Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6691 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה פשוט היה אחרי כמה שרשורים שקראתי שאנשים כותבים דברים שהם לא מבינים. אמנם זהו טבעו של פורום אך כאן בפורום ישנה מגמה (שאני שותף לה) לא לתת לזה יד חפשית.

 

היחידי שדייק היה חנן, ולא בכדי.

פורסם

נאמרו בשרשור הזה דברים רבים ואינך יכול להטיח בכולם אי דיוקיים במיוחד שהינך חסר נסיון פרקטי, אני מניח.

חנן מדבר על חיבור מצברים מקביל קבוע ולא הנעה עם כבלים, אם היה לך את הנסיון עם הנעה מסוג זה עם כבלים הייתה מגלה שאין יתרון של ממש עם חיבור מצבר נוסף. ועדיף מצבר חזק במיוחד עם רוצים להתגבר על מנוע עקשן שדרוש הנעה מהירה מאוד, או לחבר את זוג המצברים עם נעלי כבל מעוגנים היטב.

בכלל הנעת מנוע שדורש מהירות רבה רצוי תמיד להרכיב מצבר תקין וחזק ברכב.

לגבי נפילת המתח שנגרמת בזמן הנעה לעומת הזרם שצורך המתנע חנן צודק לחלוטין.

פורסם

אמרתי שחנן הוא היחיד שדייק, לא שללתי את כל השאר ובטח שלא את מה שהתייחסת אליו בהודעה שמעל. למרות זאת אם כבר נכנסת לזה,

 

בחרת דווקא בעניין זה להניח שאני חסר נסיון :-) ההנחה מוטעית כמובן. (לפחות לצורך הדיון. אם היינו מתווכחים על תמסורות פלנטריות היה זה סיפור אחר מן הסתם).

 

בהינתן שני מצברים בעלי יכולת אספקת זרם X כל אחד ומצבר אחד בעל יכולת אספקת זרם 2X (אני מפשט את העניין כמובן)

חיבור שני מצברים במקביל עדיף בהחלט ולו מהסיבה הפשוטה שכשתשתמש בשני מצברים נכון אתה תחבר זוג כבלים מכל תורם לנתרם, דהיינו שני זוגות סה"כ לעומת המקרה של מצבר אחד בו תחבר זוג כבלים אחד.

 

אם תבוא ותאמר שמחברים גישור בין המצברים התורמים ואז זוג כבלים אחד לנתרם, אני אומר שזה אידיאוטיזם במקרה של התנעה בעזרת כבלים, כחיבור קבוע להנעה זה כבר סיפור אחר משיקולים מעשיים, אך אתה אמרת שלא זה נדון כאן.

 

אם תאמר שבמקרה של מצבר חזק אחד תשתמש בכבלים בעלי שטח חתך כפול (או מחצית האורך) יהיה קשה לי להגיד ששני מצברים עדיפים אך אני אוכל לומר שזה לא סביר בתנאים שהבחור תאר.

פורסם

התכוונתי, אם לא הייתי ברור, שהחוסר נסיון מעשי בהנעות בפועל, כעובד מוסך הנעות רכב הוא עניין יומיומי וכנ"ל כל מיני קומבינציות של הנעה כפולת מצבר, מצברים "גיבורים" (חזקים המיוחד - מ"מ) וכו'.

 

הנסיון שלי הראה שמצבר גדול מאוד עשה את העבודה הכי טוב. וזה בסוך מה שהיה, עגלה יפה שצבועה בצבע נגד חלודה מיוחד לתושבות מצברים ומטען איטי ופשוט שרתום קבוע לעגלה, המצבר היה מקבל טעינה בסוף כל יום והיה מניע כל רכב, דיזל הזרקה עקיפה בעל יחס דחיסה גבוה או מנועי בנזין בעלי קומפרסיה נמוכה שהיו חייבים סיבובים מהירים מאוד להנעה.

 

לעיתים גם זה לא עזר, במיוחד עם מנועי דיזל שלא הניעו זמן רב או בעלי מתנע שחוק, ורק מצבר חדש שהורכב ברכב פתר את הבעיה. וזה בא להראות כי כבלי הנעה, טובים ככל שיהיו, לא יחליפו חיבורי מצבר אותנטיים ומקוריים -נעלי כבל.

 

עד כמה שזכור לי, פותח השרשור מנסה להניע רכב לאחר שיפוץ מנוע וכנראה ללא הצלחה, יתכן כי זוג מצברים יעזור יותר מאשר אחד בודד, הבעיה היא שוב, הכבלים שבהם הוא ישתמש, אם הם יהיו אכותיים ביותר אולי תתקבל התנעה טובה ומשופרת.

פורסם
אפשרי להניע רכב בעזרת 2 מצברים "תורמים" שמשורשרים ביניהם או שיש סיכון למחשב הרכב ולחלקיי חשמל ברכב הנתרם?

 

אפשר בהחלט להניע רכב בעזרת שימוש בשני מצברים המחוברים ביניהם במקביל . כלומר (פירוט למען קוראים עתידיים של נושא זה):

1. חיבור קוטב הפלוס של מצבר א. לקוטב הפלוס של מצבר ב.

2. חיבור קוטב המינוס של מצבר א. לקוטב המינוס של מצבר ב.

3. חיבור המינוס המשותף לשני המצברים לחיבור המינוס של הרכב. (כבל המינוס של מצבר הרכב)

4. חיבור הפלוס המשותף לשני המצברים לחיבור הפלוס של הרכב. (כבל הפלוס של הרכב)

 

נניח שהזרם התנעה של מצבר אחד הוא 200A ושל השני דומה זה אומר שבנסיון הנעה אני אקבל כוח כפול של 400A ?

כדיי לחבר 2 מצברים אני צריך 2 זוגות כבלים נכון?( 4 כבלים בסה"כ)

 

הזרם במעגל החשמלי שאתה מתאר נקבע לפי צריכת הזרם של המתנע שלך.

באופן תיאורטי, כן. אתה תקבל יותר זרם מהמצברים ולכן צרכני זרם "כבדים" כמו המתנע יעבדו יותר טוב.

 

באופן מעשי, זה קצת שונה. מצבר אחד תמיד יהיה יותר חזק מהמצבר השני וברגע שתחבר את המצברים במקביל, תתחיל זרימה של זרם ביניהם שהיא למעשה טעינה של המצבר החלש יותר מהמצבר החזק יותר עד שיגיעו לרמת שוויון.

 

ולמרות זאת, בשורה התחתונה התשובה היא כן. ועל זה נאמר טובים השניים מן האחד:wink:

פורסם

מחזק את דברייך, תצורת 2 מצברים קיימת ב-EOS (תוצרת VAG) וקיימת הנחייה ברורה של הייצרן תמיד להחליף 2 מצבר כיחידה אחת מהסיבה שציינת.

איזה כייף לי :)

פורסם

לעיתים גם זה לא עזר, במיוחד עם מנועי דיזל שלא הניעו זמן רב או בעלי מתנע שחוק, ורק מצבר חדש שהורכב ברכב פתר את הבעיה. וזה בא להראות כי כבלי הנעה, טובים ככל שיהיו, לא יחליפו חיבורי מצבר אותנטיים ומקוריים -נעלי כבל.

 

...

 

חד משמעית מדוייק.

 

דני

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

×
×
  • תוכן חדש...