חשוב - זה לא כמו מכשיר רדיו עם 6 רמקולים וסאב.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

מה הבדל בין ESP של פוקוס ל- VSA של הונדה סיוויק?

 

מצד אחד נציגת המכירות של הונדה טוענת שזו בדיוק אותה מערכת רק כל חברה נותנת את השם שלה.

שאלתי אותה האם המערכת כוללת את TCS (בקרת משיכה) והיא אמרה לי שכן.

 

מצד שני מתגובות כאן בפורום אני לא בטוח שהיא יודעת על מה היא מדברת ...

 

מישהו יכול להסביר לי בבקשה מה באמת השוני בין המערכות?

פורסם
המערכת הזו היא כמו ביטוח (לרכב, לדירה, למשכנתא, WHATVER); אתה יכול במשך 20 שנה לא להשתמש בזה אפילו פעם אחת - ומצד שני זה יכול להציל אותך בזמן הכי מפתיע והכי לא צפוי. כשמדובר בחיי אדם זה חשוב - זה לא כמו מכשיר רדיו עם 6 רמקולים וסאב.

 

איציק

 

כאן אני מסכים איתך.

לכן,כל אחד ועדיפויות שלו.

Omnia mea mecum porto

פורסם
כל אחד ועדיפויות שלו.

נכון, אבל בשורה תחתונה מנסים לחדד את החשיבות של המערכת הזו, במיוחד בנושא כה חשוב (חיי אדם) וגם פחות מזה (רכוש).

כמו שאמרתי ה ESP הוא כמו תעודת ביטוח - ובחיים אתה תמצא אנשים שלא מבטחים כלום; לא את הבית, לא את האוטו (מקיף), לא את הדירה שלהם ולא את הרכוש שלהם. זכותם המלאה. מצד אחד אתה חוסך כמה לירות אבל מצד שני אם חלילה תפרוץ שריפה בבית \ יגנב לך האוטו \ כתוצאה מהאירוע יפגע אדם או יותר; אתה תצטרך לממן את הכל מכיסך. לא נעים בכלל.

 

על הכביש זה קצת אחרת; במהלך נסיעה אתה מוקף \ "נפגש" \ "נוסע בסמוך" למאות וגם אלפי כלי-רכב. טעות קטנה שלך או של נהגים אחרים עלולה לגרום לכך שאם איבדת שליטה על האוטו לא רק שאתה עלול לאבד את חייך אלא שאתה גם עלול לפגוע בחיים של חפים מפשע ולגרום להם נזק בלתי הפיך למשך כל ימי חייהם במקרה הטוב - ובמקרה הרע גם למוות.

 

כל הדיון כאן קצת איבד שליטה אבל בשורה תחתונה מנסים לשכנע אותך שבתור אחד שהולך לבחור רכב (ליסינג) או לקנות רכב (מכיסך הפרטי) ה"חבילה" המשתלמת ביותר היא זו שתיתן לך גם את מרב הביטחון האקטיבי על הכביש, לטובתך ולטובת הסובבים אותך. זכותך המלאה שלא לקבל את השיכנוע הנ"ל ולי אישית אין בעיה לכבד את דעתך.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
כמה התרגשות.

 

בשביל זה יצאה חוק, שמחייב כל רכב משנת 2008 להיות עם המערכת כסטנדרט. ידוע.

 

אני שואל אותך. כמה פעמים הצטערת שאין לך את המערכת הזו בכל השנים שהיה לך רכב? שפתאום אתה לא יכול בלי זה.

 

גישה ישראלית טיפוסית , אני הנהג הטוב ביותר , שולט הכי טוב ברכב , ומי צריך מערכת כזו ברכב , אני הרי יכול לשלוט על כל 4 הגלגלים ברכב בנפרד תוך החלקה צידית, שבירת ההגה לצד השני והכול ללא מאמץ.

 

קצת צניעות לא תזיק.

מדהים שהאירופאי הממוצע רוכש את הרכב שלו הכי מאובזר שאפשר בציוד בטיחות (וגם חברות השכרת הרכבים), ופה בארץ, נו טוב..

אין לי בעיה עם זה שתקנה איזה רכב שאתה רוצה, אך אל תרשה אפילו לעצמך לזלזל במערכת הנ"ל, היא מצילה חיים בכל יום.

ותאמין או לא, אין לך אפילו עשירית מהיכולת של מערכת זו במצב חירום, תיקון מאית וזה מגובה במחקרים.

Hyundai Tucson Prime 2.0– הבחירה של האישה..

Kia Niro Plug In - כי שומרים על הסביבה

 

פורסם
קצת צניעות לא תזיק.

מדהים שהאירופאי הממוצע רוכש את הרכב שלו הכי מאובזר שאפשר בציוד בטיחות (וגם חברות השכרת הרכבים), ופה בארץ, נו טוב..

איך זה מסתדר אם זה שהגיל הממוצע של רכב בגרמניה הוא 7 שנים ? לפי ההגיון שלך, הרכבים הגרמנים היו צריכים להיות הרבה יותר חדשים.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם
קודם כל תודה לכולם על התגובות הענייניות - רואים שבפורום יושבים אנשים מביני עניין.

 

החלטתי לא ללכת על הטויוטה קורולה גם בגלל הגיר (שלי אישית לא הפריע, אך לאישתי כן) והבטיחות.

 

ראינו היום את הפוקוס המחודשת וביקשנו לעשות בה נסיעת מבחן.

על הדרך נכנסנו גם לסוכנות של הונדה והתרשמנו מאוד מהונדה סיוויק (גדם LS שעולה 130 אלף ש"ח), אותה אני גם יכול לקחת בליסינג בתוספת תשלום של 500 ש"ח לחודש.

 

מה לדעתכם עדיף - פוקוס הבסיסית או הונדה סיוויק בתוספת 500 ש"ח לחודש (נטו) ?

 

נ.ב. אין לי אפשרות לקחת פוקוס 2.0 ליטר שעולה כמו הונדה סיוויק.

מה קרה?

פורסם

הונדה ירדה מהפרק בגלל שהתחילו לייבא אותה מתורקיה ועד כמה שזכור לי לטויוטה תורקית היו לא מעט בעיות.

 

ואז חזרתי להתלבט בין קורולה לפוקוס. עשיתי נסיעת מבחן בשתיהן ובקורולה ההרגשה הייתה יותר טובה למרות שאמרו שפוקוס טובה יותר בהכל חוץ ממנוע.

 

אני עדיין לא שלם עם ההחלטה, אבל הייתי חייב להחליט מהר.


×
×
  • תוכן חדש...