Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Leon Cupra המבחן ב-YNET


איביטורבו
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6834 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כל פעם אני רואה שזורקים ש "הנעה קדמית לא מסתדרת עם מעל 200 כ"ס " או משהו באזור.

מה זה הכלל הזה? סתם כלל דבילי, קוראים לזה פיזיקה (מכניקה ודינמיקה) :wink:

 

 

הרי אם כבר, מה שקובע כמה קשה להוריד את הכוח זה היחס בין ההספק למשקל. פשוט לא נכון

אז לסופרמיני קשה להתמודד עם 200 כ"ס, לאאודי A8 (לא 4X4) קשה להתמודד עם 300 כ"ס וכו'...שוב, פחות לא נכון.

 

לא קשור לסופר מיני, A8 או למכוניות מרוץ, אם הן הנעה קידמית והגלגלים הקידמיים מתעסקים גם עם היגוי וגם עם הנעה, 250 כ"ס הם הגבול העליון.

אז עכשיו תקפוץ עלי עם שלל האיביזות עם 400 כ"ס?

אז קודם כל, יכול להיות שהיא גם 500 כ"ס אבל היא משתמשת בהספק מסוים (נמוך מ 250) בכדי לתקל סיבוב, בין אם בבקרת נהג או פשוט ע"י כל המערכות המודרניות לבקרת החלקה.

 

 

נניח בהנעה קדמית, עם הספק באזור שמקובל כמקסימום הרצוי, תקבל חפירות עד 60 קמ"ש, ותת היגוי בהאצה עם סיבוב עד 120 קמ"ש, אבל במהירות יותר גבוהה האוטו יצליח להעביר את הכוח לכביש באופן טוב.

אז עם הספק גדול עוד יותר, בסה"כ מה שיקרה זה שהמהירויות ישתנו- חפירות עד 80, תת היגוי עד 160, אבל במסלול מהיר במיוחד, מעל 160 הרכב שוב יסתדר בקלות עם הכוח.

איך רכב שנכנס לסיבוב ב 120 וסובל מתת היגוי לא יסבול ממנו ב 160?

אתה חייב להסביר לי את זה :shock:

 

.

במקרה הטוב, ההודעה שלך סובלת מחוסר דיוק.

נסה לנסח מחדש או לפחות להסביר לי את מה ששאלתי עפ"י הטאוריה שלך.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

  • תגובות 101
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

נהג רגוע, אבל אתה לא מדבר פה על דגמים סטנדרטים, אתה מדבר פה על דגמים ספורטיביים.

גם בסיאט, אם היו מביאים לאון סטנדרטית מנוע 1.6 ידנית ההפרש בינה לבין האיביזה 1.4 לא היה כזה גבוה.

מדברים פה על רכבים שמהווים את פסגת ההיצע של הדגם שלהם.

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם
אתה מקשיב לעצמך?- בעיקר לעצמו ואני מכיר אותו טוב...

עורך המגזין בעצמו כותב ש"זמנים זה לא הכל בחיים"- אז מה אם הוא כתב, מי מינה אותו לזה שמחליט? בשבילו זה לא הכל...

אתה מדבר כאילו הבעלים של האיביזה הצהובה בנה אותה במיוחד לימי המסלול שמתקיימים בארץ כל שני וחמישי ומכייל אותה רק בשביל זמני מסלול...ועל הז** כל מה שמסביב. -בשביל זה הוא בנה אותה- מיאוץ בקיו ישר (לאחר שיחה איתו) כך ועכשיו לאחר החלפת בולמים קפיצים היא גם מתנהגת יותר טוב...

לדעתי פספסת את המטרה שמאחורי בדיקת מכוניות במסלול (אבל מצד שני יכול להיות שגם אני מפספס)- זמנים במסלול זה דבר אחד, תפקוד המכונית בהקפת המסלול הוא לא פחות חשוב.

זכור לי בטופ גיר שאחת ה-TVRים סיימה את המסלול בזמן מדהים, במיוחד לאור מחירה. אבל מה, ההתנהגות שלה הייתה קטסטרופה וג'רמי התקשה לשלוט בה.

 

קסנון- אתה מפספס את הנקודה, חוק העדר בהתגלמותו...

 

עידן

צרפתיה שגורמת לך לחייך :-D

סקס סמים ואריה שאוהב סולר

פורסם

נהג רגוע- עיין ערך שוב בתגובה שקיבלת. מאוד לא רצינית התגובה שלך וממש לא קשורה.

בגירה- מה זה חוק ה250 כ"ס לגלגלים קדמיים?!? קודם כל עם בולמים אחוריים טובים (כמו שיש בלאון) אתה יכול לשלוט מצויין בכוח שיורד לכביש. ובנוסף אנו מדברים על טכנולוגיה מתקדמת שעוזרת לך להוריד אותו לכביש כמו TCS. מה עוד שהורידו במשקל המוקפץ של הלאון בבערך 10 ק"ג ע"י החלפת המשולשים ורכיבים אחריים למתכות קלות כגון אלומניום בחלק גדול מהמקרים, מה שעוזר לשליטה ברכב, להיגוי והורדת הכוח לכביש.

נהגתי במכונית. היא מדהימה ברמות שקשה לי לתאר במילים! הכיסאות בתור התחלה- פנומנליים! הכוח פשוט מתפרץ ולא מפסיק עד 6500 סל"ד בקלות! ההגה לטעמי קצת קל מדי, אבל עדיין נותן לך תמונה מצויינת של מה שקורה למטה.. בזכות 4 זרועות המחוברות לבולם האחורי, הרכב נדבק לכביש ברמות שלא מביישות WRX בקלות! עדיין לא ניסיתי אותו במתכונת קרבית דיו, ועל כך אני מבטיח לדווח, אבל החוויה פשוט מדהימה! הברקסים- דיסק קידמי בקוטר 17"!!!!!!

ואגב- לארץ מגיעה הרמת גימור הגבוהה ביותר שמוצעת ללאון- כולל בי קסנון מקורי עוקב פניה, DSR, לחץ אויר צמיגים וכל מני טובים שלא מגיעים כסטנדרט באירופה אלה בתוספת, ואת זה לא תראו במחירונים בחו"ל.

סעו עליה, רק אז תבינו..

וח"ח עצבני לרועי5 שהסיק שאסור לסיאט למכור רכב מעל ל200 אלף ש"ח. אהבתי את הציניות, וקלעת בול לעצם העניין. מלך!

 

RB

פורסם
סתם כלל דבילי, קוראים לזה פיזיקה (מכניקה ודינמיקה) :wink:

 

זה באמת כלל דבילי, כי הוא לא נכון.

אתה בעצם אומר, שאריאל אטום ששוקלת 500 קילו ויש לה 200 כ"ס ותאוצה מדהימה, יכלה להיות הנעה קדמית ועדיין לא היתה לה בעיה להוריד את הכוח העצום שלה לכביש, וכל זה רק בגלל ש 200 כ"ס זה פחות מ 250. נכון שזה לא הגיוני?

 

והנה אני אסביר לך בעזרת פיזיקה- מכניקה ודינמיקה:

לצמיג יש מה שנקרא מעטפת הביצועים שלו, או מעגל האחיזה. לא חשוב המונח, אני מניח שאתה יודע למה אני מתכוון:

א- צמיג יכול לקחת פניה, ללא האצה או בלימה, בצורה טובה מאוד.

ב- הוא יכול גם, רק להאיץ או רק לבלום בצורה טובה מאוד.

ברגע שאתה משלב את א עם ב, הצמיג נאלץ לפתח כוחות חיכוך בינו לבין האספלט, שהם באלכסון- לא לאורך הרכב ולא לרוחב הרכב.

המשמעות היא שאתה תיקח פניה פחות טוב מאשר בסעיף א' ובאותו זמן גם תאיץ פחות טוב מאשר בסעיף ב'.

ככל שאני מנצל יותר אחוזים מיכולת הצמיג להאיץ בקו ישר, כך אני מאבד יכולת להסתובב בו זמנית תוך כדי ההאצה, כלומר מקבל עוד ועוד תת היגוי.

 

אם אוטו מסוים שוקל פי 3 מאוטו אחר, אז הצמיג לחוץ לכביש (מהודק לכביש) פי 3 יותר חזק, ולכן יש פי 3 יותר כוח חיכוך, ולכן צריך פי 3 יותר כוח מנוע כדי להגיע למצב שהחיכוך לא מספיק והצמיג מפרפר. זה בקו ישר.

 

לגבי פניות- בסיבובים זה לא אומר שתוכל לנסוע יותר מהר אפילו שהצמיג מהודק לכביש פי 3. הסיבה היא שגם הכוחות-צד שפועלים על הרכב שכבד פי 3 בזמן סיבוב הם בעצמם גדולים פי 3 ואז הכל מתקזז. התוצאה היא שמשקל האוטו לא משפיע על היכולת לקחת סיבוב.

 

אם אתה נשאר עם אותו הכוח על אוטו כבד יותר פי 3, ולא מגדיל את כוח המנוע פי 3, אתה תפעיל כוחות שלא מתקרבים לגבול האחיזה של הצמיג, אתה לא מנצל את האחיזה של הצמיג להאצה, ולכן יש לך המון אחיזה לטובת סיבוב ואז לא יהיה לך (כמעט) תת-היגוי.

 

המסקנה היא, ש250 כ"ס על רכב כבד עם הנעה קדמית זה לא יוצר בעיה בכלל. מצד שני גם לא יהיו לו תאוצות ספורטיביות.

 

 

לגבי תת-היגוי ב 120 קמ"ש אבל פחות תת-היגוי במהירות גבוהה יותר:

אם בהילוך שני יש לרכב הרבה כוח וקשה לצמיגים להאיץ כלכך מהר וגם לקחת סיבוב, אז כשאני מגביר מהירות ואני בשלישי האוטו מעביר כבר פחות כוח ולכן אני כן יכול להאיץ וגם להסתובב. ב 220 קמ"ש והילוך חמישי התאוצות כבר חלשות ולא מרשימות ולכן אין בעיה בכלל להסתובב תוך כדי דוושת גז ברצפה. זה ההיגיון.

 

חג שמח :-P

פורסם

אתם קובעים עובדות לא מבוססות, ועל פי זה אתם מחליטים החלטות. בתאוריה הכל הולך, אבל נהגתי ברכב!! יש לו פחות תת היגוי מSTI דור אחרון (שלא מוצלח במיוחד, אבל בכל זאת..), והיום, במיוחד בקונצרן הנ"ל, אפשר לכייל שלדה כמו שצריך ויש הרבה דרכים שעוזרות להוריד את הכוח מהגלגלים הקדמיים לכביש בבטחה.

מה כואב לכם?? כאילו זה לא הגיוני וממש טאבו שסיאט תוציא רכב כזה ועוד תעיז לדרוש עליו מחיר כזה?!

לא רוצים- אל תקנו. הרי אם VW היו מוציאים גולף כזו, אף אחד לא היה מתרעם.. אבל בנתיים סיאט הם אלה שמשתתפים באופן קבוע בשתי ליגות רשמיות WTCC ו BTCC והם צוברים ידע בניגוד לשאר החברות בקונצרן (ואני לא משווה למרוצי GT של אאודי, וגם במחירים שהם מוכרים את הרכבים אין השוואה..)

 

RB

פורסם

נראה לך הגיוני שסיאט צוברים ידע בניגוד לשאר החברות בקונצרן?

אתה באמת חושב שיש לאחת מהחברות בקונצרן ידע מיוחד שלא ידוע לחברות האחרות?

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.

פורסם

אין מעצמות בתוך VAG (שכולם כפופים ל-VW). לפי מה שנראה לי שכולם עובדים שם על אותם נהלים וחלוקת הידע של אותו הקונצרן. רק כל אחד לוקח את הרעיון שלו למקום אחר. סיאט לקחה את הנישה הספורטיבית.

 

דבר אחד בטוח: VW או AUDI לא תרשה שסיאט תציע רכבים שיגרמו לאנשים לשלול באופן מוחלט את התחלופות תחת אותו הקונצרן. אחרת מה עשינו בזה?

פורסם

אבל עובדה שהם עשו את זה עם ה-CUPRA ל-GTI.

הדבר היחידי שקצת "מעכיר" על העסקה זה 'המחיר'.

וזה מצחיק אותי לרשום את זה :lol:, כי גולף GTI ידנית בעלת 5 דלתות (שהיא בעיקרון המקבילה מבחינת

צורה ומרכב לסיאט) - עולה אותו מחיר ומציעה הרבה פחות!

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

פורסם

רק להזכיר לכולם שהלאון קופרה החדשה היא "מהדורה מוגבלת" של 2000 כלים בשנה, והיא קיבלה את המספר הכי גבוה של רכיבי מירוץ, כן, אפילו יותר מהS3, תציצו קצת בחלקי המתלה מהאלומיניום ולא הברזל, במנוע שכולל בטוח בוכנות וטלטלים מחוזקים, טורבו שונה, אינטרקולר חזית בריא, בלמי אטרף, וכיול מתלים ספורטיבי מאד.

 

ולמי ששכח, רק להזכיר לכם שקונצרן VAG "השליך" את הלאון קופרה להתמודד (בהצלחה) באליפות העולם למכוניות סלון !!!

 

נכון, המחיר גבוה, 200K היה מייצר כאן רשימת המתנה יפה (אני הייתי בה) אבל החלופות הספורטיביות (STI, EVO, CIVIC TYPE R, S3, BMW-3) עולות ברובן יותר, ומציעות פחות ,

 

לא, מיני קופר, איביזה קופרה, וכל מיני "גורטאות" אחרות ממש לא בקטגוריה, גם עם על חלקן יש תג מחיר דומה.

 

ליאור (לאון-4)

Keep The Rubber Side Down ...And...Pedal To The Metal

"מוות לשיעמום"

פורסם

כשאתה אומר "השליך" אתה מתכוון שלא נעשו שיפורים ברכב לפני שהוא הוכנס להתמודדות באליפות העולם למכוניות סלון?

(הליגה הגרמנית זה DTM, איך נקראת העולמית?)

מי שמודד את התקדמותו, הצלחתו ואושרו בצורה יחסית לאחרים, לעד ישאר מתוסכל;

תמיד יהיה שכן עם גינה גדולה יותר, דשא ירוק יותר ומכסחת-דשא חדשה יותר.


×
×
  • תוכן חדש...