Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7031 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מתוקף העבודה צריך ללמוד קצת לינוקס, בחיים לא התעסקתי עם לינוקס, אשמח לדעת מה מומלץ להתחיל, איפה מורידים, ובכלל חומר כתוב (עדיפות לעברית כמובן, אבל גם אנגלית זה בסדר).

 

תודה

אלעד

פורסם

גם אני לומד לינוקס עכשיו, התקנתי כמה גירסאות והכי נוחה (לי) בינתיים היא ה SUSE 10. שמעתי כבר דיעות לגבי גירסה זו אבל אני מסתדר איתה נהדר.

בריאות לכולם!

פורסם

תלוי מה אתה רוצה לדעת.

 

עקומת הלמידה הכי קצרה נמצאת קרוב לוודאי באובונטו.

עקומת הלמידה הכי ארוכה היא בSlackware,

האחרונה היא ההפצה החביבה עלי ולימדה אותי את כל מה שאני יודע על לינוקס כבר לפני 14 שנים.

אם אתה באמת רוצה להבין איך דברים עובדים - תתקין Slackware, אם אתה רוצה להתקין לינוקס ולשחק - תתקין אובונטו.

פורסם

לדעתי, יהיה לך הכי קל עם אחת ההפצות ה"גדולות", כגול רד-הט, סוזה או מנדרייק...

אובונטו תהיה לך "מסובכת" טיפה בשביל התחלה, וחבל שהיא תיאש אותך כבר בהתחלה (אלא אם אתה אחד שאוהב לחרוק שיניים).

 

מקומות טובים להתחיל הם אתר whatsup.org.il ו penguin.org.il

 

בהצלחה!

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

redbaron, אני חושב שאתה לא מעודכן... אובונטו הופכת במהירות להפצה מאוד מאוד קלה לשימוש ולהתקנה. מנדרייק כבר לא קיימת, היא התאחדה עם קונקטיבה והן עכשיו מנדריבה (שאכן נחשבת להפצה קלה ונוחה למתחילים).

אלעד, אם תפרט מה אתה צריך ללמוד יהיה יותר קל להמליץ לך על הפצה. אם אתה עובד במשרד שחושב להחליף את מחשבי החלונות שלו במחשבי לינוקס ותשתמש רק באופן-אופיס ובפיירפוקס זה דבר אחד, אם אתה מתכנת זה משהו אחר.

אתר נוסף בעברית שלא הוזכר כאן הוא http://linmagazine.co.il . כדאי שתבקר גם ב- http://distrowatch.com

פורסם
redbaron, אני חושב שאתה לא מעודכן... אובונטו הופכת במהירות להפצה מאוד מאוד קלה לשימוש ולהתקנה. מנדרייק כבר לא קיימת, היא התאחדה עם קונקטיבה והן עכשיו מנדריבה (שאכן נחשבת להפצה קלה ונוחה למתחילים).

אלעד, אם תפרט מה אתה צריך ללמוד יהיה יותר קל להמליץ לך על הפצה. אם אתה עובד במשרד שחושב להחליף את מחשבי החלונות שלו במחשבי לינוקס ותשתמש רק באופן-אופיס ובפיירפוקס זה דבר אחד, אם אתה מתכנת זה משהו אחר.

אתר נוסף בעברית שלא הוזכר כאן הוא http://linmagazine.co.il . כדאי שתבקר גם ב- http://distrowatch.com

מנדריבה, צודק... אף פעם לא הייתי חסיד של ההפצה הזו, אבל אני מכיר אנשים שמישתמשים בה כי היא קלה ביותר.

אובונטו לא קלה, וזה דבר שצריך ליזכור. אל תישכח שלהתקין מערכת זה דבר אחד, ולעבוד איתה זה דבר אחר. אובונטו מיתחת לשימלה המפוארת שלה היא דביאן, וזו לא ממש ידידותית למישתמש המתחיל. למרות שאני מכיר מיספר אנשים שהתקינו אותה ועד היום נישארו נאמנים, למרות חריקות השיניים, העצבים והתיסכול.

בקיצור, לך על אחת ההפצות הגדולות והמוכרות, אחרי כמה חודשים שתתחיל "לישחות בחומר" תוכל לעבור להפצה אחרת, שתתאים לך יותר...

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

דווקא התחזוקה באובונט ודביאן קלה ביותר, ההתקנה של דביאן היא סיוט.

 

בכל מקרה - אני עדיין ממליץ לכל מי שרוצה להבין משהו להתקין סלאק.

פורסם

מה דעתכם על LiveCD למינהם? הורדתי לפני כמה חודשים את הLiveCD של קזית, שמבוסס על הקנופיקס והאמת שקיבלתי רושם ראשוני מעולה. אמנם הרושם נעלם כשלא הצלחתי להגדיר כרטיס רשת במשך שבועיים, אבל אולי זאת בעיה אישית שלי.

 

בכל אופן, כבר הרבה זמן שאני מהרהר במעבר כזה ללינוקס. מוזר שדווקא שאלות כאלו ומגוון התשובות הרחב מרחיקות אותי מההתקנה. קשה לשבור את הקיבעון שמיקרוסופט מכתיבים.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

למעשה אני התקנתי גם slackware, וגם הוא עובד 'בסדר' אבל לא ידידותי מדי, אולי זה טוב באמת כדי לנבור יותר עמוק ולהבין את המערכת יותר טוב.

בכל מקרה אני מנסה להבין גם את עניין המשתמשים והדואר קצת יותר לעומק, נראה איך זה מתקדם..

בריאות לכולם!

פורסם
אובונטו לא קלה, וזה דבר שצריך ליזכור. אל תישכח שלהתקין מערכת זה דבר אחד, ולעבוד איתה זה דבר אחר. אובונטו מיתחת לשימלה המפוארת שלה היא דביאן, וזו לא ממש ידידותית למישתמש המתחיל. למרות שאני מכיר מיספר אנשים שהתקינו אותה ועד היום נישארו נאמנים, למרות חריקות השיניים, העצבים והתיסכול.

אולי היה לי מזל, אבל התקנתי את אובונטו לפני שנה וחצי ומעולם לא היו לי בעיות חמורות עם הגירסאות היציבות שלה. בשלב מסויים עברתי לגירסת הפיתוח של דאפר דרייק ומדי פעם באמת הייתי צריך לחרוק שיניים ולירוק דם בטרמינל, אבל אין לי את מי להאשים בזה חוץ מאשר את עצמי. מצד שני אובונטו היא ההפצה היחידה שאני מכיר טוב, ואולי יש אחרות שהן עוד יותר טובות.

 

צביקה פיק, ה-LIVE-CDS שראיתי היו מצויינים. למעשה בחלק גדול מההפצות אתה יכול להפעיל LIVE-CD ואם הוא מוצא חן בעיניך אתה יכול להתקין את מערכת ההפעלה על הדיסק הקשיח שלך מתוך שולחן העבודה של ה-LIVE-CD -- מאוד נוח.

פורסם

רציתי תמיד לנסות את לינוקס, ואולי עכשיו זה הזמן לעשות את זה.

אוקיי, אני כנראה יתחיל מה LIVE CD ונראה הלאה.

איזה הפצה הכי כדאי מה LIVE CD שתיתן לי הכי מושג בנוגע ללינוקס עצמו, חשוב שתהיה תמיכה בעיברית.

נלקח מפה

בעיקרון אני רוצה לנסות ולתכנת קצת ב CPP SDL להשתמש ב OPEN OFFICE וב FIREFOX (למרות שהכל אפשרי דרךXP).

עוד שאלה כדרך אגב, חוץ ממשחקים אפשר לעשות עם לינוקס כל מה שעשיתי עם ה XP?

תודה.

[size=3][color=navy][b][i]אתה לא קוסם ואין לך שפן בכובע.[/i][/b][/color][/size] [size=3]אסף.[/size]

פורסם

השאלה באיזה RUN LEVEL אתה מתכנן לעבוד רוב הזמן, 3/2 או 5 (למרות שלפעמים בא לעבוד על 0..).

אם זה 3, רצוי מאוד לעבוד עם אחת ההפצות הגדולות והמוכרות.

FEDORA (גירסה חופשית של RED HAT) - קצב העידכונים שלהם מאוד גבוה, לפעמים יש באגים בגלל זה.

DEBIAN - אישית, אני הכי אוהב, במיוחד אם מתקינים מ-NETINST. ה-APT זה חלום שהתגשם.

SUSE - אין לי הרבה ניסיון. אומרים שהכי קלה למשתמשים חדשים.

 

תנסה ללכת על הגדולים, כי אם תהיה לך בעיה באיזשהו שלב, יהיה יותר קל לחפש ב-GOOGLE פתרונות ל-FEDORA/RH מאשר לחפש עזרה על תת גרסה של הפצה מסוימת (כמו שקורה לי עם AURORA, המבוססת על FEDORA 2/3).

 

כל אחת מהשלוש למעלה נוחה לעבודה והכי חשוב, יש כמות תמיכה אדירה באינטרנט. שזה צריך להיות הפרמטר החשוב ביותר אצלכם.

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

לאחרונה יצא לי לקבל מחשב חדש בעבודה, ובין יתר הדברים שהגיעו איתו היו שלושה דיסקים של סוזה,

כמובן שאצלינו ממילא עובדים עם WINDOWS, אבל השירשור [וגם מספר הכלים המטורף לWIRELESS] גורם לי להרהר במעבר לאחות הצולעת של מערכות ההפעלה.

בכל מקרה, עם ההתקנה של סוזה הגיעו שלושה דיסקים, לפי ההגיון הזה אני צריך לצפות למערכת הפעלה שתופסת 1.8 ג'יגה???

חשבתי שXP בזבזנית, אבל 1.8 זה כבר מוגזם.

אני טועה פה או שזה המצב?

 

 

ואם כבר העליתי שאלה - אני מעונין להתחיל את המשחקים עם LAPTOP דווקא, יש לנו כמה TP600 שזרוקים פה ונראים לי בסיס טוב לניסוי הזה - יש איזה הבדל מהותי בעבודה על LAPTOPים או שההתקנה תזרום כמו עם DEKTOP רגיל?

 

 

 

רון.

oo==00==00

למכירה אגזוז SEBRING אובלי, כניסה 2.5', פרטים בה"פ

פורסם
לאחרונה יצא לי לקבל מחשב חדש בעבודה, ובין יתר הדברים שהגיעו איתו היו שלושה דיסקים של

בכל מקרה, עם ההתקנה של סוזה הגיעו שלושה דיסקים, לפי ההגיון הזה אני צריך לצפות למערכת הפעלה שתופסת 1.8 ג'יגה???

חשבתי שXP בזבזנית, אבל 1.8 זה כבר מוגזם.

אני טועה פה או שזה המצב?

 

אתה טועה. אי אפשר להשוות את גודל ההתקנה לזה של וינדוס, כי וינדוס היא בעיקר מערכת הפעלה עם כמה כלי עזר מסביב. ה 1.8 גיגה של SUSE כוללים מאות (אלפי?) תוכנות שונות לכל מטרה שתחלום עליה.. אתה לא חייב להתקין את כולן.

 

אם אתה רוצה "רק" לינוקס יש הפצות בגודל מגהביייטים בודדים שכוללות את המערכת הבסיסית בלבד. אבל לא תוכל לעשות איתן הרבה..

×
×
  • תוכן חדש...