רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,580 נושאים בפורום הזה
-
- 4 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
במקרה נתקלתי בסדרה החביבה הזו, שממחישה כל כל הרבה מושגים דינמיים בצורה חביבה וכיפית (לתשומת ליבו של אחד מ"חפרני" הפורום , בעל ההסברים הפיזיקליים). להלן האפיזודה הראשונה. סומך עליכם שתמצאו את השאר. אפיזודה 9, למשל, משווה יפה בין קונפיגורציות הנעה שונות. צפיה מהנה ומחכימה.
הודעה אחרונה מאת חן ג., -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 28 תגובות
- 4.5 אלף צפיות
קודם כל חשוב להדגיש שאני מוכן לשלם יותר במוסך כדי שלא יחריבו לי יום עבודה. למה אני צריך לשרוף 4 שעות במוסך מורשה של קיה עבור טיפול של פחות משעה, כשאפילו הם מחייבים לפי היצרן רק עבור 1.2 שעות? בקיה בחיפה הלכתי לבעלים ואמרתי לו "שמע - הזמן שלי יקר. אני מוכן לשלם עבור כל סידור שלא ייאלץ אותי להתבונן ברכב שלי משתזף אצלך בחצר שעתיים". אבל הוא ענה שאין לו שירות נהגים וזה מה שיש. אז היום ניסיתי את קיה נצרת, אחרי שקבעתי מפורשות עם מנהל המוסך שאגיע בשעה 9:00 אליו אישית. הגעתי, הוא כמובן לא היה בכלל, מנהל השירות טען שקבענו ליום אחר (לא נכון) אבל הודה שבעצם לא רשם אותי בכלל, ובשעה 9:40 חתכתי משם כשהבנתי שאני "בתור" שלא רואים את קצהו. יש לציין לטובה את מוסך שבתאי שמר בחיפה (סוזוק…
הודעה אחרונה מאת dorki, -
-
כאמור התחדשנו גם אנחנו לאחרונה בקקטוסולר. גם במקרה שלנו הצבע הנבחר היה לבן (מסיבות שונות) ויחד עימו באו כברירות מחדל פלסטיקים שחורים וגימור פנים קודר-סגול (זה ממש לא פוקסיה וכן, אני יודע מה זה פוקסיה). התרשמות שלי בקצרה -- נראה טוב (בעיני), המעצבים לקחו את קו המחשבה של ה-C3 פיקאסו והתקדמו איתו. It's bigger on the inside! - מרווח מאוד יחסית למידותיו החיצוניות. שני מושבי בטיחות + מקום באמצע לאדם צנום. מרווח ברכיים טוב מאחור. ניתן להתקין את הצ'יקו המגודל הפוך מבלי להתעלל בנוסע היושב מלפניו. כורסאות (לא כיסאות) קדמיים מאוד נוחים אבל עם תמיכה צידית דלה. ספסל אחורי רחב ושטוח. תא מטען סביר לקטגוריה, שפת הטענה גבוהה (ב-2008 יש שפה שטוחה). נוח למדי על מהמורות, במי…
הודעה אחרונה מאת Doc Slow, -
מה נסגר עם האנשים? כאילו אין להם בושה ? אין להם ערך לרכוש של אנשים אחרים? בשבוע אחד מעל 3 מכות מפתיחת דלתות.. ואת האחרונה עוד תפסתי על חם, היא לא שמה לב שאני באוטו, ופתחה את הדלת... בום מכה, אני יוצא אליה רואה מה היא עשתה, אומר לה תראי מה עשית, והיא בחוצפתה אומרת לי ,(עם מעט עצבים מצידה) זה לא אני ,אני לא יודעת איך זה קרה, אין לזה קשר אלי בכלל. אבל בשום פנים זה לא אני, עם פרצוף של תמימה. ומה יותר מעצבן? נניח וצילמתי כאשר החנתי את הרכב (יש הרבה שעושים את זה ), מה קורה אם אני רואה דפיקה ברכב? אין הוכחה ! אין עם מי לדבר , רק לספוק ולספוג, זה כבר נהיה מוגזם , מה כבר ביקשנו לכבד רכוש של הזולת??!
הודעה אחרונה מאת iliahrom, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 8.5 אלף צפיות
הכוונה היא לכל הרכבים הקטנים המוגדרים כמשאיות קטנות : סוואנה מקס,סילברדו,דודג' ראם,איווקו דיילי,ספרינטר,קרפטר וכדומה... האם יכול לנהוג על טיוליות?שזה בעצם משאית לכל דבר? תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת jozepe11, -
-
- עוקב אחד
- 2 תגובות
- 887 צפיות
אדם שצולם נוסע 28 מעל המותר ביקש להישפט, ובמהלך המשפט זומן טכנאי שמטפל ומכיל במצלמות. האחרון לא הצליח (או לא רצה...) להמציא לבית המשפט את תעודת ההכשרה שלו על המצלמות והדו״ח בוטל. http://rotter.net/forum/scoops1/347867.shtml
הודעה אחרונה מאת Dudi910, -
- 0 תגובות
- 898 צפיות
נכון שעונת הראלי רחוקה עדיין, אבל סיטרואן מאותת לעולם עם ה-C3 WRC קונספט שתוצג בתערוכת פאריז שהיא יותר מאשר מוכנה ונחושה לחזור לימי הזוהר שלה באליפות הראלי העולמית, זירה שהופקרה לשליטת פולקסווגן בשנתיים האחרונות. ואנחנו רק שואלים, עם כל התהילה, עם העבר המפואר ועם היכולות על מסלול המירוצים - למה לכולן יש גרסאות חמות ומדליקות ומה עם סיטרואן? הלנצח נאכל אייר-באמפ?! הידיעה המלאה כאן
הודעה אחרונה מאת פבל, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 3.8 אלף צפיות
שלום, שילמתי את הרשיון רכב באינטרנט, ואני מחכה לרשיון המשולם שיגיע בחזרה בדואר, כדי לעשות את הטסט. הבעיה שזה לא מגיע כבר הרבה זמן, ועוד כמה ימים יפוג תוקפו של הרשיון רכב שלי. האם אני יכול להוציא את הרשיון המשולם בסופר פארם? איזה פתרון יש למצב הזה? תודה
הודעה אחרונה מאת dandan12, -
-
- 0 תגובות
- 597 צפיות
בוקר טוב אשמח אם מישהו יודע להסביר איזה שלט לקנות מעלי אקספרס שיכול להתאים לשכפול שלט רומי לחנייה תודה רבה
הודעה אחרונה מאת shaul1959, -
הערכת נזק תאונה
מאת ff07-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
שלום לחברי הפורום עשיתי תאונה עם הרכב, רק רציתי לדעת פחות או יותר מה העלות הכספית לתיקון המכה??[ATTACH=CONFIG]472116[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]472117[/ATTACH] הרכב נפגע מאחור בטמבון ובדלת הבאגז תמונות מצורפות תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת ישה, -
-
- עוקב אחד
- 6 תגובות
- 892 צפיות
היי, ביקשתי להשכיר רכב בארץ. כל חברה שאני שואל אותה על ביטוחים מדקלמת לי באופן מופתי "השתתפות עצמית עד 2000 ש"ח". וכמה אני נדרש לשלם אם הנזק מעל 2000 ש"ח? "כן, ההשתפות עצמית היא בנזק של עד 2000 שח" לא הבנת. אם עשיתי תאונה ויש נזק של 100K שקלים, כמה אני משלם? "ההשתתפות עצמית היא עד נזק של 2000 ש"ח." ואם נזק מעל? "בשביל זה עושים ביטול השתתפות עצמית." מה זה? "שנייה מעבירה לנציג". ניתוק. קרה לי עם שלמה סיקסט ובאג'ט. פעמיים, רצוף, אותה השיחה. כאילו הנציגה פוחדת לענות לי. הרץ אמרו יחזרו אליי במהלך היום. מישהו מוכן להסביר לי איזה ביטוח אני אמור לבקש כדי להיות מכוסה מכף רגל ועד ראש? כי בשום אתר לא כתוב במפורש מה ביטוח מכסה. השכרה ליום אחד, …
הודעה אחרונה מאת ניקו פ., -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 27 תגובות
- 8.8 אלף צפיות
מהעמוד של העיתונאי גדעון דוקוב "רוצים לקנות רכב בTradeMobile | טרייד מוביל? תחשבו על זה שוב. [הוסר כאן התוכן. אין להביא תוכן כתבה ששייכת למישהו אחר]
הודעה אחרונה מאת Smiro, -
-
- 8 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
1. http://focus2move.com/world-best-selling-car/2 - http://www.best-selling-cars.com/ ארהב - t http://www.goodcarbadcar.net/. ארהב - http://www.thetruthaboutcars.com/ אם מישהו מכיר עוד אתרים , בבקשה לרשום פה
הודעה אחרונה מאת אורמת, -
- 3 עוקבים
- 16 תגובות
- 4.3 אלף צפיות
מכונית הספורט הפרועה והפולחנית המבוססת על הלוטוס 7 זוכה לגרסת לגו רשמית. בסיום תחרות שכללה שלב הצבעות ובו גרפה יותר מ-10,000 מקולות הגולשים, נבחרה הקייטרהאם 620R להפוך לרפליקת לגו רשמית. 770 פיסות לגו יבנו לכם דגם בגודל 28 ס"מ של הגרסה הפרועה של קייטרהאם. עוד פרטים ותמונות שיובילו אתכם להוציא כ-500 שקלים על הדבר המקסים הזה בידיעה כאן
הודעה אחרונה מאת YNV, -
נזק ברכב מושכר 1 2
מאת Oran147- עוקב אחד
- 25 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
שלום, אני נמצא כרגע באירופה והשכרתי רכב לתקופה של שבועיים מחברת ההשכרה sixt. אמור להחזיר את הרכב עוד יומיים ובמהלך הנסיעה איתו גרמתי לכמה שפשופים ושריטות.. אני לא יודע אם עדיף לי לגשת לבד למוסך ולתקן לפני ההחזרה או אם עדיף לי להחזיר את הרכב ככה ולשלם להם.. הרי הם בטח יגבו סכומים מפחידים. חוץ מזה, איך זה עובד בכלל? כי אני מחזיר את הרכב ב4 בבוקר שעוד חשוך ואני מניח שיהיה קשה לראות בחושך שריטות.. אם אני יוצא משם ללא חיוב ומגלים את השריטות אחר כך אז יכולים לחייב אותי או שברגע שיצאתי משם ולא חייבו זה עובר לאחריותם? אשמח לטיפים ותשובות מאנשים שמבינים..
הודעה אחרונה מאת shaulc, -
-
- אחראי פורום
- 17 תגובות
- 14 אלף צפיות
מאז הטיול בהודו לפני 12 שנים אני משתעשע ברעיון של יבוא ריקשה לישראל. האם זה אפשרי?
הודעה אחרונה מאת fish, -
-
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 16 תגובות
- 4.2 אלף צפיות
היי בתיבות רובוטיות אני עוד יכול להבין - יש את העניין של סגירת מצערת כל עוד הקלאץ לחוץ. אבל למה לצייד רכבים ידניים ואוטומטים במצערת חשמלית? זה כנראה יותר יקר (סטפר למצערת + חיישן מיקום דוושה) ויותר רגיש לתקלות. כמו כן דורש לימוד בניתוק מצבר בחלק מהמכוניות. מה היתרון הפונקציונאלי של מצערת חשמלית על כזאת מכנית שפועלת עם כבל גז? תודה לעונים!
הודעה אחרונה מאת ceyal, -
-
- 13 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
אחרי איורים, טיזרים והצצות לתמונות ריגול מוצג סקודה קודיאק. השם, אם תהיתם נהגה כמו "קוניאק" רק עם צינון חמור, יציע שבעה מושבים ובסיס גלגלים נדיב, סביבת הנהג מציגה כיוון מתקדם יותר מהשבלוניות המוכרת בסקודה, לפחות בתמונות של רמת הגימור הגבוהה. היצע המנועים מתחיל ב-1.4 ליטר טורבו 125 כ"ס ועד 2.0 ליטרים 180 כ"ס בבנזין ושני מנועי 2.0 ליטרים טורבו דיזל עם 150 ו-190 כ"ס. פרטים נוספים כאן
הודעה אחרונה מאת Hagaix, -
- 2 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
השאלה בכותרת, עבור בן של חבר. הבחור בן 15 ותשעה חודשים, רוצה לעשות רישיון לרכב (B) בהקדם האפשרי. למיטב זכרוני וידיעתי אפשר לגשת לתיאוריה לאופנוע מגיל 15 וחצי (באישור הורים), האם הוא יכול לעשות תיאוריה עכשיו ולהתחיל ללמוד נהיגה באופן מעשי בגיל 16.5? שיטוט קצר במרשתת אומר שכן, גם האתר הזה תומך, וגם הזיכרון שלי. שואל רק כדי להיות בטוח, לא מצאתי מידע באתר משרד התחבורה. תודה וערב טוב, בן
הודעה אחרונה מאת Metronome, -
המכונית הקטנה של מיצובישי עברה מתיחת פנים (ומרכב שהתארך בכ-8 ס"מ) ותשווק עם שני מנועים, 1.0 ו-1.2 ליטרים בשלוש רמות גימור. המחיר, שמתחיל ב-60 אלף שקלים לגרסה הבסיסית והידנית יאתגר את מכוניות המיני הקטנות ממנה בזכות המימדים העדיפים וגם במכוניות הסופר מיני הזולות דוגמת MG3 שמחירה מתחיל ב-68 אלף שקלים ודאצ'יה סנדרו שמחירה מתחיל ב-55 אלף שקלים. הידיעה המלאה כאן
הודעה אחרונה מאת dorsht, -
- 1 תגובות
- 880 צפיות
מה אני עושה ? אני עוד 3 יום ניגש לטסט :/
הודעה אחרונה מאת hexxt, -
קיבלתי קקטוס דיזל לסופ"ש מסיטרואן כחלק מפעילות בפייסבוק. הייתה לי בחירה בין c1/c4 picaso/c4 cactus. בחרתי לי את הקקטוס דיזל הידנית היות ורוב הנסועה שלי היא בין עירונית, וגם בין היתר לבדוק רכישה עתידית של הרכב. את כל ההשוואה אני אעשה מול הרכב שיש לי כיום c4 דיזל רובוטית שנת 2012 ואעשה את ההשוואה מולה. חיצוני: עיצוב מאוד מרשים, התחברתי (עניין של טעם). הair bump מוסיף המון לרכב ואי אפשר לפספס את הרכב במגרש חניה במיוחד כשהוא צהוב אבל גם רוב הרכבים הם כסופים/לבנים, פה ושם יש רכב שחור. לרכב יש drl לד, פנסי ערפל ופנסי חזית. פנימי ואבזור: לרכב יש עיצוב פנימי מרשים ולא נותן את התחושה של רכב זול כמו בדגמים אחרים (דאצ'יה). יש מערכת מולטימדיה שאיתה שולטים …
הודעה אחרונה מאת primekart, -
- עוקב אחד
- 24 תגובות
- 9.8 אלף צפיות
מיצובישי לנסר, נקנתה לפני שנה מכלמוביל טרייד אין עם 49 אלף קילומטר יד 1 פרטית, הרכב היה בן 4 היום הקילומטרז' על 63,500 אלף סה"כ 14.5 אלף קילומטר לשנה, הרכב עם היסטוריית טיפולים מלאה ממוסך מורשה יבואן. טיפולים- טיפול ראשון (80,000) שקיבלתי את הרכב נעשה טיפול קטן של שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר בעלות של 850 ש"ח יקר לכל הדעות אבל היה לי שובר של טיפול ראשון זיכוי 500 ש"ח. טיפול שני (100,000) הוא טיפול גדול וצריך להתבצע בשבוע הבא העלות תהיה 1700 ש"ח מוסך מורשה או 2100 ש"ח למוסך מורשה – יבואן עוד לא החלטתי איפה אבצע הטיפול. מה שיוחלף זה שמן, פילטר שמן, פילטר אוויר, טבעת אטימה, שמן גיר ופלאגים. בזמן הזה יש לי תקלה 1 של חלון נהג לא נסגר כמו שצריך (מרים, נעצר, מרים,…
-
אהלן. היום נסעתי כל היום על סוזוקי בלאנו ישנה עם 246 אלף ק"מ. מכיוון שהרכב לא היה שלי השתדלתי שלא ללחוץ יותר מדי אבל אני חייב להגיד שמזמן לא הרגשתי 1.6 כזה מהיר! כשהמזגן לא דלוק המד מהירות מטפס מאוד מהר, משהו שהפתיע אותי גם. כשמדליקים מזגן מרגישים אבל גם לא נורא, אני למעשה לא הייתי צריך לעבור את ה2500 סל"ד כדי להגיע למהירות נורמלית מה שנקרא אבל התחושה הכללית היא מאוד מאוד זריזה. למעשה, גם בעליה קטנה וגם בבלימה ואז בהאצה הסוזוקי הסתדרה בלי להוריד הילוך ולאלץ לקרוע אותה. לכן , רציתי לשאול אתכם מה הנתונים של הסוזוקי והיחס ביצועים שלה לעומת שאר החברות שלה בשנתונים האלו? אגב, אין מה להשוות בכלל תא נוסעים ואיכות נסיעה לעומת הקורולה שלי אבל אפשר להגיד שהסוסים ש…
הודעה אחרונה מאת vadim6385, -
- 2 עוקבים
- 17 תגובות
- 3.3 אלף צפיות
שלום אנשים לאחרונה בעקבות תפקיד חדש אני נמצא המון בכבישים . ואני שם לב להמון אנשים שנוהגים ומדברים /מסממסים בפלאפון שבוע שעבר ראיתי דבר מוזר מישהי נוהגת תוך כדאי קוראת עיתון ומתכנת משהו על הלפטופ שלה . עצרתי מישהו בכביש סימס בפלאפון שלו והיה מותקן לו מובייל איי שאלתי אותו למה הוא עושה את זה והסברתי לו כמה זה מסוכן ,מה ענה לי הבחור "מה מסוכן יש לי מובייל איי שמתריע לי על פקקים וסטיות מנתיב אז זה בסדר " מעניין אותי מה יהיה עלה,איזה תירוצים אנשים ימציאו בשביל להצדיק את זה שהם נוהגים ומשתמשים בפלאפון .
הודעה אחרונה מאת mlur, -
-
- אחראי פורום
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
האם יש מינימום שיעורים שחייבים לקחת על פי חוק לצורך רישיון לקטנוע 125? האם הטסט הוא רק מבחן שליטה במגרש? גם למי שאין לו רישיון ב'?
הודעה אחרונה מאת Buki, -
-
- עוקב אחד
- 11 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
קיבלתי מקרר לרכב כ 17ליטר יש לי ג'יפון ספורטג' ומבחינת גודל הוא נכנס אבל הבעיה היא שתוך כדי נסיעה אי אפשר לשמור עליו סטטי והוא מטלטל מצד לצד. חשבתי על גומיות או רצועות אבל זה לא ממש פרקטי... יש פתרון ?
הודעה אחרונה מאת Id0, -
- 3 תגובות
- 800 צפיות
האם יש חברת ביטוח בישראל שמסכימה לבטח חובה וצד ג לתקופה של שבועיים?
הודעה אחרונה מאת אבי בזל, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 11 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
שלום לכולם,בבעלותי רכב מסוג אלפא רומיאו 145 שנת יצור 1995.הרכב בבעלותי משנת 1997 ואני היד השניה.רישיונות הרכב מופקדים כבר 10 שנים.אני והרכב בתל אביב.מעוניין להחזיר את הרכב לכביש לאחר שיפוץ קל. מבקש המלצות לבעלי מקצוע: מכונאי פרטי או מוסך,רפד,מישהו שמצפה דשבורד ושאר פלסטיקים,פחח ומישהו שמוכר ג'אנטים וצמיגים. הייתי רוצה להגדיל קצת את מידת הצמיג,מבקש המלצה בנושא. אודה לכם על כל המלצה,הערה,רעיון,ביקורת וכד'.
הודעה אחרונה מאת אלפינה, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
לילה טוב חברים. שמתי לב למשהו שקיים בכל המכוניות בהם נהגתי. כאשר מכוונים את המראה המרכזית כך שתציג את תקרת הרכב, ניתן לראות השתקפות של תצוגת החלון האחורי. ממש ניתן לראות את המכוניות שנוסעות מאחוריי, למרות שאני בעצם מסתכל על התקרה שמעל החלון. תמיד סקרן אותי לדעת האם זה נעשה בכוונה, וכיצד עושים זאת. תודה מראש.
הודעה אחרונה מאת avargel, -
