Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8296 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לאחרונה שמתי לב כי הנוזל שמוגדר ל"פיז'ו" הוא בגוון צהוב/ירוק זוהר.

ולעומתו הנוזל של סיטרואן הוא בגוון כחול יותר.

 

למה יש הבדל בין הנוזלים? והאם זה לא בריא לערבב ביניהם?

(ואם כבר שאלנו, אז על הדרך, מה ההבדל בין נוזלים אלו ה"מקוריים" לנוזל קירור אחר מאיכות טובה?)

 

תודה!

יובל.

פורסם

לכל נוזל קירור קימת חומציות (ph) שונה . כאשר ריכוז המים שונה מהרצוי (גבוה או נמוך) "המים הירוקים" תוקפים את המתכת יותר מאשר מי ברז לכן לא מומלץ

לערבב סוגי נוזלים שונים ולא לערבב את המים המקורים עם מי ברז.

 

מכיוון שכל יצרן רכב יוצר את סגסוגת האלומניום של ראש המנוע מתרכובת שונה במקצת עדיף להשתמש בנוזל מומלץ ע"י היצרן.

 

נוזל קירור של פג'ו (צהוב/ירוק) הוא בעל אורך חיים של 2 שנים.אחרי תקופה זו המים משנים

את החומציות שלהם.לZX תשתמש בצהובים כי באותם מנועים בדגמים מקבילים של פג'ו

השתמשו בצהובים.

 

הם המים ה"כחולים" הם מקורים של היצרן או תחליף ?

Citroen Cactus Pure Tech 110 S&S manual gear 2017

Subaru XV 1.6 Lineartronic Auto 2015

 

[h=2][/h]

פורסם

בד"כ ההבדל בצבעי הנוזלים זה פשוט כדי שיקנו את המוצר. מי הרי יקנה נוזל קירור שנראה כמו מים? וזה מוכח. זה היה פעם ככה בנוזל השפריצרים. הוא היה שקוף, אף אחד לא קנה, אז החליפו תצבע לכחול וורוד וכל מיני והתחילו לקנות :).

יכול להיות שזה בשביל להבדיל וזהו.

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

פורסם
לכל נוזל קירור קימת חומציות (ph) שונה . כאשר ריכוז המים שונה מהרצוי (גבוה או נמוך) "המים הירוקים" תוקפים את המתכת יותר מאשר מי ברז לכן לא מומלץ

לערבב סוגי נוזלים שונים ולא לערבב את המים המקורים עם מי ברז.

 

מכיוון שכל יצרן רכב יוצר את סגסוגת האלומניום של ראש המנוע מתרכובת שונה במקצת עדיף להשתמש בנוזל מומלץ ע"י היצרן.

 

נוזל קירור של פג'ו (צהוב/ירוק) הוא בעל אורך חיים של 2 שנים.אחרי תקופה זו המים משנים

את החומציות שלהם.לZX תשתמש בצהובים כי באותם מנועים בדגמים מקבילים של פג'ו

השתמשו בצהובים.

 

הם המים ה"כחולים" הם מקורים של היצרן או תחליף ?

 

זהו, הם מקוריים, נקנו במוסך מורשה.

בכל אופן מה שאמרת לגבי המנועים תמוה, שכן פיז'ו וסיטרואן משתשמים בדגמים אלו במנועים זהים.

בשל חוסר בנוזל, נאלצתי לשים כליטר נוזל כחול בתוך מיכל של הצהובים, להשערתי הנוזל זהה, פשוט ניסו להתחכם עם הצבע.

 

עוד מישהו יכול לתת דעתו?

יובל.

פורסם

עוד מישהו יכול לתת דעתו?

 

כן, יכול להיות ששמת בטעות נוזל לשפריצרים? :wink:

 

וברצינות - במוסך שאני קונה בו מי קירור, המים זהים לפז'ו ולסיטרואן (יש תווית על המיכל של פז'ו-סיטרואן). צהובים-ירקרקים.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

עוד מישהו יכול לתת דעתו?

 

כן, יכול להיות ששמת בטעות נוזל לשפריצרים? :wink:

 

 

רוני

 

לפחות המנוע יהיה נקי.

בכל מקרה, זה לא כאילו קורה משהו אם זה לא הנוזל הנכון. (נוזל קירור לא סתם משהו)

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

פורסם

אז זהו :lol:

 

בכל אופן יש לי 2 מיכלים בבית, על האחד כתוב פיז'ו ועל השני סיטרואן, שניהם מיוצרים בצרפת, ועל שניהם כתוב Ready Mixed Antifreeze.

 

ככה שהאפשרות (גם אם הועלתה בצחוק) לא הגיונית.

מלבד זאת שיש לנוזל את הריח המוכר של נוזל קירור (אתה לומד להכיר את הריח, עם הנזילות המזדמנות).

 

בקיצור, זה עדיין מוזר לי.

יובל.

פורסם
לפזו וסיטרואן אותו נוזל בדיוק.

אין בררה המנוע הוא אותו מנוע.

 

איך אתה קובע עובדה כשאני מציג עובדה שניה שהם לא זהים בצבע?

 

אני לא יודע אם המרכיבים משפיעים על הצבע, או שהצבע זה "גימיק", אבל הצבע בוודאות שונה.

העניין לא קריטי, אבל מעניין.

יובל.

פורסם

וחוץ מזה אם יש הבדל צבע אל תערבב אף פעם.

לדוגמא : נוזל של VAG המקורי G 11 ( כחול ) מתאים למנועים עם בלוק ברזל וראש אלומניום ואסור בתכלית האיסור ( ע"י יצרנו ) לערבבו עם G 12 ( אדום ).

מכיוון שהיצרן אינו טיפש וקרו מקרים שאנשים עירבבו ( ונוצר צבע חום וזה מופיע גם בהוראות על המיכל ) יצרו נוזל חדש G 12 + שניתן לערבבו .

בכול מקרה הנוזלים של VAG מעולים ומתאימים למנועים שונים חסרונם שיש למהול אותם במים רגילים ובארץ זה חסרון.

הנוזל של PSA מעולה גם הוא אבל לא מתאים למנועים אחרים.

בכול מקרה צלצל ליועץ טכני אצל היבואן וספר לו על המקרה.

פורסם
לפזו וסיטרואן אותו נוזל בדיוק.

אין בררה המנוע הוא אותו מנוע.

 

איך אתה קובע עובדה כשאני מציג עובדה שניה שהם לא זהים בצבע?

 

אני לא יודע אם המרכיבים משפיעים על הצבע, או שהצבע זה "גימיק", אבל הצבע בוודאות שונה.

העניין לא קריטי, אבל מעניין.

 

למה שפשוט לא תשים את הנוזל של סיטרואן ותסגור עניין :?::idea:

פורסם
לפזו וסיטרואן אותו נוזל בדיוק.

אין בררה המנוע הוא אותו מנוע.

 

איך אתה קובע עובדה כשאני מציג עובדה שניה שהם לא זהים בצבע?

 

אני לא יודע אם המרכיבים משפיעים על הצבע, או שהצבע זה "גימיק", אבל הצבע בוודאות שונה.

העניין לא קריטי, אבל מעניין.

 

למה שפשוט לא תשים את הנוזל של סיטרואן ותסגור עניין :?::idea:

 

המממ, כי להחליף עולה 130+ (העבודה נעשית באופן עצמאי, לא רוצה לחשוב מה היה המחיר אם לא) :p .

 

ולמען האמת, זה לא מטריד אותי כל כך, זה יותר מסקרן.

 

פשוט כנס למוסך מורשה ובקש מיכל מים .

להפתעתך תגלה שזה עם הסמל של פזו זהה לזה עם הסמל של סיטרואן.

ושניהם מכילים נוזל צהבהב.

 

זהו, שני המיכלים אכן ממוסך מורשה.... זה מה שהיה תמוה לי!

יובל.

פורסם

הנוזל קירור של פיזו וסיטרואן זה אותו נוזל קירור אחד לאחד וזה הנוזל שבצבע צהוב זוהר

מה יש לך במיכל השני אני לא יודע

erezzx

פורסם
הנוזל קירור של פיזו וסיטרואן זה אותו נוזל קירור אחד לאחד וזה הנוזל שבצבע צהוב זוהר

מה יש לך במיכל השני אני לא יודע

 

אז כיצד תסביר את זה:

DSCF00031.jpg

DSCF00061.jpg

יובל.

×
×
  • תוכן חדש...