Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני נוסע כל השבוע ברכב אספנות בד"כ ביום שישי אני משתדל לעשות יום טיפול:

 

1. בדיקת שמן והוספה על פי הצורך, כל 2500 ק"מ תוסף לשמן, כל 5000 החלפה.

2. תוספי דלק, תוסף אשלגן כל תידלוק, תוסף ניקוי קרב' כל 2000 ק"מ, מסננים כל 2500 ק"מ.

בדיקת צינורות הדלק וחיבורים בכל שישי...

3. שסתומים כל 5000 ק"מ.

4. הידוק ברגים-כל האופנוע!

5. שמון וגירוז-כל 1000 ק"מ (צירים מנעולים פיטמות גירוז, חומר מיוחד לגומי וגריז לבן לפלסטיקים).

6. ספרי מגעים וביקורת חשמל, טיפול מצבר כל חצי שנה.

7. נקיון, ווקס פעם בחודש. סאן אוף אגאן לדש בורד (יש כזה במפלץ!)

8. שטיפת מנוע בגרניק וחומר מנקה פעם ב-5000 ק"מ בדרך כלל אחרי החורף, וניגוב ב-WD40 בכל

הזדמנות.

 

ובדרך כלל אין הפתעות, ברכב זה קצת יותר קשה אבל עדיין אפשרי-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

רפי, קרה לי דבר דומה, רק שזו לא היית נזילה אלא זרימה,הצינור מתחת לאוטו (בין הבודי למנוע) התנתק (אשמתי המוחלטת).

רח' קרליבך בת"א. שישי בערב, בדרך ליציאה, 5 חבר'ה בחיפושית, 4 עומדים בחוץ ונקרעים עלי מצחוק, ואחד אני בתחתונים כדי לא לכלכך את הבגדים, שוכב מתחת לאוטו ומחליף בנד.

 

היית צריך לראות את בעל הפיצוציה כשנכנסתי לשטוף ידיים.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז כמו שכבר הבנתם היתה תכנית להגיע למפגש בגעש בערב החג. התכנית היתה פשוטה - בדרך מהעבודה אני עובר בבית, מעמיס את הילדים, נוסע לחצר שבה הקמפר חונה, בודק שאין יותר נזילת דלק, אוכלים צהריים, קפה לדרך, שטיפה טובה כראוי לערב חג, ויאללה, למפגש.

"החיים הם מה שקורה לך בזמן שאתה עושה תוכניות", אמר מישהו.

אז עד הקטע שלבדוק שאין נזילת דלק הכל הלך לפי התכנית בתוספת אי-אלו עיכובים קלים. כשלעצמו, פקק של שעה בין תל-אביב לשרון יכול להיחשב "קל", ולכן למרות שזה לא היה העיכוב היחיד, נשאיר אותם כ"קלים".

הגעתי, שלחתי את הילדים לשחק עם הילדים האחרים, פתחתי מכסי מנוע והנעתי. במבט ראשון נראה שהכל בסדר. חיפוש מדוקדק עם פנס, לעומת זאת, יחד עם פתיחת מצערת, גילה לי שהבנד הלפני-אחרון של לופ ההזרקה יורק בכמות קטנה. אבל הוא מהודק עד הסוף. מתברר שהוא מהודק באמת עד הסוף, אין לו יותר לאן להתהדק. צריך להחליף אותו. כמובן שהבנד שצריך להחליף הוא זה שנמצא בפינה הכי רחוקה של תא המנוע. ימין ומקדימה, צמוד לקיר אש. חצי שעה אחר כך, לא יותר מ5 שריטות חדשות על גב יד ימין ועל זרוע שמאל, והבנד הוחלף בחדש. עכשיו כבר אין נזילה משם, וכך אפשר לראות בבירור שיש נזילה גם מהחיבור של צינורת הדלק למזרק שממש באותה הפינה.

הצינוריות מולבשות על המזרקים עם מין חצאית מתכת לחוצה, והלחיצה כנראה התעייפה. עוד 3-4 שריטות, שתיים מהם עמוקות (הבנזין מחטא), אני שם על הצינורית בנד בנוסף לחצאית, בתור תיקון פרוביזורי - כי חייבים להגיע לגעש.

אז אני רואה שיש עוד נזילה, נראית כאילו יש חור בצינורית, או אולי מהגוף של המזרק? לא ברור, כי לא ממש רואים.

אוקיי, השעה כבר חמש, הפילטר אוויר כבר בחוץ יחד עם ה AFM, צמת החשמל זזה הצידה, עוד כל מיני חלקים כבר לא בתוך התא מנוע, סכין יפני חותך את הצינורית לאורכה, בוקסה 10 על ידית 1/4, והמזרק בחוץ. עשיתי את זה מהר, רק חמש וחצי, בטח החבר'ה עוד שם, צ'יק צ'ק נרכיב הכל ויאללה.

על השפיציק של המזרק יש אטם גומי - טבעת שהפרופיל שלה ריבוע של 2 על 2 מ"מ בערך. האטם גמור. סדוק כולו. בזמנו כשקניתי את המזרקים, הם הגיעו עם האטמים. חדשים, הרכבתי את האטמים החדשים כמובן ולא את הישנים שהיו כבר 30 שנה מורכבים. טעות. 30 שנה הם לא נזלו, האטמים הישנים. למה להחליף? זה החדש, אולי שנתיים על האוטו, והוא כבר גמור, סדוק ומתפורר. כל מה שהיה צריך זה שאני אהדק את הבנדים, הלחץ של הדלק יעלה קצת בחזרה למה שהוא אמור להיות, וגמרנו.

טוב, מזל ששמרתי את המזרקים הישנים עם האטמים העתיקים שלהם, עדיין גמישים ועדיין בריאים. אטם חדש, צינורית לחץ חדשה על המזרק, נסיונות להרכיב את כל הפזל חזרה, ואז נזכרתי שכדי להרכיב את המזרקים של הראש הימני, צריך להרכיב אותם יחד, את שניהם עם החליל. בשביל זה צריך לפרק עוד כמה דברים, וגם אז זה לא פשוט... השעה 6, למפגש כבר לא נגיע היום.

איזה באסה.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משתתף בצערך!

אני גם לא יכולתי להגיע,ככה זה כשנתקעים בחו"ל עם עבודה!

פעם הבאת-נאחד כוחות ותיקח את שלי למפגש, לפחות מישהו יהנה!

דןדן

יומן יבוא 1974 VW Trasporter BUS

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=319175

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...

אז עברו עוד כמה ימים, וסאגת הנזילה נמשכת. את האטם החלפתי, את הצינורית של המזרק גם, כולל שני בנדים חדשים וטריים. הכל הורכב חזרה למקום. כל הבנדים במצב טוב, כל צינורות הגומי גם. אטמים של שני המזרקים של צד ימין חדשים (הזמנתי עוד סט אטמים בזמנו, עם המזרקים). אבל עדיין - יש נזילה.

פעם, לפני הרבה זמן, כתבתי לכם שהיה לי "חליל" סדוק על ראש ימין. אז ייצרתי חדש בטכנו-צינור. כרגע, מסתבר שהמקום היחיד ממנו יכולה להיות הנזילה הוא מההלחמה של ה"חליל" הזה.

ישבתי בשבועיים האחרונים יום יום על thesamba, והופה - יש חליל למכירה. 22$ כולל משלוח, והוא בדרך לארץ. אם זה לא זה, יש מצב שאני אוריד מנוע כדי לבדוק טוב טוב מה קורה שם...

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז עברו עוד כמה ימים, וסאגת הנזילה נמשכת. את האטם החלפתי, את הצינורית של המזרק גם, כולל שני בנדים חדשים וטריים. הכל הורכב חזרה למקום. כל הבנדים במצב טוב, כל צינורות הגומי גם. אטמים של שני המזרקים של צד ימין חדשים (הזמנתי עוד סט אטמים בזמנו, עם המזרקים). אבל עדיין - יש נזילה.

פעם, לפני הרבה זמן, כתבתי לכם שהיה לי "חליל" סדוק על ראש ימין. אז ייצרתי חדש בטכנו-צינור. כרגע, מסתבר שהמקום היחיד ממנו יכולה להיות הנזילה הוא מההלחמה של ה"חליל" הזה.

ישבתי בשבועיים האחרונים יום יום על thesamba, והופה - יש חליל למכירה. 22$ כולל משלוח, והוא בדרך לארץ. אם זה לא זה, יש מצב שאני אוריד מנוע כדי לבדוק טוב טוב מה קורה שם...

 

אסף.

 

בהצלחה !

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודשיים מאוחר יותר...

ריכוז של כמה עדכונים...

 

בזמן הזה שהייתי מושבת מעבודה על הקמפר, הגיעו עוד שני חלקים. האחד הוא פנס התקרה העגול, זה שמורכב על התקרה בחלק המתרומם של הגג. הפנס הקיים, חסר לו המכסה. וגם המגעים שלו לא משהו. העתקתי את המקט שרשום עליו, והרצתי חיפוש. ו..הפתעה. אותו חלק בדיוק, אותו יצרן ואותו מק"ט, עדיין קיים היום. 12$. חדש דנדש. הגיע, הרכבתי, שמתי בפנים מטריצה של 9 לדים, ויופי.

החלק השני הוא יציאת הניקוז של הכיור, היציאה עם ההברגה המותקנת בדופן - קניתי על הדרך בכמה דולרים בודדים באותה חנות RV שבה מצאתי את הפנס. גם כאן מדובר בחלק המקורי, אותו יצרן ואותו מק"ט.

לשם ההשוואה, מי שמחזיק בווסטפליה יכול לחלום על למצוא חלקים מקוריים חדשים, לא כל שכן בכאלו מחירים. מי שיש לו קמפר גרמני שובר את הראש במציאת חלקים כאלו - שבסופו של יום עושים את הלוק של הקמפר מבפנים הרבה יותר צעיר - למרות סימני הזמן הניכרים בריפודים והפורמייקה.

 

כמעט 35 מעלות בצל, משהו כמו 90 אחוזי לחות באזור השרון - יום מצויין לעבודה. הייתי חייב לו, אחרי שבסופ"ש הפנוי הקודם הקדשתי המון זמן לריאו, והקמפר עומד ומתמלא ג'יפה מהפקאן, לא בסדר.

אז החלפתי את החליל - הצינור המתכתי, ובאמת יש סדק קטן קטנטן בהלחמה. באסה. רואים בבירור שגם הצורה שעשו לי את הצינור, לא מספיק מדוייק, גרם לו לגעת בדופן של הרכב ובגלל זה כנראה נגרם הנזק.

בכל מקרה, בשביל להרכיב את החליל צריך לפרק מהמקום את המזרק החמישי שנמצא על הפלנום באמצע המנוע. בשביל זה צריך לפרק את הדיסטריביוטור. אם כבר אני שם, אז את כל הצד השמאלי של צמת ההזרקה אפשר להעביר מתחת לדיסטריביוטור ולסעפת יניקה - כדי שהאזור ייראה יותר נקי ופחות מבולגן עם חוטים וצינורות.. ואם אני כבר מפרק את הדיסטריביוטור, אז כבר כדאי להכין אחת ולתמיד מפתח 13 מכופף שכל מי שמפרק מדי פעם דיסטריביוטור ממנוע TYPE4 צריך שיהיה לו. ובנקודה זו חשוב להגיד שזה מהדברים היחידים שצריך בשבילם כלי עבודה מוזרים. למרבה המזל יש לי נסיון מסויים עם מכוניות צרפתיות של סוף שנות ה70, כך שהנושא של לחמם מפתחות עם ברנר ולתת להם צורות חדשות לא זר לי.

בקיצור, מפה לשם, ואם כבר -אז כבר, ועל הדרך... עשיתי לא מעט דברים אבל החשוב ביותר הוא שאין יותר שום נזילת דלק, המנוע מנגן ממש יפה, ובא לציון גואל (עד הפעם הבאה).

 

 

תמונות...

פתח הניקוז החדש לכיור (ליד חיבור מים בלחץ)

attachment.php?attachmentid=46230&d=1312056857&thumb=1

 

המנורה - חדשה וישנה:

attachment.php?attachmentid=46231&d=1312056859&thumb=1attachment.php?attachmentid=46228&d=1312056852&thumb=1attachment.php?attachmentid=46229&d=1312056854&thumb=1attachment.php?attachmentid=46232&d=1312056861&thumb=1

 

ככה מתחילים את היום:

attachment.php?attachmentid=46233&d=1312056865&thumb=1

 

הסדק שבגללו הכל התחיל:

attachment.php?attachmentid=46236&d=1312056874&thumb=1

 

החליל - אחד מפירוק ב22 דולר ואחד מייצור מיוחד ביותר מ300 שקל...

attachment.php?attachmentid=46235&d=1312056871&thumb=1attachment.php?attachmentid=46234&d=1312056868&thumb=1

מפתח מיוחד לפירוק מפלגים (בטוח יש כזה עם מק"ט VW מיוחד):

attachment.php?attachmentid=46237&d=1312056877&thumb=1

תא המנוע וצד שמאל שלו, אחרי הסידור:

attachment.php?attachmentid=46227&d=1312056850&thumb=1attachment.php?attachmentid=46238&d=1312056881&thumb=1

 

 

אחרי כל זה נסענו לקמפינג במשק של אחותי. סוף שבוע של סוף אוגוסט עם הקמפר בין הזיתים. כשהילדים הלכו לבריכה במושב אני עבדתי על הריאו, בהחלט חופשה מהנה. לעבוד על הריאו ביום ולישון בקמפר בלילה. הנסיעה כולה עברה בלי שום דבר ראוי לציון - וזה בפני עצמו ראוי לציון. אני חושב שסוף סוף אנחנו מתחילים להתיישר

 

ובסוף השבוע האחרון נסענו למפגש ג'יפולוג. הגענו בחמישי בערב, ישנו בשטח, והפעם גם פרסתי את הציליה החדשה שעשיתי - אני ארחיב עליה בהמשך כשנגמור את כל הפיתוח שכולל פרופיל אחד של וילון שנמצא מושלם וחתיכת בד אחת.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות...

קמפינג בצפון, ובמפגש (תצלום שצילם גלעד ארצי הגדול מכולם)

 

אסף.

IMG_8769.jpg

camper web.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תמונות...

קמפינג בצפון, ובמפגש (תצלום שצילם גלעד ארצי הגדול מכולם)

 

אסף.

 

אסף, אחלה תמונות

שנה טובה ותרים טלפון שאתה בסביבה

שנה טובה!

דןדן

יומן יבוא 1974 VW Trasporter BUS

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=319175

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה קטע, אתה גם משפץ רכב וגם בית בחבילה אחת...

אני כבר רואה (בדמיוני הקודח) את המודעה הבאה!

 

מחפש אינסטלטור ל-VW שלי.....מי יכול להמליץ?

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפרופיל של הוילון אדיר, לפעמים הדברים הכי פחות מתוכננים הם הכי טובים.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כואב לי הגב.

הנסיעה לצפון בראש השנה היתה ארוכה. מאוד. יותר מ 3 שעות על מושב הנהג, כולל פקקים. שנים לא עשינו חופשה בצפון (אני לא סופר קמפינג במשק של אחותי), ופתאום נזכרתי שכנראה כל עם ישראל נוסע לכינרת או לגליל.

למרות שהנסיעה עברה כמעט בלי עניינים (12 בצהריים, יותר מ 30 מעלות בחוץ, והעליה לחד-נס (שפעם חיסלנו בה מנוע של סיטרואן C15) היתה טיפה יותר מדי אחרי כמעט 3 שעות נסיעה והיה חם לשמן למשך דקה או שתיים ), היא היתה ארוכה ומפרכת במובנים מסויימים.

כשהגענו לגדת הירדן, חנינו באחו מקסים על שפת המים, ומייד יצאתי ממושב הנהג בן ה33 (המושב, לא הנהג), המושב שאין בו ריפוד, לא ספוג ולא שיער סוסים- רק קפיצי ברזל שעושים מסז' קבוע ודי ייחודי בגב. זינקתי לפרוס את המחנה, לתקוע יתדות לציליה, להרים את הגג, לפתוח כיסאות ושולחן... בקיצור - חם ומזיע. וככה, בשביל להתקרר, נכנסתי ישר למים הקפואים של הירדן. לא טוב (מבחינת שרירי הגב). אבל לא נורא.

הדרך חזרה, גם משהו כמו 3 שעות על ההגה, פקקים, אבל כבר לא כל כך חם, ואז לפרוק את הציוד מהקמפר, עדיין לא משהו בשביל הגב, אבל באמת לא נורא.

ואחרי כל זה נכנסתי לרנו. זה גמר לי את הגב. המושב הרך הזה, התומך, עם ספוג ובלי ברזלים שעושים מסז'.... זה לא זה.

ועכשיו כואב לי הגב. אני חושב לפרק את הספוג מהמושב של הרנו. או לרפד מחדש את המושבים של הקמפר. נראה.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני כבר רואה (בדמיוני הקודח) את המודעה הבאה!

 

מחפש אינסטלטור ל-VW שלי.....מי יכול להמליץ?

 

אגב, יש לי בעיות אינסטלציה... נזילה מהברז. אני מתלבט אם לתקן אותו (צריך להחליף גומיה אבל אני לא מוצא במידה המקורית) או להחליף לדגם מודרני. מישהו מכיר אינסטלטור שמתמחה במערכות מים של מקוררי אוויר...??

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...