Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיאט אטקה -השקה רשמית. מה לדעתכם האטקה צריך לעשות כדי להפוך למתחרה רציני בשוק המקומי?


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אז היתה ההשקה, בברצלונה היפה.

אשתדל לענות על השאלות שהיו כאן, למרות שרובן מתמקדות במחיר ובאבזור וזה בדיוק השלב בו נכנס היבואן למשא ומתן עם עם היצרן על הדברים האלה ולכן, אי אפשר לדעת אבל אפשר לנחש.

 

קודם כל, האטקה הוא SUV טוב. זה אומנם הניסיון הראשון של סיאט עם הסגמנט הזה אבל למשפחה המורחבת של פולקסוואגן יש היסטוריה של SUV ורואים שיודעים שם את העבודה. האטקה הוא SUV נאה מאוד למראה מבחוץ, לטעמי לפחות :

 

 

DSC_0891.jpg

DSC_0868.jpg

DSC_0827.jpg

 

 

הוא מעוצב בצורה נקייה בלי הרבה צעצועים ואלמנטים עיצוביים. סממן פנסי הלד שיש בלאון קיים גם כאן . כשמאותתים, פס הלד של הפנסים מתחלף לכתום.

 

מבפנים מדובר בעיצוב דומה יחסית לזה של הלאון. במרכז הקונסולה מצוי מסך 8.5 אינץ:

 

DSC_0792.jpg

DSC_0846.jpg

 

 

איכות החומרים טובה, מרגיש קצת יותר טוב וקצת יותר יוקרתי מהלאון לצורך העניין. המושבים דרך אגב מעולים! מקווה שהרכב יגיע לארץ עם המושבים האלה, סביר מאוד להניח שכן.

 

המרווח מאחור ממש טוב, יש פתחי מזגן ליושבים מאחור, המושב האחוריי מעוצב כספסל עם רווח גדול גם במרכזו:

DSC_0844.jpg

 

 

 

תא מטען בנפח של 510 ליטר :

 

DSC_0833.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 109
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הרכב יגיע לארץ ככל הנראה עם 2 מנועים. 1.4 TSI 150 כח סוס ומנוע דיזל 2.0 עם 190 כ"ס. ה-1.4 עם הנעה קדמית, DSG-7 . הדיזל מגיע גם בהנעה קדמית וגם בהעה כפולה, גם בגירסת הדיזל הגיר הוא DSG7.

 

מבחינת יכולות השטח של האטקה... בסיאט ניסו להציג את זה כאילו הרכב מסוגל לסוע בשטח עלידי הדגמת היכולות של הרכב בכל מיני מכשולים שהם יצרו במתחם מיוחד:

 

DSC_0795.jpg

 

 

 

 

DSC_0796.jpg

 

ובכן, את האתגרים האלה היא צלחה יפה אבל מה זה אומר לגבי נסיעת שטח אמיתית? לא הרבה. זה הרבה יותר רכב משפחתי עם מרווח גחון גבוה (19 ס"מ) מאשר רכב שטח.

 

רכב ההשקה היה מאובזר בשלל מערכות בטיחות מתקדמות כמו מערכת סטייה מנתיב ששומרת על הרכב במרכז הנתיב ועושה את זה ממש טוב. היא לא מחכה שהרכב יגיע לקצה הנתיב ואז מתקנת אלא שומרת את הרכב במרכזו. מעבר לזה יש בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת בלימת חרום אוטומטית. מעבר לזה הרכב היה מצוייד במצלמות הקפיות בכל הזוויות האפשריות. סיאט הדגימו את היכולת של המערכת הזו עלידי יצירת תוואי נסיעה בין קונוסים ברכב שהחלונות בו אטומים לגמרי והנסיעה מתאפשרת אך ורק בעזרתן של המצלמות. גימיק חמוד שיעזור בעיקר למאותגרות החניה (נכתב בלשון נקבה אך מתייחס לשני המינים) .

 

 

אני לא יודע אם המערכת האלו יגיעו לארץ בגלל כל נושא המחיר והקלות המס שמשום מה המדינה מעדיפה לתת למערכות מקומיות שיודעות רק לצפצף אבל אם תהיה אפשרות לרכוש את הרכב עם זה, אני חושב שזה יהיה מצויין.

 

 

לגבי המחיר, ממה שהצלחתי להבין ואל תתפסו אותי במילה, היבואן המקומי שואף להגיע לסדר גודל של 140-145K לגירסת ה-1.4 TSI. במחיר כזה לגירסה הזו האטקה יביא משהו חדש ומרענן לשוק המקומי שנשלט בעיקר עלידי הקוראניות והיפניות והבעיה הגדולה באמת תהיה בעיה של הקצאות מלאי (האטקה מיוצרת במפעלי סקודה עד כמה שהבנתי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם האוטו יגיע עם האבזור הנכון עם המחיר המפתה (כי זה מה שמעניין בסופו של דבר את הישראלי הממוצע), אין לי ספק שהרכב ימכר פה כמו לחמניות אחרי פסח.

יש לי בעיה אחת עם הרכב הזה, ואגיד זאת בעדינות: הוא לא יפה, לפחות בעיניי. סיאט לאון מוגבהת.

כשאני קונה אוטו, העיצוב שלו נמצא בשורה השנייה של החשיבות- אחרי האיכות והנוחות.

נוסף על מה שכתבתי בפתיחת ההודעה על האבזור והמחיר, הישראלי הממוצע שרוכש רכב פוזה- קרי: רכב גבוה שהוא קורא לו ג'יפ- רוצה גם פוזה ו"שיק" ברכב- ולדעתי- הטוסון והספורטאז'- שאולי האטקה תאיים עליהן- נראות הרבה הרבה הרבה יותר טוב ו"קרבי".

 

אבל עיצוב הוא עניין של טעם, "היופי בעיני המתבונן" אז אולי אני טועה.....

עריכה אחרונה על ידי roeyd102

VW GOLF LIFE PLUS, 2023

SEAT Ateca FR 2021 | Volkswagen Golf Comfortline 2016 | Volkswagen Polo Comfortline 2014 | Volkswagen Polo Trendline (manual) 2007 | Daewoo Lanos SE 1.5L automatic 1999

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני כבר הבנתי מכתבות שקראתי ב YNET שכפול ההנעה יגיע עם ה DSG6.

מישהו יודע בוודאות?

 

YNET

"מנוע הטורבו בנזין הרלוונטי עבורנו יהיה בשלב ראשון ה-1.4 ליטר (150 כ"ס) עם מערכת לניתוק הזרמת דלק לשני צילינדרים בעומס נמוך, האמורה לצמצם את צריכת הדלק. המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד בגרסת הנעה קדמית או שישה בהנעה כפולה".



 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב140 אלף עם מנוע ה 1.4 לדעתי לטוסון שאגב עם איכות חומרים די פשוטה ולספורטג יש מה לחשוש.

אגב בתמונות לפחות ניראה מעולה.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה יופי, למרות שקצת מזכיר לי BMW מאחורה :roll:

עם 1.4 TSI , כל הספורטאג'ים והטוסונים והג'וקים האלה יאכלו רק אבק..וגם דלק :lol:

SOLD  Manual Black Seat IBIZA 2012

Manual Toyota Corolla 2010 <----------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם קצת פסימיים לגבי המתחרות מקוריאה. יש עניין של אמינות ודיעה נצברת בנושא, יש את משך האחריות, לנשות הג'יפונים ממש לא חשוב שה- אפס למאה טוב יותר פה.

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ועדיין האיבזה הכי נמכרת בקטגוריה בגלל יחס עלות/תמורה למרות דיעות נושא האמינות ולמרות רק שנתיים אחריות.

לדעתי יש לה את המראה הנכון שכן חשוב,מקווה שאיבזור טוב שקורץ ללקוח ומנוע חזק,כך שאם המחיר טוב היא תתחיל לנגוס במכירות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא חולה,פשוט חושב שהיא מספקת חבילה טובה ולדעתי גם ברכב פנאי הם יכולים לעשות מכירות יפות.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מאוד מקווה שהרכב לא יגיע 'עירום' מאיבזור

עם מפרט טוב WE GOT A WINNER

"יוסי פרנקוס- איך לעשות טעויות של טירון ואז להתמודד עם זה ולקום על הרגליים" (לרכישה בכל חנות ספרים בערך יומיים אחרי שאני אמות)
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואני כבר הבנתי מכתבות שקראתי ב YNET שכפול ההנעה יגיע עם ה DSG6.

מישהו יודע בוודאות?

 

YNET

"מנוע הטורבו בנזין הרלוונטי עבורנו יהיה בשלב ראשון ה-1.4 ליטר (150 כ"ס) עם מערכת לניתוק הזרמת דלק לשני צילינדרים בעומס נמוך, האמורה לצמצם את צריכת הדלק. המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד בגרסת הנעה קדמית או שישה בהנעה כפולה".



 

 

במפרט הטכני שפרסם היצרן כתוב DSG6 עם כל המנועים.

א-ב-ל, הדיזל האוטומטי (190 כ"ס) היה עם שבעה הילוכים, ובכל דגם שמגיע עם ה-1.4 בנזין הוא מגיע עם DSG7, כך שסביר להניח שמדובר בטעות של היצרן (פרוידיאנית? מפחדים להזכיר את שמו של הגיר שאין להזכיר את שמו מחשש להדליק את חרון אפו שירשוף קלאצ'יו לדעת? :lol:).

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פה באירלנד ה190 דיזל מגיע עם dsg7 ואם אני לא טועה מדובר במצמדים רטובים.

:turn-l:מכונאי וחשמלאי אופנועים מוסמך :turn-l:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצל היצרן קיים גיר DSG7 רטוב DQ500 - אולי זאת הכוונה?

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2787 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...