Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Leon Cupra המבחן ב-YNET


איביטורבו
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6834 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
אני מניח שלא טרחת לקרוא את מה שניצן רז כתב.

אני אצטט את הסיכום: "על המסלול הסיפור חוזר על עצמו- הסיאט הכחולה היתה קשה מאוד לשליטה, סבלה מהשהיית טורבו אדירה ומתת היגוי למכביר, תוצאתה היתה מהירה אמנם מהאיבזה קופרה החדשה בכ-2 שניות (1:58.04 דקות), אך עדיין מאכזבת ביחס להספק ולהוט האצ'ים אחרות. ואז באה האיביזה הצהובה והשאירה אותנו פעורי פה... זאת ללא ספק אחת מהמכוניות עם התנהגות הכביש הגרועה ביותר שזכורות לי, אבל הגודל הצנוע ביחס להספק האדיר עושים את שלהם והאיביזה חלפה על קו הסיום שלוש פעמים רצופות באזור ה-1:55 דקות (!!) רובעות בסיום 1:54.46 דקות- הזמן השלישי בטיבו אחרי אסתי ואיוו (!!). לא נותר לנו רק לסכם ולומר שהשעון אולי מדבר- אבל זמנים זה לא הכל בחיים."

 

טרחתי גם טרחתי וכן גם אני עשיתי את הקישור- אבל מה לעשות ששם בתחרות של אוטו המטרה לתת את הזמן הטוב ביותר.

 

ושוב אני אומר זאת הייתה רק סיאט איביזה , תחשוב מה אפשר לעשות שם עם הלאון קופרה (מישהו אמר לשפר??)

 

בן

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

אתה מקשיב לעצמך?

עורך המגזין בעצמו כותב ש"זמנים זה לא הכל בחיים"

אתה מדבר כאילו הבעלים של האיביזה הצהובה בנה אותה במיוחד לימי המסלול שמתקיימים בארץ כל שני וחמישי ומכייל אותה רק בשביל זמני מסלול...ועל הז** כל מה שמסביב.

לדעתי פספסת את המטרה שמאחורי בדיקת מכוניות במסלול (אבל מצד שני יכול להיות שגם אני מפספס)- זמנים במסלול זה דבר אחד, תפקוד המכונית בהקפת המסלול הוא לא פחות חשוב.

זכור לי בטופ גיר שאחת ה-TVRים סיימה את המסלול בזמן מדהים, במיוחד לאור מחירה. אבל מה, ההתנהגות שלה הייתה קטסטרופה וג'רמי התקשה לשלוט בה.

פורסם

קסנון צודק לדעתי.

נוחות הנהיגה שלך צריכה ליהיות טיפה מעל המספרים שהאוטו יודע להשיג. עניין של שיפוט.

 

בקשר לסיאט, הייתי חושב 3 וגם 4 פעמים אם שווה לשלם רבע מיליון שקל בשביל אוטו כזה.

אני לא אדע בוודאות עד שאני לא אנהג בו, אבל אני לא חושב שהוא נותן באמת תמורה בשביל 240 אלף שקל. זה כבר מוגזם!

אם הרכב היה עומד על סף ה200 היה טיפה יותר הגיוני. אבל זה מוגזם.

GS300.

פורסם

כל פעם אני רואה שזורקים ש "הנעה קדמית לא מסתדרת עם מעל 200 כ"ס " או משהו באזור.

מה זה הכלל הזה?

הרי אם כבר, מה שקובע כמה קשה להוריד את הכוח זה היחס בין ההספק למשקל.

אז לסופרמיני קשה להתמודד עם 200 כ"ס, לאאודי A8 (לא 4X4) קשה להתמודד עם 300 כ"ס וכו'...

דבר שני, הכוח שיורד לכביש קטן ככל שעולים במהירות (ולכן בהילוכים).

נניח בהנעה קדמית, עם הספק באזור שמקובל כמקסימום הרצוי, תקבל חפירות עד 60 קמ"ש, ותת היגוי בהאצה עם סיבוב עד 120 קמ"ש, אבל במהירות יותר גבוהה האוטו יצליח להעביר את הכוח לכביש באופן טוב.

אז עם הספק גדול עוד יותר, בסה"כ מה שיקרה זה שהמהירויות ישתנו- חפירות עד 80, תת היגוי עד 160, אבל במסלול מהיר במיוחד, מעל 160 הרכב שוב יסתדר בקלות עם הכוח.

 

לבוא ולזרוק מספר כאילו יש מעבר שחור/לבן בין כח נשלט לעודף כוח זה ממש לא רציני.

פורסם
אתה מקשיב לעצמך?

עורך המגזין בעצמו כותב ש"זמנים זה לא הכל בחיים"

אתה מדבר כאילו הבעלים של האיביזה הצהובה בנה אותה במיוחד לימי המסלול שמתקיימים בארץ כל שני וחמישי ומכייל אותה רק בשביל זמני מסלול...ועל הז** כל מה שמסביב.

לדעתי פספסת את המטרה שמאחורי בדיקת מכוניות במסלול (אבל מצד שני יכול להיות שגם אני מפספס)- זמנים במסלול זה דבר אחד, תפקוד המכונית בהקפת המסלול הוא לא פחות חשוב.

זכור לי בטופ גיר שאחת ה-TVRים סיימה את המסלול בזמן מדהים, במיוחד לאור מחירה. אבל מה, ההתנהגות שלה הייתה קטסטרופה וג'רמי התקשה לשלוט בה.

בתור אחד שמכיר תאיביזה הזו אישית מקרוב,האוטו נבנה רק לקו ישר וצינו את זה בכתבה!הרכב הגיע למסלול עם בולמים וצמיגים גמורים,שבוע אחרי הרכבו קוליאוברים וצמיגים חדשים.

למרות שלא צינו את זה בכתבה הרכב עשה תמסלול בLOW BOOST ולא בHI BOOST כי היה יום חמסין ובעל האוטו רצה לשמור עליו.

אז מה היה קורה עם האוטו היה נבנה למסלול ובא בכול הכוח שלו?...את זה לא נדע לעולם!

פורסם
אתה מקשיב לעצמך?

עורך המגזין בעצמו כותב ש"זמנים זה לא הכל בחיים"

אתה מדבר כאילו הבעלים של האיביזה הצהובה בנה אותה במיוחד לימי המסלול שמתקיימים בארץ כל שני וחמישי ומכייל אותה רק בשביל זמני מסלול...ועל הז** כל מה שמסביב.

לדעתי פספסת את המטרה שמאחורי בדיקת מכוניות במסלול (אבל מצד שני יכול להיות שגם אני מפספס)- זמנים במסלול זה דבר אחד, תפקוד המכונית בהקפת המסלול הוא לא פחות חשוב.

זכור לי בטופ גיר שאחת ה-TVRים סיימה את המסלול בזמן מדהים, במיוחד לאור מחירה. אבל מה, ההתנהגות שלה הייתה קטסטרופה וג'רמי התקשה לשלוט בה.

 

 

 

עוד פעם שים לב למה שזה מעליי רשם, אני מסכים איתו במאת האחוזים.

 

כמו כן, אנחנו גם שכחנו שהנושא פה זה הלאון והשילדה שלה זה כבר לא השילדה של הלאון ואין שום בעייה להנעה הקידמית שלה לרסן את 200 הסוסים שלה.

בן.

BENJ:

נ.ב- תיתפלאו מה סיאט איביזה 100 כ"ס יודעת לעשות

ROY:

אני באמת מתפלא. קפה אולי?
פורסם

מה שמוזר בכל התגובות שלמעלה, כולל שלי, הוא שמדובר באנשים שמרביתם לא ראו כלל את הקופרה וכולם, אני מעיז לומר, לא נהגו בה. הביקורת, אם אני מסכם לעצמי את מה שהבנתי, היא שפשוט אסור שסיאט כלשהיא תעלה סכום כזה. יותר מכך, יש כאן שהגדילו לעשות ומציבים רף עליון של 200 אלף שקל לסיאט, בכלל בלי קשר למכונית. כל הכבוד, באמת אנשים רציניים.

פורסם

נראה לי שהיבואן בארץ מנסה למצב את הלאון כמכונית ספורטיבית.

כלומר שאנשים ילמדו לזהות את הצורה של לאון על הכביש ולקשר אותה מיד עם ספורטיביות.

לכן הוא מנסה לקחת עליה מחיר כזה.

לדגמים עם ביצועים זהים בערך, הלאון עולה כ 60% יותר מהאיביזה.

יצרנים אחרים לא עושים הבדל כזה בין דגמים, אפילו שיש הבדל בגודל הפיזי.

 

בחו"ל הלאון היא רק משפחתית של סיאט ויש דגמי לאון לא ספורטיביים:

למשל, יש SDI עגלה עם כמעט 18 שניות מ 0 ל 100.

אחר כך יש טורבו דיזל עם 90 כ"ס ועם 110 כ"ס.

יש 1800 סמ"ק 125 כ"ס.

יש 1.8T עם 180 כ"ס (20VT).

TFSI 2.0 עם 185 כ"ס.

וכמובן הכי חזקות ה TFSI בגרסאות 200 כ"ס ו 240 כ"ס.

 

( ההבדל בין ה 1.8T וה TFSI בגרסת 185 כ"ס הוא רק 1% בהאצה.

מצד שני ההזרקה הישירה ב TFSI חסכונית יותר ב כ 5% דלק).

פורסם

נהג רגוע, הסיבה העיקרית שהיבואן מנסה למצב את סיאט כרכב ספורטיבית היא היעדר תיבה אוטומטית במנועים הבסיסים.

התיבה האוטומטית קיימת רק בדגמים היותר חזקים, בין אם זו רגילה או DSG בדגמי הטורבו (בנזין ודיזל).

ככה שנוצר מצב שסיאט לאון 1.6 ידנית אולי תעלה 120-130 אלף שקל, אבל לא יהיה לה שוק בארץ כיוון שהיא ידנית.

מצד שני, סיאט לאון 2.0 אוטומטית (תיבה אוטומטית סטנדרטית, 6 הילוכים) תעלה כבר כמעט 180 אלף ש"ח.

ואת זה הציבור, להערכת היבואן, כבר לא יסכים לשלם..

אז מה נשאר? לקחת את המכוניות עם המנועים החזקים, בגרסאות הספורטיביות, שמצפים מהן להגיע עם תיבה ידנית - ולמכור אותן.

ככה שנוצר מצב, שבלי לרצות אפילו, ממתגים את סיאט בתור חברה ספורטיבית..

 

ד"א, מה ההבדל במחיר בין פולו GTI לגולף GTI ?

הלאון היא רמה מעל האיביזה, האיביזה היא פולו הלאון היא גולף.

ואני לא מדבר בכלל על העובדה שהאיביזה כבר ישנה והלאון היא רכב חדש שהוצג לפני כשנתיים.

בנוסף לכל זה, הלאון קופרה מאובזרת הרבה הרבה הרבההה יותר מאשר האיביזה קופרה, שאפילו לא מגיעה עם סאן-רוף מקורי (אלה בתוספת מחיר ובהזמנה מיוחדת).

 

בנוסף,

מה ההבדל במחיר בין S3 לS4 ? (רמז: S3 סטנדרטית - 315K לפי מחירון. S4 סטנדרטית 540K לפי מחירון)

מה ההבדל בין M3 לM5 ? (רמז: M3 עולה באיזור ה650-700 אלף שקל. M5 עולה 1.1 מליון שקל)

מה ההבדל בין מרצדס E55 AMG ל S65 AMG ? (רמז: כ950 אלף ש"ח עבור הE, למעלה מ2 מליון עבור הS)

 

וככה זה ממשיך..

אז אל תגיד שחברות אחרות לא נותנות הפרשים של 60 אחוז בין אחד לשני...

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

אז אל תגיד שחברות אחרות לא נותנות הפרשים של 60 אחוז בין אחד לשני...

 

לא התכוונתי לדוגמאות כמו אאודי S3 ו BMW M3.

התכוונתי רוב המכוניות שאתה רואה על הכבישים. בין דגם קטן לדגם בינוני יש 20-30% הבדל במחיר, כאשר הביצועים זהים.

מאזדה 2 1.5 ליטר מול מאזדה 3 2.0 ליטר, פיז'ו 206 1.6 מול 307 2.0, וכן גם בפולקסווגן- פולו 1.4 מול גולף 1.6 .


×
×
  • תוכן חדש...