רכב כללי
רכבים, נהיגה, חדשות, סקירות, סיכומים, וכל דבר אחר שקשור למכוניות אבל לא מתאים לפורומים האחרים.
כללי הפורום - לקרוא ולהפנים!
בנוסף להקפדה על כללי קארספורום, המפורטים כאן, הנהלת פורום "רכב כללי" שמה דגש על מתן מידע מבוסס ועדכני, מתן כבוד אחד לשני ושמירה על שפה נאותה.
כמה מהכללים:
1. למרות שכותרות ערוכות בידי המנהלים הן בדרך כלל מצחיקות, אנא כתבו כותרת עניינית ואינפורמטיבית.
2. על המידע שאתם מפרסמים להיות אמין, מבוסס ועדכני. המידע גם חייב להיות מנומק.
3. נא לשמור על יחס מכבד לחברי הפורום, לגורמים חיצוניים ולמגזרים ואוכלוסיות (כן, גם "אור ירוק" ורוכבי אופניים).
4. נא לשמור על כתיבה בעברית תקנית.
5. נא לא לפרסם הודעות שכוללות לינקים ללא תוכן משמעותי.
6. במקרה של שרשור בו אתם מבקשים תשובה לשאלה כלשהי, אנא בצעו חיפוש בפורום טרם פתיחת השרשור כדי לקדם דיון קונקרטי ומועיל יותר.
ההנהלה מאחלת לגולשים חוויה מעשירה ומהנה.
66,580 נושאים בפורום הזה
-
- 1 תגובות
- 788 צפיות
שלום מכרתי את הרכב שלי לפירוק עכשיו והבאתי לקונה את התעודה הכתומה שהביאו לי שהרכב ירד מהכביש לפירוק ויש לי צילום של התעודה בפלאפון, הורדתי גם לוחיות רישוי. האם עשיתי טעות שהבאתי לו את המקורית?
הודעה אחרונה מאת ProCC, -
שלום לכולם! מצטער על הכותרת אבל זה מה יש, אני לא מאשים את הפורום הזה באופן ישיר, רק מאוכזב ממספר אנשים שמעורבים בתחום, שחלקכם בטוח מכיר ואולי אפילו לחץ את ידם, מספר פעמים. הסיפור היום יתמקד בתעשיית הנוכלות ומוטוריקה. כפי שרובנו יודעים, תחום המוטוריקה הוא תחום מאוד בירוקרטי, אי לכך נכנסים כל מיני מאכרים שמנסים להקל על החיים ולהזמין חלקים מיוחדים. בדרך כלל אני לא נוהג להזמין אצל בעלי עסקים בארץ, מצד אחד אין ידע מספק ומצד שני אני לא סובל את ההתנהלות הישראלית. רצה הגורל והחלק הבא מסובך להזמנה מחו״ל, ונורא רציתי שרכבי יתהדר במיטב התוצרת האיטלקית של supersprint, בחיפושי אחרי יבואן של supersprint נתקלתי בכבודו, הלא הוא ג׳ון צ׳יקו מבעלי ג׳י אי רייסינג דף …
הודעה אחרונה מאת ProCC, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
הדור החמישי של לנד רובר דיסקברי משנה כיוון בכמעט כל היבט אפשרי. הוא ימוצב גבוה יותר מבעבר ויעבור להתחרות ראש בראש עם אודי Q7 וגם וולוו XC90 עם כניסתו של הדיסקברי ספורט מתחתיו בהיצע הדגמים. הוא מעוצב שונה מאוד, להתראות קווים רבועים שלום מראה חד וספורטיבי בדומה לאיווק המימדים גדלו משמעותית, אך שימוש בשלדת אלומיניום חדשה מפחית את המשקל במאות ק"ג. וגם לראשונה, גרסת בסיס ללא הילוך כוח. עוד פרטים, תמונות ומנועים בידיעה כאן
הודעה אחרונה מאת פריג'י, -
-
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 33 תגובות
- 9.3 אלף צפיות
יש לי 2 שאלות בקשר לדאבל קלאץ'. משתמשים בגז ביניים ב 2 מצבים - להורדת הילוך ולהעלאת הילוך : - בהורדת הילוך - סדר פעולות : קלאץ' - הוצאה לניוטרל - גז - קלאץ' - שילוב הילוך יותר נמוך. השאלה שלי היא : במקום לשחרר את הקלאץ' לגמרי, אפשר להרים רק עד ל'נקודת החיכוך' ? (זוכרים את הנוקדת חיכוך הזאת מהשיעורי נהיגה ? ) לדעתי צריך להרים קצת מעל לנקודה, אבל אצלי הנקודה גם ככה גבוהה אז זה לא ממש חשוב. - בהעלאת הילוך - שאלה יותר סובייקטיבית : אתם חושבים באמת שכל התהליך של הדאבל קלאץ' באמת עוזר יותר ממה שהוא גורע ? כי אני ממש לא מאמין בזה. הזמן שמתבזבז על העלאת הילוך עם דאבל קלאץ' הרבה יותר ארוך מהעברת הילוך מהירה (ואני משוכנע שזה ככה לא רק עכשיו שאני לא מתורגל, אלא גם…
הודעה אחרונה מאת רועי צוקרמן, -
-
- 2 עוקבים
- 9 תגובות
- 20.9 אלף צפיות
שלום לכולם קיבלתי השבוע רכב חדש בו מותקנת מובילאיי, אין לי בעיה עם המערכת עצמה פשוט לטעמי היא היסטרית מדיי ואשמח לדעת אם יש דרך להנמיך את הווליום של ההתראות שלה (את ההתראות הרגילות הצלחתי להנמיך אבל כשרכב מלפניי דופק ברקס בכביש מהיר אז היא מוציאה ביפ בעוצמה די גדולה שיכולה להקפיץ בכיף את הלב שלי) ולכן האם יש דרך לנתק אותה ? (שהיא לא קאטר) תודה רבה ושבוע טוב
הודעה אחרונה מאת Lagy1941, -
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
ערב טוב לכולם, זה (עדין) לא שירשור על אטרציות רכב ביוון כי עדיין לא הייתי. אבל בעוד כחודש אני עתיד להגיע לפיראוס ליומיים- שלושה ואני רוצה להביא איתי בחזרה לארץ דברים לאוטו ולטייל באתרים מעניינים (אם יש כמובן). כאמור עיקר החיפושים הוא אחרי חנויות חלפים, אין לי מגבלה של משקל או גודל כמעט בכלל ואני יכול להביא כל מה שבא לי רק צריך למצוא איפה לקנות (והאם בכלל שווה). כרגע מה שאני הכי צריך או אמור להיות צרי בעתיד זה בלמים, בולמים וקלאץ כל השאר בגדר פינוק. (הרכב כמובן קליאו ספורט). איפה אני יכול למצוא את הדברים האלה או איך ? כרגע מהחיפושים שעשיתי בגוגל לא הצלחתי למצוא ממש חנות שמוכרת משהו מעניין.
הודעה אחרונה מאת rupni, -
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
חוץ מהאחורה שנראה כמו קאיה היא תאווה לעיניים לדעתי. Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הודעה אחרונה מאת bagira, -
-
-
- אחראי פורום
- 7 תגובות
- 4.8 אלף צפיות
תחנת דלק מנטה העמקים עפולה.
הודעה אחרונה מאת sorvall, -
-
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
אמיתי או יצירתיות של פחח ?
הודעה אחרונה מאת falcon1, -
- עוקב אחד
- 4 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
שלום לכולם, אני מעוניינת לתת לבן זוגי חווית נהיגה אתגרית/מתקדמת כמתנת יום הולדת. אין לו ניסיון קודם בנהיגה מתקדמת. מכייון ששנינו חיילים ואין לנו הרבה כסף או זמן, חשבתי שהכי יתאים חווית נהיגה ליום אחד ולא קורס. רציתי לבקש המלצות (אשמח לפירוט של החוויה אם התנסתם בזה אישית), דגשים חשובים שאני צריכה לדעת או לשאול לפני קבלת ההחלטה ועצות. תודה!
הודעה אחרונה מאת חן ג., -
ניסאן מקסימה - מבחן דרך 1 2
מאת פבל-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 21 תגובות
- 6.2 אלף צפיות
המשפחתית הגדולה (מאוד) של ניסאן הגיעה לישראל. ממש כמו המתחרות שלה בשוק הבית האמריקני השברולט אימפלה וטויוטה קאמרי היא מציעה המון מטראז' חיצוני ואבזור נדיב בסעיפי הנוחות והפינוק. גם היא מונעת על ידי מנוע V6 שמעביר 300 סוסים לגלגלים הקדמיים. חן פרחי התחפש לרוכש פוטנציאלי ויצא ליומיים בחברתה, את הרשמים שלו ממנה תוכלו לקרוא כאן
הודעה אחרונה מאת רועי5, -
-
- עוקב אחד
- 5 תגובות
- 10.7 אלף צפיות
אהלן רישיון הרכב פג אתמול,מחר על הבוקר יש לי בדיקת ריקול לרכב שלי לפני שבכלל אוכל להעבחר אותו טסט. מה עושים? האם אוכל לגשת פשוט למוסך ולסיים את הריקול ולאחר מכן לגשת למכון רישוי ולתקתק את הטסט גם או שתהיה בעיה כיון שאני נוסע למוסך ללא תוקף???
הודעה אחרונה מאת eyalkar, -
-
- אחראי פורום
- 10 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
רציתי לדעת קצת על המצב ספורט שלו, משה עושה בדיוק והאם זה פוגע בגיר/מנוע? לא השתמשתי בזה עד עכשיו ואני מסתקרן.. הבעלים הקודמים אמר שזה לא בטוח לשימוש ושוחט את הגיר.. נכון?
הודעה אחרונה מאת pasat04, -
-
- 4 תגובות
- 6.5 אלף צפיות
השאלה בכותרת. מה זה קרב ואיך מבטאים את זה?
הודעה אחרונה מאת SuperMario, -
- עוקב אחד
- 24 תגובות
- 5.1 אלף צפיות
ביצעתי בדיקה לרכב שאני מעוניין לקנות, ושם צויין שעל פי נתוני היצרן יש לרכב 188 כוחות סוס, אולם בבדיקה נמצא שההמנוע מפיק רק 162 כוחות סוס, נאמר לי על ידי הבודק שזה בסדר ותמיד זה פחות ממה שמצויין ברשיון הרכב לפי היצרן , מה הסיבה לזה? והאם זה לא פער גדול מידי?קצת מבאס לדעת שהרכב מפיק הרבה פחות ממה שחשבתי, כיצד ניתן לשפר את ההספק? מדובר ברכב שנת 2014 מאזדה 6, אשמח לשמוע תשובות
הודעה אחרונה מאת Liel Baruch, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 14 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
תהנו ושבת שלום
הודעה אחרונה מאת חן ג., -
-
- 14 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
הודעה אחרונה מאת HyperViper, -
תאונה ברוורס, מי אשם? 1 2
מאת gil-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 20 תגובות
- 29.9 אלף צפיות
שאלה עקרונית. אם מישהו רוצה לנסוע רוורס, בודק במראות, רואה שהשטח פנוי ומתחיל בתנועה. אך תוך כדי כך רכב אחר נכנס לשטח שמאחורי הרכב מכיוון ניצב (כלומר מהצד) ומתרחשת תאונה. הצד האחורי של הרכב הנוסע רוורס פוגע בדלת נהג של הרכב שבא המצד. מי אשם? האם תמיד מי שנוסע רוורס?
הודעה אחרונה מאת Pavlik, -
-
שלום לכולם, סיאט נכנסת לסגמנט הצומח ביותר בשווקי הרכב העולמיים - הג'יפונים הקומפקטיים. היא עושה את זה עם אטקה החדש שינסה למצוא את מקומו הן מול מתחרים אירופים (רנו קדג'אר ופולקסווגן טיגואן) וכמובן מול התחרות מיפן וקוריאה. אנחנו הולכים לפגוש אותו ולנהוג בו בהשקה העולמית שתיערך בתאריכים 21-22.6. כמו בכל אירוע כזה, אנחנו מזמינים אתכם ללוות יחד איתנו את ההשקה ולהעלות לכאן את השאלות והתובנות שלכם ביחס למכונית, או דברים שתרצו שנבדוק בשבילכם במפגש מול נציגי היצרנית. הפעם, נאתגר אתכם מכיוון אחר. אנחנו רוצים שתשאלו לא רק את השאלות של הלקוח הממוצע, אלא גם תנסו להיכנס לראש של המהנדסים ואנשי השיווק ותכתבו לנו מה לדעתכם צריך האטקה לעשות כדי להפוך מעוד מתחרה ללהיט…
הודעה אחרונה מאת Tamir FR, -
עמידות רפידות בלמים 1 2 3 4
מאת Shmulik_Miata-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 52 תגובות
- 13.8 אלף צפיות
היי כשהגעתי עם הסוזוקי זיפט שלי ל-15,000 קרה לי דבר מוזר בנהיגה (זה קרה לפני שנתיים ומאז נסעתי עוד 45,000 ק"מ) . באמצע עיקול שמאלה ביציאה מירושלים הרכב התנהג מוזר ומשך לי שמאלה חזק לכיוון מעקה הבטיחות אך חזר לעצמו. כשהגעתי למקום מבטחים גיליתי שהמון נוזל בלם חסר במיכל. בדיקה במוסך העלתה שהרפידות הקדמיות נגמרו ולכן נוזל הבלם ירד וככל הנראה שיגע את מחשב ה-ABS שגרם לנעילות גלגלים לא רצויות ובכך לסטיית הרכב (אלוהים יודע מה היה קורה אם זה היה קורה במהירות גבוהה יותר). כ-45,000 ק"מ אני עדיין מושך עם הרפידות בלם שהוחלפו ב-15,000 (סגנון הנהיגה שלי לא השתנה) עד כאן הסיפור שלי. גם לאח שלי וגם לחבר שלי יש רנו קליאו חדשה. שניהם (שיודעים לנהוג) החליפו בלמים ב-…
הודעה אחרונה מאת Max.M, -
-
- 0 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
אשמח לדעת מהי הירידת ערך המקובלת לרכבים מיבוא אישי לפי שנים. והאם לאחר מספר שנים כבר לא מורידים יותר על ירידת ערך. תודה מראש למשיבים.
הודעה אחרונה מאת pixer, -
- 1 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
חבל לי לשלם סתם טסטים וביטוח מצד שני הרכב ישן ותקין. מבין שברגע שאני מפקיד את הרישיון, אני מקבל חזרה את החלק היחסי של הטסט. אני אמור לקבל בדואר טסט או שאני צריך להפשיר קודם ואם כן כמה זמן ללפני להפשיר? בהטסט הבא, מפשיר, עובר טסט, שוב מקפיא ושוב מקבל את החלק היחסי של הטסט (שהוא שנה בעצם). ביטוח, כנל" מודיע שאני רוצה להקפיא או לבטל? שאלה אחרונה, אם אני צריך להשתמש ברכב, זה עניין של יום להפשיר רישיונות+לעשות ביטוח?
הודעה אחרונה מאת amosbmw, -
- 2 עוקבים
- 20 תגובות
- 4.4 אלף צפיות
הארץ - חיפה תאסור כניסת רכבי דיזל מזהמים לשכונות מגורים http://www.haaretz.co.il/.premium-1.3074467 ---------------------------------------------- והשאלה - מה ההשפעה על פיג'ו 208 דיזל?
הודעה אחרונה מאת רועי5, -
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 24 תגובות
- 7.7 אלף צפיות
שלום לכולם ושבוע טוב. בלי יותר מדי רצון נעשיתי בעלים של יונדאי i20 שנת 2009. האוטו עצמו לא רע אבל גם לא משהו שמלכתחילה הייתי חושב לקנות, פשוט המציאות הובילה למצב שאי אפשר להחזיק שני רכבים. באופן כללי הרכב מציג אמינות לא רעה אבל היו כמה בעיות חשמל מעצבנות. בכל זאת, אוטוטו 200000 ק"מ. אתם בטח שואלים, מה הוא רוצה? רכב שנת 2009 עם 200 אלף ק"מ שמציג אמינות לא רעה עם בעיות חשמל פה ושם, זה סבבה. אבל מה שקרה לי בשבוע שעבר ממש לא היה סבבה וגרם לי לחשוב שוב. ביום רביעי לפני שבועיים אשתי חזרה מהעבודה ובדרך המזגן השתגע ופעל על עצמה 4 מבלי להגיב לבורר הידני. לאחר כיבוי והתנעה מחדש המזגן חדל מלפעול ולהוציא אויר כלל למרות שברקע שומעים את המדחס. ביום שישי הייתי חייב לנסוע …
הודעה אחרונה מאת itamarg, -
-
- 0 תגובות
- 602 צפיות
שלום לכולם העמדתי את הרכב שלי במקום מסוים בערך כחודשיים ושמו לי את הפתק הכתום הגדול שאומר שהעירייה תגרור את הרכב תוך שבועיים אם לא יתפנה משם. הזזתי אותו משם אבל הבעיה שלא כזה רחוק משם שמתי אותו בחולות ליד המקום השאלה האם שהם יבואו בתוך שבועיים הם עדיין יגררו או לא? הורדתי את הפתק הכתום שהיה מודבק ובחולות הרכב לא מפריע לשום דבר. ושאלה אחרת מישהו יודע אולי כמה ייתנו קוני רכב לפירוק על פולו 2001 ?
הודעה אחרונה מאת OmerLevi, -
-
- אחראי פורום
- 3 עוקבים
- 13 תגובות
- 10.8 אלף צפיות
היי, אני כרגע לפני שדרוג רשיון האופנוע שלי מA2 לA1 מה שמחייב אותי ב8 שיעורים מעשיים וטסט, המורה שאליו פניתי הסביר לי ששיעור נהיגה של 40 דק' עולה 100 ש"ח וש"העמדת האופנוע לטסט" שזה בעצם המבחן המעשי שלוקח פחות מ40 דק' עולה 350 ש"ח פלוס 150 ש"ח אגרת טסט - 500 ש"ח. אני שואל מה זה השטויות האלה? אין שום הבדל בין שיעור נהיגה עם המורה מחוץ למגרש שעולה 100 ש"ח לבין "העמדת אופנוע לטסט" שזה בעצם אותה נסיעה בעיר רק עם טסטר ולא עם המורה רק שפה המחיר הוא כבר 350 ש"ח, לפעמים הטסט אפילו יותר קצר מאורכו של שיעור הנהיגה! אז איך לכל הרוחות מורי הנהיגה ניפחו את המחיר של אותו ה"מוצר" פי 3.5?
הודעה אחרונה מאת Fakser, -
-
- 0 תגובות
- 462 צפיות
סליחה מראש יצאה לי טעות בכותרת לא יודע איך משנים איפה אני מוצא פנסי ערפל לסובארו B3 2009 לא משנה לי גם אם זה לא מקורי מאייבי אפילו
הודעה אחרונה מאת lidord10, -
-
- אחראי פורום
- עוקב אחד
- 8 תגובות
- 5.2 אלף צפיות
השבוע נהגתי ברנו קנגו אוטומטית 2016, שמתי לב שעדיין יש לה מצב "שלג" בגיר. אותו לחצן עם סמל של פתית שלג שקיים במכוניות רנו עם גיר AL4/DPO עוד משנות ה 90. מה הלחצן עושה - גורם לתיבת הילוכים לזנק בהמקום בהילוך שני במקום ראשון. הכוונה ברורה - בהילוך שני פחות מומנט יעבור לגלגים, ז"א פחות סיכוי שהם יפרפרו על כביש מכוסה שלג. אבל זה רכב חדש ויש לו מערכת בקרת יצובות. בקרת יצובות גם דואגת בין היתר שהגלגלים לא יפרפרו בזינוק. כשהיא מזהה פרפור, הוא מפחיתה את כוח המנוע עד שהגלגלים מפסיקים לפרפר. שאלה שלי, מדוע יש גם את זה וגם את זה, האם אחד לא מייתר את השני? תודה.
הודעה אחרונה מאת Igalz, -
-
-
- אחראי פורום
- 5 עוקבים
- 28 תגובות
- 5.8 אלף צפיות
מבדיקה באתר שלהם הם בערך באותו טווח מחירים ואפילו לפורטה דיזל יש מנוע טורבו , אז למה בכל זאת כולם ימליצו על הסיד?
הודעה אחרונה מאת lolmit, -
-
-
- אחראי פורום
- 2 עוקבים
- 78 תגובות
- 16.8 אלף צפיות
אין גבול לחוצפת התמחור של הרכב הזה. כאשר ניתן להשיגו בחו"ל,{מחיר צרכן, לא מחיר סוחר!}בפחות מ-9000 יורו. על הכביש.{8800 ליתר דיוק} כלומר 37000 שקל. לא לשכוח שללא "מבצע" היה עולה "רק" 90000 שקל, לפני אגרות רישוי ומס בולים. יש עדיין מישהו שחושב שהמיסים שמשולמים על הרכב הספציפי הזה, הם הגורם למחיר ההזוי, שהודבק עליו? שכחתי לציין: 5 שנות אחריות, ללא שום "מבצעי השקה".
הודעה אחרונה מאת טווינגואי, -
-
מי מחובר 39 משתמשים רשומים, 8 אנונימיים, 593 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- Avia
- Accent Coupe
- הרקוליטו
- itaimoto
- srool
- yoav911gt2
- גולדן191
- davemustaine87
- Supertigre
- thema832
- yovel673
- Satori
- Markm4
- אליה
- mikk
- פינדר
- Mr.Hybrid
- orsh99
- motior
- Alloytoy
- David32
- menir1
- Or05230
- yossiaviel
- BoazB11
- mcaspi
- sarbar
- Johnathan
- shilo_v
- danielos
- Ash1
- DubelBoom
- ליבמן
- יבגניפ
- Cherniy Bumer
- Camaro 92
- 318i
- Ron Poh
- Nutella
