Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרוייקט- VW type2 קמפר Riviera 1978


asafk
שימו לב! השרשור הזה בן 4427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם אני זוכר נכון, המקרר ברכבים האלה עובד גם על גז נכון?

 

בווסטי האמריקאים - לפעמים. אבל זה פרופן ולא LPG. בכלך מקרה אצלי יש מקרר תרמואלקטרי שזה לא משהו. אצלם גם הכירה היא פרופן, אגב (ולכן אני לא משתמש בכירה המקורית)

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 439
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

ראיתם את מיכל הגז, עכשיו הגיע תור הכירה. אחרי שפירקתי אותה לחתיכות, התאמתי את הלחץ בווסת לעבודה עם LPG במקום פרופן "טהור" (ראיתי לפי התוית שלא צריך להחליף דיזות). הבעיה היתה הלוח העליון, שהיה די חלוד. ניקוי עם חומצה, ואז מדיח כלים, ואז דיסק מברשתattachment.php?attachmentid=52281&d=1321126984

 

ועל כל זה צבע המרייט ירוק קולמן (בתמונות הצבע עוד רטוב)

attachment.php?attachmentid=52282&d=1321126989

 

attachment.php?attachmentid=52283&d=1321126994

 

לפני שצבעתי, שלא יהיה ביזבוז זמן וצבע, בדקתי שהכירה עובדת, עם מערך ניסוי מורכב הכולל בלון אמגזית כתום, וסת 300 מיליבאר ומטף.

attachment.php?attachmentid=52280&d=1321126979

 

אחרי שהכל מורכב (ועוד יהיה צורך בשכבת צבע שניה, כי יצא לא אחיד מספיק), נשאר לבנות מסגרת "מזוודה" שהכירה תהיה חלק ממנה. הדבר המקורי שהיא היתה חלק ממנו ענק וכבד ומכוער.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שהצבע הירוק עמיד בחום ולאש גלוייה, לדעתי ישרף וישחרר גאזים רעילים!

 

דווקא את הלוח הזה הייתי מלטש הייטב ושולח לציפוי אמייל או צבע מיוחד לתנורים.

 

נהנה מאד לקרוא על השיפוץ שלך-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי שעדיין לא הבין - זה מיכל גז (LPG), המקורי של הרכב. מיועד לבישול, ואולי בעתיד גם לחימום.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על "גנב גז" שמעת? וחוץ מזה יש עליו פיית מילוי של LPG אוטומוטיבי, אפשר למלא בכל תחנת דלק שאפשר לגזלק בה מכוניות מונעות גז.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא בטוח שהצבע הירוק עמיד בחום ולאש גלוייה, לדעתי ישרף וישחרר גאזים רעילים!

 

דווקא את הלוח הזה הייתי מלטש הייטב ושולח לציפוי אמייל או צבע מיוחד לתנורים.

 

נהנה מאד לקרוא על השיפוץ שלך-רן

 

רן,

 

תודה על ההארה.

בינתיים ראיתי שהלוח הזה לא מתחמם, כי הלהבות מעליו. אבל זה עדיין לא נבדק עם סיר על האש... בכל מקרה תודה על הטיפ ואני אבדוק.

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קח סתם פח ישן, צבע אותו באותו הצבע והפעל ברנר או מקור אש בקרבתו...

 

לאחרונה ניקיתי כך ספסל מתכת שהיה צבוע באותו סוג של צבע, החום גרם לשינוי הגוון, מיד אח"כ להיפרדות

הצבע מהברזל בבועיות, אח"כ נשרף (הריח היה מגעיל) כליל, וכל שנותר לי היה לשפשף מעט את הברזל.

 

יש סיבה שכל הכיריים בעולם מצופות באיימיל גם בגלל קלות הניקוי, אבל בעיקר בגלל העמידות לחום ואי פליטה

של גאזים רעילים או דליקים.

 

בהצלחה ותמשיך עם התמונות (במיוחד של מדרגת הגז קשה לראות בתמונה שהעלת)...

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...

השבת הוקדשה למושבים הקדמיים. הזמנתי ספוג של TMI לריפוד מחדש של המושבים הקדמיים. הגיע, ביחד עם שיפטר של EMPI. שימו לב - שני המותגים האלו יחד עם העובדה שהזמנתי אותם מ CIP, מסמלים את ההתדרדרות שלי לחלקים באיכות בינונית... אבל נעבור גם את המשבר הנוכחי, לפחות לא יכאב הגב וההילוכים יעברו כמו שצריך.

לעבודה.

התחלתי במושב הנהג. פירוק מהמסילות שלו, ולשים לב ללשונית שמגבילה את התנועה שלו קדימה - צריך להרים אותה כדי שהמושב יצא מהמסילה עד הסוף

attachment.php?attachmentid=53339&d=1323635371&thumb=1

כשהמושב על השולחן, פותחים את שני ברגי האלן - המחברים את הבסיס לגב.

attachment.php?attachmentid=53340&d=1323635379&thumb=1attachment.php?attachmentid=53341&d=1323635389&thumb=1attachment.php?attachmentid=53342&d=1323635396&thumb=1attachment.php?attachmentid=53343&d=1323635403&thumb=1

כשהמושב מפורק לשני חלקים, אפשר להתחיל, ואני מתחיל עם פירוק הגב. הוויניל מחובר למסגרת עם מין שפיצים כאלו מפח שמכופפים לתוך עצמם. האתגר לא פשוט - לפתוח אותם בלי לקרוע את הויניל ובלי לשבור אותם. אני מוכן לרמוז שבהמשך היום, עם יותר ויותר שפיצים מהסוג הזה פתוחים, הרביתי יותר ויותר לחשוב על המילה "טטנוס".

attachment.php?attachmentid=53344&d=1323635413&thumb=1attachment.php?attachmentid=53345&d=1323635421&thumb=1attachment.php?attachmentid=53346&d=1323635428&thumb=1attachment.php?attachmentid=53347&d=1323635436&thumb=1attachment.php?attachmentid=53348&d=1323635447&thumb=1

אחרי פתיחת החיבורים התחתונים, מקלפים בזהירות את הוויניל מהמושב. בזהירות - שלא ייקרע.

 

זה הזמן להוציא את השאריות של הריפוד - השאריות של ה"שיער סוסים", בעצם בלי מרכאות, כי זה באמת שער סוסים (היום משתמשים בקליפות קוקוס או בספוג). על השער, היתה שכבה עליונה של ריפוד, שכבר נקרע לחלוטין מהקפיצים. כן, ישבתי על ברזל.

attachment.php?attachmentid=53349&d=1323635457&thumb=1attachment.php?attachmentid=53350&d=1323635468&thumb=1attachment.php?attachmentid=53351&d=1323635478&thumb=1

כשהכל נקי משאריות, מתגלה התמונה הקשה. הגב הזה גמור. יותר מדי שברים וסדקים. השיפוץ כרגע הוא בבחינת עזרה ראשונה בלבד, ואני מתחיל לחפש גב חדש. סרגל פח מחורר וניטים מתקנים את השברים הרציניים, אבל זה לא זה.

attachment.php?attachmentid=53352&d=1323635489&thumb=1attachment.php?attachmentid=53366&d=1323635612&thumb=1

ההרכבה לא קלה, עכשיו יש לספוג נפח שקודם לא היה, וקשה להלביש את הויניל חזרה בלי לקרוע אותו. לאט ובזהירות, ובסוף הכל בא על מקומו.

כשהכל מורכב מחדש, עם הספוג הטרי, לא רואים את הזוועה שמתחת, אבל היא שם. אם מישהו נתקל במושב של טרנספורטר, שישים לי אותו בבגז' בלי שאני שם לב...

 

 

עוברים לחלק התחתון. כאן המצב הרבה יותר טוב, גם אין כל כך הרבה חלודה. הפירוק מתחיל במסילות, ואחרי זה לחיצה של הריפוד מהמסגרת החוצה, סביב סביב. גם כאן אני מגלה שבר אחד, אבל לא נורא.

attachment.php?attachmentid=53358&d=1323635545&thumb=1attachment.php?attachmentid=53354&d=1323635507&thumb=1attachment.php?attachmentid=53355&d=1323635515&thumb=1attachment.php?attachmentid=53357&d=1323635534&thumb=1attachment.php?attachmentid=53359&d=1323635556&thumb=1attachment.php?attachmentid=53360&d=1323635565&thumb=1attachment.php?attachmentid=53361&d=1323635576&thumb=1

הרכבה מחדש לפי הסדר - ספוג, ריפוד עליון, וויניל. גם כאן כדי להרכיב חזרה למקום המאבק קשה, וצריך לכווץ את הקפיצים עם כל משקל הגוף כדי להחזיר את הסרגל קרטון שבהיקף של הויניל למקומו.

 

attachment.php?attachmentid=53362&d=1323635580&thumb=1attachment.php?attachmentid=53356&d=1323635524&thumb=1attachment.php?attachmentid=53364&d=1323635597&thumb=1

 

בהרכבה מחדש של המסילות, מרכיבים גם את המנגנון של השכבת המשענת, וזה הזמן לשמן או לגרז בגריז ליתיום גם את המסילות וגם את ה"ציפור" שאין דרך להגיע אליה כשהכיסא מורכב. נראה לא רע, נכון? אבל אנחנו יודעים מה מסתתר מתחת לריפוד.

attachment.php?attachmentid=53365&d=1323635603&thumb=1attachment.php?attachmentid=53367&d=1323635620&thumb=1

 

 

מושב הנוסע(ת) יותר פשוט כי אין לו מנגנון, אך מתחתיו יש עדות למה שנשאר (או לא נשאר) מהריפוד

attachment.php?attachmentid=53368&d=1323635629&thumb=1attachment.php?attachmentid=53369&d=1323635638&thumb=1attachment.php?attachmentid=53370&d=1323635648&thumb=1

הכל מחובר עם השפיצים האלו, מתוצרת "טטנוס ובניו". המושב הזה פחות חלוד, וספריי ממיר חלודה עושה ממנו אפילו "במצב די טוב". בינתיים, כדי לפרק את הריפוד צריך להוציא את משענת הראש, שהמוטות שלה עשויים אלומיניום שתקוע כבר הרבה שנים בתוך צינורות פח. לשם כך אני משתמש במאריך של ראצ'ט 1/2, מהסט אימפקט. רק אחרי זה אפשר להשלים את הסרת הריפוד.

attachment.php?attachmentid=53370&d=1323635648&thumb=1attachment.php?attachmentid=53371&d=1323635658&thumb=1attachment.php?attachmentid=53372&d=1323635668&thumb=1attachment.php?attachmentid=53373&d=1323635676&thumb=1attachment.php?attachmentid=53374&d=1323635686&thumb=1

 

 

בזמן שהצבע התייבש, 5 דקות עבודה והחלפתי את השיפטר. כל מי שנהג אי פעם בטרסנפורטר מכיר את תחושת הבחישה בפודינג. ואיפה הרוורס? בקיצור - נמאס לי מזה, וקניתי שיפטר חדש. לא ג'ין ברג ואפילו לא סקאט - אבל גם הEMPI יעשה את העבודה...

 

אסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סחטיין על ההקרבה העצמית, הלכת לקבל זריקה?

 

למה לא לרתך את השברים במשענת? אתה בחור רזה ולא תצליח לשבור את זה שוב, והרי לא תיתן לאף אחד אחר לנהוג בו.

נשוי לשתי חיפושיות 74 1300 האחת ידנית השניה חצי אוטומטית כבר לא חצי אוט' :twisted:.

וגם לסובארו בראט (טנדר ) 81 4X4.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי

 

גם לי יש סט כזה בדרך לחיפושית כולל הריפוד עצמו

תודה על ההסבר...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה אחלה של עבודה, יסודית כמו תמיד.

ובאמת בסופו של דבר הנוחות של הנוסעים (והנהג) היא הכי חשובה.

אני מחפש איזהשהי דרך לשפר את המושבים הקדמיים ולהוסיף משענת ראש. חשבתי להחליף למושבים של טרנספורטר משנות השמונים, אבל אני לא יודע אם זה מתאים.

דןדן

יומן יבוא 1974 VW Trasporter BUS

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=319175

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הידית הילוכים...

 

רוב אפקט ה"פודינג" נגרם מקופלינגים גמורים במוט ההילוכים. בדר"כ החלפת הקופלינג הקידמי (מתחת לידית הילוכים) והחלפת הקופלינגים בכניסת המוט בחירה לגיר מעלימה את רוב הבעיות.

 

היום ידיות ההילוכים של EMPI מיוצרות בסין ותאמין לי, עדיף חלק גרמני משומש בן 40 על פני חלק סיני חדש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4427 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...