Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עוד כמה תמונות...

 

אסף.

אסף, איזה יופי לראות את זה -אתה זריז,כבר סיימת את הפילטר, ובנית את המתקן לגלגל וכל זה תוך כדי שאני מעכב אותך...

 

היה כיף להפגש, תודה על האירוח והעצות הטובות!

דןדן

יומן יבוא 1974 VW Trasporter BUS

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=319175

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יפה מאוד , אני אוהב לראות רכבי טיולים משתפצים כרכבי טיולים ולא כמוזיאון נייד .

שבוע הבא יש לי מפגש רכבי שטח ירוקים אספנות , אני שוקל לרדת עם החיפושית....

 

מה אתה אומר?

8)

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יודע מה אני אומר...

סע באוטובוס. או בטרמפים. או באוטוליסינג של העבודה, כמו כולם.

:twisted::twisted:8)

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

יום שישי, בוקר. הגעתי לחצר, התכנית היא להחליף את הגומיות של הבולג'וינטים בעזרת החולץ החדש שקניתי, להרכיב את המתקן של הגלגל שהצבע שלו כבר התייבש, ולצאת דרומה למירוץ הרייד שמתרחש בסוף השבוע הזה. פתחתי את הדלת הצדדית וגיליתי שנכנסו מים מתישהו, לא משהו נורא, אבל מים. אומרים שהחיים זה מה שקורה בזמן שאנחנו עושים תכניות. אז עכשיו התכנית השתנתה ודבר ראשון אני מחליף את הגומיה של הדלת הזזה. לשם כך צריך לפרק את הגלגלות של הדלת - כמובן לא את שתיהן יחד, אז קודם התחתונה, להעביר את הגומי ולהרכיב אותה חזרה, ואז את העליונה. הגומי נראה באיכות מצויינת, הפרופיל מתאים בול והאורכים של ארבעת הסגמנטים מדוייקים. צריך לשים לב שלכל חלק של הדלת יש פרופיל שונה של אטם.

שלושה צדדים - ימין למעלה ולמטה - חשופים וההרכבה היא כמה דקות. אבל הצד שמתחבא מאחורי הדלת כשהיא פתוחה דורש עבודת פרך עם האצבעות, כיוון שאי אפשר להכניס שם אף כלי. זה לוקח זמן אבל בסוף הכל מורכב.

קצת התאמות, דיסקיות, אומים, ספייסרים, ואני מרכיב גם את המתקן החדש של הגלגל ספר. אני מקווה שזה יפתור את בעיית החיוכים הלא רצוניים שיש לחזית של הקמפר כל פעם שמישהו קצת כבד נשען על הגלגל.

עכשיו נטפל בבולג'וינטים? מה זה? גשם? אז ניסע ככה. היי דרומה.

עוברים בעיר הגדולה, לאסוף שני ילדים ותיירת, ועכשיו באמת היי דרומה.

כבר בין ערביים, ואני לא מרחם על הקמפר העמוס. מהירות 60~65 כל הדרך, והוא אפילו לא חושב על להתחמם, בקושי מגיע לטמפרטורת עבודה. אבל לא חוכמה, זה ערב, וחורף.

מגיעים לעיר האוהלים של הראלי כבר בחושך. ברנש חביב מצביע לי על מעבר שלפנינו, חול די עמוק וטיפוס על גדה "אם זה לא ג'יפ אתה לא תצליח". תודה על האזהרה, ראשון, גז, ואפילו שזה לא ג'יפ אנחנו עוברים בלי להתאמץ. שמרו לנו חניה במרחק 5 מטר מהזינוק, על יד הכניסה לפיטס.

נקניקיות לילדים, דברים אחרים לגדולים, יותר שתיה ממה שרצוי לשתות ערב לפני מירוץ, יש מישהו ששותה שוקו כדי לאזן את הוויסקי (סטיה), והולכים לישון. הבנים במיטה למעלה, הבנות במיטה למטה.

שבת, 6 בבוקר, האופנועים האלה עושים הרבה רעש. פותחים וילון וצופים מהקומה השניה באופנועים מזנקים.

ארוחת בוקר, התארגנות, השולחן נפתח, והילדים יכולים לצייר ולשחק. הם לא רוצים לצאת.

אני והתיירת מקבלים בהשאלה RZR ונוסעים לצלם את המירוץ. היא אומרת שהיא לא האמינה שהקמפר ייקח אותנו עד למדבר.

הילדים בינתיים משחקים ומציירים בקמפר, אם הם יצטרכו משהו הם מכירים מספיק מבוגרים במחנה, הם יסתדרו. וחוץ מזה פלסטרים יש להם.

המירוץ נגמר ואנחנו חוזרים, אומרים תודה ומשאירים את ה RZR לבעליו החוקיים, הילדים עם ערימה ענקית של ציורים.

צהריים. טכס סיום, תמונות של פודיומים, וחזרה למרכז. אני מחליט להתעלל בו קצת, לראות מה עם הטמפרטורה. 65 ומעלה כמעט כל הדרך. הטמפרטורה סביב 100~ 105. זה קר. בעוקף באר-שבע אני יוצא לעקיפה ברביעי ממהירות 50 מי"ש, גז ברצפה. זה יחמם אותו. בהחלט. עד סף העליה אנחנו על קצת יותר מ 60, והטמפרטורה עולה עולה עד כמעט 120, ומייד יורדת חזרה. משם עד תל אביב 65~70 מי"ש, והטמפרטורה לא עוברת את ה 110. אני חושב שהעניין של המצנן שמן עובד.

 

שבת, אור אחרון. אני מחנה את הקמפר ומחבר אותו למטען. עבד קשה ועשה עבודה טובה, מגיע לו לנוח.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

אתה יודע, יחסית ל-6 קוראים, אנחנו המון :)

 

אתה עושה לי חשק מהיום הראשון שפגשתי את השרשור הזה.

כילד (לאבא שעבד די הרבה על אוטובוסים [טייגרים]) תמיד הייה לי חלום לקחת אוטובוס, להשאיר את 3 צמדי הספסלים הקדמיים ולשדרג את כל החלק האחורי. מטבחון, מיטה, טלוויזיה, ספות וכו'. שיהייה, לטיולים.

 

החלום הזה נכנס לארכיון לעת עתה (זה לא אותו דבר בחו"ל), מה שמשאיר אותי עם השרשור שלך והדמיון שלי :p

פרוייקט מקסים. הייתי מאחל לך לסיים אותו כבר, אך נראה שאתה מפיק די הרבה הנאה מהתהליך עצמו.

בהצלחה, והמשך שיפוץ מהנה (ומלא תמונות).

 

דבר אחד קטן-

בזמן שתכננו את הרכב הזה, מבחני ריסוק היו עושים לעגבניות, הווה אומר שגם ככה הרכב לא ידידותי מדי להולכי רגל במקרה של תאונה, חס וחלילה.

הוספת הגלגל בחזית תוריד את סיכוייו, הזעומים ממילא, של הולך הרגל המסכן.

אתה בטוח שאתה רוצה לשים אותו שם? בחייאת, תן על זה עוד קצת מחשבה. החברים והמשפחות שלי ושלך מסתובבים שם בחוץ ;)

מחפש ווספה לחלקים\חלקים לווספה לטובת פרוייקט.

כשאין סוס, גם חמור טוב. (רק שלא יהייה פרד)

לא בשביל כולנו הנשימה הבאה מובנת מאליה- לחץ לפרטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיקום של הגלגל ספייר הוא המקורי. לפני שהקומבי הפך לקמפר, הגלגל היה מאחורה, בתא המטען, ליד חלון שמאל. בווסטפליה שמו אותו בהתחלה בתוך אחד הארונות, ובשנתונים המאוחרים על האף, ובריביירה מההתחלה הוא עבר לאף, ושם אני משאיר אותו בשם המקוריות. אני כן מתכנן יום אחד אם יהיה מסע ארוך, גלגל ספייר נוסף מאחור.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

בסוף השבוע היה מבצע להחלפת הגומיות של הבולג'ויטים.

 

(והנה מדריך מקוצר להחלפת הגומיות, ובכלל לפירוק נאקל מהזרועות)

 

הרכב על מגבה. לפרק את הגלגל ולהנמיך את השלדה על בוק.

 

קובץ מצורף 40277

כמו שאתם רואים הגומיה התחתונה גמורה והעליונה תקינה. מדובר בצדנהג - וזה הצד שיש בו בעיה ייחודית בפירוק הנאקל - הכבל של הספידומטר שצריך להיזהר עליו. קודם כל פותחים את האום התחתון (בוקסה 27). חכו עם העליון.

קובץ מצורף 40288

 

זה הבולג'וינט התחתון, מבט מקרוב ובלי האום.

קובץ מצורף 40292

 

עכשיו פותחים את האום של הבולג'וינט העליון. שימו לב - יש כאן קונוס בתוך קונוס, עם תותב אקסצנטרי, שאחראי להתנהגות הכביש המשובחת של הטרנספורטר. סמנו את המיקום שלו על הנאקל. אחרי זה סיבוב של האום יסובב את התותב בתוך הקונוס שלו בנאקל - וכך לא יהיה צריך לחלוץ אותו - והאמינו לי, מסובך לחלוץ אותו. אחרי שהוא מסתובב בתוך הנאקל, תופסים אותו עם מפתח גדול, ואז אפשר לפתוח את האום.

קובץ מצורף 40286

 

קובץ מצורף 40287

 

זמן החליצה - צריך חולץ גדול מספיק, הבולג'וינטים האלה ארוכים! אני משתמש בג'ק מתחת לנאבה כדי לא לתת לנאקל ליפול. כשמנמיכים אותו, לשים לב לכבל הספידומטר, ולשים לב לצנרת הבלמים! זהירות!

קובץ מצורף 40285

קובץ מצורף 40282

 

עכשיו חולצים (עם החולץ) את התותב האקסצנטרי מהבולג'וינט העליון, ומורידים את הגומיות הגמורות. שימו לב שעל הגומיות יש טבעות קפיציות - את העליונה (הגדולה) צריך לפרק לפני הורדת הגומיה. התחתונה יורדת עם הגומיה וצריך להיזהר שלא תיפול על הרצפה.

קובץ מצורף 40278

 

קובץ מצורף 40284

 

נשאר לנקות את הבולג'וינט, ולהרכיב את הגומיה החדשה. השיטה שלי היתה נוחה היא ללמרוח גריז על הבולג'וינט, למלא את הגומיה החדשה בגריז, לשיםאת הטבעת הקטנה על המגרעת שבגומיה, ואז להלביש את הגומיה למקום. את הטבעת הגדולה הלבשתי בהרבה מאמצים, לVW כמובן יש כלי ייעודי לזה, לי זה לקח בראשונה שעה, באחרונה שתי דקות.

כשהכל מורכב מחזירים את הנאקל למקום, לא לשכוח את התותב האקסצנטרי ולהיזהר על כבל ספידומטר וצנרת בלמים קשיחה. את האומים מהדקים ל72 פאונד-רגל, ולשים לב למיקום של התותב האקסצנטרי יחסית לנאקל.

קובץ מצורף 40289

קובץ מצורף 40290

 

ועוד תמונה, של צד נוסע, שהיה יותר קל למרות שגם שם יש בעיות יחודיות (למשל סירפדים, אבל אני חושב שזו בעיה ייחודית שלי)

קובץ מצורף 40291

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין, הג'ק בילשטיין המקורי פשוט, וגאוני. אין צורך בשום דבר אחר.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד דבר אחד שקרה ביומיים האחרונים הוא טיול משפחתי מדברי.

נסענו עם הקמפר לנחל זהר, חניון לילה בנחל פרצים עליון (חניון שאני מאוד אוהב).

באמצע הלילה מגיע עידן הפקח עם הכלב והטנדר, ומודיע לנו שצריך להתפנות- לפי התחזית המעודכנת, שיטפון בדרך.

איך שגמרנו לארוז מתחיל גשם...

יציאה מהשטח, חזרה לכביש, לדילוג הכי קצר שאפשר - לחוף ים המלח. האחרים, אנשי האוהלים, מצאו מקום באכסניה. לנו הגשם לא הפריע...

ובבוקר - יום מדברי בסגנון חורפי. שיטפון, כידוע, לא היה.

נסענו צפונה לאורך ים המלח, עצרנו בכל מיני מקומות מעניינים בדרך, טיפסנו לתצפיות ממצוקי דרגות, ועלינו לירושלים. :roll:

זה כנראה כבר היה יותר מדי.

הילוך שלישי, 45~40 מי"ש. התגרות בגורל? לא נכחיש. כלומר העליה לירושלים הפילה הרבה חללים בהסטוריה, הייתי צריך לקחת את זה בחשבון. אבל עד עכשיו הכל היה פיקס... מי חשב על דבר כזה? יש את השניה הזו שמרגישים שתגובת המצערת משתנה. הצליל משתנה. הקריאה של מד החום משתנה...

בסוף הקטע הראשון של העליה, שעון החום מטפס ל120, עוצרים בשוליים, הטמפרטורה בינתיים על 125, וממשיכה לעלות. אני לא מגלה עד לאן, אבל היה מלחיץ לחצי דקה, במיוחד כשהתחלתי לשמוע רעשים שעוד לא שמעתי. כמה דקות של עמידה עם טיפה גז, והטמפרטורה התייצבה ואז ירדה, וירדה ונהייתה ממש נמוכה.

ציפיתי שיהיה חם בתוך המנוע, אבל לא עד כדי כך.

בהמשך, בכל עליה תלולה, ניסיתי גישה אחרת, שהוכיחה את עצמה. הילוך שני, 40 קמ"ש, לחץ שמן 3 באר או טיפה יותר, ושום דבר לא מתחמם. לאט (אבל ממש לאט) ובטוח (אבל לא כל כך בטוח). פחות מ 100 מעלות.

אני ממש מקווה שלא נגרם שום נזק. נבדוק את המנוע לעומק בהזדמנות הכי קרובה.

 

לפני הטיול התעצבנתי על לוח אספקת החשמל שבניתי פעם קודמת (שהיה בסדר, אבל לא ישב טוב במקום), והתחלתי מדף נקי. יותר נכון מלוח אלומיניום נקי. שעה אחרי, והכל עבד.

קצת יותר פשוט ממה שהיה, ועדיין זו לא הגרסה הסופית (אספקת המתח כרגע היא רק כשיש טעינה - צריך להתניע כדי שהלוח יקבל חשמל - כיוון שמצבר ה"בית" לא מחובר (יקר לי)), נקרא לזה טיוטה שניה. המקרר עובד. מערכת המים עובדת (ואיזה לחץ יש... עוד ועוד להדק את הבנדים עד שלא היו יותר נזילות). השקעים עובדים. בקיצור - בתור טיוטה, מדובר בהצלחה.

 

אסף.

IMG00848-20110420-1530.jpg

IMG00855-20110421-1837.jpg

forboards_001.jpg

forboards_002.jpg

forboards_003.jpg

forboards_004.jpg

IMG00849-20110420-1535.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף

אשמח לקנות ממך את לוח החשמל הישן!

שמתי מצבר קטן (20AH) לפנאי, בעיקר תאורה ובעתיד גם אני אחבר לשם את התאורה הפנימית ואת הרדיו.

בינתיים מחובר באופן די זמני (בתוך ארגז פלסטיק בבג'אז').

דןדן

יומן יבוא 1974 VW Trasporter BUS

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=319175

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין כמו תמונות של קאמפר במרחב הטיבעי שלו .

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4438 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...