Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחזקה לתיבת הילוכים אוטומטית


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8300 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

 

יש לי מיצובישי ספייסוואגון 1994.

לאחרונה הרגשתי בעת עמידה על דרייב רעש חזק יותר מבעבר, וכן ברעידה קלה של הרכב..

במוסך אמרו לי שהחלפת ההילוכים לא טובה, וכי תיבת ההילוכים מתקרבת לקיצה. שאלתי:

 

א. האם יש קשר בין שני הדברים?

 

ב. מה לעשות כדי להאריך את חיי תיבת ההלוכים, וכן כדי להפתר מהרעש, והרעדה הקלה.

 

 

תודה מראש לכולם.

פורסם
שלום,

 

יש לי מיצובישי ספייסוואגון 1994.

לאחרונה הרגשתי בעת עמידה על דרייב רעש חזק יותר מבעבר, וכן ברעידה קלה של הרכב..

במוסך אמרו לי שהחלפת ההילוכים לא טובה, וכי תיבת ההילוכים מתקרבת לקיצה. שאלתי:

 

א. האם יש קשר בין שני הדברים?

 

ב. מה לעשות כדי להאריך את חיי תיבת ההלוכים, וכן כדי להפתר מהרעש, והרעדה הקלה.

 

 

תודה מראש לכולם.

 

הייתי נורא רוצה לעזור לך. הדבר היחיד שאוכל לומר בקשר לתיבת ההילוכים הוא :

 

בדוק כמה זמן לוקח לתיבה להגיב מרגע העברה הבורר להילוך מסוים. זמן ממושך בהחלט יכול להעיד על בלאי סרטי הבלימה בתיבה.

 

בקשר לרעידות, צריך להרגיש כדי לתת חוות דעת.

 

בכללי : נהיגה נכונה (מניעה ממשחק בבורר ההילוכים) וטיפולים שגרתיים (החלפת שמן בזמן !! - חשוב מאוד) מונעים תקלות בתיבה ובשאר מכלולים.

 

 

למעשה אי אפשר להאריך את חייה של תיבתך במידה ונוצר נזק/בלאי טבעי . הדבר היחיד שכן ניתן לעשות במידה והיא ניזוקה, היא לשלוח לשיפוץ.

 

מקווה שעזרתי.

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
ברוב הגירים לא ניתן להחליף שמן-כלומר ניתן להחליף רק חלק(בערך שליש

:mad::evil:

 

ברוב המכוניות - ניתן גם ניתן.

 

המהדרין יבינו שתיבות הילוכים אוטומטיות עובדות ק-ש-ה מאוד בארצנו (המון פקקים, המון נסיעות קצרות) - ויעשה טוב אם יוחלף שמן הגיר האוטומטי כל 40,000-50,000 ק"מ (שזה בערך כל שנתיים).

 

מי שמסתפק בהחלפות הסדירות שממליץ היבואן - גם טוב...(בממוצע כל 80K ק"מ - לדעתי מוגזם) הבעיה היא שבחלק גדול ממוסכי היבואנים לא טורחים להחליף את השמן הזה בכלל.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
ברוב הגירים לא ניתן להחליף שמן-כלומר ניתן להחליף רק חלק(בערך שליש

:mad::evil:

 

 

 

למה אתה מתכוון כשאתה כותב "שליש" - יש כמה סוגי שמן באותה תיבה?

פורסם

יש תיבות כמו של פיגו שמכילות כ5 ליטר בממסרת+הינע סופי אבל השמן לכוד

בזמן שהממסרת לא עובדת כך שרק כ2 ליטר נמצאים באגן השמן ומתרוקנים......

:evil::evil:

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .
פורסם
יש תיבות כמו של פיגו שמכילות כ5 ליטר בממסרת+הינע סופי אבל השמן לכוד

בזמן שהממסרת לא עובדת כך שרק כ2 ליטר נמצאים באגן השמן ומתרוקנים......

:evil::evil:

 

זה לא רק בפיג'ו זה נכון ברוב סוגי הרכב.

 

המכונאי שאני מטפל אצלו, אם הוא מעוניין החליף את כל השמן אז הוא מוריד את אגן השמן של הגיר ומכניס שמן מפתח המילוי כאשר הרכב עובד. ונותן לשמן להשפך עד שהוא נהיה נקי.

 

זה אמנם מבזבז כמה ליטרים טובים של שמן גיר, אבל יעיל במקרה שמעוניינים להחליף את כל השמן.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

×
×
  • תוכן חדש...