Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מקווה שהכותרת בסדר..

אז ככה:

הייתי צריך להעביר את האוטו שלי (קורדובה 99 דיזל) טסט לפני שבועיים.

טסט ראשון - צריך להחליף בולמים, תותבים ולכוון אורות.

הולך למוסך בעפולה, והמוסכניק אומר לי: למה שתוציא 1500 ש"ח על בולמים? אני אחליף לך רק את הבוקסות , 350 ש"ח ויהיה בסדר. החליף ונתן לי פתק למכון שהוא החליף את הבולמים.

משם הלכתי לחשמלאי, לכוון את האורות. הוא אומר לי:

המכשיר של הכיוון אורות התקלקל לי, אבל אני אתן לך פתק שכיוונתי את האורות ויהיה בסדר.

מגיע למכון, נכנס לטסט חוזר.

בודקים את הבולמים, מתיעצים קצת, ו...עובר.

שמים מולי את המכונה של הכיוון אורות, בודקים, משחקים קצת עם המנוע בפנים, ו.. עובר!

שאלותיי:

1. האם נתקלתם במקרים דומים?

2. האם לדעתכם זוהי סכנה בטיחותית וכדאי בכל מקרה להחליף את הבולמים?

3. מישהו יודע מהי המשמעות של התשלום הנפרד עבור הפלומבה? הרי בכל מקרה אני חייב לעשות זאת . (עוד 15 ש"ח, אבל מסקרנות...)

תודה לכל המגיבים.

פורסם

(1)אחת ה"מחלות" של רכבי קונצרן VAG הוא התושבות העליונות של הבולמ"ז, ככל הנראה זו היתה התקלה ברכבך.

(2)ה"משחק" בתא-המנוע היה ככל הנראה כוון אורות שהמכון מחוייב לבצע ללא כל חיוב נוסף.

(3)"פלומבה" או בעברית מגופה הינה נעילה לברגי הכיוון במשאבת הסולר, רכבך מצוייד במשאבה אלקטרונית כך שאין כל צורך במגופה זו.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

אז מהי המשמעות?

 

שהמכון סתם מחייב על פלומבה למרות שהוא לא צריך, שולח לכיוון אורות למרות שהוא אמור לעשות זאת וכותב להחליף בולמים למרות שמספיק להחליף את הבוקסות?

האם זה אומר שזהו מכון שמחפף? כי עד היום היה לי רק ניסיון טוב איתם.

פורסם
(2)ה"משחק" בתא-המנוע היה ככל הנראה כוון אורות שהמכון מחוייב לבצע ללא כל חיוב נוסף.

אתה יכול להסביר בדיוק למה מחויב המכון ? מה שניתן להבין מדבריך הוא שאין המכון רשאי להכשיל רכב על פנסים לא מכוונים, אלא נדרש לכוונם ללא תשלום.

פורסם

גם אני הייתי במכון טסטים בעפולה ונראה לי שזה אותו אחד.....

גם אני לא עברתי טסט ראשון על תאורה קדמית זיהום אוויר ולוחית רישוי שבורה.

אבל כשחזרתי לאחר חודש סדרתי את כל הבעיות רק ששכחתי לסדר את התאורה והפלא ופלא הרכב עבר טסט...מאוד מעניין.

המכון שהייתי בו בעפולה ידוע כמכון לא אמין ואפילו רמאי, הם סתם שיחקו אותה כאילו הם מכוונים לך את התאורה באוטו בשביל להראות שהם כאילו עשו משהו...

פורסם
אתה יכול להסביר בדיוק למה מחויב המכון ? מה שניתן להבין מדבריך הוא שאין המכון רשאי להכשיל רכב על פנסים לא מכוונים, אלא נדרש לכוונם ללא תשלום.
פנס אשר אינו מכוון, המכון חייב לכוונו במסלול הבדיקה.

כל הקשור לכיוון הפנס ע"י ברגי הכיוון המקוריים של הפנס לא יחשב כפסילה.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
פנס אשר אינו מכוון, המכון חייב לכוונו במסלול הבדיקה.

כל הקשור לכיוון הפנס ע"י ברגי הכיוון המקוריים של הפנס לא יחשב כפסילה.

עמית שלום

האם יש לכך סימוכין??

 

האם נהג שנכשל על כיוון אורות יכול לדרוש מהמכון לכוון את האורות??

האם כיוון במכון דורש תשלום???

 

ירון מאיר

  • 10 חודשים מאוחר יותר...
פורסם
(1)

(3)"פלומבה" או בעברית מגופה הינה נעילה לברגי הכיוון במשאבת הסולר, רכבך מצוייד במשאבה אלקטרונית כך שאין כל צורך במגופה זו.

 

סליחה על העלאת הנושא מתהום הנשייה, פשוט מועד הטסט שוב מתקרב.

האם מה שמצוטט למעלה נכון ב100% לאוטו שלי כדי שאוכל להתווכח עמם בעת הצורך?

פורסם

היה לי אותו סיפור עם המולטיפלה, הם התעקשו לגבות 15 ש"ח על פלומבה ואני התעקשתי שהמשאבה היא אלקטרונית ואין צורך. אחרי כמה דקות של ויכוח ניצחתי (כמובן שעשיתי את זה אחרי שידעתי שהרכב עבר טסטס בלי ריג'קטים שהם יכולים להמשיך לטרטר אותי בגינם).

פורסם

היום עשיתי את הטסט, וכשאמרתי זאת לבוחן, הוא החל להתעצבן ולצעוק: אז למה יש כאן כבל גז? ולמה יש כאן בורג לכיוון הטורים?

מאחר ולא היו לי הכלים והידע להתווכח עמו, ובנוסף עדיין לא סיימתי עם הטסט אז שתקתי.

עמית , ייתכן שחלה כאן טעות?

פורסם

עמית אומנם פה מצוטט את החוק כלשונות, אבל בפועל המציאות ברוב המכונים קצת שונה, לרוב כאשר אורות רכב לא מכוונים ויש תור ארוך כדי למנוע עיקובים, יכשילו אותך על "פיזור" שזה דבר חוקי למהדרין, לא פעם ולא פעמיים הכשילו אותי במכונים על "פיזור" ושנכנסתי למחלקת החשמל בדקתי את האורות בעצמי מול המכשיר שלהם (בזמן שהם היו עסוקים עם רכבים אחרים) וראיתי בצורה ברורה שאין שום פיזור, וזה רק כיוון,

 

אין מה לעשות אלו חוקי המשחק ואלה החיים

 

אכן יתכן ויש טעות, קורדובה היא אחותה הזהה של הפולו קלאסיק, וברכבים אלו עד שנת 00 בחלק מהרכבים יש משאבת סולר הזרקה ישירה אלקטרונית, עם פיקוד גז מכאני (כבל גז) עם הזמן ושוב שנת 00 היא החפיפה אבל כבר ראיתי ב99 גם כאלו וגם כאלו, הפיקוד המכאני יצא ופינה את המקום שלו למצערת אלקטרונית כמו שקיים בשאר רכבי הדיזל מתוצרת VAG, אגב הבדיקה פשוטה, אם תרים את מכסה המנוע ותסיר את כיסוי הפלסטיק (אתה גם יכול להתסכל מהצד) אתה תראה שבצד ימין מקדימה (בין המנוע לרדיאטור בקצה הכי ימני של המנוע) נמצאת משאבת הסולר, אם על הכיפה שלה קיים מנגנון מכאני שמחובר אליו כבל אז זאת משאבה בעלת פיקוד מכאני, אם הכיפה חלקה ואין עליה כלום זה אלקטרוני...

×
×
  • תוכן חדש...