Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קליאו ספורט - נוזלים, שמנים וכל החמוצים ...וגם מפרט טיפולים


roiei
שימו לב! השרשור הזה בן 6134 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אצטרף לקניה של השמן מנוע (6 ליטר).

 

לגבי שאר הנוזלים, לא לגמרי הבנתי את הביקוש.

כל כמה זמן מחליפים שמן גיר ? אני לא זוכר שהוחלף אצלי אף-פעם :?.

ונוזל קירור זה כל 4 שנים אם אני לא טועה אז גם פה לא ברור לי איך יש צורך כל-כך גדול.

מישהו מוכן להסביר לי ?

 

אם יש צורך ובהתאם למחירים הסופיים אולי אני אצטרף לעוד משהו.

 

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 93
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אני אצטרף לקניה של השמן מנוע (6 ליטר).

 

לגבי שאר הנוזלים, לא לגמרי הבנתי את הביקוש.

כל כמה זמן מחליפים שמן גיר ? אני לא זוכר שהוחלף אצלי אף-פעם :?.

ונוזל קירור זה כל 4 שנים אם אני לא טועה אז גם פה לא ברור לי איך יש צורך כל-כך גדול.

מישהו מוכן להסביר לי ?

 

אם יש צורך ובהתאם למחירים הסופיים אולי אני אצטרף לעוד משהו.

 

ניר

 

הסיבה היא כזאת- הנוזלים עליהם אנו דנים בשרשור הזה הם הנוזלים המתאימים ביותר לקליאו ספורט. להרבה אנשים זורמים במנוע נוזלים לא מתאימים ב-100%. לי אישית יש במנוע נוזל קירור של פרסטון ולאחרים נוזל קירור של "פז". אנשים מעדיפים להצטרף לקניה מרוכזת ולהשקעה חד פעמית כדי ליישר קו מבחינת נוזלים מתאימים ברכב שלהם.

 

*מה שכתבתי פה מתייחס בעיקר לנוזל קירור ופחות לשמן מנוע וגיר. שמן מנוע אפשר למצוא הרבה פירמות טובות מאוד רק שבמקרה של הקניה המרכזית השמן הסינטטי של elf יוצא במחיר אטרקטיבי. שמן גיר הוא לא מתאים ב-100% והמתאים עולה הרבה מאוד כסף.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה זה קריטי ההבדל בין הנוזל קירור שקרסו שמים למה שאתם רוצים לקנות ? מה אני אמור להרגיש ? (לפני שנה עשיתי את הטיפול זהב וזאת הייתה הפעם הראשונה שהחליפו נוזל קירור)

 

ומה לגבי השמן גיר ? עדיין לא הבנתי מתי בכלל יש צורך להחליף אותו.

 

ועוד שאלה לגבי השמן מנוע (כדי שאני אדע איזו כמות לקנות עכשיו). אצלי יש את מה שהמוסך שם (של פז), אם יהיה צורך להשלים אני אוכל להוסיף את מה שנקנה או שלא כדאי לערבב ועדיף להחליף הכל ?

 

תודה,

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי שמן גיר ידני - היצרן לא מציין בכלל החלפה שלו. (וזה ככה בכל היצרנים פחות או יותר)

בכל זאת, אחרי כמה שנים של שימוש ברכב אין מצב שתכונותיו של השמן נשמרות, ורצוי, בהשקעה לא ממש גדולה, להחליף.

ממש לא צריך לעשות זאת כל שנה, אבל מי שעדיין לא הוחלף ברכב שלו אף פעם רצוי שיעשה.

 

לגבי נוזל קירור - מישהו יודע כמה קרסו לוקחים על החלפת נוזל קירור (עבודה בלבד)?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתיבות הידניות של רנו השמן המקורי הוא סנטטי מלא ואין איתו בעיות גם בק"מ גבוה, לרוב הגומיה הפנימית השמאלית נוזלת או הגיר מתרסק או חורק ולכן ההחלפה השמן גיר תמיד תתבצע מתישהו גם ללא הנחיות ומועד מדויייק.

מנסיון, ניתן לתדלק את הגיר בשמן פזגיר-4 ואז יש להחליף אותו כל 60 אלף ק"מ לפחות.

לגבי החמוצים, אני ממליץ על אמסלם בשוק במרכז העיר - החמוצים הכי טובים בעולם, באחריות!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא ממד לתקינות השמן,יש לי נסיון דווקא עם תיבות גדולות (SEALED FOR LIFE) יותר מאשר רכב פרטי, שעובדות יותר קשה, שהשמן (הסנטטי) מחזיק ללא קושי יותר מ 200K ק"מ מבלי לתת שירות לתיבה כלל, לעיתים גם יותר.

לבסוף הוא מוחלף עקב תיקון נדרש לתיבה ותמיד השמן נראה 'לא משהו' לאחר שרוקן.

תמיד תמצא שבבי מתכת בשמן הממסרה, גם לאחר נסיעה של 20-30K ק"מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חוזר על השאלות שלי ומה שהבנתי מכם.

עד כמה זה קריטי ההבדל בין הנוזל קירור שקרסו שמים למה שאתם רוצים לקנות ? מה אני אמור להרגיש ? (לפני שנה עשיתי את הטיפול זהב וזאת הייתה הפעם הראשונה שהחליפו נוזל קירור)

אני מבין שהטענה היא שהנוזל ששמים לנו פחות איכותי (לא קיבלתי תשובה איך זה בא לידי ביטוי) ולכן אנשים רוצים לעשות "יישור קו" ולהחליף.

 

אגב wil, אני לא יודע כמה הם ייקחו על עבודה ברגע שתגיע אליהם במיוחד עם הנוזל אבל אצלי החליפו כחלק מטיפול גדול ולא הייתה שורה מיוחדת להחלפה, רק המחיר על הנוזל (שהיה אגב בערך 20 ש"ח לליטר).

 

ומה לגבי השמן גיר ? עדיין לא הבנתי מתי בכלל יש צורך להחליף אותו.

פה הרבה פחות ברור לי העניין. אצל רובנו יש את הנוזל המקורי והוא לא דורש החלפה אז למה לגעת ?

 

ועוד שאלה לגבי השמן מנוע (כדי שאני אדע איזו כמות לקנות עכשיו). אצלי יש את מה שהמוסך שם (של פז), אם יהיה צורך להשלים אני אוכל להוסיף את מה שנקנה או שלא כדאי לערבב ועדיף להחליף הכל ?

אשמח אם מישהו יוכל לענות לי.

 

תודה,

ניר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סתם אנקדוטה קלילה...

 

קרוב משפחה שלי עשה טיפול לבימר 523 שלו במוסך קמור בפ"ת. שמו לו שם שמן elf סינטטי בדירוג 5/40. כמות של 7 ליטר עלתה 500 ש"ח!!! עדכנתי אותו על כך שנשדד.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, זה עוד אחרי 20% הנחה שכל בעל בימר ותיקה מקבל בטיפולים במוסכי היבואן.

Heaven is where the police are British, the cooks French, the mechanics German, the lovers Italian and it is all organized and run by the Swiss

 

 

Hell is where the chefs are British, The mechanics French, the lovers Swiss, the police German, and it is all organized and run by the Italians

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חוזר על השאלות שלי ומה שהבנתי מכם.

 

 

 

אני מבין שהטענה היא שהנוזל ששמים לנו פחות איכותי (לא קיבלתי תשובה איך זה בא לידי ביטוי) ולכן אנשים רוצים לעשות "יישור קו" ולהחליף.

 

 

 

אגב wil, אני לא יודע כמה הם ייקחו על עבודה ברגע שתגיע אליהם במיוחד עם הנוזל אבל אצלי החליפו כחלק מטיפול גדול ולא הייתה שורה מיוחדת להחלפה, רק המחיר על הנוזל (שהיה אגב בערך 20 ש"ח לליטר).

 

 

 

 

 

פה הרבה פחות ברור לי העניין. אצל רובנו יש את הנוזל המקורי והוא לא דורש החלפה אז למה לגעת ?

 

 

 

 

 

אשמח אם מישהו יוכל לענות לי.

 

 

 

תודה,

 

ניר

אני ינסה לענות לך.

לאנשים... בעיקר בפורום הזה... בעיקר לבעלי קליאו יש בעיה פסיכולוגית.

הם חושבים שאם משהו נעשה במוסך של קרסו אז בטוח דפקו אותם והם יודעים יותר טוב.

העובדות מראות שזה בילבול מוח! הנוזל קירור פז שהיה באוטו שלי לשעבר מאז קנייתו מהסוכנות מעולם לא עשה שום בעיה, לא בימי קיץ חמים במיוחד או בטיולים ארוכים או בכל סיטואציה אחרת.

 

עוד יותר אני יגיד שמעולם אפילו המחוג חום לא זז מהטווח התקין.

הנוזל קירור עומד בתקנים של רנו ולכן אין שום סיבה בעולם שיהיה כל בעיה איתו.

 

בעיקרון גם השמן מנוע של פז שהוא מה ששמים במוסך עובד מצויין וזה מה שהיה באוטו שלי עד שהוא הגיע אלי בזמנו.

אני העדפתי להחליף אותו לשמן של ELF כי לגבי שמן אני מאמין שצריך להשקיע אבל נוזל קירור זה בולשיט הנוזל קירור של ELF לא טוב יותר בכלום מזה של המוסכים בארץ.

 

לגבי שמן גיר, ההוראות מהמפעל אומרות שלא צריך להחליף את השמן או בקילומטרז' נדמה לי שלא הגעת אליו בכל מקרה... שלי הוחלף כי היה לי קצת הכנסה קשה של הילוכים וחשבתי שזה יפתור את זה, זה פתר חלקית את הבעיה לא יותר מזה.

 

ניר, בעיקרון אין כל צורך להחליף שמן גיר אבל אתה יכול לעשות את זה בשביל התחושה הטובה שלך.

סלחו על הטון הטיפה בוטה, אבל מעצבן שאנשים פה מייעצים בלי שום ניסיון.

אני יודע שאנשים אוהבים להרגיש טוב עם עצמם ולבזבז כסף אבל אין לזה שום מטרה... אין מה לרוץ ולקנות ליטרים של נוזלים ולהחליף במיוחד.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין ספק שלהתעקש למלא את השמן הכי טוב בשוק למכוניתך ולהחליף אותו גם לפני המועד המומלץ זוהי שריטה, או בעיה פסיכולוגית, כהגדרתך. נו אז? גלית את אמריקה!

השרשור הזה חי, נושם ובועט בגלל בעיה פסיכולוגית/מוטורית וטוב שכך. אחרת בעלי מקצוע וספקי כלים/ציוד/חלפים היו מתפרנסים פחות ולנו המנהלים היה פחות עבודה והיו מפטרים כמה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתמש בשמן Valvoline Full Syntetic 5w-40 זה בא בג'ריקן של 5 ליטר ועולה בערך 200 ש"ח.

בקליאו הקודמת (דור 1) השתמשתי ב- Valvoline Full Syntetic GOLD זה בא בג'ריקנים זהובים של 4 ליטר, בערך 180 ש"ח לגלון.

לקליאו נכנס 5 ליטר בול.

 

כמו כן עברתי לפלאגים של בוש Super 4 בעלי 4 אלקוטרודות. ביתניים מרגיש הבדל בעיקר בכסף. זה עולה בערך 100 ש"ח 4 פלאגים, מקורי עולה בערך 100 ש"ח לפלאג. בעיה קטנה שצריך להחליף את בוש ב-30000 ק"מ ולא ב60000 כמו המקוריים.

 

יש לי קצת נזילות מהגומיות של הגיר ולכן כנראה נצרך להחליף שם שמן שאטפל בנזילות. בדור 1 לא היו לי שום נזילות למרות שהרכב לא טופל (לפני) כמו שצריך.

החיים קצרים מידי, בשביל לנהוג במכוניות משעממות :evil:!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנזילות בגיר אמורות להיות בסך הכל מחזיר שמן שגמר את החיים.

 

לגבי הפלאגים... עדיף היה הNGK המקוריים שעולים אותו דבר ויותר מומלצים.

1969 Pontiac Firebird

:twisted:

בעבר:Honda Civic Type R, Renault Clio Sport, Peugeot 106 Rallye

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6134 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...