Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם מותר לעשן כשאתה בנהיגה?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6828 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מישהו יודע אם יצא חוק לגבי עישון בזמן נהיגה?

עד היום לא שמעתי על כזה דבר..

האם מישהו שמע/יודע/מכיר על משהו בנושא? ומה לגבי שאר הנוסעים ברכב?

 

תודה.

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מבחינת הנהג,

הנהג חייב להחזיק את ההגה בשתי ידיו לאורך כל תהליך הנהיגה, למעט אם הוא נדרש לבצע פעולה אחרת הקשורה בנהיגה, כגון העברת הילוך.

 

להדליק רדיו ולכוון תחנות אסור, להדליק סיגריה ולהחזיקה ביד תוך כדי עישון אסור, להחזיק טלפון ביד (בלי לדבר) או לחייג, גם זה אסור.

זאת אחת הסיבות שבטלפונים המציאו את החיוג הקולי - לחסוך פעולות יד, זאת אחת הסיבות שהעבירו להגה במרחק אצבע את פיקוד הרדיו/מערכת וכיו"ב.

 

לגבי נוסעים - אם אני הנהג ולא יכול לעשן - אז שגם הנוסעים יזדהו איתי ולא יעשנו.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

לפי דעתי, עישון הרבה יותר מסיח את הדעת מאשר דיבור בסלולרי. במיוחד אם הסיגריה נופלת לך על השטיח.

 

צריך לעשות חוק שיאסור עישון בנהיגה.

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

פורסם
לפי דעתי, עישון הרבה יותר מסיח את הדעת מאשר דיבור בסלולרי. במיוחד אם הסיגריה נופלת לך על השטיח.

 

צריך לעשות חוק שיאסור עישון בנהיגה.

 

יאיר.

 

יאיר, יש חוק, חייבים לנהוג עם שתי ידיים על ההגה.

כשהחריגו את הסלולרי, זה היה כדי שהקנסות יהיו גבוהים יותר.

 

יש מקרים רבים שנאשם בהחזקת טלפון סלולרי מודה בדיון משפטי שהחזיק משהו אבל לא טלפון - תובע משטרתי קופץ על זה מיד ומוכן במקרים רבים להגיע להסדר טיעון שהנאשם יודה על כך שלא החזיק הגה בשתי ידיים ויורשע על סעיף זה.

 

כל ענין האכיפה של נהיגה בשתי ידיים זה רק החלטה של משטרת ישראל לאכוף זאת

ואז כל המעשנים ישלמו

וכל אלה ששמים יד על החלון ישלמו

ולא יצטרכו לחוקק חוקים מיוחדים על כל סעיף וסעיף.

 

גם אסור לי לשתות מים תוך כדי נהיגה. אתה צמא, תעצור בצד, תשתה, תמשיך לנהוג.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

איזה חרטא! בחייאת..

סיגריה לא מפריע בכלל לנהיגה ולא מצריכה כמעט שום תשומת לב מיוחדת!

בניגוד לפלאפון שאותו אתה צריך להצמיד לאוזן ולהיות מרוכז בנהיגה ובשיחה בו זמנית, אתה יכול להחזיק את ההגה וסיגריה באותו זמן ומידי פעם להוריד את היד לכמה שניות לעשן ולאפר.

עישון יותר מסיח את הדעת מאשר פלאפון.. אתה מעשן? מה השטויות האלה??? ממש לא!

 

 

 

תום

"its one of the most magical letters in the world of performance automobiles, its the latter M, and with combinning with the number 3 causes uncontrollable envy hatred and despair for those who will never experience the view from the cockpit." Web Riders Shoot Out

פורסם
איזה חרטא! בחייאת..

 

כן חרטא, לא חרטא

את החוק לא אני המצאתי,

גם לחטט באף אסור בזמן נהיגה

ועקרונית שוטר יכול לרשום דו"ח גם על זה.

 

ענין החרטא ממש לא מוסיף ידע לאף אחד.

 

חשוב לדעת מה החוק אומר - מכאן והלאה איש הישר בעיניו יעשה.

ממילא כל אחד עושה מה שהוא רוצה, אז לפחות שלא יגידו לא ידעתי, כי אי ידיעה אינה פוטרת.

 

ועוד טיפ קטן: http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3390933,00.html

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

תנהג ותעשן..אם תקבל על זה דו"ח אני מתחייב לשלם לך אותו... ואולי רק 5 אחוז מהנהגים מחזיקים הגה בשני ידיים,זה פשוט מעייף להחזיק הגה בשניי ידיים ולא נוח...

פורסם

מתוך תקנות התעבורה:

 

פרק שני

סימן א'

28. חובה להחזיק בהגה או בכידון [תיקון: תשכ"ו(6), תש"ל(3), תש"ל(9), תשנ"ד(8), תשנ"ח]

(א) נוהג רכב חייב להחזיק בידיו את ההגה או הכידון כל עוד הרכב בתנועה; אולם רשאי הוא להסיר יד אחת מן ההגה או הכידון אם עליו לעשות בה דבר להבטחת פעולתו התקינה של הרכב או לקיום כללי התנועה.



(ב) האמור בתקנת משנה (א) יחול גם על הנוהג ברכב שבו הותקן או מצוי מכשיר טלפון קבוע או נייד, והנוהג ברכב רשאי להשתמש בטלפון רק באמצעות מיקרופון המותקן ברכב.

 

_______________________

ולמי שלא זוכר, סעיף 28 ב' גורר גם נקודות.



ולמה הוסיפו את סעיף ב',

בדיוק מהסיבה שלמשטרה לא היה נוח לשחק עם הענין של שתי ידיים על ההגה ומה שונה להדליק רדיו/ מזגן/סיגריה/ מלחייג בטלפון מהזיכרון?

אז חידדו את הענין ספציפית וגם הוסיפו לו קנס גבוה ונקודות.

 

משמעות הדבר, שמה שהמשטרה לא אוכפת בקטנות, מטעמי נוחיות שלה - חוזר אלינו בגדול ואז נאכף

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

בובע מעיישע'ס!!!

אם אינך נוהג עם הסיגריה ביד מופת באוויר במשך כל זמן העישון, אין שום דו"ח שיעמוד מול טיעון נכון בבית משפט, בדיוק כמו חיטוט באף או גירוד האוזן.

הרי ברור כי כל פעולה שמטרתה לספק בטיוחת למשך הנסיעה מותרת ואף חיונית, וכשם שברור שמותר לך לשפשף את העין יען כי נכנס לך זבוב או לכלוך לתוכה והדבר פוגע בשדה הראייה וממילא בבטיחות, כך מותר לך להוציא לרגע את הסיגיה מן הפה וללוקחה ביד (שחוזרת מיד להגה - לא כתוב כמה אצבעות צריך להניח) כי העשן שעולה לעין פוגע בבטיחות הנסיעה, וכן על משקל זה - סילוק הפרעת גירויים חיצוניים הפוגעים בערנות או בריכוז מותר , שכן הם חלק מבטיחות הנסיעה. הדבר כולל גירוד האף, הפדרת, סילו חרק טורדני, העברת הסיגריה מהפה ליד וכל כיוצא בזה.

פורסם
בובע מעיישע'ס!!!

אם אינך נוהג עם הסיגריה ביד מופת באוויר במשך כל זמן העישון, אין שום דו"ח שיעמוד מול טיעון נכון בבית משפט, בדיוק כמו חיטוט באף או גירוד האוזן.

הרי ברור כי כל פעולה שמטרתה לספק בטיוחת למשך הנסיעה מותרת ואף חיונית, וכשם שברור שמותר לך לשפשף את העין יען כי נכנס לך זבוב או לכלוך לתוכה והדבר פוגע בשדה הראייה וממילא בבטיחות, כך מותר לך להוציא לרגע את הסיגיה מן הפה וללוקחה ביד (שחוזרת מיד להגה - לא כתוב כמה אצבעות צריך להניח) כי העשן שעולה לעין פוגע בבטיחות הנסיעה, וכן על משקל זה - סילוק הפרעת גירויים חיצוניים הפוגעים בערנות או בריכוז מותר , שכן הם חלק מבטיחות הנסיעה. הדבר כולל גירוד האף, הפדרת, סילו חרק טורדני, העברת הסיגריה מהפה ליד וכל כיוצא בזה.

 

אבי,

טעות קטנה בידך,

 

זה שאתה מגרד בעין כי איזה זבוב מטריד אותך - זה דבר לא צפוי ולכן לא ניתן להמנע ממנו, והפעולה הזאת היא דחופה להמשך קיום נהיגה באופן תקין.

זה שאתה מזיז את היד לשניה אחת כדי לקחת את הסיגריה ולהחזירה - זאת כבר פעולה מתוכננת מראש שבינה לבין פעולות נהיגה אין כל קשר. כלומר בעצם זה שהדלקת סיגריה, תכננת מראש שתעזוב את ההגה כדי להחזיק את הסיגריה.

 

החוק מאוד ברור ומאוד חד משמעי - החוק עומד למבחן לא מתי שתקבל דו"ח על נהיגה ביד אחת, לא מתי ששופט ירשיע אותך, החוק עומד למבחן בינך לבין עצמך כאשר תדרוס ילד ובדיוק בשבריר שניה הנכון תהיה חסרה לך היד השניה שתעזור לך להסיט את ההגה במהירות ולבצע תמרון חריף כדי לחמוק גם מפגיעה בילד וגם מלהמנע מפגיעה ברכב אחר.

עם הילד ההרוג הזה - אתה תישן טוב מאוד בלילה כשתגיד לעצמך בלב לאור סילסולי סיגריה מענגת - שאילו רק היד השניה היתה זמינה עשירית שניה קודם,הכל היה נראה אחרת.

נכון, לא כל יום מעשנים הורגים ילדים, אבל בממצוע ביום יש לנו רק הרוג וחצי בתאונות דרכים על 2 מיליון נהגים בכביש, מתוכם יש רק 0.3 ילדים שנהרגו על 800 אלף נהגים מעשנים ומתוך זה כנראה שיש רק 0.05 תאונות שהתרחשו בדיוק בזמן עישון, מה שמוביל אותנו לתוצאה של 3.5 הרוגים בשנה בגלל נהג שבדיוק עישן, ובערך 0.75 ילד שנהרג ע"י נהג מעשן.

אבל זה כיף ללכת לישון עם הידיעה שהסיכוי שלך להרוג אדם תוך כדי עישון הוא פחות מאחוז, רק שכשיש הרוג אחד - זה מאה אחוז בן-אדם הרוג - מי שהרג אותו הולך לישון עם הידיעה שהוא זה שהרג אותו בגלל סיגריה.

 

(כל המספרים היו לשם המחשה בלבד, אין בינם למציאות כל קשר ואף לא נערך חישוב קורולטיבי בין הנתנונים המודגמים לבין התוצאות המודגמות).

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

תום, לך יש רכב פתוח, מה עם אלה שמעשנים עם היד מחוץ לחלון - כדי שלא יסריח ברכב?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
מישהו יודע אם יצא חוק לגבי עישון בזמן נהיגה?

עד היום לא שמעתי על כזה דבר..

האם מישהו שמע/יודע/מכיר על משהו בנושא? ומה לגבי שאר הנוסעים ברכב?

 

תודה.

 

זה תלוי. אם אתה מעשן פרלמנט (AKA סיגריות גרושות) אז זה אסור וגם לא מומלץ, אבל אם אתה מעשן נובלס או ברודוויי אז מותר כי ככה אתה תורם לכלכלה הישראלית. בקיצור תעשן נובלס ויהיה טוב.

 

או במילים אחרות מה נסגר עם השאלות? איפה שהוא כתוב שאסור לעשן? אם אתה לא רוצה להוריד ידיים מההגה, אז תעשן בשיטת המוסכניקים ובא לציון גואל.

ROOONEEYY


×
×
  • תוכן חדש...