Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם כך מה הועילו חכמים בבנייתם ?

 

לדעתי כל המקוררי אויר מתחממים מאוד .

 

רק שאתה הוא מבין הבודדים שבודקים .

 

 

 

שווארמה שמש תאמר לי דעתך מבוססת על מה? תחושת בטן?

לא רק אסף בודק גם אני בדקתי ועדיין בודק בצורה מאוד מדויקת.

מקוררי אויר לא אמורים להתחמם בנסיעה גם לא בצאלים ברשותי מקוררי אויר למעלה מ12 שנים ומעולם לא נתקלתי במנוע תקין . עם כל המשתמע מכך שמתחמם במזג אויר חם או קיצוני במיוחד.

לו הכלבים יכלו לדבר סיפוריהם הלא מתוחכמים היו מעצבים מחדש את טרגדית המין האנושי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

שווארמה שמש תאמר לי דעתך מבוססת על מה? תחושת בטן?

לא רק אסף בודק גם אני בדקתי ועדיין בודק בצורה מאוד מדויקת.

מקוררי אויר לא אמורים להתחמם בנסיעה גם לא בצאלים ברשותי מקוררי אויר למעלה מ12 שנים ומעולם לא נתקלתי במנוע תקין . עם כל המשתמע מכך שמתחמם במזג אויר חם או קיצוני במיוחד.

 

תקרא היטב ובעיון מר מרדכי , כתוב מבין הבודדים שבודקים .

 

אם נעלבת שאתה לא בודק קבל התנצלות .

 

12 שנה זה ממש לא הרבה זמן בכדי להכיר מקורר אויר .

 

המשך ללמוד .

 

אגב ,אם גם אחרי 12 שנה אתה ממשיך לבדוק את חום השמן , מה זה אומר ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכשהמנוע היה חדש מהחנות, הוא היה מסוגל להתמודד גם עם טמפרטורות סביבה של יותר מ30 מעלות. אבל השורה התחתונה היא שהמנוע לא חדש, וכמה שניסיתי והשתדלתי ברור לי שהוא כבר לא אופטימלי מבחינת מערכת הקירור (ומערכת השמן שגם שם הספיקה לא כמו שהיה חדש).

תוסיף לזה את העובדה של נסיעה מהירה - ולכך הרכב לא תוכנן מעולם - שמעמיסה מאוד את המנוע. כל עוד אני שומר על מהירות של מתחת ל60 מי"ש, הטמפרטורה סבירה.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שכשהמנוע היה חדש מהחנות, הוא היה מסוגל להתמודד גם עם טמפרטורות סביבה של יותר מ30 מעלות. אבל השורה התחתונה היא שהמנוע לא חדש, וכמה שניסיתי והשתדלתי ברור לי שהוא כבר לא אופטימלי מבחינת מערכת הקירור (ומערכת השמן שגם שם הספיקה לא כמו שהיה חדש).

תוסיף לזה את העובדה של נסיעה מהירה - ולכך הרכב לא תוכנן מעולם - שמעמיסה מאוד את המנוע. כל עוד אני שומר על מהירות של מתחת ל60 מי"ש, הטמפרטורה סבירה.

 

אסף.

 

בהחלט נכון , רק שבהתחלה הקריסה באה בפרק זמן מאוחר יותר מאשר היא באה כעת כשהקומפוננטים שציינת אינם בשיא היעילות .

 

על מנת שלא להשלות איש , זה תמיד קרס בשלב זה או אחר מוקדם יותר בהרבה מרכב מקביל לו בנפח מכל סוג שהוא .

 

שלא לומר שרכבים קטני נפח בהרבה השלישו ואף יותר את חייהם ביעילות רבה לעומת המוצר המדובר ,בכל מזג אויר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בהחלט נכון , רק שבהתחלה הקריסה באה בפרק זמן מאוחר יותר מאשר היא באה כעת כשהקומפוננטים שציינת אינם בשיא היעילות .

 

על מנת שלא להשלות איש , זה תמיד קרס בשלב זה או אחר מוקדם יותר בהרבה מרכב מקביל לו בנפח מכל סוג שהוא .

 

שלא לומר שרכבים קטני נפח בהרבה השלישו ואף יותר את חייהם ביעילות רבה לעומת המוצר המדובר ,בכל מזג אויר .

 

 

ואיפה נמצאים כיום אותם רכבים קטני נפח שהשלישו ואף יותר את חייהם? וכמה מהמוצר המדובר כן שרדו לעומתם??

והאם מדובר רק על מנועי טייפ4 או גם על טייפ1?

 

אסף אני מצטער על ההתעלקות לשרשור . אולי נוכל ללמוד משהו חדש

לו הכלבים יכלו לדבר סיפוריהם הלא מתוחכמים היו מעצבים מחדש את טרגדית המין האנושי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי אסף .לא יודע אם הכללת אותי בין ששת הקוראים שלך. במידה ולא אז תוסיף.

אני נהנה לקרוא את היומן שיפוץ הזה ומקנא כמובן ברוח טובה.

רציתי בכל מקרה דווקא לשאול לגבי המנוע. האם מנוע זה לא מסוגל ולא תוכנן לעבוד גם בתנאים קשים או קיצוניים.

למנועי טייפ1 הרי אין שום בעיה כזו. נסעתי עם מנוע כזה לא מעט בתנאים מאוד קשים ואני לא מכיר תופעות כאלו ועוד במנועי טייפ4.

בעניין ההתקדמות של מורדכי. לצערי אני טרוד בבריאותה של אשתי בימים אלו אז הוא ימשיך לעמוד עצוב אצל בני בתקופה הקרובה.

 

מאחל החלמה מהירה לאשתך

ולאסף- make it seven

דןדן

יומן יבוא 1974 VW Trasporter BUS

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=319175

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע קירור אוויר לא צריך להתחמם בשום מזג אויר נקודה!

גם בימי הקייץ החמים ביותר נסעתי בחיפושית שלי במאמץ, במשקל מלא

ובתנאים לא קלים ללא שמץ של מחאה מהמנוע.

 

מנוע קירור אוויר צריך להיות מכוון פיקס!

פלאגים תואמים הוראות יצרן, כיוןן הצתה מדוייק, שמן איכותי רצוי 40

אבל גם 20/50 יעשה את העבודה.

סט גומיות אוטם מנוע מושלם, מניפה מאוזנת ונקיה. פילטר שמן/מצנן נקי ותקין.

וטרמוטסט מתפקד.

 

על הנהג לסגל נהיגה המתאימה למקורר אויר ולהקפיד על אוויר בצמיגים

הפחתת משקל מיותר ומערכת פילטר אוויר נקייה.

המהדרין יבדקו את האגזוז ביציאות מהמנוע.

 

נורית לחץ שנדלקת כאשר המנוע מתחמם מעט מעידה על שמן לא מתאים במנוע

ומשאבת שמן שעובדת קשה מדי.

 

נסה להחליף שמן ולבצע את שאר התיאום למרות שהספקתי להכיר אותך

בטח כבר עשית זאת...רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע קירור אוויר לא צריך להתחמם בשום מזג אויר נקודה!

גם בימי הקייץ החמים ביותר נסעתי בחיפושית שלי במאמץ, במשקל מלא

ובתנאים לא קלים ללא שמץ של מחאה מהמנוע.

 

מנוע קירור אוויר צריך להיות מכוון פיקס!

פלאגים תואמים הוראות יצרן, כיוןן הצתה מדוייק, שמן איכותי רצוי 40

אבל גם 20/50 יעשה את העבודה.

סט גומיות אוטם מנוע מושלם, מניפה מאוזנת ונקיה. פילטר שמן/מצנן נקי ותקין.

וטרמוטסט מתפקד.

 

על הנהג לסגל נהיגה המתאימה למקורר אויר ולהקפיד על אוויר בצמיגים

הפחתת משקל מיותר ומערכת פילטר אוויר נקייה.

המהדרין יבדקו את האגזוז ביציאות מהמנוע.

 

נורית לחץ שנדלקת כאשר המנוע מתחמם מעט מעידה על שמן לא מתאים במנוע

ומשאבת שמן שעובדת קשה מדי.

 

נסה להחליף שמן ולבצע את שאר התיאום למרות שהספקתי להכיר אותך

בטח כבר עשית זאת...רן

 

אהבתי את ההחלטה לשים , נקודה .

 

מדוע משאבת שמן עובדת קשה מידי ? הסבר .

 

בכל מקרה הנחישות לשים נקודה מצאה חן בעיני .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משאבת השמן מורכבת משני חלקים נעים, כשהיא חדשה וטובה היא מתוכננת להעביר

כמות מסויימת של שמן בכל סיבוב שלה, לצמיגות השמן ואיכות יש משקל רב בשמירה

על חיי המשאבה והחלקים הנעים. כאשר השמן מתחמם צמיגותו יורדת וכך נוצר מצב שהמשאבה

עובדת כעת בספיקה אחרת, משאבה חדשה מתוכננת לפצות על ירידה כזו, אבל אחרי כמה שנים

נפגמת יעילות המשאבה, מנוע קירור אוויר בניגוד למנוע קירור מים מתקרר דווקא כאשר המנוע בניטראל

אז המנוע עובד בסל"ד נמוך (חיכוך נמוך) המניפה מצננת את הצלעות ורדיאטור השמן, והשמן הקר

יחסית, מקרר את המנוע, כיוון שמהירות סיבוב משאבת השמן נקבע ע"י סיבובי המנוע, ובניוטראל הסיבובים נמוכים

המשאבה אינה מעבירה את כמות השמן הנדרשת, ונוצר לחץ שמן נמוך, לחיצה על הגז תעלה את סיבובי המנוע

ואיתה את סיבסוב משאבת השמן ותכבה את נורית לחץ השמן, אבל תחמם את המנוע ולא תאפשר לו להתקרר כנדרש.

 

החלפת השמן לשמן בעל צמיגות "עבה" יותר, מחפה על הפסדי החופש של המשאבה כתוצאה מהשחיקה, ויכולה לתת

פתרון זמני למשאבה בסוף חייה, אבל הצמיגות הגדולה מקשה קצת על פעולת המשאבה.

 

זה ההסבר הכי פשוט שאני יכול לספק, נקודה. -רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואיפה נמצאים כיום אותם רכבים קטני נפח שהשלישו ואף יותר את חייהם? וכמה מהמוצר המדובר כן שרדו לעומתם??

והאם מדובר רק על מנועי טייפ4 או גם על טייפ1?

 

אסף אני מצטער על ההתעלקות לשרשור . אולי נוכל ללמוד משהו חדש

 

 

שווארמה היקר אני עדיין ממתין לתשובתך המלומדת והמנומסת להפליא.

 

רן להזכירך את השרשור המטופש להפליא בפורום תפוז בו התחזה מר שווארמה היקר לכמה טיפוסים עם כמה שמות משתמש שונים . גם כאן הוא עושה אותו דבר ואני כבר יודע כמה שמות משתמש הוא מחזיק.בחלק מהם הוא סתם מעיר הערות ציניות בחלק מהם הוא עונה תשובות ובחלק מהם הוא טען שלמנועי קירור האויר אין אורך חיים ארוך וכי מנוע זה סובל מבעיות שונות ומשונות. אני באמת מאמין שצריך לתת לו את מנת תשומת הלב היומית שלו. בין אם זה בפורום חיפושיות פורום אספנות פורום קניה ומכירה ופורום אופ טופיק. הבט על שאלותיו ותשובותיו בכל הפורומים והבן כי הוא לא באמת שואל כדי לדעת הוא שואל כדי להציק . כך נדמה.

אגב אם תשאל שאלה שאין לו תשובה מנומקת ומנומסת הוא פשוט יתעלם.

לו הכלבים יכלו לדבר סיפוריהם הלא מתוחכמים היו מעצבים מחדש את טרגדית המין האנושי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כניראה יש לו דלתא רומניה, (גם הוא יכול 88 ) אז הוא מקנא.....

 

 

קרוב.. יש לו דיהטסו שרייד.

לו הכלבים יכלו לדבר סיפוריהם הלא מתוחכמים היו מעצבים מחדש את טרגדית המין האנושי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב... בואו ננסה להחכים.

מומחה למנועי קירור אוויר אני לא.

אז אני עושה מה שכתוב בספר:

שמן - צריך להחליף. השמן בן שנה וזה הזמן להחליף למרות שבשנה הזו המנוע עשה מעט מאוד קילומטרים. המנוע לא מאבד ולו טיפת שמן, כולל מתי שהוא עובד חם. תכלס אפשר להישאר עם הספר הזה, אבל הגנים היקיים שלי אורים שמחליפים כי עברה שנה.

כשאני מחליף שמן אני מחליף פילטר, תמיד. ולא לפילטר תוצרת הארץ או תוצרת סין אלא לגרמני מקורי.

השמן הוא 15W40, אחרי שעשיתי לא מעט מחקר על זה, אני לא רואה שום טעם להשתמש בשמן 20-50 שמעמיס על המנוע בלי שום סיבה טובה. הוראות היצרן המקוריות מדברות על 40, אך יש הוראות מעודכנות (אי שם משנות ה80) שמדברות על 15W40. בזמנו זה היה נושא שנוי במחלוקת, כאשר השמנים הרב דרגתיים היו חדשים בשוק ועדיין היו לא מספיק צמיגיים. שמן 15W40 כשהוא מתחיל להתיישן הוא יותר 15 מאשר 40, והשמנים בעת ההיא היו מתיישנים מוקדם. היום אין כזו בעיה ואני חושב שזה המשקל הנכון של השמן.

פילטר אוויר נקי וחדש.

פלאגים By the book.

כל מערכת האוויר סגורה ככל שיכולתי (וזה הרבה יותר סגור מאשר ברוב המנועים מקוררי האוויר שאני פוגש).

המניפה תקינה ומאוזנת (להזכירכם מנוע TYPE4 פנקייק)

קולר שמן נקי ותקין.

תרמוסטט מורכב ועובד.

המנוע מכוון, לפחות נשמע ומגיב ככה.

 

מה לא:

שסתום שחרור לחץ שמן - לא בדקתי, ייבדק וינוקה בהחלפת שמן הקרובה.

שתי הפחיות שמתחת לצינורות מרימי השסתומים - הרכבתי ואז הורדתי. לפני שהרכבתי אותן לא היה מקרה אחד של התחממות. מהיום שהרכבתי אותן קרו כל המקרים של העבודה בטמפרטורה גבוהה מדי.

יש בריחה קלה מאיפשהו בצנרת הפליטה (שומעים) - לא מהסעפת אלא ממקום אחר לאורך הדרך.

כנראה יש יניקת אוויר מאיפושהו במערכת היניקה (איך אני יודע? כי אין סיכוי לאטום את המערכת לחלוטין)

אני נוסע מהר מדי בכביש 6, אבל הוא אמור להתמודד גם עם זה.

 

לחץ אוויר בגלגלים - תמיד תקין חוץ ממתי שנוסעים בדיונות... :lol:

משקל - אין מה לעשות, עמוס גם כשריק, זה קמפר.

 

עכשיו אני מקשיב.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובקשה קטנה - אני מאוד שמח על הדיון הער, כולנו יכולים ללמוד ממנו. אבל עשו לי טובה, אם יש משהו לומר- אז בבקשה, אבל עזבו אתכם מחידות ועקיצות. ועזבו אתכם מירידות אישיות. לא מתאים לי.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף זרום איתי, שים פעם אחת 20/50 ליקוויד מולי, שים את הפחיות ופטור בעיית אגזוז.

אם מתחמם מחיר השמן עלי-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4455 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...