Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6777 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
האים סוג רכב זה סודי

אני כתבתי שזו שאלה לכלל הרכבים.אבל במקרה הספציפי יונדאי אקסנט 96

פורסם

לא שאני בא לזלזל כאן במישהו...

אבל ראשית אני לא מכיר את המוסך (שיהיה מוסמך יצרן) שיסכים להסתבך עם אחריות בנוגע לעבודה...

יקיריי ... כמי שמחזיק במשפחתו ב - 9 מכוניות פולקסווגן !!! ואני לא מגזים מדובר ב 9 שהותיקה שבהן מודל 95 והחדשה ביותר מודל 2005...

ניסיון לא חסר... כפי שאתם רואים וכבר נתקלתי בכל הדברים האפשריים...

כל שנותר לי להגיד הוא שמוסכי היצרן ואני מדבר על פולקסווגן... ( או כפי שמכנים אותם המוסך המורשה ) נותנים אחריות לשנתיים על עבודה ועל חלפים...

וכל מי שהולך ומקל ראש בעיניין ומטפל בצורה חאפרית, אחרי שהוא קונה רכב בעשרות אלפי שקלים, שגם נותן לו עצמאות וניידות

הוא לא כזה חכם...

אגב... מוסך שלא נותן כזו אחריות הוא בהחלט לא מומלץ וכאן אני כמובן מחזק את דעתו של מרק10.

בכל אופן אני לא חושב שמוסך מורשה יתעסק עם אדם שהייתה לו בעיה כמו עם טיימינג... לא כל יום בנאדם פותח מכסה מנוע כדי לבדוק אם הרצועה בסדר... ככה שאם משהו הלך כנראה שהמוסך צריך לספוג את זה...

בייחוד עם זה מוסך מורשה...

 

בברכת שנה טובה לכם

נמרוד

פורסם

המקרה של רצועת טיימינג הוא מיוחד בגלל שעלות הרצועה זניחה לעומת עלות העבודה וחשוב מכך...הנזק שנגרם במקרה של כשל ברצועה.

אם רכב X טופל כל חייו / תקופה ארוכה / מאז טיפול הטיימינג באותו מוסך מורשה / כללי הרי שבתור לקוח הייתי מצפה להשתתפות מצד המוסך בעלויות התיקון.

כשאני אומר "מצפה" אני לא מתכוון ל"דורש" ונכנס לתביעות וכו', בעיקר אם תקופת הזמן שעברה היא ארוכה (שנה לדעתי זה קו פרשת המים).

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

פורסם
צביקה לא חי בסרט כי 99% המוסכים הכללים, כלומר כאלו שלא מורשי יבואנים, בכלל לא מציינים על החשבונית שהם נותנים, מה תקופת האחריות.

 

 

במקרה כזה האחריות היא המינימום המוגדר בחוק, כלומר 3 חודשים או 6000 ק"מ.

 

כל דבר שהוא מעבר לכך תלוי רק ברצון הטוב של בעל המוסך.

 

פותח השירשור לא ציין, שהוא עובד במוסך מורשה יבואן. מוסך מורשה יבואן עדיין מחיייב לאותם 3 חודשים בלבד, יש כאלו, כמו צ'מפיון בדוגמא שלך, שנותנים אחריות מורחבת, ומחיר העבודה שם בהתאם, אבל כאן זה לא המקרה.

 

חברים,

 

תקופת האחריות שהיתה ניתנת ללקוח לתקופה של 3 חודשים או 6 חודשים הולכת ונעלמת לשמחתי ולצער בעלי המוסכים.

 

את הלקוח לא מעניין מאיפה צביקה או מועלם רכש את האטמים ושאר חלקי שיפוץ ולכמה זמן קיבל צביקה או מועלם אחריות על החלקים אותו מעניין שורה תחתונה אחריות לתקופה של שנה לפחות.

 

לא ברור לי מדוע מי שמשפץ אלטרנטור מקבל אחריות של 3 או 6 חודשים, במידה ומחליפים את כול החלקים כמו מיסבים,ווסת,דיודות וביצעו בדיקה מקיפה לאלטרנטור אזי לא צריכה להיות בעיה לתת אחריות לתקופה של שנתיים.

אבל אנחנו יודעים את החפאריות של משפצי האלטרנטורים שקוראים להחלפת ווסת מתח "שיפוץ אלטרנטור" וגובים סכום של 400-800 שקלים.

 

היום מוסכים מורשים נלחמים על הלקוחות בצורה אגרסיבית ונותנים אחריות של שנתיים ואתם מוזמנים לשאול בצ'מפיון.

 

גם מוסך רון נותן שנה אחריות והמחירים שלו יחסית זולים לעמת צ'מפיון.

 

אישית אני מוכן לשלם מעט יותר ולקבל אחריות ארוכה יותר.

איזה כייף לי :)

פורסם

לאחר קריאת התגובות בשרשור, אני יותר ממשוכנע שאמשיך לטפל במוסך מורשה (צ'מפיון), אפילו שהרכב כבר בשנתו השישית. מדובר בפאסאט 2002, 2.0 אוט'.

בלי שום קשר, לפני כמה חודשים נדלקה לי נורית של כרית אוויר, נכנסתי למורשה שלי והראתי את הנורה לבעל המוסך, שמיד אמר: "אם הבעיה בכריות, הטיפול עלינו, אם בחיווט, עליך". זה היה לאחר שהרכב היה על הכביש למעלה מ-5 שנים. בסוף שילמתי 280 ש"ח על חיווט, אבל עם התייחסות כזו, ושלט ענק במוסך המכריז על שנתיים אחריות על חלקים ועבודה, אני אמשיך לטפל במורשה, מה גם שהטיפולים השוטפים לא יקרים יותר ממורשים של חברות אחרות. סביר שחלקים שיתבלו/יתקלקלו יהיו אכן יקרים יותר, אבל התמורה בהחלט שווה.

פורסם

שלום רב

לגבי רצועות תיזמון במנועי בנזין בלבד

 

מנסיוני בהחלפת רצועות תזמון ( כ 15 שנה ) כאשר מחליפים את הרצועה עלפי הוראות היצרן ומשתמשים עים חלפים מקורים או עים חלקים ברמה גבוה ( מבחינתי רכבים צרפתים איטלקים וגם קצת קוריאנים חלקים מקורים לא תמיד הכי טובים ) ומחליפים את המותחים ומחזירי שמן ולעיתים גם משאבות ( רכבים אשר משאבת המים מונעת ע"י רצועת התיזמון אני מתנה את החלפת הרצועה בחיוב החלפת משאבת המים גם )

אין כול סיבה שהרצועה תקרע אלא רק

א. הרכבה לא נכונה

ב. תפיסת המנוע בדרך כלשהיא

 

עד היום (טפו טפו ) לא נקרעה אף רצועה ( ממוצע שנתי בשלוש ספרות )

אך נתקלתי רבות ברכבים אשר הגיעו אלי עים רצועות קרועות ורוב הסיבות היו רצועות ישנות ובלויות אשר תמיד חשבו כי זה שהיה לפניהם החליף. ומקרים שבהם המנועים היו בעלי מספר מותחים ( לרוב הידראולים ) וכאשר החליפו את הרצועה לא החליפו את המותחים .במקרים אלו אשר המותח ההידראולי נתפס אז לא עפים שינים מהרצועה אלא הרצועה נתלשת

 

אים בעל מקצוע יראה את המנוע שלך עים הרצועה הקרועה אז רואים ישר את סיבת התקלה

 

אני תמיד נותן אחריות לגבי הרצועה לפי הוראות היצרן ( לא היבואן ) אולי זוהי טיפשות אך זאת היות ניסיוני

 

לגבי רכבי דיזל

כאשר התחלתי להחליף רצועות של רכבי דיזל חקרתי בנושא מכיוון ששמעתי רבות על קריעת רצועות ודבר זה הפחיד אותי . מוסכים רבים אשר שוחחתי איתם אמרו כי האחריות היא לשלושה חודשים ( יש לי בעיה עים זה מכיוון שאים לקוח יחליף אצלי טימינג והרצועה תקרע אחרי 4 חודשים ארגיש עים זה רע ( בלשון המעטה )

 

בברכה זיסו יוסי

פורסם
יוסי שלום ושנה טובה,

 

יש לי ניחוש לגבי סוג הרכב ראה קישור:

 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7%95%D7%A1

 

ערב רב

מרק אתה פשוט תותח

ואללה זה הרכב לא תזמון ולא ראש מנוע לא 4 גזים ולא זיוף

רכב העתיד

 

שנה טובה לכולם

גל

אמר אחד מחכמי הפורום: המשותף לזול, זוגלובק, וזבל

הוא: הנקניקיה

MARIN MOUNT VISION 5.8

"אם לא תיתן לזה למות זה לא יתן לך לחיות"

פורסם

שלום.

קצת השגות והערות בנושא אחריות לגבי טימינג.

חברה לא הכול נופת צופים וצמפיון לא דוגמא מובילה במתן אחריות ופתרון בעיות הסבר בהמשך.

יש הרבה אבל הרבה כלי רכב שעקב תיכנון לקוי ניקרעת רצועת הטימינג ועושה קונצרת במנוע.

למשל: רנו קנגו פזו' דיזל סיטרואן דיזל וגם לא מעט טנדרים יפנים.

מה שקורה בהרבה מקרים זה שרצועת אביזרים ניקראת וכמו גדול חודרת למערכת הטימינג ושלום ולא להתראות למנוע אחלה סלט נהיה מהמנוע.אותה בעיה קיימת גם בפיאטים.

בנוסף הרבה מכוניות או שנישבר להם הקייל [שגם] בפולי של הקרנק ועושה סלט או הבורג של הפולי נישבר.

אז אם החלפתי למישהוא רצועת טימינג וחודש אחרי הלכה רצועת אביזרים מסיבה כול שהיא אלטרנטור נידפק או מיסב מתיחה לרצועה נידפק [לא מיסב מותח טימינג] והרצועה חדרה לטימינג וגרמה לנזק אני צריך לתקן על חשבוני את הרכב?

לגבי חברת צמפיון המהוללת כמובן מחרים בית מרקחת פרייר לידם.

כמה דוגמאות של אחריות פוקסוואגן למשל

כול המודלים הראשונים של פולו , גוף , בורה אוודי ופאסאט היה להם פק ביצור של מנגנון החלונות החשמלים.

האוקולונים במסילות של החלון היו נישברים בכולם. מהחברה בגרמניה יצעה הוראת תיקון לקרוא לכול הרכבים לתיקון על חשבון צמפיון גרמניה. בישראל פשוט א] לא הודיעו ללקוחות ב] כול מי שהיגיעה אם מנגנון שבור תיקנו ולקחו הרבה כסף בו בזמן שהיו מחויבים בהחלפה חינם!!! רק כאשר כמה לקוחות [לא כולם פריירים] גילו שמרמים בצמפיון בארץ עשו סקנדל התלוננו בגרמני ואז באמת התחילו לתקן באחריות אלה שישלמו קיבלו זיכוי לטיפול ולא כסף חזרה כפי שמחייב החוק.

סיפור דומה היה אם חלק מהמכוניות אם לקוי בצינורות בלם גמשים יהיה קריאה מהחברה בגרמניה "ובצמפיון ברץ לא שמעו ולא ידעו".

לפני חודשים חבר שלי הכניס פאסט דיזל דגם 3000 משנת יצור 2002 חדרו לו מים לראש יותר מחודש התעסקן אם הרכב החליפו ראש חדש [20.000 ש"ח] ולא פתרו את הבעיה וגם ניסו לחייב מזריקים חדשים כול מזרק 5000 ש"ח ולא תיקנו את הרכב .

סופו של הסיפור שהרכב הגיעה אלי ואני תיקנתי אותו. אין סיכוי שאגלה מה היה שצמפיון ילכו ללמוד קודם מכונאות.

 

אז שנתיים אחריות שיספרו לסבתא שלי.

 

 

בברכה בני ל.

מילים כמו: שטויות, אהבל,טיפש,תלמד, זה לא קללות אז לא להעלב!!!

:multi::onfire:

  • חודשיים מאוחר יותר...
פורסם
ראשית אני שמח לשמוע ממך שאתה מכונאי, ומניסיוני עם לקוחות, וברצוני לסייג את תשובתי,{אינני עושה הכללה)הגיון ולקוחות לא הולך ביחד.

למזלנו החוק לצידי המוסך במררנה הזה, טהוא מספק הגנה ללקוח עד שלושה חודשים על העבודה והחלפים, ומעל שלושה חודשים, אין לו שום זכויעות בנושא, המוסך איננו יכול היות אחראי על אורך חיים של הרצועה, מעל שלושה חודשים, הוא לא היצרן, וזאת גם אם חל פגם ביצור בסדרת יצור מסויימת.

זוהי דעתי האישית בלבד, ואני מזמין את מי שרוצה לחלוק עלי.

שנה טובה

צביקה

 

א. לא בטוח שהחוק יהיה תמיד לטובת המוסכניק וכבר הראתי לך את זה במקום אחר.

ב. לדעתי מכונאי כן אחראי על אורך חיים של הרצועה מעל 3 חודשים. אם הוא יודע שיכול להיות חלק אחר במערכת הטיימינג שיכול לקצר את חיי הרצועה (עיין ערך מותחן למשל), והוא לא החליף אותו, יכולה להיות לו בעיה. אתם המוסכניקים חייבים לדעתי לעשות כל מה שהנסיון שלכם אומר לכם במערכת הטיימינג בכדי שהרצועה תחזיק ולא רק לשחק אותה ראש קטן ולהחליף רצועה ובמקרה יותר טוב גם מותחן. אם לא תעשו כך כבר אמרתי...אתם יכולים להיות בבעיה. כמובן שאם עשיתם כל מה שהנסיון שלכם אומר והרצועה נקרעה הרי שאין מה לבוא אליכם בטענות. בכמה מילים בקצרה, סוג העבודה שלכם גם קובע את אורך חיי הרצועה.

 

ואני מזמין את מי שרוצה לחלוק עלי.

פורסם
חברים,

 

תקופת האחריות שהיתה ניתנת ללקוח לתקופה של 3 חודשים או 6 חודשים הולכת ונעלמת לשמחתי ולצער בעלי המוסכים.

 

את הלקוח לא מעניין מאיפה צביקה או מועלם רכש את האטמים ושאר חלקי שיפוץ ולכמה זמן קיבל צביקה או מועלם אחריות על החלקים אותו מעניין שורה תחתונה אחריות לתקופה של שנה לפחות.

 

לא ברור לי מדוע מי שמשפץ אלטרנטור מקבל אחריות של 3 או 6 חודשים, במידה ומחליפים את כול החלקים כמו מיסבים,ווסת,דיודות וביצעו בדיקה מקיפה לאלטרנטור אזי לא צריכה להיות בעיה לתת אחריות לתקופה של שנתיים.

אבל אנחנו יודעים את החפאריות של משפצי האלטרנטורים שקוראים להחלפת ווסת מתח "שיפוץ אלטרנטור" וגובים סכום של 400-800 שקלים.

 

היום מוסכים מורשים נלחמים על הלקוחות בצורה אגרסיבית ונותנים אחריות של שנתיים ואתם מוזמנים לשאול בצ'מפיון.

 

גם מוסך רון נותן שנה אחריות והמחירים שלו יחסית זולים לעמת צ'מפיון.

 

אישית אני מוכן לשלם מעט יותר ולקבל אחריות ארוכה יותר.

מרק נכון ולא נכון, צ'מפיון אומנם נותנים שנתיים אחריות אבל בדברים גדולים יודעים להתנער יופי יופי, תבוא עם טורבו שהרכבת לפני שנה וחצי ותראה איך תשמע ש"המעברי שמן במנוע נסתמו והרסו את הטורבו, לכן זה לא באחריות"

 

תבוא עם טיימינג קרוע ותשמע "המשאבת מים נתפסה, ולכן זה לא באחריות כי אותה לא החלפת" או לחילופין "משהו נכנס לך לתוך הטיימינג כנראה משהו שעף מהכביש" תתפלא כמה לקוחות "אוכלים" את זה,

 

האחריות בצ'מפיון טובה רק במידה ומה שנדפק זה החלק עצמו ואז באמת יחליפו בלי וויכוח, אם נדפק משהו מעבר יתחיל סלט - במיוחד אם זה משהו יקר

 

*בנוגע למוסך רון שנותן שנה אחריות, המחירים שלו הם כאלו שהוא יכול להרשות לעצמו, הוא לא זול בהרבה ממורשה ולפעמים באותו מחיר בדיוק כמו מורשה - מה שמעלה את התהיה מדוע לא ללכת למורשה (בחלק מהמיקרים כמובן)

פורסם
תבוא עם טיימינג קרוע ותשמע "המשאבת מים נתפסה, ולכן זה לא באחריות כי אותה לא החלפת" או לחילופין "משהו נכנס לך לתוך הטיימינג כנראה משהו שעף מהכביש" תתפלא כמה לקוחות "אוכלים" את זה,

 

אם הם הציעו בעבר ללקוח להחליף משאבת מים והלקוח סרב למה הם אשמים? אם הם לא החליפו משאבה אז הם אשמים לדעתי.

פורסם

אני לא מדבר על מצבים שהמוסך הציע לעשות X והלקוח התעקש לבצע Y

זה ברור שהלקוח אשם, הוא חסך עכשיו הוא יאכל את הדייסה שבישל

 

אבל לדוגמא שאתה מתקין טורבו חדש\משופץ גרמניה(שזה אחריות שנתיים) הם לא אומרים לך "תבוא פעם בחצי שנה נפתח את הצינורות שמן ונעשה ניקוי+פתיחת מעברים" אבל שמתקלקל הם יודעים מהר מאוד להאשים את המעברי שמן (לפעמים הם באמת אשמים אך לצורך העיניין אותך כלקוח זה לא מעניין, אתה קנית חלק ומטפל בצורה סדירה זה בעיה של צ'מפיון לא שלך)

×
×
  • תוכן חדש...